Nízkostěnný vůz ČD Res

100_4872Občas se člověku v internetových obchodech něco líbí, ale nikdo to evidentně nevlastní. Jak se potom rozhodovat? Podle katalogové fotky? Dlouho jsem plánoval, že bych si mohl pořídit vůz ČD Res od Tilligu, aby obohatil můj vozový park. Prostě jsem to tentokrát risknul.

Vůz má, narozdíl od některých svých kolegů, alespoň trochu reálnou předlohu, což je jistě plus. Zabaleno v krabičce.

100_4826

A z krabičky vybaleno.

100_4827

Dolepovací klanice a kola ruční brzdy.

100_4829

A vybaleno v celé své kráse.

100_4831

Popisky jsou povedené.

100_4834

Chybí jakékoliv natření detailů (v tomto případě přestavovače), což bude úkolem pro domácí dodělávku, na kterou se těším.

100_4837

Podvozky by měly být spíše černé než červenohnědé.

100_4841

Vůz je v provedení se skrytými výztuhami vozu, což je i v našem provozu možné, i když vůz vychází zřejmě z německé předlohy.

100_4842

Samozřejmostí jsou kovová kola a kinematika osazená novým spřáhlem.

100_4845

Šachta je klasická zacvakávací dle normy NEM.

100_4853

Kinematika je umístěna pevně ve vozu.

100_4847

Potěšily mě alespoň černé hranaté nárazníky.

100_4849

Spojení s vozem Es Tillig.

100_4856

A jak si vede vůz na kolejích? Délka vozu přes nárazníky je 167 mm, je to tedy slušný dlouhán. Je to vlastně asi jeden z nejdelších nákladních vozů, které se dají sehnat, delší už je snad jen Habbillns. Přesto ještě nevypadá v R310 vůz tak strašně zlomený, je přeci jen kratší než rychlíkové vozy Y nebo vozy Bmto.

100_4860

Při prvních zkouškách jezdí pěkně volně i do ostrých oblouků. Problém je, že vůz je silně podvyživený, váží jen 25 gramů. Přitom by měl vážit téměř 42 gramů.

100_4859

Co na závěr? Vůz je to povedený, celkem i odpovídá skutečnosti, ale opět to kazí zbytečné nedodělky (nenatřené detaily, červenohnědé podvozky…), které třeba ne každý je schopen nebo ochoten napravovat.

100_4864

Celkově je však dojem pozitivní a příště už se těším na drobné úpravy, vylepšení, dodělání detailů, a snad i nějaký ten náklad 🙂

100_4872

Ještě jsem se pustil na popud kolegy Jirky k dosazení klanic a kol ruční brzdy. Vše jde nakonec bez kapky lepidla, i když než jsem přišel na to, jak natlačit klanici do připraveného otvoru, jednu jsem zrušil (ještě, že jich je více, než je potřeba). Kola ruční brzdy jsou zatím jen nasazená, ale myslím, že pro jistotu bude v tomto případě lepší kapka lepidla.

100_4891

Klanice jsou (jak už Jirka napsal v komentářích) pohyblivé a je možné je sklopit, ale myslím, že takto vzpřímené sluší vozu více 🙂

100_4898

Klanice pasují správně jen jedním způsobem, ale zacvaknout jdou dvěma. Některé jsem zřejmě na začátku cvaknul obráceně a nejdou vzpřímit dokonale kolmo, což mě mrzí, ale ani ve skutečnosti nejsou klanice dokonale rovné – resp. jsou poničené od nakládky a vykládky.

100_4895

14 komentářů: „Nízkostěnný vůz ČD Res

  • 17. 10. 2009 (13:36)
    Trvalý odkaz

    Bomba, taky jsem uvažoval o tom že si ho časem koupím a teď vidím že toho určitě nebudu litovat

  • 17. 10. 2009 (16:24)
    Trvalý odkaz

    Hoj VoVo máš v článku chybu máš tam napsáno, že měří 167cm :D.
    Moc pěkný vůz jen škoda té podvíživy.

