Zásněžky pro zimu, ale ne tuhle
Můj první článek bude o zásněžkách, ty přece jsou u tratí všeho typu (snad s výjimkou koridorů). V létě složené k sobě u tratě, v zimně rozložené podél tratě. Stavba je jednoduchá a navíc z věci, ze které by jste to možná čekali ale i tak – plotu. Někdo by mohl namítnout, že si mohu koupit zásněžky, ale nač kupovat, když mám skoro něco takového a bez využití.
Bohužel už nevím z jakého plotu a od jaké firmy ale patrně to byla firma ModelScene a plot 011. Celý postup je naprosto jednoduchý. Nejdříve jednotlivé plaňky oddělíme a roztřídíme na tenké a tlusté. Na jednu zásněžku potřebujeme pět tlustých a pět tenkých planěk. Lepím disperzním lepidlem, protože je „rychleschnoucí“, ale můžete klidně použít i klasický herkules.

Celý postup zní tedy takto: na jednu úzkou plaňku dáme lepidlo a přilepíme všech pět tlustých planěk.

Dál přidáme druhou příčku, hezky příčka za dírky jsem zapomněl dodat.

Pak přidáme plaňku našikmo, mnozí modeláři by mohli ještě dodělat opět dírky jako vruty, ale mně to stačí.

Nakonec přidáme dvě nohy. Je dobré si zásněžku něčím zašpérovat, aby se nerozjela, v mém případě je to polystyrén a v něm dírky.

Po zaschnutí lepidla stačí zkrátit rohy, pokud zásněžka není stabilní a umístit do kolejiště.

Na závěr bych chtěl dodat, že se mi zásněžky zdají docela dobré, lepí se snadno, jen dávat pozor ať se při lepení moc nerozpadnou, takže moc nehýbat při lepení.

Vypada to moc pekne, jen mam pocit, ze zasnezky se umistovaly do rad zaklesnute vzajemne o sebe, takze tam nebyly potreba ty dve operne nohy. Vychazim ale spis z toho, co jsem vidal kolem silnic, treba to na zeleznici bylo jine.
Nebylo. Takhle by taky snih prochazel mezi… Tyce jako opery byly jen u krajnich.
Způsob zašprajcování se liší lokalita od lokality. Někde je šprajcujou do sebe, jinde je staví nahusto s překryvem a zezadu „úsporně“ podpíraj nožičkama (jedna zásněžka – jedna noha v místě překrytí), kolem Toužimi u silnice občas bývají jako na doprovodné fotce.
Zimních kolejišť ale moc není, takže realitou by spíše byly „vystohované“ zásněžky. To jsem viděl na dva způsoby – nastojato – na „áčko“ (dvě „otepi“ zaklíněné do sebe) , nebo o strom, – a pak na ležato, někdy i nakryté zbytkem dehtové lepenky či potrhanou plachtou. Hromady byly v intervalech, odpovídajících úseku, pokrytému obsahem jedné hromady.
já jsem bral inspiraci kousek (10 km) od Písku, kde bydlim a tam jsou zásněžky postavený timhle způsobem asi už od konce prázdnin do května, takže pro mě v celku normální je dát do letní krajinky
Ve shodě s názvem článku se nám dnes do svého hnízda ve stromě v práci vrátil brhlík, který se normálně vracívá až koncem března. Máme ho tam už několik let a nikdy se „nespletl“ a nezamrznul… Tak asi tak.
tady je fotka zásněžek u trati a spousta jiných z parního provozu http://www.vrchlabsko.info/zeleznice/828.jpg
http://www.vrchlabsko.info/nostalgie.html
Přesně jako v článku jsou i dnes rozestavěny úplně shodné zásněžky například kolem silnice I/4 z Prahy na Strakonice pod Příbramí. Za sjezdem před Pískem jsou pak novější s kovovou konstrukcí a ty jsou zřejmě zaháknuté do sebe.
No jo, jenže dneska už je více druhů zásněžek a ty „romantické“, dřevěné se kradou. A ty co se nekradou vypadají takto : http://www.zasnezky.eu/