Komplexně řešený pojezd pro M152/810

Na svém vznikajícím kolejišti se chci primárně zaměřit na provoz motorových vozů na hlavní a odbočné trati v rozmezí let 1950-197x, tudíž bych rád provozoval docela širokou skupinu motorových vozů. Jedním z nejdostupnějších vozů v měřítku TT pak je stavebnice vozu M152/810 od LPH, ze které lze kromě motorového vozu postavit i vůz přípojný. Pro tento vůz je na trhu také velké množství pojezdů.

Konkurenční pojezdy

Upřímně musím přiznat, že většinu pojezdů pro tento motorový vůz jsem zavrhnul okamžitě po spatření, některé nadějnější pak po vyzkoušení. Z toho co mě prošlo rukama, mě zaujali tři pojezdy, většinu zde již prezentoval Vovo v samostatném článku, takže jen okrajově shrnu.

Vyzkoušel jsem v praxi pojezd, který nabízí pan Litomyský, následně i originální verzi od PMT, a také verzi kterou na Aukru občas nabízí uživatel s nickem Sladur. V zásadě se vždy jedná o stejné řešení, poměrně těžký kovový rám, motorek se setrvačníky, který přes šnekový převod a několik dalších převodů pohání obě nápravy.

Nejzajímavěji vypadá verze od Aukro uživatele Sladura, pojezd obsahuje sice jen základní motorek od MIGu, je ovšem dobře sestaven, takže není příliš hlučný, obsahuje plošňák s čelním osvětlením, a odlitek spodní části skříně s maketou motoru. Samotné převody jsou odspodu kapotovány, takže je minimalizováno vnikání nečistot. Přikládám fotografii pojezdu.

Pojezd od PMT je jen základní kovový pojezd, jeho plusem je ovšem kvalitní motor, pojezd který prodává Litomyský je pak kopií PMT, ovšem zjednodušenou a také hůře řemeslně provedenou. Na fotografii je pojezd, který prodává pan Litomyský.

Všechny tyto pojezdy ovšem mají pro mě jednu podstatnou slabinu, a to je umístění motoru v prostoru pro cestující. Jako modelář bych rád maximálně využil interiér motorového vozu, vytvořil osvětlený interiér, osadil cestující – prostě vše pro co nejlepší modelový vzhled.

Komplexně řešený pojezd M152/810

Pak jsem narazil na Aukru na komplexně řešený model, s kompletním osvětlením čel vozů a s osvětleným interiérem. Bohužel jsem nenarazil na netu na žádnou recenzi tohoto pojezdu, tudíž jsem byl nucen jít do rizika, zakoupit několik pojezdů a otestovat, zda pojezd splňuje to, co od něj očekávám.

Následně jsem kontaktoval výrobce pojezdu s žádostí, zda lze zakoupit jen hotové pojezdy. Výrobce, který se jen tak mimochodem jmenuje Petr Erben, zareagoval obratem a neuvěřitelně flexibilně, nabídnul mně možnost zakoupení pojezdu od jednotlivých komponentů, přes kompletní stavebnici, přes sestavený pojezd, až po kompletně zpracovaný model v mé požadované barevné kombinaci včetně obtisků a leptů.

Já zvolil zakoupení dvou kompletních pojezdů, a jednoho pojezdu ve formě stavebnice, vše jsem maximálně prozkoumal a otestoval, a nyní Vám nabízím výsledky mého testování. Při testování mě zajímali především dvě věci: především to, zda dva motory nezhoršují nějak zásadně jízdní vlastnosti pojezdu, zvláště v oblasti rozjíždění a pomalé jízdy. No a za druhé jsem zkoumal, jak je celý pojezd udělán a zda případně půjde podobné řešení použít i v dalších motorových vozech které hodlám postavit.

Vzhled a zpracování pojezdu

Na první fotografii vidíte kompletní pojezd, z fotografie je myslím velmi dobře vidět, jak pojezd celkově vypadá, na další fotografii jsou pak vidět jednotlivé součásti pojezdu. Pozastavím se u jednotlivých částí pojezdu.

První co stojí za zmínku, je samotné řešení pohonu. Každá náprava je poháněna vlastním motorkem, převodovka je vyfrézována v odolném plastu a převody jsou řešeny pomocí mosazného šneku a mosazného ozubeného kola. Toto řešení přenosu otáček z motoru přímo na nápravu nabízí jisté omezení ve variabilitě poměru převodu.

Na fotografii vidíte kompletní převodovky s osazeným motorem, černá nenamotaná páska má funkci zvukové izolace.

Výrobce dbá na kvalitu použitých komponent, do převodovek dává kvalitní šneky a ozubená kola s modulem 0,3 a používá vysoce kvalitní mazivo, které zaručuje dlouhodobě stejnou viskozitu, a tedy stejné vlastnosti. Výsledkem pak je, že jediné co člověk slyší při chodu převodovky je bzučení motoru, převody jsou naprosto tiché.

Z čeho jsem měl trochu obavy je stárnutí a tuhnutí maziva, dva odborníci v oboru mě ujistili, že dnešní kvalitní maziva jsou nejen dostatečně řídké, ale že mají i dostatečně dlouho životnost, takže stejné vlastnosti maziva lze garantovat v řádu let až desítek let.

Dalším důležitým prvkem je spodní část pojezdu, která obsahuje veliké množství detailů modelu. Tato část je odlita z materiálu s obsahem kovových částic, což zásadně ovlivňuje váhu pojezdu.

Díl je naprosto přesně přizpůsoben stavebnici od LPH, takže po osazení do karoserie nejsou nikde žádné škvíry, které by vedly k zanášení modelu prachem.

Poslední, ale neméně důležitou částí pak je řešení samotné kostry modelu. Kostra je sestavena z do sebe vzájemně zasunutých a zapájených plošných spojů. Tato poměrně tuhá konstrukce pak zajišťuje nejen uchycení pohonných jednotek, ale i uchycení veškerých elektrických součástek.

Plošné spoje nejsou vyrobeny metodou leptání, ale jsou obrobeny frézováním, což značně usnadňuje pájení malých elektronických prvků. Většina elektronických prvků je ve formě miniaturních SMD součástek, přesto stavba pojezdu není nijak problematická, veškeré součástky se lehce vtlačí do předfrézovaných pozic, čímž se mechanicky zafixují, následně už pak jen stačí trocha kalafuny a cínu a během sekundy jsou součástky zapájeny.

