Kotlový vůz pro přepravu chlóru – ČD Zagks

Napadá mě už jen poslední stavebnice LPH, která tu nebyla zmíněna, a tou je stavebnice kotlového vozu. Poslední proto, protože její stavbu nemám moc rád. Stavebnice, jakožto první čtyřosý počin LPH, má dle mě spoustu „dětských nemocí“ a nedostatků, které stavbu komplikují. No ale to se zvládne…

Z toho důvodu mi také doma už víc jak dva roky zahálely na úplném dně zásob tři slepené kotle, dál jsem se nedostal. V rámci období dokončování jsem se rozhodl je vytáhnout a něco s nimi provést.

100_9066

V kotlích jsou umístěny nějaké staré vruty, hmotnost kotle je 12 gramů. Na jiné závaží už na voze moc místa není, proto je potřeba něco málo do kotle dát ať chcete nebo ne, jakkoliv se tím posune těžíště výše než by bylo zdrávo.

100_9067

Největších změn dozná pojezd vozu. Moje zkušenost je taková, že pojezd tu stojí opravdu za starou bačkoru. Pokud se stavebnice skompletuje bez jakýchkoliv úprav, tak už nejdou oddělat podvozky (jdou, ale ulámete si čepy), podvozky se navíc neotáčí (jsou moc těsně uchycené tam, kde se mají otáčet v rámu) a to už je na secí stroj poměrně podstatná závada…

Pokud si i prohlížíte obrázky (no spíš doufám, že si neprohlížíte jen je, ale že taky čtete ty řádky, co píšu), tak jste právě viděli rám ve stavu po oddělení z rámečku. A teď uvidíte rám po nájezdu žiletkové pilky – příprava pro kinematiky. Vejdou se jen kratší rozměry do 12 mm (např. Peho 100 nebo avizovaná nová česká kinematika – to mě tak napadá, že by se jí měl dát nějaký název).

Očištěné nárazníky.

Čelníky mají z vnitřní strany pacičky pro aretaci se středem rámu.

Jelikož střed rámu jsme právě amputovali, teď amputujeme i pacičky. Překážely by kinematikám.

Už slepený rám.

A teď to neštastné uchycení podvozku – podvozky sice vypadají stejně jako všechny ostatní od LPH, ale je to nějaká první verze s omezenou spolehlivostí a rozdílným uchycením k rámu – naštěstí tehdy soudruhům v LPH asi došlo, že řešení to nebylo zrovna šťastné a další stavebnice už byly vylepšené. Nejprve jsem našel vhodný spojovací materiál, který bude rozhodující pro následující úpravy. Vyhrála sada od Peho na přestavbu pojezdů vozů Y – respektive šrouby a matky vhodných rozměrů.

Podle toho jsem pak zvolil vrták a protáhnul podvozek skrz (to je právě ten rozdíl – podvozek u této stavebnice díru skrz nemá, narozdíl od ostatních stavebnic).

Zvětšil jsem i díru v rámu.

Podvozky rozřezané dle požadavků kinematiky a osazené dvojkolími 7.7 mm Modmueller.

A pak už jen spojit…

…a z druhé strany zajistit matkou.

Hotovo. Podvozky se pohybují krásně volně.

Ale nejde usadit nádrž – šrouby jsou totiž jaksi vyšší než původní uchycení.

Trocha hrubého násilí a cisterna má v sobě díry, do kterých šrouby krásně zaplujou.

A už pózuje… Skutečná předloha této stavebnice byla vyrobena jen v pěti exemplářích, což je poměrně škoda. Jistě se tehdy dala najít rozšířenější předloha. Naštěstí vozů stejné koncepce a velmi podobných tvarů se dá ještě dnes najít v provozu více, takže to chce jen prolézt internet a zjistit možnosti.

Celkem jsem řešil dilema, zda používat lisovaná zábradlí ze stavebnice. Asi to bude tak půl na půl, protože bych ta větší stejně lépe nenaohýbal. Nevýhoda je, že zábradlí byla lisována poctivě (tzn. velmi silná) a se silným uchycením k rámečku. Takže se to blbě odděluje, zůstávají na zábradlí zbytky řezu, blbě to vypadá atp… Brzdařskou plošinu nechám tovární. Milovníci staršich epoch jistě ocení brzdařskou budku, kterou je možno ze stavebnice použít, i když také s řádně masivním zábradlím.

Čela cisterny jsem zatmelil a přebrousil.

