Další vůz z leptu od p. Cekula, a to Smmp

DSC_5504.thumbnailDalší vůz z leptu od p. Cekula, a to Smmp. Na jeho stavbu zkusím použít to, co mi zbylo na leptu po postavení Rajky (o níž bude článek příště).

Jak se nabízí z přiloženého návodu, mělo by se dát z tohoto leptu postavit dva typy vagónu, já se tedy rozhodl pro již zmiňovanou Rajku. Takže jsem vyjmul bočnice, rám a podlahu, toto jsem si na leptu ponechal a nepoužil ke stavbě rajky, protože bylo v mém plánu z jednoho leptu postavit dva vozy.

Po ohnutí rámu jsem přiletoval tyto bočnice lomeného rámu odpovídající plošinovému vozu.

Dál stačilo naletovat ještě podlahu.

Z doplňků jsem z leptu ještě „vyštrachal“ ty tažné háky a 2 podkladnice pod nárazníky, další dvě jsem přidal ze zbytků. A madla pod nárazníky opět samodomo výroba.

Na řadu přišly ještě klanice, zvýšená čela a stupačky, ty jsou v leptu rovněž obsaženy.

Nyní stačilo klanice sletoval a potom přiletovat na bočnice lomeného rámu.

Výlisek podvozků bývalé LPH jsem zase použil ze svých zásob.

Podvozky jsem opět „odlehčil“, tedy odvrtal ty naznačené otvory, taky byly osazeny ložisky podobně jako u rajky.

Po posazení vozu na podvozky jsem ale zjistil, že vzhledem k dané šířce vozu, se tyto podvozky vůbec nejsou schopny natočit. Takže jsem pilníčkem ty části podvozků, které se skrývají do bočnic, musel zbrousit, potom teprve byly podvozky schopny se alespoň trochu natáčet. Ještě předtím jsem provedl zkoušku i s leptanými podvozky z vozu Wa (bunkr), ale ani toto by nebylo řešení.

Potom už stačilo jen nastříkat, nanést obtisky, zvýraznit detaily, osadit ještě kinematiky se spřáhly a lehce napatinovat, pak mohl vůz do provozu na kolejiště.

8 komentářů: „Další vůz z leptu od p. Cekula, a to Smmp

  • 19. 5. 2013 (3:23)
    Trvalý odkaz

    Pěkná práce. Jak dlouho trvala stavba? A nebylo nutné jej ještě dovažovat?

  • 22. 5. 2013 (14:51)
    Trvalý odkaz

    Roman: stavěl jsem ho dva večery, plus stříkání a obtisky, asi za čtyři dny hotov včetně doby na schnutí barev a laků. Dovažovat ho nebylo nutné, jednak je prakticky celý z mosazi a kovová dvojkolí též udělají svou práci…

  • 6. 7. 2013 (15:03)
    Trvalý odkaz

    Ahoj.Chci se zeptat:tenhle Smmp je ve skutečnosti vuz se vzdáleností otočných čepu 8metru?Jesti ano,tak bych ho použil k jeřábové nádstavbě od Štěpničky.Díky za odpověd.

  • 7. 7. 2013 (18:52)
    Trvalý odkaz

    Ano, tento je vhodný pro Štěpničkovu nástavbu. Štěpničkové mají fotku na Pao od Hekttora, to je ten delší, a ten není správně.

  • 8. 7. 2013 (14:56)
    Trvalý odkaz

    Díky.Já si to myslel,ale pro jistotu jsem si to chtěl ověřit.

  • 8. 7. 2013 (23:31)
    Trvalý odkaz

    riči: tenhle vůz roztečí otočných čepů odpovídá na stavbu jeřábového vozu, ale já bych ho nepoužil, ta stavebnice je moc úzká, ty podvozky jsem musel dost zbrušovat, aby vůz byl schopen projíždět oblouky, raději bych použil lité bočnice od SDV (viz starší článek o jeho stavbě).

  • 9. 7. 2013 (18:33)
    Trvalý odkaz

    jirka: díky,ale o projíždění oblouku nejde,bude jen tak,nebo na nějakém diorámatu.Jde o detaily a tam je ten vagon z leptu nejlepší volba.Leptaný spodek a leptaná nadstavba,co víc si přát.Díky a at se daří.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..