Krokodýl, který nekouše – M286.1 ze Slovenska

DSC_7939-2.thumbnailKe stavbě tohoto typického motorového vozu převážně éry ČSD, s jehož stavbou vás v tomto příspěvku hodlám seznámit, jsem použil leptanou stavebnici, kterou jsem obdržel od slovenského kolegy modeláře a autora – Mariana Sopfritse, který své zkušenosti s vlastní stavbo prezentoval v článcích na www.railnet.sk.

Tato stavebnice ještě není ve finální podobě, konečná verze bude doplněna ještě o interiér. Další možností bude za příplatek možno doobjednat frézovaný rám uzpůsobený k osazení díly V100 a stavebnička leptaného vlečného podvozku.

DSC_5536

DSC_5535

Lept skříně je čistě a přesně vyleptán.

DSC_5557

Vyjmul jsem z něho bočnice, na nich potom vytvaroval „sukýnky“ (spodní hrana bočnice je zaoblena směrem dovnitř). Taky připravit díl stropu.

DSC_5565

Bočnice stačí nacvakat za zámečky do proleptů ve stropě a zaletovat.

DSC_5566

Čela jsou ve stavebnici připravena ve dvou verzích, buď plnostěnná nebo s proleptanými drážkami na vnitřní ploše pro snadnější tvarování. Nakonec jsem zvolil ty proleptané a pokusil se je vytvarovat. K tomu se dá využít i odlitek tvaru čela.

DSC_5568

DSC_5570

Vytvaroval jsem první, to usadil a zaletoval do skříně a pak dotvaroval i to druhé.

DSC_5572

Hotová hrubá stavba skříně, to bylo to nejjednodušší.

DSC_5575

Teď bude nutné vytvarovat a sletovat schůdky.

DSC_5578

DSC_5579

No a postupně je vletovat do skříně.

DSC_5581

Nějak se mi dál nechtělo letovat, tak jsem si odskočil do dílny a vypiloval z mosazného plechu tl. 2 mm rám podvozku. Přitom jsem uvažoval, jaký pojezd použít, měl jsem na volbu díly od Krese nebo z V100, nakonec to vyhrála ta V100. Taky jsem hned připravil otvor pro uložení reproduktoru.

DSC_5584

Následně jsem vypiloval ještě druhou vrstvu rámu z plechu tl. 0,8 mm s většími výřezy potřebnými pro naklápění podvozku. A když už jsem piloval, tak taky středový plech pro vlečný podvozek, a ještě hranolky na upevnění rámu do skříně.

DSC_5587

Ty hranolky jsem přiletoval na stěnové přepážky, které pak přijdou vletovat do skříně.

DSC_5588

Vybalil jsem převodový podvozek z V 100.

DSC_5590

A dál se pustil do sestavení vlečného podvozku. K tomu jsem využil odlitek masek podvozku, které jsem raději podlepil slabou destičkou pro vyztužení. Navrtal jsem důlky a potom do nich vlepil ložiska Peho doplněná o pásek měděného drátku. Ještě jsem vzal ten středový plech a k němu ty masky přilepil. Vlečný podvozek je připraven pro osazení dvojkolí.

DSC_5594

DSC_5597

DSC_5598

Lehce jsem vše sestavil, abych odzkoušel jak bude motorák vypadat. Na koleji to vypadá celkem dobře, takže by se mohlo pokračovat.

DSC_5591

Na rám upevnit motor do části služebního oddílu, alespoň zůstane zachován prostor pro interiér.

DSC_5606

DSC_5605

No a teď ještě do skříně doletovat ty menší schůdky, ale nejprve je nutné je sestavit. Vzhledem k jejich velikosti jsem na sestavení zvolil jako pomůcku malý nosník, do něhož jsem žiletkovou pilkou připravil dva zářezy, do nichž přijdou vložit jednotlivé stupně schůdků a potom zakrýt zadní stěnou a proletovat. Šlo to celkem rychle.

DSC_5607

DSC_5608

Po vletování jsem ještě jednou vyzkoušel kompletaci jednotlivých částí, vypadá to dobře.

DSC_5628

Nyní zbývá vyrobit z trubičky světlomety.

DSC_5639

DSC_5629

DSC_5630

A stejným způsobem jsem vyrobil i vedení pro nárazníky. Jen ty trubičky musím zploštit.