Teď přišel na řadu krycí plech na vrchní část. Pro ten jsem zvolil Evergrenn tabulku o síle 0.13 mm.

Na cisternu jsem přilepil z toho samého materiálu pásky, aby nebyl plech přímo na střeše, ale byl trochu oddálený jako v reálu.

A začal jsem lepit „plech“.

Pro velký úspěch jsem to celé serval a začal znovu. Lepidlo mi naleptalo tabulku skrz a ta se v místech spoje zdeformovala. Moc lepidla a nový poznatek, lepidlo na plasty leptá plasty 🙂 Tentokrát jsem to zkusil s dvěma vrstvami oboustranné lepící pásky.

A pak už jen obyčejnou kancelářskou A4.

Plošiny na vršek kotle i víko nalévacího otvoru jsem přilepil původní.

Jen jsem trochu srazil hrany zábradlí.

Co jsem chtěl určitě vyměnit byl původní žebřík za leptaný. Rozmýšlel jsem se mezi velikostí TT a H0 od DK-modelu. Ten H0 byl široký jako původní, i vzdáleností šprušlí měl stejné, ten TTčkový měl zase reálnější šprušle ale byl moc úzký. Vyhrál H0.

Na čelo cisterny ještě přišel jakýsi obdélník, jehož význam neznám, ale je tam 🙂

Pod rám brzdové válce.

Přestavovače jsou od Hekttora z univerzální sady na nákladní vozy.

Leptané kotvičky taktéž.

Držáky koncovek ze zbytku leptaného rámečku.

Nikdy jsem nepochopil, jak to páni inženýři zamýšleli se schůdky. Pokud se přilepí tam, kam patří, tak se mi neotáčí podvozky. Takže jsem je trochu zkrátil 🙂

A přilepené.

Zaslepená štěrbina pro původní spřáhlo.

Další detaily k osazení už mě nenapadají.

Takže hurá do surfaceru.

Černé bříško jako ve skutečnosti.

Černě stříknutý celý rám. Ovládání brzdy na plošině jsem použil z vozu Uacs, protože to erární bylo už i na mě moc – to nebyla tyč s kohoutem ale jakýsi obří monolit…

Cisternu jsem stříknul mixem bílé a trochy rzi.

Celé jsem to už slepil k sobě protože mě nebavilo lovit pořád někde všechny díly a zároveň riskovat ulámání všeho, co jsem se tam snažil dodat.

Obtisky na rámu a podvozku jsou ze sady Faccs od Detailu. Při obtiskování se může člověk dostat opět do potíží, protože hrany rámu jsou velmi masivní a na obtisky mezi nimi není moc místa, navíc se obtisky většinou musí „zlomit“ aby přilnuly. No není to prostě ono…

Já nevím, pořád z toho mám sám takový rozpačitý pocit… Já ty cisterny asi prostě nemám rád a ony mě.

Obtisky už jsou na světě. Kvalita je velmi pěkná. Pokud by měl někdo zájem o obtisky za cenu výrobních nákladů 50 Kč, dejte vědět co nejdříve do mailu. Běžně se nevyrábí a vznikly vpodst. až na základě této stavby, takže se dá říct, že se jedná o jedinečnou příležitost a obtisků je jen pár kousků. Ty modré vpravo už k tomu nepatří, ty jsou na U-x ŽSSK.

A takto vypadají obtisky nanesné na voze. Protože se jedná o obtiskový papír od Propagteamu, nanášení je velmi snadné. Jen to chce opatrně s dlouhými oranžovými pásy, aby byly tak nějak rovně (taky se mi to nepovedlo na 100 %, ale lepší než to maskovat a stříkat).

Zrovna tady na té straně jsem si je trošku drbnul, ale on to bude výborný základ pro patinu 🙂

Celé jsem to měl asi za 10 minut obtisknuté – oranžový pruh (jak je vidět výše) je ze dvou částí, aby bylo nanášení snadnější.

Spoj obou částí pruhu se krásně schová pod logo Spolany, které je tisknuté (narozdíl od zbytku obtisků) na bílém obtiskovém papíru, takže neprosvítá to, co je pod ním. Bílé logo je světlejší než okolní barva cisterny, což je správně dle skutečnosti.

Původní tabule jsem samozřejmě nepoužil, protože jsou asi 100x silnější než originál. Takže jsem si nové vystříhal z kousku kartonu, natřel černě a potisknul obtisky. Pak už stačilo jen přilepit na místo vteřiňákem.

