Recenze

Stavebnice vozů z kartonu od Malé Železnice

Zní to, jako by si to všechno vzájemně odporovalo, ale není tomu tak. Malá Železnice se po všemožných stavebnicích budov a doplňků pro kolejiště pustila do stavebnic nákladních vozů.

Na webu se píše, že vozy jsou laserem řezané. Zároveň, kdo se již setkal se stavebnicí od Malé Železnice, ví, že všechno je dodáváno ve stavu „placka – slož si sám“. To ve mě, přiznám se, budilo trochu nedůvěru. Svojí stavebnici dvoumístné remízy jsem nesloženou prodal s tím, že těch pár tabulek si nařežu doma a papírové zdivo se dá koupit i zvlášť… Ale přesto jsme si s kamarády objednali pár zkušebních vzorků nákladních vozů.

Objednali jsme na začátku září, balík přišel na konci listopadu. To je celkem dlouhá doba. Ovšem (!) v zásilce stavebnic byl vlastnoručně podepsaný omluvný lístek, což mě velmi, velmi, ale opravdu velmi mile potěšilo. Bylo na něm uvedeno, že se omlouvají za pozdní dodání způsobené čekáním na obtisky a že jako omluvu za čekání máme obtisky grátis. To už jsem začal lapat lehce po dechu, u českého výrobce / prodejce věc téměř nevídaná. Jen upřesním, že prozatím jsou na webu stavebnice inzerovány bez obtisků a je tam cosi, že se tisk obtisků ani neplánuje. O to větší to bylo překvapení.

Další věc, která mě zaujala, bylo balení. Pytlík sice není samozavírací a jak ho jednou vykucháte, už ho nezavřete, přesto mi přišel obal vcelku vkusný. Jasně, na obal to nejezdí, ale potěší. Jako první jsem zvolil stavebnici Es 11, protože za těch 160 Kč je to dle mě krásná cena a do 250 Kč se vejdu za komplet vůz s kinematikami a dvojkolím.

Ty mezery mezi pražci jsou vyřezané laserem 🙂 Určitě doporučuji stavebnice ve verzi „základ“. Verze „komplet“ má navíc jen kovová dvojkolí a šachtu pro vložení spřáhla na strunku, což zkušenější modelář nevyužije tak jako tak. Ušetřené peníze se dají využít na nákup dvojkolí z vlastních zdrojů (dnes se dá sehnat dvojkolí pod 14 Kč) a nákup dvou kinematik (připravované SDV kinematiky vyjdou na něco málo nad 60 Kč za 2 kusy kinematik). Tahle politika se mi celkem líbí – výrobce nenutí zákazníka kupovat si toho co nejvíc, ale dává mu na výběr sehnat si některé díly vlastní silou a tím jednak něco málo ušetřit a jednak si zvolit vlastní cestu.

Hlavní díly jsou z plastu. Tady bych se taky trochu zastavil – po vybalení jsem se sám se sebou dost dlouho dohadoval, jestli je to už plast nebo ještě karton. Opětovné nakouknutí na stránky výrobce mě utvrdilo v tom, že je to plast. Dobrá, tak je to tedy plast, ale podle mě hodně měkký a není to takový ten pravý plast jako z něj jsou stavebnice třeba od LPH. Lepidlo na plastikové modely pro něj nebyla úplně ta pravá volba, i když s odstupem času musím uznat, že spoj zatím drží.

Přibalené jsou 4 nárazníky od p. Čambalíka a součástí je i závaží do vozu. Nad těmito díly jsou vidět detailněji čelníky s otvory pro nárazníky (ty zaplují do otvoru naprosto přesně).

Zde jsou díly podvozku – ta velká díra je právě pro umístění závaží. Vpravo od ní je rám podvozku, kde je vybrání pro instalaci kinematik (což je super doplněk). Podlaha vozu imituje dřevo, což se mi taky dost líbí.

Pojezd vozu. Je to pořád ten samý měkký plast a já bych asi doporučil instalaci Peho nebo ALS Racing ložisek. Dlouhodobější zkušenost však zatím nemám, takže spíš odhaduji.

