Nákladní vozy

Velká „zetka“ Zaz/ Has z ES jako porovnání

DSC_8620.thumbnailV tomto článku nechci vůbec znova představovat tuto stavebnici nákladního uzavřeného vozu řady Zaz/Has z produkce Elektroservisu Pečky, to už před časem zvládl kolega Rosťopiš, spíš bych se podělil se svým způsobem zpracování a k tomu ještě jakési porovnání s časy minulými.

Tak vzhůru do… Takže z této stavebnice jsem nejprve sestavil skříň, do níž jsem nejprve vlepil ta čtyři žebra, která jsem v horní partii seříznul přibližně ve stejném úhlu jako je střecha.

DSC_8220

DSC_8221

DSC_8222

DSC_8223

DSC_8224

Na čela skříně vozu jsem nejprve umístil „svoje“ dodělávky, tedy madla pod nárazníky a středové háky.

DSC_8226

Potom jsem se připravil drobné doplňky z přiloženého leptu.

DSC_8227

DSC_8228

DSC_8229

DSC_8230

Po osazení ještě následovala úprava bočnic podvozkových masek, ty naznačené otvory jsem zprůchodnil.

DSC_8225

Zkusmo jsem celý vůz složil a postavil na kolej.

DSC_8231

Nyní jsem ho odložil pro lakovnu a zapátral v historii. Po tomto:

DSC_8232

Shodný typ vozu před lety začal vyrábět tehdejší Plastikom Kolín. V té době jsem ho jen tak sestavil, žádné úpravy, bočnice byly již tehdy vybaveny potiskem, takže se mi s tím nechtělo nic moc dělat, postupem času dokonce padlo rozhodnutí, že skončí někde ve smetí, ale nyní jsem se rozhodl dát mu poslední šanci…

DSC_8233

DSC_8234

Již pouhým pohledem je vidět ten rozdíl i na čelech obou vozů.

DSC_8235

Při pohledu shora je patné, že ten z Plastikomu je o několik milimetrů kratší, ale to v provozu tak nevadí.

DSC_8236

Potisky ale byly celkem čitelné, i některé detaily jsou ucházející.

DSC_8237

Něco budu muset udělat s těmi prohlubněmi na střeše…

DSC_8239

Na čelech jsem odstranil původní žebříky a plošinky.

DSC_8240

Vše přijde nahradit lepty.

DSC_8271

Z evegreenu jsem vyrobil nové svislé čelní výztuhy, pod nárazníky jsem ještě přidal čelní desky a taky středový hák. A taky doplnil ty leptané díly. Ještě z drátu jsem vyrobil madla pod nárazníky…

DSC_8272

DSC_8273

To samé i na druhé čelo.

DSC_8274

Zbývají stupačky a potom zase všechny díly na bočnice.

DSC_8275

DSC_8276

Nesmí se zapomenout na podvozky, původní lisovaná dvojkolí přijdou nahradit, ale předtím ještě zprůchodnit otvory v maskách, potom osadit ložisky.

DSC_8241

DSC_8278

A co dál? Tak poslat k lakýrníkovi, potom naneseme obtisky z přiloženého aršíku, lak, patina. Skoro již není poznat, který vůz je nový a který ten starý.

DSC_8390

DSC_8397

Obtisky jsem použil ty ze stavebnice, pouze jsem přidal text na čelní černé tabule a na ten straší vůz jsem ještě využil nějaké nápisy z obtiskového aršíku „(s)prostonárodních“ nápisů z nabídky od p. Jirana.

DSC_8399

DSC_8400

DSC_8574

DSC_8576

DSC_8577

Ještě detailnější pohledy na ty (s)prostonárodní nápisy na voze

DSC_8578

DSC_8579

Vozy jsem doplnil kinematikami se spřáhly a hybaj s nimi do provozu…

DSC_8622

DSC_8621

DSC_8620

DSC_8619

DSC_8618

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

4 komentáře: „Velká „zetka“ Zaz/ Has z ES jako porovnání

  • Zajímavá konfrontace stavby a recyklace.
    Ale koukám, že na fotkách se povrchovka i přes patinu tváří jako pololesk, což mi dělají „matné“ laky taky. Lze se toho zbavit i jinak, než vtupováním práškového patinátoru do povrchu „na sucho“?

  • Přiznám se, že mě tento vůz zaujal hned co se objevil jako stavebnice, ale zpracování od Plastikomu mně odradilo. Nebyla to kvalita podobná např. stavebnicím od Detailu. Ale když se podívám, co se z toho dá vykouzlit, tak mám problém poznat co je od kterého výrobce. Pěkná práce. Pamatuji si, že se v těchto vozech vozili například dřevotřískové desky, než se objevili modernější konstrukce např. Habbillnss, Kils atp. Ještě ten pololesk, moje zkušenost říká, že je potřeba barvu před ředěním opravdu hodně promýchat, zvlášť pokud jsem jí dlouho nepoužíval. Díky za inspiraci Plech

  • Matné laky je téma samo o sobě. Dřív jsem třeba s matem lihovým od Agamy nedosahoval matného výsledku, dneska je to matné výborně.

  • Nooo, to se mi moc líbí,ten vůz je opravdu jako ze skutečného provozu,I ty nápisy, podobné jsem vídal v 89 a 90 roce, při kontrole nákladních vlaků ,přesně takové-)))) .

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.