Nákladní vozy

Sas-ka ČSD s lepty od TTjeníka podruhé

DSC_6357.thumbnailOpět jsem po delší době sáhl k takové trochu oddychové „tuningové“ stavbičce dalšího typického nákladního vozu našich tratí – Sas/Faccs ze stavebnice možná ještě bývalého LPH.

Tu ale hodlám opět doplnit leptíky ze sady od TTjeníka stejně jako v již uveřejněném starším článku o modré verzi Chládek a Tintěra. Tentokrát se bude jednat o verzi ČD v červenohnědém nátěru.

DSC_6148

Takže jsem z výlisků vybral jen těch několik dílů, které ke stavbě budu potřebovat.

DSC_6149

Abych mohl vyhodit licí rámečky, tak jsem odstříhal i nepotřebné díly, ty se budou hodit třeba na skládku železného šrotu.

DSC_6150

V korbě jsem hlavně odstranil spodní přepážky.

DSC_6151

Začistil a ještě vybrousil i odlehčení na rámu podvozku.

DSC_6152

A zkompletoval jsem korbu s bočnicemi.

DSC_6153

Zbylo již jen vsadit rám podvozku.

DSC_6155

DSC_6156

Připravil jsem si leptík nových dílků od TTjeníka – moc krásná prácička. A můžeme jít „tunit“.

DSC_6157

Nejprve díly na výsypné klapky.

DSC_6158

Tak jsem si je vytvaroval a stačí jen sletovat.

DSC_6159

DSC_6160

Pak jsem si připravil ke kompletaci domek ovládání brzdového válce.

DSC_6161

DSC_6162

K tomu je taky zapotřebí ta správná plošina, pochopitelně včetně detailních dílků.

DSC_6163

Na přiloženém přípravku vytvarovat zábradlí.

DSC_6164

Vše osadit na plošinku.

DSC_6166

Druhá plošinka je trochu složitější, na ní jsou držáky ovládacích pák výsypných klapek.

DSC_6169

Zábradlí se opět vytvaruje na přípravku, potom stačí na čelech přiletovat.

DSC_6170

Je potřeba sestavit ovládací páky, vždy ze dvou kusů jednu, potom taky kotvičky.

DSC_6172

Ještě jsem z původních výlisků hrábnul po nádrži vzdušníku, ale je potřeba vyrobit ještě druhý menší, třeba ze špejle. Pak je přepásat mosaznými pásky a upevnit na držák.

DSC_6173

Do bočnic jsem podle přiloženého návodu navrtal dírky pro nové detaily, z drátku o prům. 0, 1 mm jsem přes vrtáček vytvaroval vázací oka, která přijdou vlepit do těch vyvrtaných dírek.

DSC_6174

A už se může osadit první plošina.

DSC_6175

Na druhou stranu jsem si připravil nejprve příčník pro další ovládací páčky, jejich „hřídele“ jsem vyrobil z drátku o prům. 0,18 mm.

DSC_6176

Osadil jsem zkompletované kotvičky, ještě před usazením druhé plošinky.

DSC_6177

DSC_6178

Teď orámování čela korby a první žebřík.

DSC_6179

Pod nárazníky nové čelníky, hlavně opatrně, aby nedošlo k poškození madel.

DSC_6180

A teď i druhý žebřík na druhou plošinku.

DSC_6181

Ještě výsypné klapky, tady je potřeba dolepit destičku tl. 0,5mm -zesílit  na rámu vnitřní žebra.

DSC_6182

DSC_6183

DSC_6184

A přidat poslední madla zábradlí.

DSC_6185

Z kulatiny o průměru 0,5 mm jsem vyrobil hřídel ovládání výsypných klapek a osadil ložiska.

DSC_6187

Potom osadit páky a táhla, jeden bok je hotový.

DSC_6188

DSC_6189

To stejné i na druhém boku.

DSC_6202

DSC_6241

Nyní už „jen“ detaily – tažné háky na čelníky, přídržné desky pod nárazníky, desky na boky rámu a stupačky.

DSC_6242

DSC_6243

DSC_6244

DSC_6245

Na závěr jsem si ponechal celé podvozky.

DSC_0251

Nejprve upravím výlisky, z vnitřní strany odfrézuju přebytečný plast, potom naznačené odlehčovací otvory profrézuju a začistím.

DSC_6246

Zbývá osadit ložisky a zkompletovat, taky doplnit dvojkolí.

DSC_6247

A surový zkompletovaný vůz nevypadá až tak nejhůř, ale takhle ho nechat nemůžu.

DSC_6268

DSC_6272

Nyní může celý vůz do lakovny, opět nejprve základovka, potom  červenohnědá „klasika“, lesklý lak pod obtisky, …

DSC_6324

DSC_6328

Obtisky jsem použil ty z nabídky p. Jirana. Zalakovat opět lesklým lakem, nakonec matný.

DSC_6331

Ještě trochu provozně zaneřádit.