Plošných spojů je ve stavebnici několik, na spodní desce jsou umístěny především kartáčky, které odebírají proud z kol podvozku, a dále pak kondenzátor, který má funkci odrušení. Dále obsahuje spodní díl i speciální konektory, které umožňují napájení přípojného vozu z tohoto pojezdu. Do spodního dílu se také pomocí šroubku uchycují obě převodovky s motorky.

Spodní čelní osvětlení je pak řešeno dvěmi miniplošňáčky, ve kterých jsou osazeny 4 ks LED diod – 2ks žluté a 2ks červené, a také 330 ohmový odpor. Tyto čelní díly se pak následně pomocí nožek LED diod připájejí na spodní plošňák.

Velmi zajímavě je řešen i plošňák přepážek řídícího prostoru, ten zajišťuje kromě vodivého spojení s horním plošňákem i uchycení pružného drátku spřáhla.

Neméně zajímavý je i horní plošňák, z něho jsou napájeny elektrické motory, a zároveň je pak zajištěno pomocí normálních LED diod osvětlení horního čelního reflektoru.

Osvětlení interiéru pak zajišťují SMD led diody.

Samotné motorky jsou zapojeny v sérii, což minimalizuje možnost rozdílných otáček motorů, a tudíž problémů s pohonem. Sériové zapojení má ale i své negativum, a to je potřeba 2x většího napětí pro rozběh dvou motorů, než by potřeboval motor jeden. Jak vyplyne s testů, nemá toto negativum na praktický provoz žádný zásadní význam.

Sestavení samotného pojezdu ze stavebnice mě zabralo cca. 2,5 hodiny, hodně času jsem ovšem věnoval studiu jednotlivých prvků, protože stavebnici beru jako inspiraci. Při sestavování jsem v podstatě narazil jen na dva trošku komplikovanější body.

Tou první komplikací je montáž motorků, u té si musí člověk pohlídat rovnost, aby pojezd nešmajdal jen po třech kolech. Pohlídat a sestavit pojezd rovně není až takový problém, jen na to člověk musí pamatovat a pohlídat si to. Pokud by to člověk opomenul, bylo by řešení tohoto problému po kompletním sestavení a spájení pojezdu problematické.

Druhou komplikací pak bylo napasování kompletního pojezdu do sestavené karoserie motorového vozu. Vše jde maximálně přesně a tudíž na těsno, nakonec jsem si pomohl, že jsem hodně výstupků v karoserii obrousil a ponechal jen ty, které drží pojezd v karoserii. Po této úpravě mě vsazení pojezdu trvá cca. 5-10 sekund, pojezd lehce zacvakne a drží, a drží, a drží …

A na závěr popisu několik fotografií rozsvíceného pojezdu, kvalita fotografií je vzhledem ke světelným podmínkám poněkud horší, ale i tak je myslím jasně patrné, co je při noční jízdě vidět z interiéru motoráku a jak svítí čelní a koncové osvětlení.


První dvě fota jsou přesvětleny, třetí více odpovídá realitě.

Samotné provozní testy

Provozní testy jsem rozdělil do tří částí, první část jsem věnoval především ověření chování dvou motorů při rozjezdu a při pomalé jízdě. Druhá část pak měla ověřit jízdní vlastnosti pojezdu, co se týče přejíždění vyhybek, jízdy do kopce a podobně. Závěrečná třetí část byla pak „pouhým“ testem životnosti.
Při testech jsem jako primární zdroj používal zdroj s pulzní regulací, který jsem si postavil podle plánku na: http://www.volny.cz/masinky2003/pulsni_regulator.html.

Při testech rozjezdů a pomalé jízdy jsem použil i klasické trafo FZ1, a pak můj podomácku dělaný speciální zdroj, který umožňuje velice jemnou regulaci – oba tyto zdroje jsem zvolil především z důvodu, že jsou zvláště při rozbíhání motorků a pomalé jízdě horší, než zdroj vybavený pulzní regulací.

Až od výrobce odeberu digitalizovanou verzi, vyzkouším i tuto a recenzi doplním, chování digitalizované verze by však nemělo být zásadně odlišné od analogu ovládaného pomocí pulzní regulace.

V první částí testu jsem chtěl zjistit, zda dva motory nějak negativně ovlivňují rozjíždění a jízdu pojezdu. Výsledkem je, že při použití pulzní regulace nikoli a při použití jiného zdroje že nijak zásadně. Pojďme se na to ale podívat podrobně.

Jak jsem psal, dva motorky za sebou potřebují větší napětí na rozběh, než jeden motorek. V tomto případě jsou ovšem použity šesti voltové motorky, které potřebují k rozjetí poměrně „málo“, takže ani dva v sérii se nerozjíždějí nijak špatně.

Při použití trafa FZ1 jede pojezd již od prvního dílku, některé konkurenční pojezdy, ale i Tilligova V100, se mě na tomto zdroji rozjíždí až od druhého dílku. Při 12 voltech pak jede pojezd rychlostí, která je o cca. 15% vyšší, než by měl model podle normy jet. Problém je způsoben tím, že z důvodu velikosti převodovky nelze zvolit pomalejší převod. Řešením pak může být například vložení odporu paralelně s každým motorkem, nebo předřazení dvou diod, které by snížily napětí na motorek. V digitálu pak vše ovlivní, jakou rychlost si nastavíte v ovladači pro daný pojezd.

Při testech jsem se především snažil navodit stav, kdy by už jeden motorek běžel a druhý nikoli. To se mně nakonec prakticky podařilo se zdrojem s velmi přesnou regulací, ale vyžaduje to opravdu hodně dobře regulovatelný zdroj a precizní práci s regulátorem. Jen pro představu, rozdíl v napětí kdy se rozbíhal jeden a druhý motorek byl 0,1 voltu. Během normálního ježdění je to jev nepozorovatelný a prakticky nevyvolatelný.

Se zdrojem vybaveným pulzní regulací se mě takového stavu nepodařilo dosáhnout, s pulzní regulací se pojezd rozjíždí velice dobře, a dokáže jezdit pomalu a plynule. I při použití nepulzního zdroje jsou jízdní vlastnosti pojezdu velice dobré.

Další částí provozního testu bylo zjistit, jak se pojezd vyrovná se samotným provozem, zvláště s jízdou do kopce, s rozjížděním do kopce, s přejížděním nejrůznějších vyhybek, se zastavením na plechové vyhybce a následným rozjezdem. Prostě snažil jsem se mu naložit pokud možno co nejvíce nestandardních situaci. Tuto část testu jsem prováděl už jen se zdrojem vybaveným pulzní regulací, a to z důvodu toho, že mně nešlo o vyvolání problémů použitím nevhodného zdroje, ale o ověření skutečných kvalit pojezdu.