No a poslední věc, a nejobtížnější – patina.

Umbrou základ, ale hlavní část je Sienou.

A musím říct, že i když nejsem 100% spokojený, tak to byla fuška…

Ono buď je to pořád málo nebo je to najednou hrozně moc…

Obtisky jsou myslím fajn, díky tisku na bílý obtiskový papír lze obtiskovat opravdu na jakýkoliv povrch (v tomto případě černý). Na rámu jsou bílou olejovkou naznačené stékance od degradující barvy popisů.

To samé je provedeno o chvíli později i na samotných tabulích. A pak už jen matný lak…

Sesazení a rozježdění už popisovat moc nebudu. Takže, to bylo:

Ne, važně ne. Pokud jste se dostali až sem, tak to zvládnete levou zadní.

Jen snad můžu ukázat umístění SDV kinematik a uchycení podvozku po finální kompletaci.

Co říct závěrem? Asi to, že tahle stavebnice ač vypadá lehce, tak to chce trochu péče.

Osobně jsem s výsledkem spokojený, přesně takto jsem to plánoval, takže plán jsem si splnil.

Možná by mohly být výraznější stékance, ale aby to zase nebylo přehnané… ta hranice mezi málo a moc je hodně tenká…

Takže klasické závěrečné fotky a pro dnešek vše.

Pokud by byli další zájemci o obtisky, tak se mi ozvěte do mailu, ještě by se něco málo našlo!

47 komentářů: „Kotlový vůz pro přepravu chlóru – ČD Zagks

  • 2. 11. 2010 (14:52)
    Trvalý odkaz

    VoVo, děkuji za článek, už jsem na něj čekal!
    btw. tato stavebnice LPH byla počinem č.2, první byly vozy Be/Bi! :))

  • 2. 11. 2010 (15:28)
    Trvalý odkaz

    Díky, chybka se vloudila, upraveno 🙂

  • 2. 11. 2010 (16:53)
    Trvalý odkaz

    Já si dovolím pár vlastních poznatků k téhle stavebnici. Uchycení podvozků jsem použil původní, ale upravil tak že jsem probrousil trochu díry v rámu a podvozky přilepil. Schůdky mi vůbec nevadí a to mám na kolejišti oblouky i lehce pod R280, takže vím svoje. Kinematiky jsem použil od LOCO, ale udělal jsem pár chyb kterým se musím příště vyvarovat. Za prvé ty kinematiky se sami od sebe propadají i na vozech pro které jsou určené, natož na takovýmhle paskvilu. Navíc jsem byl líný vytáhnout frézku a na to jsem doplatil. Místo toho abych mohl mít nárazníky správně vysoko a všechno bez problémů tak tam kvůli výšce spřahla mám kola 8,3 nebo 8,0 teď nevím přesně. Vypadá to sice blbě ale popravdě ani ve skutečnosti nejsou všechny vozy stejně vysoko, natož nákladní. No a závaží jsem vyřešil docela fikaně, možná se někteří budou smát ale funguje to. Vzal jsem obyčejné broky (4,5mm) a v kleštičkách je zmačkal aby z nich byli jakoby hadi. Při pevný vůli a troše štěstí se do těch stojanů na kterých sedí kotel vejde 10 rozmačkaných broků (možná 10,5) a s kovovými koly a kinematikami se ten vůz vyšplhal těsně nad normu (asi o půl gramu). Těžiště je vpodstatě přesně nad podvozky a nedělá to neplechu. Jediné co pro mě je problém jsou ty žebříky a trochu ty kinematiky. Taky u vozu kde jsem použil budku jsem asi nanesl moc lepidla a to čelo rámu se poněkud hnulo směrem k zemi. Ale moc to vidět není.
    Jinak už jsem se rozhodnul že jestli dopadne akce „česká Es“ dobře, a bude zájem tak se pustím do těch našich opravdu typických kotláků http://www.parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=99&odkud=0&obdobi=0&ktere=6&razeni=0 .