Tohle už je karton – vrata, kliky na vrata, dokonce i „leptané kotvičky“ a děrované stupačky – jako by to bylo z leptu. To se mi fakt líbí… Kdo prostě nutně nepotřebuje, nemusí k vozu dokupovat žádné detaily. Kdo potřebuje mít kotvičky z leptu (i když budou ve výsledku vypadat úplně stejně), ten si je může klidně dokoupit a udělat tak kšeft i leptařům. Ale myslím, že to v tomto případě vůbec není potřeba.

Další kartonové doplňky, tentokrát ze silnějšího kartonu. Z čeho jsem měl hodně strach právě u toho kartonu bylo, že je to pořád jen karton. Člověk si pod sloven karton představí něco, co po přestříkání barvou vypustí tolik chlupů, že je to nepoužitelné. Tady se nic takového nekoná, povrch je po přestřiku naprosto hladký a chová se podobně jako plast. Takže další velké překvapení (alespoň pro mě).

Obtisky ve verzi ČD Es – záměrně jsem vytáhnul kontrast, aby se tam dalo něco přečíst… Obtisky vypadají v profi kvalitě – podobný princip jako u Detailu – každý popisek je lakovaný zvlášť a tak se velmi ulehčuje jeho aplikace.

A návod. Jednoduchý, ale myslím, že stačí. Stavebnice je opravdu blbuvzdorná a všechno jde většinou nasadit jen jedním správným způsobem.

Druhým pánem na holení je kontejnerák Sgnss. Ten si objednal kamarád, tak jsem mu jen porušil balení, abych ho nafotil.

Opět velmi dobře vypadající obtisky (toho černého bordelu si nevšímejte, ten padá z plastových dílů).

Plastové podélníky.

A plastové díly na složení rámu. To si kolega celkem užije 😀


Silnější karton jako doplňky – ty podvozky jsou už pouze doplňkové „masky“.

Tenký karton jako doplňky.

Podvozky Y25 z plastu, jsou vidět díry pro uložení hrotových dvojkolí. Určitě bych jim dal šanci, komu se nebudou zdát, neměl by snad být problém si koupit osvědčené od p. Čambalíka.

Čepy podvozků také z plastu a to dole nevím co je, to bude asi ke kontejneru (viz níže).

Opět závaží a nárazníky.

A opět návod k vozu.

Součástí stavebnice je i jeden kratší kontejner. Dá se koupit i zvlášť a je to ideální doplněk právě na tento vůz. Základ tvoří opět plastová krychle, na kterou se lepí kartonové doplňky.

A ke kontejneru návod.

Nabídka vozů je už takto velmi lákavá – dále třeba vůz na dřevo Roos, Utz (Tcms), Vtr (E), Vase. Loco prý přestalo dodávat Vtr ve Start verzi za dvě stovky, což je dost škoda, protože ten vůz je parádní. Tak tady je alespoň náhrada. Zbytek vozů však určitě stojí za pozornost, protože nic podobného tu není (pominu-li Es od Tilliga a na něm střechu od LPH jako vůz Tcms a dále připravovanou stavebnici vozu Es 12 od kolegy TTmiliho z fóra modely.biz, což bude ale jen odlitek na Loco spodku a určitě za vyšší cenu než Es 11 od Malé Železnice.).

Stavebnice hodnotím velmi kladně, moc se mi líbí celý styl provedení, mé obavy se ukázaly jako liché. Detailnost modelů je i za použití relativně jednodušší technologie výborná a bylo myšleno opravdu na vše. Cenově jsou stavebnice na přijatelné úrovni. Platí pravidlo čím větší je výsledný vůz, tím vyšší cena (logicky je potřeba vyřezat více materiálu). Es 11 za 160 korun je cena krásná, cena vozu Roos nebo Sgnss se vejde do 350 Kč ve verzi „základ“, což je za tak nevšední vůz taky velmi pěkná cena. Po přidání kinematik a kovových dvojkolí se dostanete i u těch nejdražších vozů určitě do pěti stovek, což se nijak výrazně nevymyká konkurenčním produktům.