Potěšitelné je zjištění, že zatím co u konkurence se mě podařilo dosáhnout problémových stavů, zvláště zastavování při pomalém sunutí přes neupravenou vyhybku EW1, či při pomalé jízdě přes staré plechové vyhybky, s pojezdy od pana Erbena žádné takové problémy nenastaly.

V určitý moment testování jsem z toho byl až zoufalý, dokonce jsem si vytvořil okruh s vyhybkou v cca. 3 stupňovém stoupání, za pojezd navěsil 3ks Tilligových Y vagónů, pojezd přesto přes vyhybku jezdil naprosto bez problémů, a to i při rychlosti kolem 1cm za sekundu, dokázal jsem i na takto položené vyhybce zastavit a znovu se do kopce rozjet.

Následně jsem zkoušel rychlé přejíždění vyhybek na starém kolejišti z plechových kolejí. Pojezd kroužil cca. 30 minut po okruhu s množstvím vyhybek, rychlost jsem nastavil tak aby v reálu odpovídala rychlosti cca. 80 km/hod. Výsledek byl velice pozitivní, pojezd ani jednou nevykolejil.

Třetí a poslední část testu jsem zaměřil na to, co pojezd vydrží. V podstatě jsem byl ochoten risknout i zničení modelu. Model jsem nechal 24 hodin v kuse kroužit po kolejišti, kde projížděl nádražím s několika vyhybkami, a následným cca 3,5 % stoupáním a klesáním. Celé kolejiště je ještě na starých plechových kolejích, takže podmínky horší než by nabídly moderní profilové koleje.

A aby toho náhodou neměl pojezd málo, zavěsil jsem za něj i jeden Tilligův Y vůz. Výsledkem opět byl bezproblémový a v podstatě nepřetržitý čtyřiadvacetihodinový provoz po kolejišti bez selhání pojezdu. Jediné přerušení byly servisní zastávky, kdy jsem z pojezdu odstraňoval špínu, kterou pojezd při kroužení na starém kolejišti pobral. Během tohoto testu pojezd najel podle výpočtu cca. 14 km.

Celkové hodnocení

I přes provedené testy nelze pochopitelně odhadnout životnost celého pojezdu a jednotlivých komponent. Výrobce ovšem svému pojezdu evidentně věří, protože zájemcům nabízí, že v případě jakýchkoli problémů jim pojezd opraví.

Test především prokázal, že řešení pojezdu s dvěma motory je funkční, a toto řešení nemá na provoz žádný zásadní negativní vliv. To že pojezd vydržel v chodu nepřetržitě cca. 24 hodin a najel za tu dobu 14 km je určitě zajímavý údaj. Výrobce mi sdělil, že dokonce jednou testoval pojezd v kuse 80 hodin a motorky a pojezd to přežili.

Výhodou řešení je, že pojezd je naprosto komplexně řešen, tichým a kultivovaným pohonem počínaje, přes kompletní osvětlení pojezdu a interiéru konče. Výrobce nabízí pojezd za cenu srovnatelnou s konkurencí, ovšem s kompletní výbavou. Při porovnání s pojezdy PMT či od Litomyského, mě pojezd s prominutím vychází jako Rolls Royce vedle Škodovek a Trabantů.

Jen pro úplnost uvádím cenu pojezdů, stavebnice pojezdu stojí 1000,- Kč, kompletní pojezd pak 1300,- Kč. Kompletní model včetně karoserie se dá na Aukru vydražit v cenové relaci 2000-2500,- Kč.

Pan Erben nabízí kromě poháněného pojezdu i osvětlení pro přípojný vůz, viz. fotografie. Proud pro přípojný vůz je jednak snímán z os přípojného vozu, ale lze ho i odebírat pomocí speciálních konektorů z motorového pojezdu.

To že výrobce nezahálí, dokazuje nejen zkouškami plastových ozubených kol, pomocí kterých by chtěl ještě více zkulturnit chod pojezdu, ale v neposlední řadě také tím, že dokončil i digitalizovanou verzi pojezdu. Digitalizovaná verze má jiné plošné spoje, jako dekodér výrobce doporučuje Lenz mini v konektorové verzi, samotný konektor pro dekodér je umístěn ze spodku podlahy vozu (viz. foto). Až budu mít v ruce sestavený digitální pojezd či stavebnici, podělím se určitě o dojmy i z této verze.

Pro úplnost uvádím kontakt na výrobce pojezdů pana Petra Erbena. E-mail: info@petrerben.cz.

Pokud si chcete prohlédnout jízdní videa pojezdu, použijte tento odkaz.

94 komentářů: „Komplexně řešený pojezd pro M152/810

  • 30. 4. 2010 (14:08)
    Trvalý odkaz

    Ze začátku jsem tomu moc nevěřil, ale tahle recenze mě nadchla. Pravda je, že třeba pojezd p. Fialy už bych asi za ty peníze nekoupil (hlučný, často šmajdá) a rozhodně není pravda, jak se občas píše, že není třeba dovažovat. Mně bez dovážení skoro ani nesbíral proud. Znova bych koupil od p. Bártka, s tím jsem spokojený, jen jezdí rychleji (o dost) než třeba Fiala. Příště zkusím sehnat tenhle, za ty prachy je to se vším komfortem, konečně něco, co není „dodělej si sám doma, člověče“. Jen tak dál a snad se bude nabídka rozšiřovat!

  • 1. 5. 2010 (9:14)
    Trvalý odkaz

    Velmi povedený článek. Za ty peníze je to vážně bomba. Až budu stavět svojí první 810, tak také zkusím sehnat toto. Rozhodně je velké plus, že motor nezasahuje do oddílu pro cestující. Jen pro informaci, jak vypadají ty „speciální konektory“ na připojení přípojňáku?

