Přestavba cisternového vozu BTTB (Zeuke)
Na přestavbu tohoto kotlového dvouosého vozu, který se v době mého mládí prodával za pouhých 7,-Kčs, jsem kromě vlastního vozu využil ještě jednu novinku na českém trhu – leptík detailů od TTJeníka.
Ten je v nabídce internetového shopu www.hekttor.vz.cz nebo na www.pojezdy.eu, případně je možné tyto lepty zakoupit také na pražských modelářských burzách.

Takže jsem začal vyjmutím dílů nového rámu podvozku a jeho sestavením.


Na sestavený rám jsem dál přiletoval šikmá žebra a podpěru pod přechodovou lávku.

Sestavil jsem zábradlí k lávce a k němu ještě ovládání ruční brzdy, pak taky čelní háky.

Dále bylo nutné sestavit schůdky.


Předchůdci známých kotviček – tažná oka.

A nyní přišla na řadu kanibalizace ještě provozu schopného cisternového vozu.


Obrousit bočnice podvozku, taky odstranit kanály pro očková perka, aby vzniklo místo pro kinematiky. Nesmí se zapomenout ani na kotel, z něho je nutné odbrousit veškeré výstupky kromě plnících vík.

Zatmelil jsem otvory po původní lávce, dál jsem podle šablony vyvrtal nové montážní otvory pro leptanou konstrukci lávky. Taky jsem na rovné podložce orýsoval přiloženými rydly rysky pro osy otvorů na opěrky pro tabule.

Z dílků na leptu jsem ještě sestavil novou vypouštěcí armaturu, po navrtání otvorů jsem taky odbrousil původní nálitek na kotli.

Na boky podvozku jsem přilepil držáky pro ovladače, potom jsem ho opatřil olověným závažím.


Začal jsem pomalu „obalovat“ kotel novými detaily-lávkou, uzávěr víka, opěrky a držáky lamp.


Nakonec jsem ho vyzkoušel v sestavě s podvozkem, kdy jsem měl už podvozek vlepen do toho nového rámu.


Poslední díly určené k osazení byly nové tabule, žebřík a madla ke schůdkům.

Po nástřiku základovou jsem na rám použil černou a kotel stříknul odstínem zelené.

Podkladový lesklý lak, obtisky jsem zvolil z nabídky p. Jirana – Stalinovy závody.


Po zalakování ještě doplnit ložiska pro dvojkolí.

A taky lávky, ty je možné buď použít z leptu anebo vyříznout z dýhy, já volil dřevěné.

Kinematiky se spřáhy a můžeme vůz pustit do provozu…





No hele, on se ten vůz dá ještě využít! Pár jich mám, ale operuje s nimi junior, na mě je to moc stará epocha, to on neřeší 🙂
Jen bych asi volil jemnější patinu, spíš „závoj“ než „nas.áno“
Mám ale s dovolením dotaz: prodává někdo lept s tažnými háky a podložkami pod ně, prostě tu „výplň mezi nárazníky“, ze současné epochy? Dík za info.
Tyjo, TTjeník jde u těch svých leptíků fakt do extrémů… Když si vezmu jak je ten vagonek mrňavej a ještě bych na něj měl osazovat leptíky, z nichž na každej přijde přidělat ještě deset dlších leptíků, BRRRR…
Jinak stavba pěkná, z patiny jde tušit že se pan Stalin o svoje vozy moc nestará 😀 Jenom jedna věc mě trkla: nemělo by být pod vozem v těch očkách zalepeno něco jako vykládací potrubí? Určitě by stačil jenom kus přesahujícího drátu nebo Evergreenu a spodek to oživí.
Zlámalík: Mrkni na leptanemodely.sk, tenhle týden mi kolega posílal ukázku malé sady na vozy BTTB/Zeuke, má to sice na zetky, ale určitě to půjde využít na cokoliv.
Práce krásná, ale ve výsledku ten lept za 165,- Kč na tom voze vůbec není vidět. A když si představím, že jsem těch cisteren před nějakým časem přestříkával a obtiskoval asi šest… Brrr.
no mam zmiesane pocity, predstavoval som si to s leptom viac premakane.
VoVo: dík, to vypadá dobře.
Zlamalik, VoVo: Ak mi vyjde čas tak pripravim kratučký článok o doplnkoch na Zetky. Jednu už mam aj streknutu.
Lepík pre túto cisternu je luxusný na fotografii to možno tak nevypada ale tovarne modely to vyšperkuje o 100%.
Miroslav: připrav, já sice dělám epochu V/VI, ale tyto drobnosti se vždy hodí!
Počin dobrý,ale ta patina už je moc.Je vidět,že sis vystačil s barvami,ale je na tom vidět to záměrné opatlání,namísto provozního zašpinění.Chce to spíš jemný nástřik malou pistolkou nebo pigmenty.A nechat nejdřív vystoupit hrany lehkým přetřením skoro suchým štětcem barvou kovu(Humbrol56).Jinak dobrý příklad využití cisteren,které se každému válí doma.