A protože jsem to nevydržel, tak chci ještě pár řádků věnovat už sestavenému zkušebnímu vzorku. Musím se omluvit, vůz jsem z nadšení skládal opravdu na koleni a celé mi to trvalo asi třičtvrtě hodiny. Podrobnější stavbu přinesu v blízké budoucnosti, teď jen základní postřehy ke stavebnici.

V prvním momentu se nikde nedozvíte, čím se to má vlastně lepit. Že je hlavní část z plastu je psáno jen v prodejním katalogu. Takže na plastové díly jsem zkusil kombinaci lepidla na plastikové modely a vteřiňáku. Lepit vteřiňákem výztuhy na bočnice by ale byla asi sebevražda. Tak jsem nakonec začal zkoušet hustší Herkules, který se osvědčil, i když bohužel déle schne.

Zpočátku jsem byl dost vyděšný z materiálů – člověk je zvyklý na LPH stavebnice, polyuretan, lepty, tohle byla ovšem premiéra. Doporučuju jako první pokus něco menšího (právě třeba to Es 11 nebo Tcms).

Všechno do sebe zapadá naprosto přesně. Základ vozu drží i bez lepení.

I ty nárazníky jdou nasunout do čelníků naprosto přesně a s přiměřeným odporem (dají se tlakem vsunout a drží bez lepení).

Stavebnice spočívá v odříznutí dílů nožíkem z okolních rámečků a pak už se jen lepí. Všechno je dokonale přesné a není třeba nic brousit, tmelit.

Vůz zatím nemá osazené drobnější detaily. Vůz jsem stříknul Surfacerem jednak pro sjednocení, ale také jsem četl, že při stříkání to kolegům hodně saje barvu, dokud se karton „nenapustí“ – to by mělo být přestřikem Surfacerem odstraněno a povrch se pak bude chovat jako u čehokoliv jiného.

Daní za přesnost tvarů je jakási „syrovost“ tvarů – je to všechno tak přesně pravoúhlé, až je na tom trochu poznat, že víc z toho tvarově vymáčknout nejde. To není nutně na závadu, ale je trochu znát jakási plochost, například na vratech.

Všechny díly jsou však výborné, snadno se s tím pracuje a ta ostrost právě dává detailům ten správný „říz“ – ostré hrany opticky zvýrazňují detaily. Vpodstatě lept není nic jiného než tohle, jen z jiného materiálu.

Za mě jednoznačně palec nahoru! Na stupnici jako ve škole bych dal vozům 1-, a to je hodně dobrá známka. To mínusko jen za absenci „seznámení se s materiálem a pracovními postupy pro neznalé“ a za limity technologie laserového řezání, které musí být samozřejmě alespoň trochu poznat.

První nástřel vozu Es 11 však ukazuje, že takto opravdu vypadá český vůz a máme tu dalšího kvalitního výrobce vozidel dle českých předloh, třikrát sláva!!!

A protože Rosťopiš byl rychlejší, tak přidávám jeho fotky vozů, které postavil ani ne za 24 hodin. Komplet osazený vůz.

V porovnání s Tillig Es.

A pohled na dva kompletní kousky.

Myslím, že se mu moc povedly a že stavebnice jako taková prostě vyplodí suprový model.

 

 

43 komentářů: „Stavebnice vozů z kartonu od Malé Železnice

  • Musím říct že když s tímhle přišli chtěl jsem ten svůj Es vzdát. Nakonec po určitém naléhání jsem to nevzdal a udělal Es sk.12, nikoliv jak VoVo píšeš sk.11. Moc rozdílů tam není ale tu 11 se mi nepodařilo pořádně nafotit tak jsem jí neudělal. Jinak s tou cenou máš pravdu, ta moje je takřka dvakrát vyšší ale je to dané i tím že jen pojezd stojí skoro to co tenhle vůz od MŽ. Taky jsem se chtěl zeptat u tohohle na nějaké proporce, když jsem ho viděl na burze tak se mi zdálo že je tam menší rozvor a že je vůz poněkud vyšší, a že mu nesedí výška dveří. Jsou to ale asi jen detaily které porovnávám hlavně s něčím co pochází z továrně vyráběného vozu.