  • 1. 5. 2010 (10:11)
    Trvalý odkaz

    Tak tohle je na mně už moc složitý 🙁

  • 1. 5. 2010 (17:02)
    Trvalý odkaz

    Tak jsem měl možnost ho dnes taky vyzkoušet (jeden majitel mi ho poslal z důvodu výměny kastle původní za kastli odemne). Je to asi nějaký jeden z prvních kusů od pana Erbena, protože to zpracování bylo teda katastrofální (a to nepřeháním!!) Po prvním rozjetí a ujetí cca 20 cm na zkušebním okruhu se vagónek rozskákal tak, že na rovném úseku doslova vyskákal z tratě:-) Po prvotním zděšení jsem zjistil, že na okolku jednoho kola je kapka vteřiňáku (nechápu, zda a jestli vůbec s tím majitel takto jezdil..) a po jejím odbroušení se jízda podstatně zlepšila (ale pořád to není ono-občas jede po třech kolech, kolébá se, jedna náprava hází atd..asi je tam také špatná rovina motorků, jak píše Airwar). Jinak mne mile překvapilo, že pojezd je opravdu krásně tichý-oproti těm např. od Fialy. Také je potřeba říci, že je třeba dát pozor na to, zda když kupujete kompletní vagón od tohoto výrobce (Erbena) zda má od diod světlovody do otvorů světel-ten co opravuju to nemá, takže světla jsou vidět jen z úplně přímého pohledu a dioda pro horní reflektor tam je úplně k ničemu-tj. mimo otvor reflektoru a svítí stejně slabě jako poziční čelní světla-měl tam dát aspoň bílou ledku. Toto je třeba při vestavování do kastle dobře pohlídat, jinak jste bez horního reflektoru, respektive bude jen svítit strojvůdcům na hlavu:-)
    Ještě je dobré vědět to, že výrobce se sice chlubí „jemným“ modulem 0,3 (ten je vhodný spíš do HO) ale dnes se běžně používá modul 0,2 (potom by šlo něco dělat i s tou rychlostí) a není problém dohledat výrobce, který zvládá i moduly ještě nižší. Ještě k tomu srovnání s Fialou-už mě pojezdů od něho prošlo rukama hodně, ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by házela náprava, nebo že by dokonce nedosedal všema čtyřma na koleje. Před časem odemne na Aukru koupil vagónek člověk, který koupil i tento dvoumotorový pojezd-shodou okolností to byl pracovník z oddělení kontroly kvality pro automob. průmysl-takže hnidopišství má v popisu práce-čili se mu dá věřit. Konkrétně napsal toto: „Váš vagónek (pojezd Fiala-moje pozn.) má lepší reakci motorku od malého napětí a s tím související celkovou plynulost jízdy“. Porovnání tam bylo i co se celkového zpracování vagónku týče (věrnost barev, čistota zpracování atd..) ale tady řešíme jen pojezd, tak to sem nebudu tahat.
    Takže závěrem bych řekl, že není tak jednoznačné, že by byl tento Airwarem popsaný pojezd jediná dobrá volba, protože jak vidno-co modelář, to jiný názor a požadavky. Když jsem třeba jednoho zájemceupozorňoval, že pojezd není z nejtišších, opáčil, že skutečná M152ka taky není žádné šumítko, čili mu to vůbec nevadilo.
    Závěrem to vidím tak,že jeho plus je hlavně ta kompaktnost (ale myslím, že pokud se vám vagóny nebrodí po kolejišti po okna v prachu, tak nejsou na závadu ani ty otevřené převody-ty jdou zase snadno vyčistit, a také to, že už je komplet osvětlen (ale musí být doplněn o světlovody-stačí i ty ze stavebnice od LPH a ten reflektor nikdy nebude tak efektně svítit, jako když si dáte práci a vsadíte ho přímo do otvoru pro něj určený). tolik moje postřehy pro ty, kdo o něm uvažují a chtějí info z více stran.

  • 2. 5. 2010 (3:03)
    Trvalý odkaz

    Preji dobry den v Modelarsky spolek.Je mozne ze se opravdu jedna o nejaky prvni kus, casem se to podarilo vylepsit, pokud spatne sviti horni dioda staci ji priohnout smerem nahoru pripadne jeste zespodu nacernit, pri nasazovani karoserie se nekdy stane ze se ohne dolu a pak sviti do celniho skla a ne tam kam ma.Dalsi veci je to jestli pojezdu nebyl sundan a pak nasledne nasazen horni tistak z duvodu nasazeni sedacek(nekolik prvnich pojezdu sedacky nemelo), tam by mohla byt pricina skrizeni.V soucasne dobe jsou do modelu do reflektoru montovany zaskleni, takze doufam ze to bude vyhovovat.Pokud pojezd spatne jede zkusit zvetsit nebo zmensit rozchod kol.Pokud by jste mel zajem, muzete mi pojezd poslat a ja Vam jej zdarma opravim.
    Modelari zdar
    Erben
    Info@petrerben.cz

  • 2. 5. 2010 (11:35)
    Trvalý odkaz

    Mě pojezd od pana fialy jezdí tiše,sbírá bez dovažování,(mám plechové koleje), (r286),a jezdí líp ,než moje V100 a utáhl 15 vozů na stotpání 1cm/m.

  • 2. 5. 2010 (14:52)
    Trvalý odkaz

    To Erben: Domluvím se s tím člověkem kterému to patří a případně se ozvu přes mail, díky za nabídku!!
    To Vojtěch Suchan: Přesně takhle mě zatím jezdily všechny od Fialy, které mě prošly rukama. Ta hlučnost se u některých projeví až při vsazení do kastle-díky rezonanci uvnitř kastle. Když jezdí po kolejích samostatné pojezdy, není vyšší hlučnost nějak výrazně znát.

  • 2. 5. 2010 (15:07)
    Trvalý odkaz

    Tak to vám pánové závidím… JM, jak jsi zmínil ty velikosti modulů, jak to vypadá vůbec s tím tvým pojezdem, který jsi před rokem ohlašoval, že do měsíce bude?

