Karosa C735 – když C734 je málo a LC735 moc

20151004_213309Karosa C735 je linkové luxusnější provedení, které se časem dostalo i do zájezdové dopravy. Má vyšší kufry (jako LC735) ale dveře uprostřed (jako C734). Poslední typ sedmistovky, který jsem měl zatím v plánu…

Jednak se vyráběly jako sériové vozy, jednak se následně pustily některé podniky nebo soukromníci do přestaveb svépomocí kvůli praktičnosti prostředních dveří, které umožňují pohodlnější pohyb lidí tam a zpět. Na první pokusy jsem zvolil samostatnou bočnici jako doplněk ke stavebnici LC735. Rozdíly jsou patrné jak už jsem říkal – dveře, vyšší kufry, často dvě bedny na zadní části a víčko nádrže umístěné jak kdy. Já zvolil verzi s víčkem až výš mezi lištami.

000_3624

Na testování použiji tedy sadu LC735, ale nepoužiji pravou bočnici (zůstala v plechu). Všechny ostatní díly kromě pravé bočnice jsou shodné s LC735.

000_3620

Místo bočnice LC735 vezmu novou C735 bočnici a dále už to bude stejné… Autobusy se totiž vlastně nijak neliší.

000_3623

Nyní už je hotový celý samostatný leptík C735. Nově jsou leptaná kola vyměněná za řezaná laserem. Skládání kol je tak mnohem jednodušší, není třeba nic tmelit. Postupně budou o tato kola vylepšeny všechny stavebnice, nyní už je k dostání ve stejném provedení například C734. Vždy v položce v eshopu bude zmíněno, zda se jedná už o novou stavebnici, nebo o původní provedení.

20140330_211911

Při výběru předlohy jsem se nechal opět zlákat a tak to bude tentokrát vlastně C736 – nic takového sice oficiálně dle výrobního plánu Karosy neexistuje, ale když je to C735 s vybavením srovnatelným s LC736, tak z toho vznikne C736. Těchto provedení určitě moc nebylo a jednalo se jen o lokální úpravy jednotlivých dopravců. O to zajímavější bude mít jí ve sbírce.

000_3767

Začal jsem s tmelením střešních větráků, protože jsou osazeny nádechy v zadní části.

000_3768

A přetmelit přebytečnou bednu. Tato bedna bude od příští verze leptu odstraněna, protože je to spíš unikát než pravidlo, a tak to člověk pokaždé akorát zbytečně tmelí.

000_3769

Bíle stříknuto a připravené obtisky DP Hradec Králové dle skutečné předlohy.

000_3785

A už je osazeno. Opět velmi snadné celobílé provedení.

000_3786

Zase obyčejná bílá, ale i ty celobílé mají něco do sebe.

000_3787

Zadek také velmi strohý. Ale když takový autobus v reálu je, tak s tím nic nezmůžu 🙂

000_3788

Po osazení všech obtisků, přestřiku lakem a zasklení už je pak možno vůz skompletovat. Interiér je stejný jako u LC735, jen je vyříznuta jedna sedačka v prostoru středových dveří.

IMG_0451

Potisk na sklo je vytvořen jednoduše – černě natisknutý pás na čirý obtiskový papír, to celé na sklo podlepeno vrstvou nepotisknutého bílého obtiskového papíru. Šlo by to tisknout i přímo na bílý papír, ale tisknout jen kvůli tomuhle na bílý bylo zbytečné.

IMG_0453

Tyto C736 mají v Hradci alespoň dvě, obě skoro stejné.

IMG_0455

Okna by mohla být trochu zatónovaná, ale zatím mám doma jen skoro černou fólii a tu jsem použil třeba na Lepeňák, takže tady jsem zasklil čirou jako vždy.

IMG_0454

Původně jsem plánoval nabídnout zájemcům jen samostatnou bočnici, ale nakonec jsem připravil celou sadu C735, kterou je možno objednat.

IMG_0457

Takže odteď až uvidíte zdánlivě C734, koukněte se třeba na výšku kufrů – pokud budou sahat až po hranu podběhu, tak jste se nenechali ošálit prvním dojmem a správně poznali C735.

IMG_0458

A jak vypadá klasická C735, tentokrát v nátěru Jan Kukla – Kukabus Praha, se můžete podívat na poslední sadě fotografií.

20140217_231935

S touhle konkrétní C735 jsem kdysi vyrazil na cyklozájezd – jen už si teď bohužel nejsem jistý, kam to přesně bylo. Přesto mám k téhle vztah trošku nostalgický – což byl taky hlavní důvod na její realizaci.

20140217_232004

Tím jsem tedy kompletně zaplnil sedmistovkovou řadu vším, co stálo za zmínku. Teď mi schází realizovat nějaké devítistovky (stavebnice existují) a pak už si jen stavět pro radost. Ještě tedy jako jeden návrh na sedmistovku mám hotelbus, ale ten má čas, protože bude i trochu složitější. A jestli teď začnete zase chrlit nějaké tipy na další verze (samozřejmě jsou – divadelní, jídelny, nemocnice a další), tak už vás neslyším 🙂

20140217_232134

Už mám rozdělané verze Connex/Veolia, Icom a CDS Náchod, tak zase někdy příště přidám fotky do chlubítka. A jak dopadne ten samý autobus s naohýbanou střechou je vidět na následujících fotkách (přidáno leden 2016).

20151004_213300

20151004_213309

20151004_213324

Stavebnici C735 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

4 komentáře: „Karosa C735 – když C734 je málo a LC735 moc

  • 31. 3. 2014 (8:44)
    Trvalý odkaz

    Zejména Kuklův autobus vypadá velmi atraktivně, moc pěkné modely!

    Stejně vychrlím další variantu:-) plánuje se v podobném duchu úprav (jiná bočnice) i LC736.10.30? (Tedy tuším, že se to tak značilo – Vysoké kufry, druhé dveře uprostřed, lepená okna)

    Ačkoli nevím, jak moc se liší bočnice bez dveří tohoto typu od „lepeňáků“, jestli by šlo tento podtyp vytvořit jen novou bočnicí.

  • 6. 4. 2014 (11:04)
    Trvalý odkaz

    Nooo tedy, moc se mi to líbí. Dobře zpracováno a uvedený model je v této barevné variantě opravdu atraktivní ,dávam za pravdu Ronoath.

  • 29. 9. 2017 (22:11)
    Trvalý odkaz

    C735 mala na strese parabusy a intercooler ako C734.1340…. todle je len uprava ktoru si delali dopravci na kolene…

  • 16. 4. 2022 (8:01)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, neplánuje se C735 i v H0?
    Děkuji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..