Rekonstrukce staré Zetky – Orion čokoládovny

DSC_9903.thumbnailKdyž jsem se zase jednou přehraboval v krabici se starými vagónky (ne že bych neměl co dělat, ale hledal jsem zcela něco jiného), padl mi do oka celkem zachovalý vagónek bez jakýchkoliv potisků, tak mi napadlo ho trochu upravit.

Nejprve jsem zamýšlel zaměnit pouze dvojkolí a spřáhla, ale nakonec to dopadlo trochu jinak. Vzpomněl jsem si totiž, že mám v krabičce několik leptíků od slovenského kolegy na „vytunění“ takovýchto vozů.

DSC_9760

DSC_9761

Vagónek jsem tedy rozebral a začal od podvozku…

DSC_9762

…spřáhla pryč i se zajišťovacími pružinkami…a hned také osadit mosazná ložiska do kulis,

DSC_9763

z leptíku jsem použil čelníky i s tažnými háky, přidal stupačky vedle nárazníků a nakonec i stupačky pod boční vrata.

DSC_9768

DSC_9774

Skříň moc úprav nepotřebovala – tak snad jen nějaká madla.

DSC_9773

DSC_9775

Nebylo potřeba vůz ani nastříkat barvami, stačil pouze lesklý lak pod obtisky.

DSC_9776

Ty jsem nakonec zvolil z nabídky p. Jirana, a sice se mi líbily právě Orion čokoládovny.

DSC_9894

Po zalakování jsem ještě trochu napatinoval…

DSC_9895

…do skříně jsem vlepil původní závaží,

DSC_9896

Připravil si nová kvalitní dvojkolí a kinematiky Peho na pružinku.

DSC_9898

No a je hotovo, pořád lepší takto opravit než vyhodit, těch pár hodin malého úsilí asi za to stálo.

DSC_9903

DSC_9904

DSC_9905

Leptané doplňky můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

5 komentářů: „Rekonstrukce staré Zetky – Orion čokoládovny

  • 26. 6. 2014 (6:37)
    Trvalý odkaz

    Doporučuju zvýraznit spáry na ventilačních žaluziích a možná by neškodilo trošku „orezit“ kovové výztuhy. Do kterých epoch tenhle typ spadá? Někde mám dva, možná tři kousky, takže je to dobrá inspirace. Velmi podobné vozy byly v 70. a začátkem 80. let řazeny do osobáků jako spěšninové, většinou byly mezi služebákem a lokomotivou. Zajímavé bylo, že střecha nebyla oplechovaná, ale potažená jakousi nažloutlou plachtovinou, napnutou na dřevěném podkladě. Střechu tedy tvořily dřevěné podélné latě, „utěsněné“ plachtovinovým potahem. Ty plachty byly občas volné a za jízdy se různě krabatily a nafukovaly, občas i natrhly a pod nimi byla vidět ta střecha z lajsen.

  • 30. 6. 2014 (20:42)
    Trvalý odkaz

    Mě se líbí, pěkně „zašlej“ vagónek, ale taky dobrý nápad, jak starý vagón nevyhodit.

  • 22. 8. 2014 (21:19)
    Trvalý odkaz

    Tak tohle je nádherná práce, teda, v soupravě tak 8 kousků, hmmmm

  • 8. 9. 2014 (20:50)
    Trvalý odkaz

    celkom sa mi to páči, ale ja si myslím, že vagóny kde sa prevážali potraviny sa udržiavali čistejšie. ale neviem, možno sa tam vozilo všetko iné len nie tá čokoláda. Ja som nedávno začal s TT a v podstate H0 som hodil do koša. toto ma baví viac, a mám aj viac priestoru. Tvoje články sú inšpirujúce. Dik. nech sa darí pri ďalšej tvorbe!

  • 28. 12. 2014 (15:58)
    Trvalý odkaz

    Skvělá práce, taky mám dva rozdělaný, jeden s bílejma nápisama a kulatou střechou (tenhle, ale kratší) a druhej s červenejma a plochou střechou. Jenom by asi měl ten Tvůj být modře nastříkanej, ale je možný, že jezdily i hnědý. Stránky výrobce obtisků nicméně ukazují modrou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..