  • 2. 11. 2010 (17:12)
    Trvalý odkaz

    😀 a já sbíral pár tejdnu odvahu Ti napsat jestli bys mi nechtěl uveřejnit stavbu „Zasranek“ který dělám, protože se tu eště neobjevily
    JInak opět zlepšení jako u Rajky, akorát bych měl výhradu k tomu hornímu opásování, chtělo to udělat řeba z proložky do sešitu, aby o drželo tvar. Sem zvědavej co bude příště za vagonek…

  • 2. 11. 2010 (19:19)
    Trvalý odkaz

    veru musim potvrdit ze tieto stavebnice maju dost chybiciek, ale ked ich chceme mat vo vozovom parku treba sa do toho pustit a popasovat sa s tym, priznam sa, ze toto riesenie uchytenia podvozku o spodok ma nenapadlo. postupoval som klasicky co malo za nasledok ze so 4 voznoch sa mi podarilo dokoncit 3, pri jednom sa to skratka nepodarilo spravne spojit a podvozok sa moc dobre neotacal, treba to velmi pomaly a predcizne skladat. nabuduce si vyskusam aj tento sposob len ma napadlo ci casom nehrozi uvolnenie matky so´zrobu a cele sa to potom rozpadne.

  • 2. 11. 2010 (23:22)
    Trvalý odkaz

    Skoda, ze nemaji spravny prumer kotle 🙁 jinak by vypadaly mnohem lepe… Podle parostroje ma ZAS prumer kotle 2300mm, tj neco malo pres 19mm… mam doma jeste asi 3, ktere postavil tata, kdyz jsem byl maly a maji prumer necelych 17mm… na vzhledu by to urcite pomohlo… cisterna je jinak celkem pekna, v H0 ji dela bramos a na modelech.biz byla jeji predelavka a vypada krasne…
    http://www.masinky.cz/produkt/270-H0-Kotlovy-vuz-Zas-Ra-Kaucuk-CD/index.htm
    http://magazin.modely.biz/view.php?cisloclanku=2009030004

  • 3. 11. 2010 (7:33)
    Trvalý odkaz

    Pěknej článek o Zaskách .Taky jsem teď jednu postavil a další mám roždělaný.Jakuž bylo psaný ty čepy jsou katastrofa, ale po obroušení sedí dobře a běhaj .Cose týče zavaží tak jsem použil olovo v pásku vložíl mezi podpěry kotle a docílil delkm nízkého těžiště.Kynematiky používám od peha.Jsou sice drahý,aledo LPH jsou asi to nejlepší.Nejsem sice takový modelář jako pánové tady(všechna čest),ale taky se snažím si nejak poradit.Když tak poprosím o e-mail a já pošlu fotku.

  • 3. 11. 2010 (20:36)
    Trvalý odkaz

    Vovo má pravdu.Ten voz je taký furt nemasný neslaný.Chce to ten hlavný obtisk

  • 4. 11. 2010 (10:06)
    Trvalý odkaz

    Jakub Klouda: to jsou ale úplně jiné vozy na těch odkazech!
    Filip: ono to blbě drží tvar protože v rozích to není přichycené nikde a každý materiál původně rovné se tam asi bude kroutit „ven“ – to by musel být třeba lept a dokonale naohýbaný dle tvaru kotle, pak by to asi mělo smysl. Ale to je škoda leptu…
    S tím olovem pod cisternou to není vůbec špatný nápad pánové! Jinak ten vůz prostě podle mě vypadá blbě, protože je to takový prcek. On vypadá takhe na fotce pěkně, ale jak ho dáte do soupravy, tak je poloviční proti všem ostatním vozům.

  • 4. 11. 2010 (10:09)
    Trvalý odkaz

    To Jakub Klouda: co se týče toho průměru, tyhle vozy se plůvodně dělali z menší cisternou a až následně s větším objemem, a tedy i s větším průměrem. Tohle by měla být ta původní menší cisterna. Jina kty větší se dají občas získat na aukru, kde se modely s větší cisternou občas nabízejí, pokud jsou jako vrak tak to výjde kolem 30-50 kč, sám jsem tři takové vraky koupil asi za 110 Kč, rozměrově poměrně sedí.

  • 4. 11. 2010 (16:55)
    Trvalý odkaz

    ještě k tomu závaží – taky by se daly ty dva spodky jednoduše udělat plné, zaformovat a odlít z cínu… akorát to chce natemperovat projistotu formu, dodržovat pár pravidel a vydrží třeba 200 odlitků…
    samozřejmě prvně zjistit kolik by vážily, pak doladit váhově a pak udělat druhou formu s konečným tvarem a hmotnosti, vrrrrrrrrr…

  • 4. 11. 2010 (17:09)
    Trvalý odkaz

    To už by vážilo moc. Navíc tam musíš mít právě prostor pro čepy / jiné uchycení a to si dělá každý jinak… asi bych to nekomplikoval, to jsou úvahy na úrovni sci-fi – to radši udělat jinou stavebnici 😀