  • 2. 5. 2010 (15:26)
    Trvalý odkaz

    To VoVo: No on to není můj pojezd, ale byl jsem jen zprostředkovatel jednoho člověka. Ten bohužel díky nedostatku času a hlavně toho, že pojezd od něho by se pohyboval v ceně cca 1800 Kč a dle jeho průzkumů by bylo zájemců-vzhledem k množství jiných pojezdů a jejich ceně-málo. Ale je to škoda, protože pojezd od něho by byl opravdový RollsRoyce, protože měl mít komplet odpružené nápravy, převody z derlinu s modulem právě 0,2 (umí i 0,15), kvalitní motor a hlavně perfektní zpracování. No uvidíme, není všem dnům konec:-)

  • 2. 5. 2010 (15:41)
    Trvalý odkaz

    Nojo tak to je relativně škoda, i když těch peněz je už opravdu dost. Ale určitě by se zájemci v řádu jednotlivců našli, přijde mi, že za poslední tak dva roky se nároky na pojezdy dost zvedly po tom, co tu lidi objevili V100, pojezdy p. Gulicha atp. A že bude už snad jen lépe… I já už se pomalu odkláním od běžné mosazi… Doba jde prostě dál…

  • 2. 5. 2010 (17:49)
    Trvalý odkaz

    To JM: záleží asi opravdu na pokročilosti vývoje, viděl jsem fotky nějakých starších verzí Erbenů, kde byl horní tiš´ták napájen ještě přes drátky… Každopádně oba dva co mě pan Erben poslal jezdili bez jakýchkoli problémů, a také ten co jsem si sám smontoval jezdí skvěle. Jeden jsem dal kamarádovi, zatím spokojenost (pravda cca. 3 týdny). Jinak já jsem s jedním na starém plechovém kolejišti jezdil 24 hodin, za tu dobu jsem ho cca. 4-krát sundul kvůli očištění, ale nevykolejil ani jednou.

    Shodou okolností pojezd co mám od pana Litomyského (netuším zda to je Fiala) jsem musel trochu narovnat, a také je docela hlučný protože ozubené kolečko co je pod jedním šnekem je dost házivé.

    Takže suma sumárum, zmetek dokáže vyrobit každý. Určitě netvrdím, že je to jediná možnost, pokud jde o to mít pojezd pro M152/810, ale pokud ho chci mít co nejvéce modelový jeví se mě jako nejlepší řešení – motor zabírající 100% oddílu pro cestující za modelový nepovažuji.

    A ještě k rozjíždění – a mám to napsáno i v článku, na běžném trafu při dobré práci s regulací se rozjíždí o poznání húř než konkurence, s pulzní regulací se ovšem rozjíždí téměř dokonale. A protože logicky předpokládám, že každý kdo odrostl start sadě a myslí to z vláčky trošku vážně, šáhne buďto po pulsní regulaci či digitálu, nemusí nás toto trápit.

  • 3. 5. 2010 (6:17)
    Trvalý odkaz

    to VoVo: co se týče pojezdu pd Fialy, či pojezdů od Pletichy či Vilingera mám obecně rozporuplné pocity. já si obecně vážím každého kdo se snaží vyrobit kvalitní výrobek a dát ho na trh, zvláště když jsou to pro nás modeláře velice potřebné výrobky, protože v železničním modelářství ve velikosti TT je těch mezer opravdu dost.

    Na druhou stranu se nemohu ubránit pocitu, že většina výrobců se spokojí s tím že vyrobí něco co funguje, ale to jak to vypadá a jak si to stojí vůči továrním konkurentům je netrápí. Zvláště mě fascinují některá konstrukční řešení: především otevřené převodovky, různě trčící ozubená kolečka, velice primitivní zběr proudu, velice špatně provedená či naprostá absence odrušení, u pojezdů na motorové lokomotivy pak i nevhodné motorky.

    U toho Fialy mám ještě nepříjemný pocit z toho, zda se nejedná o plagiátorství v duchu čínských výrobců. Vzorem tohoto pojezdu je pojezd PMT, který lze označit za velice kvalitní a jízdním pojezdem kultivovaný. Pojezd od Fialy je pak jeho poměrně špatnou kopií – otázkou zda legální či nelegální.

    Ve své recenzi jsem se snažil být především pozitivní, proto jsem pojezdy o kterých si myslím své raději ani nezmiňoval, ty co jsem zmínil v konkurenci považuji za zdařilejší. Pokud bych nechtěl modelový vnitřek motorového vozu sáhnul bych po pojezdu od „sladura“, tam oceňuji především zakrytované převodovky, lepší sběr proudu a instalaci osvětlení.

  • 3. 5. 2010 (6:24)
    Trvalý odkaz

    To Vojtěch Suchan: tak rto jste měl štěstí na lepší kousek, já na ten horší, docela jsem se s kamarádem strojařem natrápil, než jsem ho donutil slušně jezdit, prošli mě rukama ještě dva další tyto pojezdy, měl jsem je půjčené už zajeté od dalších modelářů, aty jezdili poměrně slušně, pořád ale o třídu hůž než pojezdy od PMT, ty mám doma dva, krom pojezdu pro M152 i pojezd na M131 Hurvínka.

    Trochu mě překvapuje informace že Vám pojezd od Pana Fialy jezdí lépe než Tilligova V100, přece jenom ta má lepší motor, dvě dvouosé otočné nápravy kyvně uložené. Asi jde tedy o to co přesně posuzujete.

  • 3. 5. 2010 (6:52)
    Trvalý odkaz

    To JM: je docela škoda že nevyšla výroba takto kvalitních pojezdů, nebo třeba jen součástí, já teď docela laboruji právě s převody do některých motoráků, běžně dokážu sehnat v slušné kvalitě převody s modulem 0,4, s modulem 0,3 už je mnohem omezenější výběr. A když jsem hledal cokoli jemnějšího tak zatím s nulovým výsledkem. Takže fakt velká škoda že se Vašemu známému nepodařilo něco z jeho plánů realizovat, třeba by to šlo užít i v jiným pojezdech, obecně je nabídka ve velikosti TT docela špatná, a to co se dá sehnat na burzách či aukru je povětšinou docela katastrofální.

    Jen pár příkladů, co je třeba tohle: http://www.aukro.cz/item1016715141.html – podle mě kus šrotu a nikoli pojezd. Umím si to představit, že to užiji jako místo dlažební kostky při demonstraci, ale na svém kolejišti bych to opravdu nerad vidět, a to nemluvím o tom, co by to bylo za akci kdybych se to rozhodnul digitalizovat.

    Nebo tohle: http://www.aukro.cz/item1019178570.html – inzerát plný chvály a při rozkliknutí obrázků je na první pohled vidět, že má křivě nalepenou a špatně zatmelenou střechu. A tohle je rozhodně jeden z povedenějších modelů tohoto výrobce, měl jsem v ruce i jeden model v běžném nátěru a tam byly i propadlinky ve sloupcích kabiny, obtisky naplácané jak ho zrovna napadlo, model byl lehce flekatý asi od vodiček pod obtisky a nebylo to ani zalakované… prostě fakt špatný.