  • 17. 10. 2009 (16:47)
    Trvalý odkaz

    Citace:Délka vozu přes nárazníky je 167 cm, je to tedy slušný dlouhán. Je to vlastně asi jeden z nejdelších nákladních vozů, které se dají sehnat
    to je docela dýlka, mě by se na kolejiště nevešel. 🙂

  • 17. 10. 2009 (17:36)
    Trvalý odkaz

    Pardon, opraveno, samozřejmě že milimetrů 🙂

    ad Vojta: tvoje komentáře spadly do spamovné koše na schválení, hodil jsem sem jen ten poslední, jestli nevadí 🙂

  • 17. 10. 2009 (17:39)
    Trvalý odkaz

    MatroneK : No 😀 taky jsem si toho všiml ale chybyčka se vloudí 😉 Jinak je to celkem pěkný vůz ..

  • 17. 10. 2009 (17:41)
    Trvalý odkaz

    Délka vozu přes nárazníky je 167 cm, je to tedy slušný dlouhán.
    Mě by se na kolejiště oproti MatronKovi vešel, ale moc bych si sním asi nezajezdil:)
    Ach ten šotek…každý někdy udělá chybu:). Jo a mimochodem, na vaše stránky chodím často, protože nás modeláře zásobujete články, a jsou velice zajímavé a hezky se je čte:).

  • 17. 10. 2009 (21:54)
    Trvalý odkaz

    Já tento vůz mám a i když nemám zatím kolejiště je super,hlavně se na něj skoro všechno vleze:)

  • 18. 10. 2009 (0:09)
    Trvalý odkaz

    Psal jsem to hodně narychlo před odjezdem z domova, abyste měli co číst 🙂 Sotva mi vagón dorazil… Mně by se měl taky při 167 cm vejít, ale honil by si sám svůj vlastní konec :))) Co se týče nákladu, tak bych na to rád asi postavil pár Tatrovek od p. Štěpničky z polyuretanu, uvidíme…

  • 18. 10. 2009 (9:42)
    Trvalý odkaz

    Ahoj VoVo, jenom takový postřeh k těm klanicím, ty jsou u těchto vozů dělané k nacvaknutí (ne k lepení), pak se dají sklápět jako ve skutečnosti.

  • 18. 10. 2009 (16:41)
    Trvalý odkaz

    Jirko díky za tip, nechám to nakonec asi přeci jen až po těch plánovaných úpravách, abych žádnou klanici neulomil, ale zacvaknutí oproti lepení je určitě lepší řešení, jsem zase o trochu klidnější 🙂

  • 23. 10. 2009 (8:26)
    Trvalý odkaz

    Tak jsem to nevydržel a klanice jsou na místě 🙂

  • 2. 10. 2011 (23:05)
    Trvalý odkaz

    Mi-a placut articolul. Despre chestii din astea vorbesc, detalii care compania nu prea sunt reale. Nu prea am inteles din cauza translatiei, ai mentionat in articol ca sasiul (the under carriage?) sau boghiurile? tip Y25 trebuie sa fie de culoare neagra, nu cafe marou (Tuscan?), vrei sa-mi explici te rog! M-am gandit ca boghiurile pentru ca am vazut tampoanele negre.
    Manivelele situate linga roata rosie (frana de mana) ar trebuii vopsite?, una rosie si una galbena pe fond alb, cred, nu sunt sigur ce corespunde pentru fiecare tara. Imi pare rau da nu prea vorbesc bine romana, sunt in Statele Unite de 23 de ani, acuma vorbesc engleza si spaniola mai bine decit limba mea. Anunta-ma te rog!

  • 6. 10. 2011 (10:06)
    Trvalý odkaz

    Dacă putem vorbi limba engleză, acesta va fi mai bine. Şasiu ar trebui să fie cu adevărat negru, şi detalii mici (roşu şi galben la alb) nu sunt colorat – Tillig rezolva aceste detalii. Editare plan în viitor.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..