DSC_5639

Nakonec jsem původní podvozek V100 nahradil sice stejným, ale sestavil ho z náhradních dílů.

DSC_7714

Původní dvojkolí s jednou bandáží jsem nahradil upraveným dvojkolím pro dvě bandáže.

DSC_7716

DSC_7730

Na řadu přišel perfektní odlitek střechy. ale bylo nutné udělat pár úprav.

DSC_7731

Takže jsem ještě musel do odlitku střechy zafrézovat vybrání pro ledky čelních osvětlení a taky odlehčení nad motorem hlavně kvůli setrvačníku.

DSC_7732

Také bylo nutné střechu přeříznout a zkrátit na potřebnou délku, potom jsem již obě části přilepil na karoserii a zároveň slepil tyto části k sobě.

DSC_7733

DSC_7735

DSC_7737

Ještě zbývají doplnit drobné díly jako dveře, kryty, do střechy žaluzie a mřížky ventilátorů, madla na střechu. K tomu je tu další leptík.

DSC_7741

DSC_7746

DSC_7747

Ještě jsem karoserii doplnil o madla pod nárazníky, čelní háky a madýlka na čelní dveře.

DSC_7754

DSC_7756

Odzkoušel jsem průjezdnost motoráčku na kolejišti, bylo potřeba zabrousit konce masek podvozků, pak už motorák projížděl i oblouky poloměru 310 mm.

DSC_7760

DSC_7762

Myslím, že mohu karoserii odeslat do lakovny na základovku a případné tmelení.

DSC_7764

DSC_7765

Mezitím jsem ještě zkompletoval nádrže na podvozek a z trubiček vyrobil vzduchojemy. Vše jsem následně upevnil na destičku, která bude přišroubována zespodu k rámu (nádrž je jen položená, přijdou do ní navrtat otvory pro výstup repro).

DSC_7738

DSC_7739

DSC_7757

DSC_7759

I podvozkové části mohly do lakovny.

DSC_7910 (2)

Karoserie po nastříkání.

DSC_7909 (2)

Sestavil jsem znovu celý podvozek, ponechávám ho zatím jako analog (dodatečně přijde vybavit digitálním dekodérem a osvětlením od mého kamaráda).

DSC_7913 (2)

Na karoserii přišly nanést obtisky z produkce p. Jirana. Potom pochopitelně zalakovat.

DSC_7915 (2)

Teď přišlo na řadu zarámování oken, pak i zasklení folií. Rámečky jsou opět perfektně vyleptány z alpaky, to ušetří práci s povrchovou úpravou. Taky madla z drátku prům. 0,18 mm. Už to začíná vypadat, že bude brzy hotovo.

DSC_7934 (2)

Ještě nárazníky.

DSC_7935 (2)

Posledními detaily prozatím jsou stěrače, leptané tabulky a taky madla pod čelní okna.

DSC_7936 (2)

DSC_7938 (2)

Přeci jen se ještě něco našlo…světla jsem opatřil rámečky.

DSC_7946

A něco málo z provozu…

DSC_7939 (2)

DSC_7940 (2)

DSC_7941 (2)

Pár slov na závěr… Velké díky patří především Marianovi za perfektně odvedenou práci při tvorbě této stavebnice. Finální podoba je zatím ke spatření na shora uvedených stránkách www.railnet.sk, v posledním Marianově článku. Na tomto modelu budu ještě pracovat, neboť musím vytvořit interiéry jak pro cestující, tak i pro strojvedoucí, vůz bude osazen profesionálně zpracovaným osvětlením s dekodérem a včetně ozvučení. Pochopitelně bude vůz vybaven i figurkami cestujících. Ale o tom až někdy příště…

48 komentářů: „Krokodýl, který nekouše – M286.1 ze Slovenska

  • 29. 9. 2013 (14:24)
    Trvalý odkaz

    Perfektní práce, opravdu. Bude někdy tenmto lept k dostání u nás v ČR. Mám odlitek, a i když je perfektní, tak lept vypadá opravdu skutečněji a detailněji….Pěkná práce.

