20
08/16

DSC_6786O připravované novinkové limitce mezi stavebnicemi od pánů Štěpničkových (tt.auta.cz) jsme byli všichni dostatečně informováni z jejich webovek. Předlohou bylo skutečné vozidlo, které působilo a stále působí v podniku Duslo Šala, hasičská nástavba je výrobkem německé firmy Total.

Kopřivnické Tatra tyto vozy dodávala nejen pro naše chemické podniky, ale i do okolních států, např. do Polska nebo Bulharska. A protože se mi skutečná předloha budoucího modelu líbila, zajistil jsem si včas několik stavebnic. A nakonec mě vlastní stavebnice mile překvapily.

DSC_6403

Nejprve jsem si rozrovnal jednu stavebnici, abych si udělal konkrétní představu, co mě tentokrát čeká.

100_2806

A začal jsem již tradičně sestavením podvozku, tedy nejprve řiditelnou přední nápravu (detailně popsáno zde: http://www.mojett.cz/35941), potom doplnění odpružení zadních náprav a kol.

100_2808

100_2809

Dále kompletace rámu, přilepit nádrž, a na zkoušku hned i kabinu, tu jsem předtím jako obvykle uvnitř trochu vybrousil a prořízl jednotlivá okna.

100_2811

100_2812

Z planžety leptu hned na kabinu přidal tykadla a zpětná zrcátka. A na rám zadní čelo a vzpěru.

100_2814

Nyní už je čas na nástavbu, je celá odlitá, takže bude stačit doplnit jen několik detailů. Největším z nich je horní krycí plech se zábradlím, to jsem nejprve ohnul, potom ze spodku tohoto plechu vpředu je nutné doplnit spodní mřížky. Později jsem zjistil, že při stavbě na různých místech a používáním více přístrojů prostě některé fotky nejsou. Nakonec se tento plech přilepí na horní plochu nástavby.

DSC_6681

DSC_6684

A teď ještě něco málo navíc ze stavění. Protože mě p. Štěpnička už zná, že auta ještě různě upravuji, tak mě tentokrát velmi mile překvapil, při přípravě stavebnic mi nechal něco málo z prototypů…leptané bočnice nástavby, to abych mohl zase něco řezat…

100_2815

No tak jsem toho využil a rozřezal nástavbu. A taky zase jednu kabinu, tady bohužel byla i frézka rychlejší. Takže nakonec muselo dojít i na drobné opravy.

100_2819

100_2818

Část nástavby jsem tedy odřízl a nové stěny vyrobil z destičky. Potom bylo nutné na bočnici „otevřít“ nějaká dvířka.

100_2820

100_2821

100_2822

Kabinu jsem opravil a dveře zůstanou rovněž otevřené. Bylo nutné vyrobit rám okna těchto dveří, ale to je hračka, kousek drátku to zvládne…

100_2825

Ještě doplnit leptané detaily – tykadla a zrcátka, ale i desku pod sirénu s majákem. To je opět jeden dílek z leptíku. Jen vytvarovat a přilepit. Základovka to pak vše patřičně vyrovná.

100_2826

Už asi zbývají sestavit jen prášková děla a blatníky nad zadní nápravy. Tady je možno volit dokonce ze dvou variant, tedy oblé nebo hranaté. Obě varianty najdeme na planžetě.

DSC_6685

Nakonec jsem zkusil auta poskládat „nasucho“, než je pošlu do lakovny.

DSC_6689

DSC_6690

K lakování částí můžu jen dodat, že jsem horní krycí plech stříkal samostatně, natřel i detaily a samostatně některé drobné dílky.

DSC_6742

DSC_6744

DSC_6745

DSC_6747

Na kabinách jsem ještě vyměnil přední masky, které byly součástí leptíku.

DSC_6748

DSC_6749

Zbývalo nanést obtisky podle skutečné předlohy a potom přelakovat. Několik fotek skutečného vozu se nechá vygooglit.

DSC_6750

Mezitím jsem zkompletoval podvozky a do interiéru přidal z doplňkového leptíku volanty.

DSC_6752

DSC_6754

Po zaschnutí laku stačilo zasklít kabiny, o mém způsobu zasklívání jsem se zmiňoval zde – http://www.mojett.cz/35941, potom už stačilo jen přilípnout stěrače a auta dokompletovat.

DSC_6755

DSC_6756

DSC_6757

DSC_6758

DSC_6759

DSC_6763

No vlastně tu otevřenou Tatru ještě doplnit o nějaké ty detailíky, samozřejmě figurky hasičů a drobotinku – třeba leptaný kýbl od DH-loko, hadici…

DSC_6776

DSC_6777

DSC_6783

DSC_6784

DSC_6785

DSC_6786

Na závěr musím jen uznat, že páni Štěpničkové opět odvedli perfektní práci při přípravě další stavebnice, modely se stavěly skoro sami, byla to parádní oddychovka. Určitě takové auto najde uplatnění na nejednom kolejišti nebo jen ve vitrínce třeba k rozšíření sbírky hasičských aut. A můžeme se ještě těšit na další variantu – vůz pro Vítkovické železárny v modrém zbarvení.

DSC_6787

Druhou sérii můžete předobjednat na e-shopu MojeTT.cz >>>

3 komentáře k článku “Tatra 148 PLF 6000 TOTAL”

  1. milostt :

    No Jirko , je pěkné že pochválíš pány Štěpničkovy,ale taky musí někdo pochválit tebe.Tohle je teda od tebe opět mazec, rozkrájet novou stavebnici a zase si ji poskládat podle sebe to je kus kumštu.Moc pěkný kousek, jen tak dál a víc…Budu se těšit na další tvůj článek …

  2. Samba :

    Rád sa pripájam s pochvalným komentárom. Jirka, proste paráda. Je vidieť, že tvoje poňatie stavebníc je vždy jedinečné a to, že Štěpničkové ti nechali priestor aj na sebarealizáciu, bol dobrý počin. Tvoje autíčka z tejto dielne s tvojími nápadmi ma vždy dostanú. Takže z mojej strany chvála, chvála a opäť chvála. Viem, že celá obmezdená séria týchto Tatroviek je už vypredaná a mám tiež prísľub od Štěpničkov, že je možná aj druhá séria týchto vozidiel, takže nemusíme zúfať, tí ktorí by ste mali ešte záujem.

  3. Anonym :

    Tedy, jedním slovem paráda. Opravdu pěkná stavebnice od Štěpničků, která ještě více vynikne po perfektním zpracování Jirkou. Nedivím, se, že tato stavebnice vyprodaná.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.