Nákladní vozy

Vůz E (Vtr) – další stavebnice Malé Železnice

Další stavebnicí, která projde mým náročným testováním (smích) je vůz Vtr od Malé Železnice. Stavebnice ve verzi „základ“ stojí 175 Kč, což je za babku…

Je to stavebnice hodně podobná vozu Es 11, který byl výborný, takže předpokládám, že tady to nebude o nic horší. Ba naopak, měla by být opět radost to stavět a i když mi vůz moc nesedí do epochy, bude se hodit ke kolegům Vtdr a Ptdr do nějakého vlaku „pro interní potřeby dráhy“.

Tahle fotka je (oproti jiným) celkem výmluvná…

Plastovou desku s vyřezanými hlavními díly jsem tentokrát nejdříve celou vymáchal v jarové vodě, protože jinak mám vždycky z prachu na povrchu (vzniká zřejmě při vyřezávání) špinavé nejen ruce…

Opět silnější karton obsahující vyraznější doplňky…

Závaží součástí stavebnice.

Drobnější detaily na tenčím kartonu. Prostě je to stejné jako u Es 11.

Návod ve čtyřech krocích.

Návod na umístění popisků.

Slepil jsem základ vozu.

Všechno (i kartonové doplňky) lepím lepidlem na plastikové modely.

Osazeny všechny díly – madla, stupačky, výsypné klapky…

Všechno opět sedí jak má. Tuhle vlastnost mám na stavebnicích MŽ moc rád, člověk prostě lepí a neřeší…

Plastičnost detailů je na „hranatých“ vozech dostatečná.

Nákladovému prostoru opět vévodí fešná dřevěná podlaha.

Ke stavebnici jsou přiloženy kulaté nárazníky (odpovídají epoše hlavního provozu), já jsem osadil hranaté, které mi zbyly z vozu Roos, kde jsem použil nárazníky SDV.

Skříň vozu komplet. Už jen dodělat vrstvy podvozku.

Vrstvy dodělány a stříknuto surfacerem.

V komentářích se objevilo, že vůz nemá tak typické prolisy v bočnicích… No nemá no… To je dań za technologii a na provoz spolu s vozy Vtr Loco to asi nebude, ale jako samostatný kousek vypadá myslím hodně dobře. A pořád mi to tak nějak sedí víc, než na první pohled tyhle němčcké „české“ Vtr… Přilepené už jsou okrasy podvozku.

První vrstva červenohnědé.

Podvozek v černé.

Druhá vrstva červenohnědé a Sidolux.

Obtisky jsem použil „tovární“ jen s drobnými úpravami. Nanáší se (stejně jako ostatní obtisky od MŽ) výborně.

Patina je provedena olejovkou a přestřikem Rzí – prostě klasika.

Podlaha patinátorem Prach – taky klasika.

Mezi rám a podlahu přijde závaží buďto dodávané ve stavebnici, nebo dle vlastního uvážení (zatím není umístěno).

Pak přijde vůz osadit kinematikami SDV. Jinak je vůz hotový.

Stavebnice je to typická v rámci toho, co jsme si velmi rychle (a velmi rádi) zvykli vídat od Malé Železnice. Stavba je rychlá, snadná, díly do sebe pasují a zvládne jí i začátečník.

Možná by se nabízelo srovnání s vozem od Loco (na to možná někdy dojde), ale i když oba vozy zařadíte do jedné soupravy, není to tak drastický rozdíl.

Samozřejmě Loco vyhrává co se týče jemnosti provedení detailů, ale z běžné pozorovací vzdálenosti vypadá i vůz od MŽ moc pěkně a navíc si ho můžete postavit sami, což je na tom samozřejmě nejlepší 🙂

Zde ještě ukázka se závažím a kinematikami, které jsem dosadil později.

A obrázek na kompletní vůz i se spřáhly.

