Jak na přívěsný vozík k MUVce za jeden večer

DSC_8015Ke stavbě tohoto výborného doplňku vozového parku na našich kolejištích jsem použil stavebnice z leptaného plechu od tradičního známého výrobce – tedy Hekttora.

Jako obvykle je stavebnice přesně a čistě vyleptána na planžetě mosazného plechu tl. 0,3mm. Součástí stavebničky je také jednoduchý návod, myslím, že je stavebnice tak jednoduchá, že ho není ani potřeba.

DSC_5522

Stavbu jsem začal vyjmutím největšího dílu – podvozku. Je nutné dávat pozor, protože na okrajích jsou drobné detaily, které mají snahu velmi rychle odpadnout.

DSC_5523

Pro snadnější ohyby jsem předleptané drážky projel nožíkem a pak je snadněji ohnul.

DSC_5524

Celý díl vytvarovaný jsem následně proletoval v rozích a ty drobné detaily.

DSC_5525

Následovalo sestavení dílu korby.

DSC_5526

DSC_5527

Potom jsem ji přiletoval k podvozku.

DSC_5528

Nyní přicházejí na řadu drobné díly na boky a čela vozíku.

DSC_5529

A také hlavice spojovacího mechanismu. To je zase trochu „nimračka“, ale jde to. Nakonec je přiletovat do čel vozíku.

DSC_5530

DSC_5531

Ještě jsem připravil dvojkolí, vzhledem k tomu, že doma nebyly malá dvojkolí k dispozici, použil jsem N-ková kolečka a hřídelky z dvojkolí prům. 7,7 mm.

DSC_5539

DSC_5540

Poslední drobností na vozík před stříkáním bylo upevnění zajišťovacích páček sklopných bočnic.

DSCF9215

Ještě letmý pohled na sestavený vozík.

DSCF9249

Nyní už nic nebránilo nástřiku základovou barvou. No a potom konečnými odstíny černé a zelené, drobné díly červenou a žlutou. Taky lesklý lak pod obtisky.

DSC_6320

Další na řadě jsou právě ty popisy, použil jsem z nabídky obtisků od p. Jirana, na aršíku jsou kromě vozíku také na MUVku.

DSC_6321

Nakonec trochu patiny…,

DSC_6338

DSC_6340

DSC_6341

možná i nějaký ten náklad…, ale má to podmínku, musí jít kdykoli vyndat.

DSC_8004

…stačilo kousek průhledné destičky z cédéčka, na ni nalepit pár pražců a kusy kolejnic…

DSC_8012

…anebo stačí kousek polystyrenu a trochu posypu…

DSC_8005

DSC_8009

…stačí vložit do vozíku, myslím, že to vypadá takhle líp.

DSC_8014

A nakonec spolu, už chybí jenom nějaká ta „MUVka“. I na ni dojde, jen to chce čas…

DSC_8015

16 komentářů: „Jak na přívěsný vozík k MUVce za jeden večer

  • 28. 10. 2013 (6:35)
    Trvalý odkaz

    Heské vozíky,taky se na něj chystám.

  • 28. 10. 2013 (8:39)
    Trvalý odkaz

    super pracicka, a konecne nieco ine ako bus, uz mi z tych busov ……

  • 28. 10. 2013 (12:57)
    Trvalý odkaz

    Ahoj Karole, proč sis změnil jméno? Už minule jsi si stěžoval na množství autobusů ale doteď jsi žádný článek o vláčcích neposlal, tak čekám 🙂

  • 28. 10. 2013 (13:27)
    Trvalý odkaz

    Nádherná práce, doufám, že se k tomu taky někdy dostanu 😀
    VoVo: proti karosám na mojeTT nic nemám, ale když jich je o nich 5 příspěvků v řadě a mezitím žádné vlaky, tak mě to už docela štve 😉

  • 28. 10. 2013 (13:43)
    Trvalý odkaz

    bylo jich jen 4 :))) a bylo to kvůli tomu že prostě patří k sobě, teď budete mít zase dost vláčků, jen karol/fero je tu už známý provokátor 🙂

  • 28. 10. 2013 (17:01)
    Trvalý odkaz

    takze podla teba ked ofrflem nos uz som provokator, len som povedal nazor ze uz tych busov aj stacilo.

  • 28. 10. 2013 (17:13)
    Trvalý odkaz

    doplnok, michal to napisal presne, naco rozoberat tie busy v 4 clankoch, stacilo jeden clanok a na zaver dat fotky roznych alternativ, potom sa stale toci len o buse a o nicom inom.