    Ale bohužel při současné, takřka nulové konkurenci a hladu modelářů lze, jak vidíte z náhodných ukázek, prodávat v podstatě cokoli. Bohužel. 🙁

  • 3. 5. 2010 (10:13)
    Trvalý odkaz

    Airwar: Bohuzel na tom najbrtim sukafonu by se toho naslo vic nez jen spatne zatmelena strecha. 810.589 jezdi stale v klasickem eko laku (cervena + slonovinovy pruh). Napisy na nem jsou stylem „co dum dal“, protoze s realem sedi maximalne tak logo. V barvach jako je model jezdi jen uplne prvni najbrti sukafon, 810.345, pozdejsi najbrti maji smetadlo a spodni cast skrine s kryty motoru v sede barve. Pokud bych precejen pominul rozdilne cislo, tak uz ale nemuzu nesmyslne popisky na skrini. A ty, co nahodou sedi, jsou pak umisteny blbe. Pritom se staci podivat na fotku a vlastni obtisk s cernymi popisky si clovek muze udelat behem chvilky…

  • 3. 5. 2010 (12:45)
    Trvalý odkaz

    Naprostá paráda, už jsem panu Erbenovi psal, takže ještě si chvilku počkám až bude ten pojezd určený pro digitál, napíšu si o cenu a hurá objednávat a pak si to hezky sestavit, za ty penízky je to myslím hoooodně fajn

  • 3. 5. 2010 (16:27)
    Trvalý odkaz

    Jo a ještě něco ,například hlučí víc než V100 tažná síla menší ale na pulzním analogu je jízda !!!PLYNULÁ STEJNĚ!!! ❗ jinak,tuV100 jsem měl půjčenou od kamaráda takže kdo ví co s ní dělal (byla přestavěná na T476.1,mohl se hrabat v pojezdu 🙁 ) 😀

  • 4. 5. 2010 (7:40)
    Trvalý odkaz

    To vojtěch suchan: z mobilu radši nic ani neposílám, abych nenapsal něco co nechci. 🙂

    Jinak tenhle popis zní docela logicky. A máte naprostou pravdu i v tom, že i průměrně jezdící pojezd, tím nemyslím zrovny Vámi uváděné pojezdy, ale třeba 40 let staré pojezdy od BTTB, se při použití Pulzního zdroje stavá plynule jezdícím švyhákem. Teoreticky jsem výhody Pulzní regulace znal hodně dlouho ale dokud jsem si takový zdroj nepořídil, nevěřil jsem jak velký vliv to může mít.

  • 4. 5. 2010 (7:41)
    Trvalý odkaz

    To JBr. nejsem takový odborník, takže zrovna na téhle verzi si autentičnost nedovolím kritizovat, ale podle Vašeho popisu vidím že autor tohoto modelu je skutečně „třída“. 🙂

  • 4. 5. 2010 (8:34)
    Trvalý odkaz

    Doplnění recenze: včera jsem doplnil tři obrázky osvětleného pojezdu, pro představu jak to vlastně svítí. A dnes ráno jsem na konec článku přihodil odkaz na jízdní videa pojezdu.

  • 4. 5. 2010 (22:09)
    Trvalý odkaz

    No, je to teda parada tenhle kousek. Diky za detailni recenzi a video. Jsem presvedcen o vzrustajici kvalite vyrobku pana Erbena. Uvidime se na Aukru 🙂

  • 4. 5. 2010 (23:06)
    Trvalý odkaz

    To pojezdy p. Fialy, skutečně asi mám smůlu, většina mi neseděla na všech čtyřech kolech, musel jsem velkou silou páčit.Novějším poznatkem je, že povrch dvojkolí je povrchovou úpravou víceméně nevodivý-je nutno obrousit starším smirkem 400. Vždy je nutno pojezd dovážit.
    A ještě modely M 152 na aukru, autor je nepoučitelný nebo ignorant dobrých rad.Neviděl nikdy skutečné popisy na předloze, okna jsou bez hliníkových rámů. Takové modely se vyráběly pro děti s názvem START

  • 5. 5. 2010 (8:55)
    Trvalý odkaz

    Když už je o mě řeč(kdo ještě nepochopil-ten Najbrt 810 je odemne), měl bych také zareagovat. Jak je vidno, fotky jsou velmi dobře čitelné-jinak by Airwar neměl šanci všimnout si nedokonalosti dosednutí střechy. Airware, mohl bys mne prosím poslat fotku toho motoráku, u kterého píšeš o „propadlých sloupcích“? nějak nevím, o čem je řeč (taky to mohl být jeden z prvních pokusů odemne-a ten se někdy prostě nepovde, jak jsem viděl i u pojezdu od Erbena). K flekům okolo obtisků-kdo odemne koupil vagónek také věděl, ža tyto fleky (on je to spíš zvýrazněný obrys obtisku) jde v setřít vlhkým hadříkem(potom je obtisk méně chráněn proti omaku-ty fleky nejsou z běžné vzdálenosti vidět). Jak píše Pavel-jsem nepoučitelný ignorant, co nikdy neviděl M810 🙂 a používám obtisky od Detailu-a jak vidno, na většinu motoráků jsou téměř nepoužitelné (nevím, proč nevydají více druhů 🙁 pak bych přestal bejt trnem v oku nýtařům ala Pavel, protože 99% lidí tento nedostatek nevadí v provozu. A pokud vadí, dají se po navlhčení bez problému sundat a osadit jinými-proto to chybějící zalakování. Ano, rámy oken chybí-dají doplnit dle gusta každého soudruha Ale tyto rámy chybí např.i u vagónků od Erbena-ten se nenamáhá ani s nabarvením dělícího sloupku čelního okna. To nikomu nevadí?? Pročpak jsi to Airware neuvedl v pochvalné recenzi? To potom zavání pozitivním zaujetím. Jak už jsem napsal v úvodu, vagónky mám velmi dobře nafocené a vyniknou i věci, které nemáte pouhým okem šanci zachytit. Takže kdo che-koupí, kdo ne-nekoupí.
    To JBr: když už chceš oslňovat znalostí číslování, měl by sis aspoň zjistit správné údaje. Ta prototypová mašina s bílým (ona ta bílá není bílá, ale světle šedá-pozn.) spodkem není 810, ale 809. Konkrétně 809.345-2 tu co jsi uvedl ty, bych taky rád viděl:-)
    Samozřejmě tu se šedými pluhy mám postavenou také, fotky jsou u mne v galerii.
    A Airware-když o mne říká že jsem „třída“ někdo, kdo na střechu zamračené dá nad reflektor místo houkaček jakási madla (zřejmě pro obkročmé sezení kolem reflektoru 🙂 ), tak ten je u mne „supertřída“…
    A ktomu osvetlění motoráku-kdybych byl Pavel, mohl bych napsat, že p.Erben nikdy neviděl šukafon v noci. Světlo uvnitř oddílu pro cestující je přeci řešeno pomocí bílých zářivek a ne žlutých žárovek!! Takže taky chyba. Pane Erben, neuvažoval jste o bílých diodách? Vypadalo by to mnooohem reálněji, stejně tak u horního relektoru.

