Pár zbytných slov k T478.1002 TT MTB podruhé
Minule jsem se zamýšlel nad černou střechou Zamračené T478.1002 a snažil jsem se najít důvody, proč sice černá není dobře, ale hodně tmavě modrá už by mohla být v pořádku. Uplynul rok a stala se věc, kterou jsem ani nečekal a o to víc mě potěšila. Ale neřeknu – klikněte si na článek a projděte si ho 🙂
Tahle lokomotiva minulý rok u MTB takzvaně „svítila červeně“, jak už se mezi obchodníky říká. To znamená, že její výroba byla ukončena. Vypadalo to, že kdo jí má doma, má sice černou, ale raritní. Teď na podzim se objevila na stránkách MTB znovu, fotka se nezměnila. Řikal jsem si „nojo, ještě jedna série, na tom není nic zvláštního“.
U obchodníků se zatím neobjevila skladem, nové fotky nikde. Nechávalo mě to klidným. Až pár dní zpátky jsem zabrousil – a reklamu tentokrát udělat musím a udělám rád – na web Modelového světa Brno, kde se objevila na e-shopu v následujícím popisu.
Na položku se dostanete přes link: https://model4all.cz/ a podle informace staré doslova několik hodin nové verze skladem jsou a budou.
S modrou střechou a proužkem? Tak to pozor! Zvedl jsem telefon, zavolal a ptal se – a skutečně mi bylo potvrzeno, že nová série, kterou mají skladem, má jiný odstín a už to není černá. No a tak už mi jedna hoví doma ve vitríně a dneska se koukneme, jak moc se změnila.
Tak předně, ano, je to modrá, je to tmavá pařížská modř a je to zhruba ten odstín, po kterém jsem minule volal. Pozor – stále se bavíme o výstavním nátěru 60. let, nikoliv o moderním muzejním provedení.
Nedělám si iluze, že by ten minulý článek měl vliv na to, že došlo ke změně. Ale třeba sem chodí někdo, kdo zná někoho, který zná dalšího, který zná někoho z MTB a ti si to pověděli…
K přepracování kromě odstínu došlo i u čelní hvězdy.
Ta je nyní bez té středové divné linky, je v jednom kuse a je prostě pěknější.
Pro srovnání se starší sérií – odstín je opravdu hodně znát.
Vše ostatní zůstalo na modelu původní – červené provedení detailů, popisy… Ale další pozor – všimněte si také nového pluhu. Další palec nahoru, nyní má již otvory tak, jak má mít.
Srovnání především hvězd – tady došlo také k výraznému zlepšení. A zdá se mi, že celá hvězda je přepracovaná včetně hvězdy.
Je jiné lakování žaluzií.
Na výlisku skříně se samozřejmě asi nic neměnilo.
Potisky se mi zdají být totožné.
Červené vzduchojemy zůstaly.
Pohled v přírodě ukazuje, že rozdíl je opravdu poznat.
Zbývá si doma natřít nárazníky, aby zůstaly černé jen talíře.
Dvojička vypadá vlastně hrozně hezky, i když logicky se v reálu nic takového nikdy stát nemohlo.
V čele vlaku pro srovnání s odstíny Najbrt.
Modrá na střeše je trochu jiného tónu než modrá Najbrt.
Myslím si, že odstín se povedlo trefit dost dobře – je to teď prostě taková pařížská modrá, možná je dokonce malinko světlejší, než by bylo nutně potřeba, ale to beru čistě subjektivně.
Proti černé je to každopádně nebe a dudy.
V čele 70tkového rychlíku jí to sluší stejně jako v šesté epoše.
Dnes to nebylo dlouhé. Ale když jsem minule hledal chyby, a od té doby došlo k výraznému zlepšení, tak by bylo fér to ocenit a vyzdvihnout.
Takže – děkuji, že je teď modrá 🙂
Ahojte,uz dlhsiu dobu,ak cas dovoli,pozeram tieto stranky. Musim povedat,Velke Ďakujem. Vraciate ma do čias,ked som v utrobach nie prototypov,ale T478,1 atd. Ceckanach,Pegasoch(tie co mali PG 500) menil špalky,filtre,atd. Ako nadseny ucen,zeleznicneho odboru a modelar.Toto je fenomenalna masina. Viac raz som ju startol. To je zvuk. Mam odjazdene aj na kamione,ale,to sa neda porovnat. VoVo a spol. Vdaka za vsetky odborne clanky (vid os. vozne od kolegu colt 274) Su skvele a kriesia spomienky na modelarske casy,ked sme z nicoho robili nieco. Ďakujem.