  • Nepřesnost jsem opravil 🙂 Tady to bude hodně asi o osobních preferencích, protože Loco spodek s kinematikou je osvědčený, že funguje, a někdo si třeba radši připlatí za tovární pojezd. Někomu taky nemusí šmakovat ten papír (i když jak říkám, jako papír se to nechová, pokud to zrovna někdo nevymáchá v herkulesu). Proporce můžu porovnat. Vůz je stejně dlouhý jako Tillig, rozvor o dost větší, zbytek odpoledne, případně nebude od věci časem udělat srovnání Es Tillig / MŽ / TTmili 🙂

  • Tak je to čistě o preferencích, a ač nechci tilliga podceňovat tak si myslím že jeho Es to projede na celý čáře. Vyjmenuji jen to čeho jsem si všimnul při porovnaní s Jugoslávskými vozy co tu jezdily, tak mají vyšší pojezd, mají vyšší hranu přední stěny, atd. Co se týče pak vozu jako takového tak má strašně měkkou kinematiku a v těžších soupravách se roztahují a celkově vypadá humpolácky.
    Jinak se pokusím, až budu mít i odlitky, seskládat článek.

  • hurááááááááááá, vypadá to perfektně, ačkoli tu někdo v září psal že to nebude až tak dobrý, moje očekávání to doknce předčilo, sem zvědavej kdy konečně dorazej ke mě domů…

  • ještě ohledně popisek, jestli sem blbě koukal, nebo to tam fakt nemaj uvedeno, jejich cena je jaká?

  • Asi to ještě nemaj na webu jak je to úplná novinka.

  • Vypadá to dobře.Nikde jsem ale nenašel tloušťku materiálu.Hlavně
    toho dolepovacího kartonu.Jde o celkovou plastičnost stěn.Není to moc robusní.

  • Jako celek pěkný, ale např. na posledním obrázku je to finál, nic nechybí? Proč se ptám – ty „masky“, resp. imitace pružnic a ložisek na podvozku nevidim nikde nic. Vypadá to docela brutálně.

  • Jarda: Já to taky nevím, odhadem ten tenčí tak 0.2 – 0.3 mm a ten silnější tak kolem 0.7 mm. Myslím že akorát, i na modelu to vypadá akorát.
    Filip: když to neni na webu…?! leda bych se ti podíval z okna a nahodil nějakou částku 🙂
    pepa_kox: stavba bude jindy, tohle je jen nástřel tvaru bez detailů, prohlídni si fotky těch výpalků a zjistíš, co všechno je součástí 😉

  • 😀 aha ja sem myslel že právě cenu obtisků si znal od výrobce z předešlé dohody

  • Než jsem je našel v pytlíku tak jsem vůbec nevěděl, že mi přijdou 🙂

  • Pánové z Malé železnice byli ve Všestarech, ochotně vše vysvětlili, poradili a předvedli, měli i takový malý whorkschop, na místě se sestavovalo. Papírové detaily se přitisknou na plast a štětečkem se napouštějí perchlorem (asi), nepotřísnit plastové plochy.Pak už to drží pohromadě. Byly tam i modely mostů, jako strojaře mne zaujal most do oblouku. Ve skutečnosti by takový most bez podpory zákonitě spadl. Portálový jeřábek jsem si ale koupil, ten určitě nespadne a je povedený, vhodný např do malé vozovky a do budoucna počítám s výrobou železničních zvedáků
    Takže příště do Všestar.
    Bártek

  • Pěkná práce, opět. Už jsem na ty stavebnice koukal asi dvěmi měsíci, ale až do teď jsem váhal, např. vůz Roos jsem začal vyrábět vlastními silami, časem ho určitě dokončím, ale zkusím i tuhle stavebnici, bude to rychlejší. Taky na tenhle vůz nabízí obtisky p. Jiran.

  • Ve Všestarech jsem neodolal pokušení a koupil stavebnici ROOS a jsem překvapen kvalitou.Určitě si ještě nějaký ROOS pořídím.V soupravě vypadá pěkně.

