Silniční vozidla

Kontejnerový návěs pro „liány“

DSC_6336Už už jsem se chystal zase po dlouhé době napsat nějaký článek o stavbě vagónu nebo lokomotivy, ale tohle mi prostě nedalo spát…musel jsem se pustit do připravované novinky, která by se co nejdříve měla objevit v nabídce p. Štěpničky.

Tolik nám ty návěsy za „liany“, jak se Liazům přezdívá, chybí, doufám, že to je první vlaštovka a další budou záhy následovat…

DSC_6257

A jak se to v poslední době u Štěpničkových jeví…lepty jdou stále více dopředu, u této stavebnice to platí aspoň dvojnásob, kromě kol a podpěry je již celá stavebnice z leptu (anebo mosazi), protože vyobrazené mosazné profily jsou již součástí této stavebnice. Pochopitelně budou součástí stavebnice i návody, já všechny stavebnice (a to nejen od ttauta.wz.cz) stavím bez nich.

DSC_6258

A dost bylo řečí…musíme jít stavět, abychom s tím trochu pohnuli. Takže z planžety vyjmeme hlavní díl, tedy celý rám návěsu. Začistíme ho a můžeme naohýbat.

DSC_6261

DSC_6262

DSC_6263

Dále si vyjmeme díl č. 10, což je vrtací šablonka pro podpěrné nosníky pod kontejner. Do něho si z přiloženého mosazného hranolku připravíme dvě podpěry délky 20,5 mm, v přední budou dva otvory pro čepy kontejneru a dva otvory pro mosaznou spojovací tyč.

DSC_6264

DSC_6265

A pokud máme připravené hranolky, můžeme se konečně pustit do letování, tentokrát plně doporučuji, jde to mnohem lépe sestavit, než když se to lepí.

DSC_6266

DSC_6267

Po sletování rámu s podpěrnými nosníky mohou přijít na řadu blatníky, ty vytvarujeme s předleptaných dílů, dále z přiložených profilů, tedy tyče prům. připravíme dvě závěsné tyče pro blatníky, které vložíme do otvorů a sletujeme společně s blatníky v rámu.

DSC_6268

DSC_6269

Na závěr letovacích prací ještě zadní čelo s nosníkem, světly a espézetkou…

DSC_6270

A už tu máme pohled na kompletně sletovaný návěs, tedy aspoň co se týče mosazných částí.

DSC_6272

DSC_6273

No a takto nějak by to mohlo vypadat společně s kozlem…tedy tahačem od Liazu…

DSC_6274

Tak ještě nějaký ten kontejner…po ruce je nejblíž ze zásob ten od SDV. Stačí vzít výlisky, vycvakat, začistit a slepit, otázka chvilky.

DSC_6271

DSC_6276

A po chvilce tu máme sestavu – mosaz a plast, kontejnerový návěs a kontejner, klidně i s kozlíkem…

DSC_6277

DSC_6278

A to bych nebyl já, abych to kvůli vašim potencionálním dotazům nezkusil i pouze lepit. Takže ještě jednou, připravíme rám, naohýbáme, do něho po předchozím navrtání a označení vlepím ty podpěrné příčníky z mosazných hranolů.

DSC_6289

DSC_6291

DSC_6292

Raději si to zkontroluji na sestaveném kontejneru a pokračuju s blatníky a podpěrami pro spojovací tyče.

DSC_6293

Zde jsem trochu narazil – došla mosazná tyčovina, tak ji nahradí tyč od Evergreen-u, ještě doplnit spodní desku pro otočný čep a mohlo by to být.

DSC_6296

Vlastně neee, blatníky schází, takže vytvarovat, připravit závěsné tyče a kompletovat.

DSC_6294

DSC_6295

Tak musíme doplnit ještě jeden z odlívaných dílů, a to je podpěra návěsu, vzhledem k tomu, že mi jaksi upadlo kolečko, nic se neděje, v leptíku je i příprava pro verzi s klikou a kulatými patkami podpěrných nožiček, tak to tady máme.

DSC_6297

DSC_6298

Prostě se mi to líbí…

DSC_6299

A co dál? Doplním odlitá kola a návěsy pošlu do lakovny. A co mezitím?