22 komentářů: „Vůz E (Vtr) – další stavebnice Malé Železnice

  • A zas další pohádka bez konce :o) Předpokládám, že už jsou všichni netrpělivý a čekají jak to bude vypadat v laku a s obtisky.
    Jinak pěkná práce. Asi se brzy vrátím k na chvíli odloženému koníčku :o)

  • 🙂 smajlíci se nějak mračí….

  • VoVo, kde jste to koupil?

  • Pietro: Nojo, neni stříkací sezóna, ale až nastane, tak pak se bude zase jen dokončovat 🙂

    Filip2: U Malé železnice 🙂

  • Pod jedním starším článkem jeden čtenář doporučil používat toluen a opravdu se mi osvědčil, zvláště u papírových doplňků: přiložím je na místo, přetřu stětečkem, toluen se pěkně zapije do papíru a ten přilne k plastu. Je to jednoduché, čisté a elegantní.

  • Ten toluen mě taky napadl.. Ale nejsem si jist zda-li bude stačit pouze 85% protože ten „čistý“ se bez živnostňáku sehnat nedá :/

  • …nojo no, ale kde jsou prolisy jednotlivých polí což je tak typické pro tento vůz?

  • Jirka: to je bohužel luxus, který si my obývákoví modeláři nemůžeme dovolit 🙂
    vobec: nejsou, daň za technologii no… samozřejmě v porovnání s Loco Vtr tento vůz nevyhraje, ale nemusí pršet…

  • Michalz: Mrknu se na to. Používám nějaké staré rodinné zásoby.
    VoVo: No, vzhledem k tomu, že jsem ho spotřeboval tolik, že by to ani náprstek nenaplnilo, tak to tak hrozné není 🙂

  • Vznesu trochu teorie (neřešte rozdíly cen), ale co takový Sparlep od Agamy? Lepil jsem s ním LPH stavebnice a byl jsem spokojený, to by mohlo fungovat stejně?!

  • PRO VŠECHNY: toluen se dá koupit pod novým označením “ TOLUENOVÁ SMĚS “ je to plechovka a koupíte jí klidně bez živnostňáku. Má prej v sobě nějaký sajrajt co feťáků nejede a tak se to dá prodávat i obyčejným lidem jako jsme mi.

  • Vovo: Ještě jedna věc a co takhle, prvním rozdílem je, že ty od MŽ nemají tak „vystouplý“ podvozek do stran. Porovnej s fotkou od Povstalce! To na tom dělá strašně moc si myslím. Ale je prostě jasné ( jak už kdosi psal) je to hodně daň za typ technologie.

  • Jaroslav : Toluenovou směsí asi myslíš Toluenové rozpoštědlo. To mám doma, stálo mě asi 60kč něco přes půllitru. Je v tom obsaženo technický benzín a tuším aceton + cca 85% toluenu. 😉

  • MICHALZ: Výrobce: Barvy a laky Hostivař je to plechovka o objemu 0,
    7L. ( velikost cca Balakryl) Na etiketě je napsáno číslo P 6407 ( předpokládám výrobní a velkým TOLUEN SMĚS. Rychlým přečtením “ návodu“ tam o acetonu nic nepíšou jen je tam “ nízkovroucí hydrogenovaný benzín“ . Snad to bude stačit

  • Chci se jen zeptat,kdy se asitak dočkáme dokončení? 😀

  • Zhruba tak něco mezi 14 dny a rokem. Bohužel teď nemám na vláčky čas, ale cca za 14 dní by se to už mohlo zlomit (konečně po čtvrt roce)… A s tímhle Vtr pak budou i nějaké částečně související nové články co se týče jiných vozů (a myslím že celkem zajímavé) tak se těště 🙂

  • Mám dotaz, proč si kupoval základní stavebnici a ne komplet? No, určitě je tam rozdíl. Milan

  • Je rozdíl co je součástí stavebnice, kdo má třeba dvojkolí svoje a kinematiky chce dát podle sebe, tak se komplet nevyplatí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..