DSC_6336

Zbývá zkompletovat s podvozky a usadit kinematiky Peho.

DSC_6337

DSC_6343

Taky se nesmí zapomenout na ovládací páky přestavovačů, již natřené dosadit na správná místa.

DSC_6345

DSC_6347

A může taky do provozu…

DSC_6358

DSC_6357

DSC_6359

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

18 komentářů: „Sas-ka ČSD s lepty od TTjeníka podruhé

  • Toto je ten správnej „level“ modelářské tvorby! Sypáky mám pořád ještě v surovém stavu v pytlíku, ale už teď vidím, že TTJeníkovy lepty budou nutnost. Gratutuju k výsledku!

  • konecne vozen a nie bus :-D, paradna praca, super 😀

  • Paráda! A zase to vypadá jako vláčkařský web a né web s autobusy.

  • Klíííd – copak TT jsou jen železniční vozidla? Dopřejte Vovovi možnost prezentovat jeho tvorbu, vždyť je to záslužná práce. Je to tady JehoTT, tak co 🙂

  • Koniec koncov aj vďaka týmto článkom máme možnosť vidieť čo kto ponúka z vlastnej tvorby. Nie každý má možnosť cestovať pravidelne na burzu. VoVo nedaj sa odradiť. 🙂

  • fandím i VoVovským karosám i železničním vozidlům.. tento model mi přijde s detaily poměrně obtížný, sám jsem dva stavěl.. Mrzí mě ale, že lept stojí více než samotná stavebnice 🙁 jinak bych jich měl již soupravu o 10ti vozech. Pěkná práce Jirko!

  • Klucí, díky všem, leptík je sice poměrně dražší, ale ten vagón si ho zaslouží, myslím, že mě jich postupně ještě 12 kousků čeká…
    A VoVo si taky zaslouží pochvalu, ty Karosy se mu opravdu povedly.

  • web se jmenuje moje TT -Table TRAIN (VLAK). 😀
    nikoliv moje TableBus. 😀 Jenom malá lekce anglického jazyka.

  • Avšak ako by to vyzeralo na našich koľajiskách bez gumokolesovej dopravy? Takže aj tie busy majú svoje opodstatnenie. 🙂

  • StarejPivař = Dan Strnad = 754: Přestaň se tu schovávat za různá jména a vraťte se prosím všichni k tématu Faccs! Ten zbytek – bez komentáře. Jste trapní. Je to tu samé silniční vozidlo, a najednou vám pár autobusů vadí. Příště se na vás taky už konečně můžu vykašlat… Za pozitivní reakce díky.

  • Já za to nemohu, mám na každém počítači jiné jméno a když chci použít na jiném počítači to samé jméno tak mi to vyhodí nějakou podělanou chybu….

  • Ještě doplnění, pouze pokud jsem na stejné WiFi síti. Když se připojím jinde tak to měnit mohu.

  • tedy já se nestačím divit a přestávám chápat. Místo toho abyste byli rádi, že se někdo snaží co nejvíc oživit naše měřítko tak si tady stěžujete a naříkáte, že TT je přece o vlacích… Ale TT je měřítko !!!! . Myslím, že modelová železnice není jen o vlacích.. Snažíme se přece o přenesení reálného světa do světa 120 x zmenšeného a tudíž i autobusů a vůbec silničních vozidel a nejenom nich. Vždyť železniční modelářství je o detailech a o doplňcích, které nám kolejiště oživují… Já osobně stránky sleduji nedočkavě . Nemůžu se dočkat dalších postupů a úprav… a dokonce i vlastních výrobků !!! Kolik toho pánové kritici navrhli a vyrobili pro ostatní sami ??…Autobusy už mám doma všechny a těším se na další VoVovi nápady i kdyby to mě být třeba kolotoč 🙂 Všichni kluci..VoVo, Rosťopiš..a pod. ….nenechte se odradit a jen houšť. Ať se daří 🙂

  • Neříkám, že je to špatné. Všechny zdejší výtvory jsou velice povedené. Jen sem ze srandy prohodil, že je to o železnici a né, že by něco bylo špatné přesně naopak je to velice povedené!

  • Zdravím všechny modeláře, jen k doplnění, některé vozy (v místě pro obsluhu klapek a ruční brzdy), mají podlahu železnou roštovou, proto jsem si myslel, že budou také právě takové v leptu, tato verze v nabídce zcela chybí, vždy se jedná jen o dřevěné podlahy. A ještě jedna poznámka jak se Ti podařilo zpracovat vnitří část nákladního prostoru, ten je u skutečných vozů tvořen příčkou a úplně na spodku mechanizmem klapek? Jinak moc pěkná práce.

  • Ahoj Jirko,

    tak přesně tohle mě dokáže nakopnout do další tvorby. Pěkná práce, zvláště ta decentní patina, jen tak dál.

    to Plech: varianta roštovaných podlah je v prodeji také.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..