DSC_6300

Už jsem se zmiňoval o kozlech, jak se mezi kamioňáky přezdívá návěsovým tahačům, sice jsem je už stavěl, ale zatím pouze ve verzi Liaz 100, verze L 110 se tak trochu liší…sklopná kabina je největší odlišnost, dále díky tomu jiné stupačky, boční plechy na nárazníky verze 110 nemá, naopak navíc má třetí stěrač na čelním skle… to jsou ty nejviditelnější změny.

DSC_6310

Tak musíme upravit boční stupačky, tedy odstřihnout spodní část podle vyobrazení (jak je ryska tužkou na stupačce), potom vytvarovat a přilepit nové stupačky na vnitřní hranu nárazníku.

DSC_6311

DSC_6313

DSC_6312

DSC_6314

DSC_6315

Teď i ten tahač ještě naženu do lakovny, snad to tam stihnou…“Vygůglil“ jsem si totiž prospektovou fotku tahače s návěsem – prostě se mi ta barevná kombinace líbí. Žlutý je jak tahač, tedy kabina, černý rám, tak i návěs, který je žlutý celý. Tak se necháme překvapit, jaké to bude.

110551a

Návěsy bude stačit po návratu z lakovny jen zkompletovat, tedy doplnit kola, pak ještě zvýraznit světla a doplnit také SPZ.

DSC_6317

DSC_6318

DSC_6335

DSC_6336

A takhle už vypadají zapřažené do tahačů…a samozřejmě také naložené

DSC_6319

DSC_6323

Vyzkoušel jsem naložit i kontejner tovární, tedy nejspíš něco z německé produkce, ten tak dobře nesedí

DSC_6324

A ještě ten tahač Liaz 110.551 podle prospektu…dodatečně ho také doplním o hadice jako ty starší tahače.

DSC_6338

DSC_6339

DSC_6341

Je to krásná oddechová stavebnička, ale hlavně konečně další návěs pro naše tahače.

DSC_6342

Pánům Štěpničkovým opět patří díky a budeme se těšit na další novinky, snad to bude opět návěs.

DSC_6344

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

5 komentářů: „Kontejnerový návěs pro „liány“

  • Z čeho jsou ty hadice? Pružinka z propisky?

  • S těmi kontejnery to je opravdu „bohužel“ záměrně – při přípravě návěsu byl vzorem kontejner SDV, ten je ale o trochu širší, než původní kontejnery z NDR. Návěs je výslovně nabízen jako „kompatibilní na SDV kontejnery“. Rosťopiš mi to kdysi vyprávěl, proč to tak je – už si to přesně nepamatuju, třeba upřesní. SDV kontejnery nepasují ani na starší dvouosé vozy BTTB, nedávno jsem to zmiňoval v článku o kontejnerech.

  • Nejde o to, že by byl kontejner jinak veliký. Jak SDV, tak BTTB kontejnery (i tenhle kotlový od LOCO) jsou rozměrově správně. Rozdíl je v rozmístění záchytných rohových výstupků. SDV je má modelově správně, ostatní je mají vesměs dál od okraje kontejneru (vzniklo to kvůli otevíracím dveřím u Zeükeho). Při upevňování na vagonech se ale kontejnery nechytají ta tyhle výstupky (to platilo pouze u prvních sérií kontejnerových plošiňáků Zeüke), nýbrž za výstupky trčící z vagonku a na ty se všechny kontejnery chytnou spolehlivě. Pokud chce někdo na tenhle návěs nakládat i jiné kontejnery než SDV, po mírném zvětšení zachytávacích otvorů v příčkách nebude problém (tím se vyruší rozdílné rozteče). A pak je tu taky možnost napevno náklad přilepit… Jinak samozřejmě další pěkný model, tohle jsem asi před burzou neměl vidět 😀

  • Co na tohle říct? U Jirky jsem si již dávno zvykl na perfektní práci. A dnešní článek a fota jsou toho jen dokladem . Liány jak ze žurnálu, navíc super doplňky , hadice, spz ,navíc pohyblivé nápravy otevřené dveře v měřítku kde na tohle ještě moc zvyklí nejsme . Takže za mě jasná top práce .. A navěs v podstatě celý s leptu i to je jasný signál od Štěpničků že jdou pořád kupředu a máme se na co dalšího těšit

  • No jo, pár týdnů se nepodívám, a zase je tu pěkný doplněk, díky pánům Štepničkovým, a jirkovi za púerfektní provedení a prezentaci. Jen tak dál.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..