  • vojtěch suchan: když ti to řeknu, k čemu ti to bude? už máš vozy koupené? 🙂
    TTmili: tak jsem na to koukal a našel jsem potíž – tyhle Es by měly mít dvojkolí 7.7 mm, ale když je tam dám, tak mi sedí vůz proti ostatním nízko, takže bohužel je to asi dělané na 8.0 mm (no ono to zas tak poznat nebude). Na 7.7 je horní hrana nákladového prostoru shodná s Es od Tilliga (neřeším zvýšené čelo). Dveře jsou větší než Tillig, ale dle fotek jsou správné a naopak Tillig je má menší. Dveře jsou asi o půl milimetru širší. Celý vůz je taky asi o půl milimetru širší než Tillig. Ale když dám za sebe Tillig a MŽ tak to nevypadá jako pěst na oko.

  • No co se týče dveří u Tilliga tak by měli snad sedět, na našich vozech měli být stejné dveře jako na jugoslávských protože z nich vycházejí, a na ty pokud vím ty dveře sedí. Odpoledne se ještě podívám a případně doplním.
    Ale co se týče výšky tak zkus porovnat s Vtr od LOCO, prohlížel jsem fotky kde jsou v soupravě všechny vedle sebe tak byly stejně vysoké, pouze jugoslávské/rumunské jsou nepatrně vyšší, ale ne o tolik jako Tillig.

  • Já neřekl že dveře Tillig nesedí, ale má je dle mě menší než by měly být a znatelně menší než MŽ! 😉

  • No ona bude pravda někde uprostřed. Když se podíváš na fotky Es tak je vidět dělící linka mezi rámem a korbou. A pod ní ty dveře už nejsou. Proto mi přijde že MŽ má dveře zbytečně velké. Odpoledne proměřím a napíši co je reálnější.

  • Môžem sa opýtať na kolko ťa vyšlo poštovné z malej železnice?Po mne chceli 200kč poštovné za plastové strechy.To mi prišlo na hlavu

  • Já platil 150 za dobírku. Ale že jsme si objednali tři lidi najednou, tak se to dalo… Zkus mrknout třeba na mašinky.cz, kteří prý budou dávat stavebnice do nabídky, jeslti to nevyjde levněji.

  • Takže teď jsem proměřoval podle okótovaných plánů Es 11 a zjistil jsem následující. Tilligovi dveře nesedí na výšku o 0,4mm a na šířku o 0,2mm (jsou o tolik menší). Ale silně pochybuji o tom že by v případě reálných rozměrů ty dveře byly tak velké. Jen pro informaci, správně vysoké dveře mají být 12,7mm a široké 15mm (po panty). Docela by mě zajímalo jak to je u MŽ, zkus to VoVo prosím proměřit, vpodstatě ty dvěře a celková výška je jediné co mi na těch vozech nesedí.

  • ŠIroké jsou podle mojí čínské plastové šuplery 15 mm, vysoké ale asi 13,5 mm. Proti Vtr je pak celková výška vozu o 2 mm vyšší.

  • Také se připojím. Díval jsem se na typový výkres ES-11 a zjistil jsem toto. prumer kola 1000mm a v TT tedy 8,3 -> MŽ doporučovala ve Všestarech. Lepí se to prej nejlépe toluenem nebo obdobou třeba perchlor (prostě něco co naleptá plast), jen se toho, kdyby to nateklo jinam nez ma nesmite dotknout jakmile to zaschne (odpari) tak po nastříkání základem nic nepoznáte. Materiály používají plast na základ vozu tl. 1,0, tvrdy kartón, 0,7 a ten tenky by mel byt 0,3. Jinak VoVo nemůžeš srovnávat Vtr a ES-11 výška je jiná!!! POZOR!!! MŽ má nějakou recenzi na webu pro vůz Vase od ČSD!!! odkaz http://www.mala-zeleznice.cz/wwwmazel/CZkat/cFN25016xx.pdf – nevím Vase jsem ještě nelepil a teprve na něj čekám, ale je to tam výborně popsané.