  • 29. 9. 2013 (14:34)
    Trvalý odkaz

    Dobry den,
    lept je zatial k dispozicii u mna , nevylucujem neskor mozno aj ponuku prostrednictvom niekoreho z predajcov leptanych stavebnic. V pripade zaujmu o lept , alebo hoc len info k leptu a doplnkov k nemu piste prosim na mail marian.sopfrits@gmail.com

  • 29. 9. 2013 (21:11)
    Trvalý odkaz

    Nádhera. Víc k tomu není co dodat.
    Což teprve, až tam bude interiér a osvětlení.
    Zároveň díky za inspiraci.

  • 29. 9. 2013 (21:52)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat jak se dělají ty zaoblená čelní okna. Jinak úplně superní stavebnice.

  • 29. 9. 2013 (21:59)
    Trvalý odkaz

    co více dodat 😀 není co k této stavbě co dodat 😀 konečně je z leptu a né z odlitku…..z odlitku tedy nic moc 🙁 ale už se těším až bude dokončený jak má 🙂 doufám že Jiřka podělí o fotky 😉 tak ať se daří dál se všemi stavbami na kolejiště, taky bych to u Jirky chtěl vidět kam všechno dává 😀

  • 29. 9. 2013 (22:18)
    Trvalý odkaz

    Parádní kousek, klobouk dolů. Propracované, detailní, nádherné!

  • 30. 9. 2013 (18:27)
    Trvalý odkaz

    Ovšem pánove tohle je pecka!

  • 30. 9. 2013 (19:06)
    Trvalý odkaz

    Tedy smekám, zatraceně dobrá práce, prostě kdo umí, ten umí

  • 1. 10. 2013 (17:51)
    Trvalý odkaz

    lidičky, kde berete stále pojezdy z V100? rád bych si taky zkusil postavit nějaké lokomotivy, ale bez V100 to jaksi nemá smysl něco začínat.

  • 1. 10. 2013 (17:58)
    Trvalý odkaz

    Libosh: V100 je rodina německých lokomotiv, ze kterých dělá Tillig i start verze modelů. Pro aktuální V100 startku hledej na svém oblíbenem vláčkařském obchodě „BR 203 DB START“.

  • 1. 10. 2013 (19:56)
    Trvalý odkaz

    Ona ale V100 docela podražila i ve verzi „start“. Vzhledem k tomu, co se všechno z ní při přestavbě nepoužije, jsem šel cestou náhradních dílů. Dají se objednat jako náhradní díl celé podvozky (já je objednával v dílech, nesestavené, to vyšlo o něco levněji), kardany (doporučuju vzít z jiné Tillig mašiny nějaké delší, aby se nemusely ty V100 nastavovat), motor. Já vzal samotné podvozky + kradany, motor jsem použil levnější, i tak to dobře jede. Sice to celkově není zrovna levné řešení, ale pořád to ujde.

  • 1. 10. 2013 (20:35)
    Trvalý odkaz

    To bylo ale taky před tím zdražením – od té doby co ty díly citelně podražily už nemá smysl ani to. Lepší snad koupit za 2600 Brejlovce od MTB a udělat to pořádně.

    Jinak Krokouš výborný, povedená stavebnice. Trošku mi v článku chybí víc podrobností ze stavby skříně a víc vlastních postřehů ze stavby, ale to jsem holt já (a já nejsem nikdy spokojenej) 🙂

  • 1. 10. 2013 (20:35)
    Trvalý odkaz

    No, Rosťo, kdys to kupoval? Já zkusil začátkem roku koupit jen díly na pojezd (podvozky, motor, kardany a rozvodná deska – tu bych dneska už nekupoval) a měl jsem to za víc jak 4 tácy, komplet Startka je furt ještě (dva měsíce zpět) za dva…

    Když bych počítal mínus 560 za desku a pár stováků za jinou Mashimu (ale zase plus setrvačníky), tak ta Startka i s poštovnym stále vítězí (a použiješ i spřáhla z ní i spřáhla :-)).

    Pokud mi nevěříš, tak ti pošlu do mailu kopii faktury.