  • 28. 10. 2013 (18:59)
    Trvalý odkaz

    No, ale tady je třeba pochopit jednu věc. Tenhle web slouží jednak jako „seznam návodů“ pro stavbu různých věcí, přehled recenzí ale hlavně jako místo, kde s kolegy prezentujeme svojí práci. Tvorba webu i modelů samotných je naše volnočasová aktivita. Chce nám snad někdo přikazovat co máme dělat ve svém volném čase a co nás má bavit?
    Pro kolegu Vojtu (a do jisté míry i pro mě) jsou letos stěžejním projektem leptané autobusy. Dílo dotáhnul tak, aby byly k něčemu i ostatním a řada verzí vznikla i na základě podnětů jiných modelářů. Takže minimálně u nich jsou články o autobusech vítané. Že se sešly 4 článečky o busech za sebou je logické, jsou vyrobené v jedné várce a nevím kdo z vás by vydržel něco co si sám vyrobil nechat sušit rok, dva ve skříni? Já teda ne a když mě něco chytne, složím to hned a taky o tom hned napíšu. Mimochodem na railnetu.sk teď byly 4 články o jednom a tom samém krokodýlovi, naprosto stejný případ a bouře to nevyvolává. Další věcí je to, že v rámci redakce není žádný program co se bude stavět, neslibujeme, děláme co chceme, tím je zajištěná různorodost a i z hlediska četnosti aktualizací na tom nejsme nijak špatně.
    Zkrátka koho články o autobusech nebaví, ať je nečte. Taky nepíšu do redakcí novin „Proč píšete v jednom kuse o Bartošový, kdo to má pořád číst?“, prostě si ty noviny nepřečtu, když to jde mimo můj zájem.

    A ještě dodatek pro Jirku 🙂 Zase pěkná práce. Líbí se mi to celkově, i ty náklady v tom krásně sedí. Akorát ta trčící kolejnice z jednoho valníčku se mi moc nezdá (že to jde přes sajtnu se ještě pochopit dá, ale že i přes spřáhlo..), to kdyby viděla bezpečnost práce nebo inspekce 🙂 A ještě jedna věc: na sundavání dvojkolí z hřídelek máš nějaký fígl? Já přerozchodovával i vyměňoval hřídelky a bylo to o nervy něco neohnout nebo nezničit…

  • 28. 10. 2013 (21:15)
    Trvalý odkaz

    Rosťopiš: Dřív jsem ta dvojkolí přerozchodovával v malém svěráčku, stahnul jsem vždycky nejdřív izolované dvojkolí, to jde většinou rukou, pak upnout a mám takovou malou montážní páčku – tedy spíš je to starý šroubováček a výřezem uprostřed pro hřídel. Stačilo nasadit pod kolo a opatrně zabrat. Zpátky jsem to normálně nalisoval, jako dilatačky posloužilo jedno kolečko, které jsem pak už nepoužíval na nic jiného.Teď už používám raději malý stahováček, jde to s ním přeci jen rychleji.
    Co s týká kolejnice, taky to občas takhle převezou, přesahujícím koncem dozadu, aby to nevadilo. Ještě nějakou muvku, ne?

  • 28. 10. 2013 (21:26)
    Trvalý odkaz

    Musí být jak vlak tak autobus ,aby to bylo zajímavé.No možná i ten barák.

  • 28. 10. 2013 (22:51)
    Trvalý odkaz

    Aha, tak to potom jo, já to v porovnání se „svěrákovou“ metodou dělal naprosto neandrtálským způsobem, o stahováčku ani nemluvě… Vpodstatě to byl systém kombinačky+kladívko, svěrák doma nemám.

    Mimochodem kdo shání kolečka na MUVku, může se zkusit obrátit na p. Erbena (PicoLoco), jsou k dostání i u něj, nechal si je dělat na zakázku u MDM a cena je zajímavá.

    motorak: a o tom to je. Prvních pár let existence mojett tady byly články výhradně o vozidlech ČD. Časem přibyly vozidla ČSD, domečky, minidiorámka, vlastní výrobky… Autobusy jsou nevyhnutelným pokračováním. Divím se že právě širší záběr stránek někoho zklame…

  • 29. 10. 2013 (0:30)
    Trvalý odkaz

    Jirko, opět hezká práce, těším se na pokračování. Co se týká koleček, má je nabídce i Hekttor a TTmodelář (průměr 4,1 a 5,6 mm).

    Rosťo, ty barbare, kup si stahovák! 🙂

  • 29. 10. 2013 (15:30)
    Trvalý odkaz

    Tak kdyz je tu o me rec 🙂 tak bych si dovolit nabidnout oboustranne izolovana dvojkoli na muvku a pripojak o prumeru 5,6mm za cenu 20kc/ks.Pokud by jste mel nekdo zajem, piste na info@picoloco.cz

  • 29. 10. 2013 (19:35)
    Trvalý odkaz

    Já si říkal že budeš krpužit někde kolem 🙂 A právě, vím, že kola nabízí i jiní, ale za jakou cenu 🙂

    Koupit stahovák? No, drtivá většina mojí tvorby je založená právě na barbarství, tudíž bych přišel o důležitý identifikační prvek… Ale zrovna v tomhle případě se pomůcka určitě hodí, pokud člověk potřebuje měnit nápravy častěji.

  • 29. 10. 2013 (19:57)
    Trvalý odkaz

    Tahle nabídka se bude hodit pro můj příští projekt, pokud ho bude chtít někdo rozjezdit 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..