  • 4. 11. 2010 (17:36)
    Trvalý odkaz

    VoVo čti pořádně 🙂 psal sem doladit váhově aby ta váha byla ideální, je mě jasné, že by to bylo přetížené, proto pak ubrat příslušné množství a to v místě těch čepů, takže není co řešit.
    takže já du zaplacnout ten nosník do plnyho tvaru a hodit do zbytku gumy 😀

  • 4. 11. 2010 (23:47)
    Trvalý odkaz

    To VoVo: aha… tak to jsem v tom pripade nenasel zadne foto ani info o tomhle provedeni… jinak rozmerove sedi… prave vymyslim z ceho udelat vetsi kotel… takhle hubena nudle se mi moc nelibi… 🙂 nesoudim z fotek ale ze 3 exemplaru, ktere doma mam 🙂

  • 7. 11. 2010 (15:52)
    Trvalý odkaz

    Moc hezký. Škoda, že jsem tento návod neměl 3 roky nazpátek, protože jsem sehnal několik stavebnic LPH a hned se do nich dal. Dnes by to vypadalo jinak 🙂 a ušetřil bych si i pár nervů.
    P.S. Hezký stránky – rád se sem chodím inspirovat.

  • 9. 11. 2010 (11:49)
    Trvalý odkaz

    s obtiskem už to má šmrnc 😀 co chceš dělat dalšího?

  • 9. 11. 2010 (11:55)
    Trvalý odkaz

    Velký dík patři hlavně Rosťopišovi za výrobu obtisků 🙂 Ale musím souhlasit, že potisknutý model na mě udělal velký dojem a vypadá to výýýborně. A dalšího? Už jsem tu někde dával odkaz na fotky – další Rajky, dodělám další dvě cisterny, plošiňáky z rámů na Rajku. Dál nevim 🙂

  • 9. 11. 2010 (14:40)
    Trvalý odkaz

    A co ty desky s popisem vozu typu 01 RIV
    54 CZ-ČDC
    9978 098-7
    Zas
    Ta čísla jsou vymyšlená nevím totiž jaká tam tento kotel má.

  • 9. 11. 2010 (19:28)
    Trvalý odkaz

    Jakej je mezi těma dvěma komentářema rozdíl? Zase minimálně jeden zbytečnej vojto! A teď se určitě omluvíš a pak se ještě dvakrát opravíš… :/

  • 9. 11. 2010 (20:25)
    Trvalý odkaz

    Rozdíl je tam takový že v tom druhém je to zapsáno pod sae ou jak to má být ale já se ptám proč tam ty tabule nejsou. 😉

  • 10. 11. 2010 (8:52)
    Trvalý odkaz

    Vojto ještě to není hotové a tabule budou po patině!

  • 24. 12. 2010 (9:57)
    Trvalý odkaz

    Ahoj, zdravím všechny příznivce TT velikosti. Na začátek musím podotknout a vlastně i souhlasit, že stavebnice z produkce LPH Jičín, jsou opravdu s malými nedostatky, něco nekde nepasuje, nebo například plastová kolečka, ale tak trochu chvály, vozy se začaly vyrábět v roce jestli se nemýlím, 1988, že? Nemyslím si, že by tedy jejich kvalita byla horší než některé vozy, např. od Tilliga. Tedy můj názor zní, jsou to na tehdejší dobu opravdu nad rámec mého pochopení kvalitní stavebnice, kterých Bohu žel není více, uvítal bych třeba takto propracované Wapky a podobně, nebo Eas-u vozy. A jinak od ježíška jich dostanu 30 kousků ,tak jsi mi nasadil do hlavy brouka s těmi podvozky, ale nikdy jsem s nimi neměl problémy….a jinak nádherný vůz.

  • 8. 3. 2011 (12:18)
    Trvalý odkaz

    zdar vovo, prosimtě kde kupuješ patinu Umbru?? nikde ji ňák nemužu najít … dík, jinak fakt skvělý, zkousím taky, ale rajky jsou 1. nařadě.. 😉

  • 8. 3. 2011 (12:51)
    Trvalý odkaz

    Umělecké / výtvarné potřeby. Občas i modelářské obchody.