  • 1. 10. 2013 (20:41)
    Trvalý odkaz

    Voody, můžeš poslat děkovný dopis do Všestar, oni už budou vědět 🙂

  • 1. 10. 2013 (22:03)
    Trvalý odkaz

    No, je fakt, že je to už „ňákej pátek“. Rozhodně to ale bylo už v době, kdy se červená startka nevyráběla a bylo jasné, že cokoliv dalšího bude dražší (možná už byla právě na trhu ta zdražená žlutá). Tenkrát jeden podvozek (nesmontovaný) vyšel snad na necelých 500. A to nebylo zas tak špatné. Rozhodně bych ale neházel flintu do žita, chce to jenom nebát se přemýšlet, třeba by se samotné podvozky daly vyzískat od Picoloco…

  • 1. 10. 2013 (23:16)
    Trvalý odkaz

    Tyhle podvozky tam mají už od doby, kdy vyjely první Brejle od MTB. Bohužel stále termín dodání „neznámo“. Někde jsem nedávno četl, že se to stále „připravuje“ do prodeje.

  • 1. 10. 2013 (23:23)
    Trvalý odkaz

    Cestou MTB bych asi nešel, jednak je ve finále ta převodovka ještě vyšší než V100, a ta cena se mi taky nezdá. Za tyhle peníze by stálo zvážit, zda nepoužít pojezd od Krese z jejich motoráků. Vyzkouším to na nějakém dalším modelu a pak se s vámi podělím o zkušenosti. A pokud někdo trpí nouzí nad V100, klidně se ozvěte, mám ještě nějaký kousek navíc…

  • 2. 10. 2013 (18:34)
    Trvalý odkaz

    přijde mi to teď hrozně složity…a když už bych si koupil lokomotivu od MTB, tak bych si ji rovnou nechal a nebudu ji kuchat… nebo je tak strašná?

  • 2. 10. 2013 (18:46)
    Trvalý odkaz

    omlouvám se, mohl jsem to napsat do jednoho přispěvku…
    zminovaná BR 203 nikde není, aspon jsem ji nikde nenašel…ale i tak za 2100,- mě to přijde dost…V100 byvala levnějši nebo ne? Je dnes ještě jiná varianta pojezdu? nejlepe lehce digitalizovana? prd tomu zatim rozumim, tak se nezlobte…diky

  • 2. 10. 2013 (18:53)
    Trvalý odkaz

    Libosh, ahojky, když se podíváš na AUKRO – železnice- TT-lokomotivy prodejce Kratochvíl Radek, tak tam prodává na zakázku různé pojezdy na motorové vozy, mám od něj pojezd na Breljovce a i Krokodýla a jsem s nimi spokojen , cena je příznivá – 1200,-Kč

  • 2. 10. 2013 (19:22)
    Trvalý odkaz

    nevidel by som to tak dramaticky tu
    http://www.itvlaky.cz/pkcomputers/eshop/2-1-START-SETY/33-2-TT-LOKOMOTIVY-A-VOZY-START/5/3673-TT-Dieselova-lokomotiva-rady-203-Bahnbau-START-DB-AG je k dispozicii skladom pod 2 000 CZK , a pri kupe este jedneho motorceku v cene cca 400 KC ziskate komponenty na dva pojazdy pre motorovy voz. Teda cca 1200 CZK na pojazd. Ak si vyrobite ako Jirka pise ram tak naklady stupnu o par korun. A z vlastnej skusenosti mozem povedat , ze pojazd na zaklade komponetov V100 a patpoloveho motoru je radovo iny level ako akykolvek mosadzny pojazd.

  • 2. 10. 2013 (20:01)
    Trvalý odkaz

    marian: jak to myslite že dostanu věci na dva pojezdy? to bude potom hnanej jen jeden podvozek ne?to stačí? abychom si rozumněli, bavím se všeobecně o pojezdech, ne konkretně na tento motorový vůz.

    co když bych se rozhodl si postavit celý pojezd sám?je to velkej problém?dost mě to láká, ale nemám představu o tom, co je vše zapotřebí, na co si dát pozor a celkově, kdy získat potřebné informace…třeba nemám vůbec ponětí o převodech a kde tyto součástky kupovat.

    Co se týče digitalizování těchto maloseriovych pojezdů, je to problém? Zatím nemám tuto otázku ještě vyřešenou, zda budu dělat v analogu či DCC, ale je to lepší mít připravené.

  • 2. 10. 2013 (20:24)
    Trvalý odkaz

    ještě to rozvedu, třeba na stránkách tombarta nacházím fotky elektrických lokomotiv, ale nikde k tomu není nic napsáno…kdesi na netu jsem našel i jednoho slováka (za boha to nemužu najít) a ten má taky, spoustu parádních el.lokomotiv, jen nevím kde na to berou pojezdy…nebo to staví na pojezdy starých bobin od BTTB a neřeší jízdní vlastnosti?