  • 5. 5. 2010 (9:23)
    Trvalý odkaz

    Ta „jakási madla“ místo houkaček jsou, dovolím se přiznat, můj nápad a slouží teprve jako podklad pod budoucí houkačky, aby neležely na střeše – snažíš se mermomocí najít chybu na nehotovém modelu. Jinak bych, milý JM, být tebou, přestal házet špínu na ostatní stylem „ale on to dělá taky tak proč bych taky nemohl“ a spíš bych s trochou pokory přiznal nějakou tu chybu. Bráníš se protiútokem, což jsi prokázal už mnohokrát. Taky jsi nenatíral ani rámy čelních oken a teď nás tu budeš moralizovat. Že si přihazuješ na vlastní aukce je známý fakt, uživatel chamek (a nejen ten) kupříkladu nikdy nevyhrál, ale vždy vyšponoval cenu, zvláštní… V aukcích používáš prodej stylem „jen u mě rovné hrany, u všech ostatních hnusné“, „u mě jeden motor v pojezdu, který jezdí mnohem lépe než dva“, „vazelína tuhne, ostatní kecají sračky a lžou vám“, „mám nejlepší model na trhu“… Proč nevyzdvihneš jen to, co se ti opravdu povedlo, proč to děláš stylem „proti panu XY to mám lepší“? Kromě čistých barevných přechodů nenabízí model nic navíc – vzít štětec a natřít ty madla u dveří by ti zabralo tři minuty a hned by to bylo o něčem jiném… Správně to Pavel nazval že je to Startka… A ty obtisky – dávat výrobní štítek na jakousi bednu pod hajzlíkem je opravdu trochu mimo… Jinak já jsem taky M810 nikdy neviděl, to se přiznám, znám jen řadu 810, ex M152.0. T751 taky neni nic…

  • 5. 5. 2010 (9:35)
    Trvalý odkaz

    JM tak prečo bola ta aukcia odstranena? „Aukce byla odstraněna zaměstnancem Aukra.“

  • 5. 5. 2010 (10:56)
    Trvalý odkaz

    JM: Mily kolego, chybicka se mi vloudila a sypu si za ni popel na hlavu. Ona masinka je opravdu lounska potazmo kralupska 809.345. Nicmene za vsemi pripominkami si stojim. Kdyz ukazujete, ze vite jak skutecna masina vypada (dost na to, abyste me mohl povysene setrit :)), tak byste mohl taky jeji model udelat aspon s co nejvetsim priblizenim skutecnosti. Obzvlast, kdyz jde o model na prodej. Vytvorit cerne popisky je pro trochu pocitacove zrucneho uzivatele zalezitost hodinky, mozna ani ne, a na jeden arch obtiskoveho papiru se Vam vejdou popisky tak na 30 motoraku, takze nejde ani argumentovat prilisnou cenou.

  • 5. 5. 2010 (13:52)
    Trvalý odkaz

    Aukce odstraněna z důvodu prošvihnutí doby zaplacení provizí, včera napraveno. Ale jelikož jsem díky jednomu kupujícímu napadán, že si přihazuju na aukce, už budu dávat jen „kup ted“…
    Vovo-mermomocí jsem chybu nehledal, jen to cítím tak jak jsem napsal-tj. napřed zkouknu zda mám to co prezentuji ok, potom teprve o někom prohlašuju že je „třída“. Jestli někdo dá madla (nebo co to má být) někam kam nepatří u už nalakovaného modelu, měl by to v takovéhle podrobné reportáži uvést. Ten článek se mi líbil a málem jsem to podle něj udělal taky taklhle blbě (ty otočené háky pominu). Tvoje napadání že si přihazuju na své aukce bych tu neprobíral. Jen kdyžtak uved’ ještě někoho, o kom jsi přesvědčen, že jsem také já, to by mě zajímalo.
    Protiútok v ničem nevidím-to zatím jen ty tady používáš slova typu „sračky“ apod. což mě u tebe jako provozovatele webu dost překvapuje a o něčem to svědčí…Ján jen srovnával uváděl to, co ostatní nějak „neviděli“.
    Všichni tady slintáte nad jedním pojezdem (vozem) a když jsem si dovolil upozornit na několik nedostatků (a to až po tom, co moje značení vagónu bylo pěkně sepsuto-a to je věc, která jde velmi snadno napravit i u hotového ´modelu), najednu tu zrovna ty uvádíš, že prezentuju svoje modely jako jediné dobré a ostatní hnusné (doslova). Můžeš mi ukázat kde tohle uvádím??
    JBr-pokud je to jako omluva, rád přijímám a kvituji, že neodpovídáš stylem Vova. Ty popisky jsem dělal opravdu jen od boku, jelikož dosud nemám žádného Najbrta 810 (809) podrobně nafoceného. Pokud nějaké takové fotky máš (snad si můžeme tykat, žejo) rád bych je viděl a čb obtisky podle nich samozřejmě udělal. Ono je to ale na vkusu každého jednotlivého modeláře-když jsem dle rady Pavla použil obtisky od Detailu na modrobíložlutou 810, tak mi jeden kupující řekl, že se mu to zdá holé, at‘ tam nějaké přidám-jedno jaké. No a (pro někoho) paskvil byl na světě…

  • 5. 5. 2010 (14:30)
    Trvalý odkaz

    To: JM „p.Erben nikdy neviděl šukafon v noci. Světlo uvnitř oddílu pro cestující je přeci řešeno pomocí bílých zářivek a ne žlutých žárovek!! Takže taky chyba. Pane Erben, neuvažoval jste o bílých diodách? Vypadalo by to mnooohem reálněji, stejně tak u horního relektoru“
    > Pokuď je to tak jak píšete, že jsou bílé a ne žluté jako, (že jsem kufr v noci dlouho neviděl) tak si myslím, že není problém dojít třeba do GMe a tam si za pár korun koupit bílé. Žluté jaksi nevidím ani jako problém uplatnění najdou jinde… 😉
    Jinak děkuji airwar za perfektní recenzi 😉

  • 5. 5. 2010 (15:03)
    Trvalý odkaz

    Michalz-no on bude asi pro většinu lidí problém vyndat je z již stávajícího pojezdu, potažmo kompletního motoráku-jsou to napájéné smd diody o rozměru tuším 0805 (2×1,25mm). pro nás šikovné to rozhodně problém nebude:-) Tak proč to tam nedávat rovnou? je to jen návrh, k tomu se musí vyjádřit p.Erben.