  • 8. 3. 2011 (19:27)
    Trvalý odkaz

    Super, jedním slovem krása 😉 Perfektní finiš 🙂 Ještě nějakou „zasloužilou“ Rosňu a postrk někde do fabriky jako vyšitý 🙂

  • 9. 3. 2011 (13:23)
    Trvalý odkaz

    Nojo jenže ta rosnička bohužel v setu pekelně podražíla tam, kde jí ještě mají… Kde jsou časy, kdy stál start set 1100 Kč… 🙁

  • 10. 3. 2011 (8:06)
    Trvalý odkaz

    jooo, to zas nevim já.. 😀 se pak omlouvám

  • 11. 3. 2011 (9:12)
    Trvalý odkaz

    Jediný obchod, o kterém vím, že mají, jsou elektrickevlacky.cz. Bohužel celkem za dost penízků…

  • 12. 3. 2011 (15:19)
    Trvalý odkaz

    Twyggy.. to ty jsi vykoupil ten poslední kus.. ?? 😀

  • 13. 3. 2011 (10:25)
    Trvalý odkaz

    na patinu můžete koupit zde firma MIG production

    a umbru myslím mají na obchodě Artur ve Slaném nebo na pobočce v Praze

    mám obojí ještě CMK pigmenty a kombinuju to jak se mě zlíbí

  • 23. 3. 2011 (10:19)
    Trvalý odkaz

    To Venca: ta „Umbra“ nebo „Siena“ to jsou odstíny barev, jedná se o barvy olejové, hodí se perfektně pro patinování, napouštění hran atd. Výhodou je že se dá efekt dobře utlumovat, případně se dají dobře odstranit, schnou pomaleji, tudíž se s nimi dá lépe (a déle) pracovat. Obecně mají základní sestavu olejových barev v každém trochu lepším papírnictví, obvykle české výroby, jsou použitelné, ale je to základ, lepší kvality jsou barvy z uměleckých prodejen, vůbec nejlepší jsou pak asi od firmy MIG jejich řada 502 Abteilung, ty jsou dělány přímo v odstínech které mi modeláři máme rádi, a zua vyšší cenu dostaneš špičkovou kvalitu. Já je „kupuji“ na obchod.valka.cz.

  • 27. 6. 2011 (10:28)
    Trvalý odkaz

    Pánové. je potřeba si uvědomit zásadní věc. Forma na tento vůz vznikla před již 24 lety. Poznatky vlisování hmot a technologie šli velice dopředu, stejně jako požadavky modelářů. Model byl konstruován především pro práci s mládeží ! Je potěšitelné že žije dál stejně jako ostatní modely ze série LPH Jičín. navíc dnes můžete koupit jednotlivé rámečky., v prodejně HObby v Nerudově ulici v Hradci Králové.

  • 11. 7. 2011 (15:24)
    Trvalý odkaz

    Zdravím priaznivcov TT
    K priemeru kotlu…dajú sa zohnať trubky priemeru 20mm,ktoré sa predávajú ako inštalačný materiál v každom elektre + v papiernictve treba natrafiť na správny tvar magnetiek ,zlepiť sekunďákom,pretmeliť,prebrúsiť a cisterna je na svete .
    Bude síce o 0,7mm v prieme väčšia,ale aj horšie veci sa stávajú.
    Akurát to riešim.Upravujem aj lôžko cisterny.Treba ho dvyhnúť o
    1,5mm/profil evergreen/ a potom Zaska dostane ten správny kabát.

  • 24. 7. 2011 (15:39)
    Trvalý odkaz

    měl bych zájem o tři obtisky na ty cisterny zas a potřeboval bych poradit od koho a jakou tam mám dát kinematiku dík pepa

  • 30. 9. 2014 (20:07)
    Trvalý odkaz

    úžasná práca a patina ešte lepšia. už som si z e-shopu obiednal obtisky, idem stavať :). dúfam že sa podarí a bude to krásny prírastok do koľajiska

  • 8. 1. 2016 (15:41)
    Trvalý odkaz

    Nevíš kde seženu samotný rám podvozku a uchycení ?

  • 10. 1. 2016 (13:01)
    Trvalý odkaz

    Asi nikde. Koupit celou stavebnici za stovku, to už dnes nikoho nezabije. Když bude někde samotný rám jako zbytek od něčeho, bude to stát přinejmenším polovinu celé stavebnice 🙂

  • 8. 4. 2016 (18:47)
    Trvalý odkaz

    HLADAM NEJAKE FOTO MOTOR LOKO T 708,zacinam ju stavat ,navod nie je len 1 foto

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..