  • 2. 10. 2013 (20:32)
    Trvalý odkaz

    Libosh: Marian má ve všem pravdu, nač používat mosazné pojezdy, když celá V100 není (spíš tedy nebyla) o mnoho dražší (nějakých1.500,-Kč), navíc jsem z ní svého času používal svého času takřka vše. Jak jsem koukal na ten aukro odkaz, tak kolega jacek od těchto mosazných pojezdů pomalu rovněž ustupuje, jízdní vlastnosti jsou nesrovnatelné s komponenty továrních pojezdů. A jak bylo výše napsáno, jedna V100 + jeden motorek Mashima (cca 400,-Kč)´=dva pojezdy pro motorové vozy.
    Podobným způsobem budu řešit i pohon pantografových jednotek nebo jednotky Ganz.
    Stavbu vlastních pojezdů jsem po čase opustil, ikdyž nějaké strojní vybavení mám k dispozici, ale i jen časově je to značně náročné…

  • 2. 10. 2013 (20:34)
    Trvalý odkaz

    Ano ta cena plati pre modely s jednym hnańym podvozkom a jednym vlecnym. Tato konstrucia je vhodna najma pre motorove vozy nakolko od tychto sa nevyzaduje taka tazna sila. Motoraky aj v skutocnosti tahali max dva az tri privesne vozne. Pokusne som vsak zostrojil v domacich podmienkach na kolene aj dva podvozky do okuliarnika , pricom cena jedneho podvozku neprekrocila 150 SK, takze cely pojazd s dvoma hnanymi podvozkami ma vysiel na 400 – 700 SK v zavislosti od kvality pouziteho motorceka. Ale dnes uz by som to nerobil a ak sa da siaham po tovarenskom pojazde, alebo aspon komponentoch z tovarenskeho pojazdu. Ak mi napisete na mail vid druhy koment mozem Vam poslat foto tohto mojho pokusu.

  • 2. 10. 2013 (20:54)
    Trvalý odkaz

    ok tak tedy když koupím tu BR203 +motorek, dostanu možnost dvou pojezdů. Co k tomu dál budu potřebovat? Nějakej ten mosaznej rám, na ktery usadim motor s převodama a podvozkama a zakrytuju to kastlí? Rozumim tomu dobře?nebo ještě něco dalšího mi utíká?

    Co konkrétně M152, taky stavět, nebo koupit hotovej pojezd třeba od picoloco? Pokud ho ještě vubec vyrábí.

    Dotaz k modelům pana Stašáka pořád platí;) Z čeho je staví?

  • 2. 10. 2013 (23:48)
    Trvalý odkaz

    Libosh: v pořádku, jen diskutujte, tady není tak přísný režim jako jinde, dokud je to aspoň trochu k věci 🙂

  • 6. 10. 2013 (19:09)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, prosím upřesnit vyvedení proudu z vlečného podvozku. Podle fotografie jsou v každé masce podvozku propojena obě ložiska. Jsou tedy použita soukolí s dělenou (uprostřed rozdělenou a izolovanou osou)?

  • 6. 10. 2013 (19:50)
    Trvalý odkaz

    Vari: Ano, pochopil jsi to správně, mě se někde zatoulalo několik fotek, jinak by to bylo v článku zřetelnější. Použil jsem kousek zbytku mosazného plechu z leptu-slabý pásek, na něj v rozteči náprav naletoval ložiska Peho a celé to vlepil do odlitku bočnic. Ty jsem pak přilepil na mosazný plech tl. 1mm, který slouží jako točna podvozku. Drátky jsem přeletoval na ty boční plíšky a protáhl horním plechem, pak provlékl oválnými otvory v rámu a prozatím dotáhl až k motorku. Dvojkolí je izolované uprostřed., takže napětí sbírá každé kolečko, co od toho chtít víc…

  • 6. 10. 2013 (19:55)
    Trvalý odkaz

    No já bych to taky tak černě z V100 neviděl. BR203 start se prodává i po zdražení za nějakých 2100kč.Sestavený podvozek, stojí kolem 926kč. Mimo jiné mosazné pojezdy se už taky za 1200kč u známých výrobců neprodávají. K těmto velkým motorákům stojí přes 1500kč. Na fóru modely.biz už byl prezentován pojezd i s použitím podvozků MTB . 900kč/pár

  • 6. 10. 2013 (20:04)
    Trvalý odkaz

    Tomáš: Tak to já nakoupil V100 za 1550,-Kč, tak to je pořád ještě dobrá cena, o mosazi ani neuvažuju, V100 narvu i do City Elefanta a panťáků…možná taky do 842,843. Původně jsem ji dával i do singrovky, v současné době plánuju do další podvozky z pojezdů Kres.

