Bližší pohled na nákladní vůz Hbbillns Roco

100_8530Za výhodnou cenu jsem sehnal od kolegy krytý vůz Hbbillns od firmy Roco. Na podobný vůz jsem měl spadeno už poměrně dlouho, a tak jsem byl rád, že jsem ho sehnal. Prozatím lehká recenze pro zájemce o koupi podobného vozu.

Vůz do páté a šesté epochy určitě zapadne, dnes jsou jeho různé modifikace používané v provozu poměrně často. Roco je v TT poměrně nováčkem a portfolio jeho vozů nabízí jen několik druhů a jednu lokomotivu (Ragulin). Uvidíme, jak se Roco rozhodne do budoucna směřovat své aktivity do TT.

Toto na mě vykouklo po vybalení z krabičky.

100_8514

Kolega aplikoval na bočnice obtisk loga ČD.

100_8517

Ten šel dolů snadno – stačilo sloupnout.

100_8519

Krabička je taková poměrně chatrná, především v prostoru průhledné fólie.

100_8614

Vůz vypadá na první pohled pěkně a robustně.

100_8522

Skříň je metalickou barvou jako v reálu.

100_8525

Vypadá to efektně, ovšem celé to na mě působí trochu plastovým dojmem.

100_8526

Na voze určitě potěší, že je to prostě nové Roco a ne 40 let stará forma Zeuke.

100_8530

Popisky jsou velmi kvalitní, ostré a čitelné.

100_8527

Po vozu jsou rozházeny „záplaty“.

100_8550

Čelo vozu je jednodušší a je v barvě plastu.

100_8534

Slícování dílů je ovšem velmi dobré.

100_8537

Šachta pro spřáhlo zde je, je ovšem nutné jí „rozcvaknout“ podobně jako třeba u kinematik Loco.

100_8551

Kinematiky jsou zabudované přímo ve vozu.

100_8554

Detaily jako kotvičky a kola ruční brzdy jsou vylisovaná v podvozku, takže jejich upadnutí opravdu nehrozí.

100_8569

Kovová kola jsou samozřejmostí.

100_8543

Ovšem rozsochy jsou plastové a vůz byl po ročním provozu natolik „vyjetý“, že už se skoro ani nespřahoval. Neuložení dvojkolí v kovu bych viděl jako velkou provozní nevýhodu.

100_8561

Chvíli jsem si lámal hlavu s rozložením vozu – nejprve vypáčit střešní díl.

100_8593

A potom oddělit skříň vozu zacvaknoutou na čtyřech zobácích podvozku – chce to hodně roztáhnout.

100_8598

Na spodku vozu mají být zřejmě šroubky pro upevnění závaží.

100_8540

Ty tam ovšem nebyly, a tak závaží plandalo. Přilepil jsem ho dvěma kapkami vteřiňáku.

100_8603

Co mě na voze překvapilo už po vyndání z krabičky, byla jeho hmotnost. Vůz má na délku 130 mm, měl by tedy mít dle normy 32.5 g. Má však 55 gramů, což je opravdu hodně. Na konec dlouhé (a lehké) soupravy to opravdu nebude to pravé ořechové.

100_8596

Vůz je to určitě pěkný. Jako oživení vozového parku ho lze jednoznačně doporučit. Vzledu určitě prospěje patina, kterou plánuji včetně opravy vyjetých rozsoch a dalších drobností.

100_8568

6 komentářů: „Bližší pohled na nákladní vůz Hbbillns Roco

  • 1. 5. 2009 (14:11)
    Trvalý odkaz

    Zdravím, k rozebírání vozu, střechu nemusíme páčit, roztáhnem jen boky a západky na čelech je taky třeba odehnout. Závitové otvory jsou po čistícím zařízení, asi ten vůz byl čistící, ostatní vozy je nemají.Vozy od Roca zpočátku výroby byly z odolné tzv. mastné hnoty, otvory se nevybrušovaly, asi soudruzi zlepšovatelé šetří v TT, u HO si to nedovolí.Tu poznámku 40 let vymažte, při zahájení výroby TT u ROCO bylo někde zveřejněno, že modely vozů a formy jsou od firmy Brawa, která převzala v 60. letech ROKAL. Největší překvapení, ale čeká Vás a všechny provozovatelé KKK s novým spřáhlem Tillig, až budete spojovat dva vozy k sobě, nepůjde to, jen pomocí pinzety, taktéž při jízdě v protisměrném oblouku se vozy zahákmou nárazníky. kde je chyba? Kulisa KKK je krátká, to aby s klasickým spřáhlem byly vozy blíže. Nové spřáhlo Roco nezavádělo, jen montuje, ale nezkouší. Já jsem si zhotovil nové delší kulisy,ty se mění tak, že se nadzvedne závaží, kulisy vloží, vymezí se vůle(původně je velká i v samotném držáku spřáhla) pak přilepí.Ještě pozn. kulisy nelze rozřezat a lepit, jsou z té hmoty co byl původní odolný rám.
    Pavel

  • 2. 5. 2009 (9:39)
    Trvalý odkaz

    Ve vozovém parku mám dva tyto vozy a mám i podobnou zkušenost jako Pavel. Potvrzuji, že Roco vynalezl „Extra KKK“. Dva vozy Roco Hbbillns v běžném provozu k sobě prostě nespřáhnu 🙁 Uvažoval jsem o zkrácení nárazníků, ale po zralé úvaze a spršce nadávek na rakouské soudruhy jsem si řekl, že je prostě nebudu řadit za sebe a basta. Jinak co se týče např. slícování dílů a ostrosti popisků – to je na jedničku.

  • 6. 5. 2009 (7:13)
    Trvalý odkaz

    Ahoj VoVo. Na tvé stránky jsem narazil v odkazech jiných stránek, ani už nevím, kde to bylo. 🙂 Moc se mi líbí, takže se stávám jejich občasným návštěníkem (aby mi žádná novinka neutekla). Dva vozy spřažené k sobě jsou opravdu a doslova „nárazník na nárazník“, měl jsem možnost si to okouknout a vyzkoušet v prodejně, ve však v provozu. Dovolím si ještě doplnit, že Roco dělá 2 lokomotivy, tou druhou je pára BR 80. Pracuje se už na třetí, kterou je BR 44 (na tu jsem fakt zvědav). 🙂 Přeji mnoho úspěchů v další modelářské činnosti.

  • 6. 5. 2009 (12:30)
    Trvalý odkaz

    Díky všem za doplnění. Kolega, od kterého jsem vagón bral, mi poslal nějaké doplňující info – jednalo se opravdu o čistící vůz, proto ty otvory pro šrouby. Čistící vůz se však moc neosvědčil, do kopce ho téměř V100 ani nevytáhla (zřejmě záleží na sklonu stoupání), proto došlo k demontáži. To bude asi i důvod vyšší hmotnosti,

    Míchale, na tu BR 80 jsem úplně zapomněl, díky 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..