  • Beru zpět a omlouvám se, máš přavdu že Es 11 má 1000 mm a 920 mají až Es 12 a 13. Vtr jsem srovnával na žádost TTmiliho 🙂 Vase nic pro mě ale Roos určitě láká a Sgnss taky. A kdyby byl časem třeba Kils, to by bylo žrádlo. Já se o Kils pokusil svépomocí ale nemám ještě ani dodělanou kastli a je to už tak rok…

  • Mňa by potešila taká Sps alebo Laas. Touto technológiou by to šlo urobiť bez problémov.

  • Jaroslav: Srovnat s Vtr jsem jej chtěl já. Vím že Vtr je o 10cm nižší ale když se podívám na fotky tak je ten rozdíl nepatrný a v modelu je ten necelý milimetr v modelu (kdy Vtr bude o ten milimetr níž a ten vynahradí ta madla co jsou na něm vylisována) je rozhodně méně něž ty cca 2,5mm možná i víc co je rozdíl oproti hraně u Tilliga. Při pohledu na soupravu Tilligovi Es a Loco Vtr je tam prostě obrovský propad a při pohledu na fotku se soupravou Vtr a Es 11 (12) tam ten propad není. Možná jen subjektivní pocit, ale řekl bych že spíš skutečnost.

  • Nic se neděje VoVo, to byla jen takové šťouchnutí 🙂 . A omlouvám se nepochopil jsem to že jste to chtěli srovnat s Vtr. Jinak jako novinku prý chystají snad do těchdle vánoc PP 80 – vagóny na přepravu automobilu Laeks cca prej do max 500,- je to v páru takže myslím se máme na co těšit, Dále pak snad nějaký malý plošiňák, ale to mi mladej nechtěl říct co přesně :-/ zkusím na něj zatlačit třeba povolí a nějaké info z nich vypadne.
    TTmili: se divis když ES od tilliga je jakýsi paskvil co se snaží prodávat tady je proto ze mají český popisy?! No vlastně jako všechno vesměs co tady prodávají.

    Jinak za mě osobně, konečně něco co je slespoň trošku českýho!

  • koupil jsem si ve Všestarech nějaký sgnss,staví se to super,ale je dost problém s váhou,bez kontajneru se závažím to váží tak třetinu toho co má.Takže teď zkoušim do bočnic udělat díry a místo plastu to bude částečně z olova.

  • Jak se na webu „mazlíka“ objevil návod na Sgnss, tak v něm už je uvedeno, čím lepit, takže moje výtka ohledně lepení už asi není až tak aktuální 🙂 Jsem hooodně zvědavý na ty autovozy, z toho by se dala poměrně levně udělat moc pěkná souprava! Další objednávka určitě u MŽ bude a nebude to trvat dlouho 🙂 Opravdu DÍKY za všechny tyhle stavebnice!!!

  • S tím nezbývá nic jiného než jen souhlasit! No hlavně ať neusnou na vavřínech a ať toho budeme moci mít víc než jen 6 typů. Jinak chápu, že to určitě dneska není snadné udělat takhle „široký“ sortiment jen pro náše české luhy a háje :-). Opravdu nic než chválu si momentálně MŽ asi nezaslouží

  • Sortiment je u téhle technologie v podstatě jen o výkresech. Není třeba žádných forem. Jde jen o to, jak z „placek“ udělat tvar. Myslím si, že pokud bude odbyt a zájem, neměl by být problém s velikostí sortimentu 😉 Doufejme, že se blýská na lepší časy 😉

  • Taky se mi začínají vozy MŽ víc a víc zamlouvat. Hlavně ten Vase mě nadchnul, s těmi popisy vypadá fantasticky. Asi na něm bude potřeba malinko úprav aby byl tipťop, ale rozhodně těch úprav bude mnohem méně než na odlitku. Také Utz vypadají naprosto fantasticky vůči těm se střechou LPH. Jen u těch Es to u sebe nevidím růžově, přecejen když už jsem se dělal s vlastním tak u něj zůstanu, je tak jak mi to vyhovuje:-).