  • 8. 10. 2013 (20:32)
    Trvalý odkaz

    cablis: Omlouvám se, že jsem nereagoval dřív, ale nějak jsem pozapomněl, ta zaoblená okna – použil jsem hodně slabou fólii, která krásně kopíruje stěnu, kterou jsem před instalací natřel transparentním lepidlem.

  • 8. 10. 2013 (21:06)
    Trvalý odkaz

    Docela bych chtěl vědět , kolik ten lept stojí .

  • 8. 10. 2013 (22:08)
    Trvalý odkaz

    Bobo : napis mi na mail /vid druhy koment / a poslem ti komplet ponuku , za to nic nedas. Ta cena sa sklada zo sietich poloziek , podla toho o co mas zaujem.

  • 27. 11. 2013 (19:51)
    Trvalý odkaz

    hm,já taky…ale jak koukám,V100 kupuje snad každý.hodí se na vše…jen snad bych se snažil aby i druhý podvozek byl hnaný

  • 28. 11. 2013 (10:11)
    Trvalý odkaz

    petr: druhý hnaný podvozek je zas na úkor interiéru…

  • 28. 11. 2013 (13:45)
    Trvalý odkaz

    Petr: ako pise Jirka , ale aj tak som skusal u prveho prototypu variantu motor umiestneny v motorovom priestore a dlhym kardanom pohanat aj druhy podvozok. Kardan siel pomedzi sedacky , takze bol aj interier , i ked trochu „ruseny“ tym kardanom. Pri takomto rieseni je problem , ze kardan je dlhy a mal tendenciu sa rozkmitat a potom ho bolo hodne pocut. Asi by to chcelo , nejake ulozenie v strede kardanu a mozno aj teleskopicky kardan. Model s jednym hnanym podvozkom na ktorom je jedno koliesko opatrene bandazou na modulovke utiahol 4 x Y od Tilliga . Ak by sa viac zatazil a bola by cela jedna naprava bandazova , predpokladam , ze by mohol zvladnut aj modelove stupanie s jednym privesakom. Ale netestoval som , nemam k dispozicii kolajisko so stupanim. Inak na tejto adrese mozte sledovat ako s kolegom pokracujeme na Balme
    https://www.facebook.com/LegendModelSK?fref=ts

  • 28. 11. 2013 (13:51)
    Trvalý odkaz

    Cena stavebnice je 49 € /vsetky komponenty na stavbu karoserie , teda , to co vidno v Jirkovom clanku/

  • 28. 11. 2013 (20:10)
    Trvalý odkaz

    petr, marian: i já jsem v minulosti zkoušel plně poháněný pojezd v motoráku ř. 842, ale dopadlo to přesně, jak zde uvedl kolega Marian, ten delší kardan měl tendenci při vyšších otáčkách kmitat, takže byl slyšet, zavrhl jsem toto řešení a používám to takto, jak je to popsáno v článku, navíc jsem použil bandážemi vybavenou celou nápravu, takže jsou bandáže na obou kolech a ne jak je to standartně u V100. Ale ještě jen s jednostranně vybavenými nápravami mám pojezd použit i v M 240 a M 296, oba stroje tahají do stoupání i přívěšáky, singrovka dva, ta je celá těžší, hydra je lehčí, ale bez problému utáhne doma stavěný Baim (Btn) z leptu.

  • 7. 12. 2013 (21:37)
    Trvalý odkaz

    to je pravda,asi je to na ůkor interiéru,ikdyž mě by to asi zase tak nevadilo.radši bych byl,kdyby měl asi spíše lepší jízdní vlastnosti…ten kardan…no..něco na tom je..čím delší,tím horší…to je fakt…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..