Tatra 815 UDS podruhé

DSC_7569.thumbnailTato stavebnice z nabídky vozidel p. Štěpničky nepotřebuje žádné velké představování, v minulosti o její stavbě byl zde již nějaký článek uveřejněn. Nyní bych se chtěl spíš zaměřit na seznámení modelářské veřejnosti s její plánovanou inovací v podobě leptaných dílů.

Základní část je shodná. Navíc jsem volil obě kabiny jako duté z leptu.

DSC_6393

Opět jsem si nejprve připravil páteř podvozku osadil pérování a na nápravy kola, a ty přední kola zase udělal natáčecí, já to už snad ani jinak nebudu dělat.

DSC_6394

DSC_6406

Na rámu jsem vyztužil střední část pod „točnou“, protože strojovnu udělám otáčecí. Dále jsem naznačil mírně povysunuté patky.

DSC_6407

DSC_6408

Pak již standartně doplnit drobnými díly z leptíku – stupačky, závěs, a taky na pravý zadní blatník zepředu schůdky ze žebříku od DK-model. Ještě jsem podle vygooglených fotek z bezpečnostní destičky vytvaroval zadní části předních blatníků.

DSC_6409

DSC_6410

DSC_6411

Dalším krokem bylo sestavení duté kabiny. Tady jsem jen doplnil na hraně střechy držáky pro obrysová světýlka. A potom madlo na střed pod čelní sklo.

DSC_6413

DSC_6415

Na řadu přišla i druhá dutá kabina strojovny z leptíku. Předtím jsem ještě na pravém boku strojovny vyrobil z mosazného odpadu schůdky s madly.

DSC_6416

Tak to byl takový standart. Teď to nové – tím je leptík dutého výsuvného ramene. Mám předpremiérovou neoficiální verzi, takže zde je ještě proleptaný oválný otvor na bocích ramene, to ve finální verzi už bude jen jako prolis.

DSC_6417

Takže jsem tyto otvory zevnitř zaslepil plechy tl. 0,16 mm, rameno vytvaroval a sletoval, doplnil detaily a z bezpečnostní destičky vyrobil vnitřní výložník – ten bude rovněž součástí stavebnice.

DSC_6418

DSC_6419

DSC_6421

DSC_6424

DSC_6425

Ještě bylo nutné vyrobit „funkční“ pístnice, takže na to posloužily dva kousky mosazné trubičky a kulatinky.

DSC_6426

DSC_6427

Hrubá část je nyní hotova a vozidlo poputuje do lakovny. Základovka, černý rám včetně páteře, červená kabina a žlutá strojovna s ramenem.

DSC_7444

Zlehka napatinovat, žádné figurky nepřidávám, nejsem si jist, zda mi vozidlo zůstane ve vozoparku.

DSC_7549

Jen klasické obtisky na strojovnu a spz-étky. Přidám nějakou tu výstražnou tabulku z nabídky obtisky.jacek-modely.cz.

DSC_7557

DSC_7558

Zkompletovat obě zasklené kabiny na svá místa.

DSC_7564

Osadil jsem ještě výsuvné rameno s radlicí.

DSC_7566

DSC_7568

DSC_7569

A může být v transportním stavu, tedy složená.

DSC_7570

A lžíce může být i otočená nebo při „bagrování“ příkopu i šikmo…

DSC_7571

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

5 komentářů: „Tatra 815 UDS podruhé

  • 9. 9. 2013 (0:51)
    Trvalý odkaz

    No klobouk dolů. Kdy to můžem očekávat funkční?

  • 9. 9. 2013 (11:36)
    Trvalý odkaz

    Zdravím, pěkný moc. Ty natáčecí přední kola může být úchylka, ale i já to považuji za velice modelové. Měl bych možná nápad. Když už si hrajete s lepty, bylo by možné udělat to zavěšení předních kol aby šly natáčet z leptu. Univerzální třeba i pro autobusy a nákladní auta. Mám na mysli ten u profil.

  • 10. 9. 2013 (16:14)
    Trvalý odkaz

    Pěkná práce,opravdu perfektně a s citem zpracováno.

  • 10. 9. 2013 (18:50)
    Trvalý odkaz

    Pěkná práce, blahopřeji, jen bych připoměl, že lžíce bagru bývá ocelově stříbrná (omlácená, obroušená od výkopových prací) nebo rezevá. Všiml jsem si, že na některých vozidlech je dodělávaná část střechy, která přečnívá obrys kabiny, aby nepadaly nečistoty ze lžíce, na přední sklo. Možná by to mohl být také jako doplněk z leptu. Moc pěkné, ještě detail lžíce – bývá v přepravní poloze obráceně dnem vzhůru, tedy jinak než je na fotce, takže pravděpodobně vozidlo přejíždí jen v rámci stavby.

  • 26. 9. 2013 (22:18)
    Trvalý odkaz

    kdo si hraje nezlobí 😀 Jirka je opravdu šikovný 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..