  • Všechno je o tom, jestli to vyhovuje. Twyggy ma pravdu v tom, ze je to „jen“ o vykresech. Sam jsem mel moznost se do MŽ podívat a dokonce mě mladej nechal i „nahlídnout “ do výroby – sice nebyl moc schovývavý k tomu, aby mi řekl nějaké informace popř ukázal něco z připravovaných věcí. Jen se usmíval a koulel očima avšak v dobrém slova smyslu. Ale přiznám se, že i to „jen výkresy“ to určitě není. Těch prototypů co tam měliˇ, řekl bych že vývoj trvá dosti dlouho. No „konec“ chvály. Doufajme, že ještě do letošních Vánoc něco vymyslí a dají na trh. Pokud by byl Pao /což prej taky plánují/ bylo by to excelentní. A ty vozy na tu přepravu aut by se mi taky šikli, protože opravdu nehodlám dávat 1000,- za jede pár „německých“ byť jsou asi kvalitnější, ale patřím k těm co si to raději postaví sami. Léta LPH jsou pryč a alespoň někdo si nás co rádi stavíme vlastní všímá.

  • Naprosto geniální a jednoduchý nápad ! Mám sestavené dva vozy Vase a stavba naprosto bez problému, vše jde snadno oddělit z rámečků a přesně do sebe zapadá (nic není nutné zabrušovat). Kartonové díly jsem na plast lepil koncentrovaným herkulesem a nebyl ani nejmenší problém, jen obtisků by mohlo být více, protože se mi zmrzlou rukou některé nepovedlo nalepit tak jak bych si představoval. To ale není chyba výrobce a navíc obtisky byly jako pozornost což se dnes často nevidí, takže z mého pohledu naprosto bomba. Prostě rychle sestavitelný perfektně vypadající model vozu starší řady který mi v nabídce chyběl. Držím výrobci palec v dalším snažení :O)

  • a to bylo porád strachu a obav když sem se v létě o těch modelech zmínil 😀 😀 😀 a ted se tady slintá blahem… pánové nezklamali, jen tak dááál 😀

  • Měl bych dotaz na „burzoasisty“ – nebývá na burze taky někdo od Malé Železnice, že bych se v sobotu stavěl? Díky za odpověď

  • A kde? Vím pouze o těch chlápcích z prostřední uličky, co mají spousty hotových vozů a pár stavebnic, ale myslel jsem, že ti nejsou od MŽ…

  • ahoj, co se týče Malé železnice, nabídka stavebnic vozů se nadále určitě bude rozšiřovat, pokud si dobře pamatuji po asi 2 hodinovém rozhovoru (osobním) s majitelem, dokonce se mi sám nabídl například – potřeboval jsem udělal větší depo, no do kterýho by se vešlo aspon 3 lokomotivy za sebou na jednu kolej, nabídl mi že mi ho udělá, na laseru, sice jsem si to sám navrhl a podle rozpočtu pro mě bylo lepší si ho udělat sám na CNC frézce, kde ve vhodných pauzách dělám i „nový“ pojezd na 810 a 842. Jinak co jsem chtěl za myšlenku zvěčnit, stačí jen se domluvit, a myslím že by mohl i zkusit udělat třeba sýpák a podobně. Když jsem tam tehdy byl, chtěl jsem vozy ř. Ronns nebo jak je to označení, a zrovna, k mé škodě je neměl, chtěl jsem njich aspon 7 kousků….oni to mají spíše jako vedlejšku si myslím jestli jsem dobře pochopil. Pravidlně tam totiž jezdím, no pravidelně jednou za rok na domečky a podobně, ale nechci jim dělat reklamu, myslím že jí ani nepotřebují….s pozdravem Jarda Dluhonice

  • Zdravím všechny , i já si pořídil stavebnice od M Ž .K lepení
    stavebnic jsem použil lepidlo U H U plast special, dobře to drží
    lepidlo používám k lepení všech plastikových stavebnic. Výhodou při lepení je trubička jako dávkovač kterou pak ucpávám drátkem. MŽ také fandím jen tak dál.

  • Stavebnice sú klasifikované ako užitočné hračky, ktoré hrajú dôležitú úlohu v úplnej a vývoja dieťaťa. Je vyrobený z netoxického plastu. Môžete vyzdvihnúť lego http://semilton.sk/toys/kit/lego/ podľa veku, pohlavia a koníčky dieťaťa.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..