Rád se připojuji k poděkování za stránky. Jsou mi velikou pomocí v modelaření. A velice si vážím nasazení pro sdílení zkušeností, vyvíjení prostředků pro přestavby a vůbec TT modelaření, férovosti recenzí i třeba právě tohoto článku, který reaguje na to, že chyby byly napraveny 🙂 Rozhodně není zbytný 🙂 Díky moc!
Celý život si lámu hlavu, proč když se někdo pustí do výroby modelů, nemůže je dělat podle předlohy. Rozuměj např. zde: jde jen o barvu! Žádná složitá úprava formy či tak. Prostě jen použít správný odstín na poprvé. Je to tak těžký? To nepochopíš. A takhle je to snad u všech! A někdy to jsou hovadiny nonplusultra, viz Piko a jejich Railjet s oblou střechou. S dnešní technologií si střechy mohly nechat natisknout, když nechtěli upravovat celou formu…
Což mi připomíná Locolab a jejich 3D tisk, který s nadějí vyhlíželo mnoho modelářů. A ejhle. Místo aby po zkušebním prototypu, kde něco nepasuje otevřeli editor a jednoduše upravili 3D model dílu, tak to tisknou vesele, že musíš někdy uřezat i 3-4mm (!). Nebo jejich bdtn, na který jsem se těšil má na střeše drážky, i jako sériová verze modelu, když skutečnej je nikdy v žádný verzi neměl! A borec ti napíše, že to tak je a hotovo a tak teda tmelíš jak jitrnice to, co se dá jednoduše pár kliknutíma vymazat. Býval bych si jich od nich koupil 5, ale po jednom mě přešla chuť, se vším co tam bylo třeba upravit.
Pochváleno buď Roco! A teď když převzali Kuehn, budete mít snad konečně žně i všichni TTčkáři
PS: díky Vovo za tvé stránky. To už je úplná encyklopedie!
Díky moc všem, ani si nedokážete představit, jak tohle motivuje k další práci 🙂 Dneska jsem si zrovna říkal, jestli třeba existuje někdo, kdo zůstal u TT třeba i kvůli tomu, o co se tu ty roky snažíme, jinak by už utekl třeba k H0. Výrobci by nám pak mohli platit desátky, že jim sháníme zákazníky do měřítka 🙂 S tím převzetím Roco/Kuehn už jsem se k tomu vyjadřoval dříve, že pokud Roco převezme všechny nedostatky, není to zas taková sláva… Zatím Roco převzal od Kuehna určitě dodací lhůty 🙂
Mě si připsat můžete, když jsem se tři roky zpátky rozhodoval, zda se vrátím k modelaření a hlavně ke které velikosti, tak moje rozhodnutí vrátit se k TT kromě menší prostorové náročnosti rozhodly dvě věci – portfolio firmy SDV a tento web 🙂
Aha, vidíš, tak to si musím přečíst to Roco/Kuehn. Nectím Roco do nebes, ale co se týče detailů a provozu na kolejišti (h0), všechno u mě vždy bez sebemenší vady. Motory, kinematiky, podvozky, dekodéry, vše v poho! Narozdíl od jiných, kde byl téměř vždycky nějaký problém, včetně doutnajících dekodérů, vykolejování, sloupnutá barva na oknech po vyndání z krabičky a další a další.
A ještě k článku, jak píšeš, že si to v mtb “řekli” – u mtb je problém, že je to firma jednoho muže. Formy si frézuje sám, montuje sám, vyvíjí sám a pak to dopadá, jak to dopadá, že to je honem honem, žádná výstupní kontrola, lepidlo na oknech a přitom tam je ohromný potenciál. Ale to je téma skoro na samostatný článek 🙂
Jinak musím říct, že když vidím všechny ty nádherný jídeláky a ten cyklo vagon, tak ronim potoky, že to nemáš aji v hánule 🙂
První sérii barči v tomto nátěru jsem vynechal kvůli chybám v odstínech barev a díky zaměření na běžný provoz III. a IV. epochy mi ani nějak nechyběla ve sbírce. Tentokrát už jsem neodolal a díky článku a krásným fotkám od VoVa jsem objednal u zmíněného shopu modely4all, navíc za bezkonkurenční cenu.
Jinak též děkuji za skvělé články a návody na těchto stránkách. Čerpám zde již dlouho informace a inspiraci po návratu k modelařině.