  • 5. 5. 2010 (15:04)
    Trvalý odkaz

    Ještě dodatek- většinou mají bílé jinou hodnotu provozního napětí, takže by se musel měnit i smd rezistor, takže to zas taková sranda pro každého není

  • 5. 5. 2010 (15:11)
    Trvalý odkaz

    Ale ted‘ koukám, že tam u toho co mám jsou obyč. diody 1,8mm, takže je to trošku snažší…

  • 5. 5. 2010 (21:21)
    Trvalý odkaz

    Bílé diody – zatím to nikomu moc nevadilo až v poslední době začíná vzrůstat počet zéjemců o bíle.Prvotním důvodem prož žluté byla cena, dokonce i dnes kdyz jsem se dival, tak jsou kupříkladu velikosti ktere by se potrebovali na celni osvetleni trosku drahe cca 20kc za kus, ty vnitrni vychazeji asi na 6kc takze to je dohromady zhruba 76Kc jen za svetylka.pokud by jste nekdo vedel o levnem zdroji bilych diod dejte vedet protoze pajet se to paji uplne stejne 🙂

  • 6. 5. 2010 (11:35)
    Trvalý odkaz

    To JM: ad propadlé sloupky, při slepování čel a boků je jednoznačně vidět rovana slepu – buďto nezatmeleno, nebo se tmel propadl, model je kolegy, jak se k němu dostanu, klidně nafotím.

    Ad moje zamračená, ještě není dodělaná, to madlo bude zkráceno a na pahýlek příjde houkačka. Zásadní rozdíl je ale v něčem jiném, já tu mašinku dělám pro sebe, vím že má chyby a uznávám je.

    Ty naproti tomu tyto modely děláš na kšeft a ruku na srdce v mizerné kvalitě. Což by ale nevadilo pokud by jsi nepsal jak jsou super, protože to prostě nejsou. Já sice dělám do železničního modelářství 14 dní i z cestou, ale to že jsou popisky na špatných místech už poznám i já.

    Co mě však na tvých aukcích fascinuje nejvíce, je že modely fotíš ještě nehotové, bez zabudovaného pohonu a ve svých aukcích špiníš konkurenci. To že si přihazuješ na své aukce je všeobecně známá věc, ale to je tvůj morální problém, pokud to považuješ za strávné, OK.

  • 6. 5. 2010 (13:25)
    Trvalý odkaz

    To JM: nenabarvené čelní sloupky na Erbenových modelech či chybějící rámečka oken jsem v recenzi nezmínil, protože jsem recenzoval pojezdy a žádný kompletní model včetně karoserie jsem k dispozici neměl. A upřímně jako modelář, byť chybující, si raději karoserii postavím sám, než bych kupoval hotový model a pak upravoval.

  • 6. 5. 2010 (13:40)
    Trvalý odkaz

    To JM: to že uživat frog30 je považován za hajzlíka co si přihazuje na své aukce je mezi železničními modeláři známá věc, já sám byl před tímto Aukro uživatelem varován snad od čtyř modelářů. Pokud jsi tedy ty frog30, tak přestaň urážet všechny ostatní a jdi radší do cebe, protože jedna věc je udělat špatnej model, ale druhá věc je dělat takové svinstvo. 🙁

  • 6. 5. 2010 (14:49)
    Trvalý odkaz

    to JM : Na hotový pojezd jsem nemyslel… U stavebnice by problém s tím neměl být jen se vymění ledky 😉 Bílé ledky svítí se stejným rezistem skoro stejně. Když by to někomu nevyhovovalo tak si změní i rezist 🙂

    p. Erbene
    LED 0603 WHITE 110/130° 12,90 kč
    LED 0805 WHITE 110/130° 9,50 kč
    LED 1206 WHITE 700/120° 5,00 kč
    S těmi posledními mám dobré zkušenosti. Na osvětlení interieru jsou dle mě vhodné. Ledky jsou z GMe, nechci je nějak vyvyšovat, ale mají vše co potřebuji a za pěkné ceny. Samozdřejmě Vám do toho nechci mluvit co tam bude za ledky, když tak si je vyměním 😉

  • 6. 5. 2010 (15:30)
    Trvalý odkaz

    michalz: Obavam se, ze tyhle ledky na osviceni interieru nejsou uplne to prave orechove. Moje zkusenost je zatim takova, ze vsechny bile LED co jsem u nas sehnal byly tak na pouziti na pozicky u novych nebo rekonstruovanych masin (u tech co maji LED svetla), protoze sviti strasne chladne, az s lehce modrym nadechem. Tebou uvadene maji konkretne barevnou teplotu 6500K, takze spadaji prave uz na hranici prirozene a chladne bilych, ktere jsou od nejakych +- 7000K vys. Zarivky mivaji ruznou teplotu, ale obvykle se u nich uvadi rozmezi mezi 4500 a 5000K, coz je naopak horni hranice teple bile a prirozene bile barvy LED. Staci sledovat jak vlastne osvetleni vlaku pusobi – rozhodne to neni uplne studene bile svetlo, je spis mirne teple.

  • 6. 5. 2010 (17:52)
    Trvalý odkaz

    to JM : Teplotu jsem zatím nijak moc neřešil 🙂 mě se na návěstidlech a vozech celkem zamlouvají 😉 to světlo z 1206 není moc chladné je takové na okraji to máš pravdu, ale dá velmi dobře poupravit > štětcem s žlutou která světlo nádherně oteplí 😉

  • 6. 5. 2010 (19:15)
    Trvalý odkaz

    To airwar-abychom to uzavřeli..s tím přihazováním je to asi tak: možná tě varoval právě jeden z těch „modelářů“, kteří si sami přihazují a nedařilo se mu:-) (ale možná ne, to je fuk). Já sám vím o cca sedmi (!!) dalších prodejcích v sekci TT, kteří si sami nebo kamarádsky navzájem přihazují (dva z nich mne kontaktovali o stejnou „pomoc“. A ti prodávají celkem ve velkém (ne jako já cca dva kusy měsíčně). Ano, udělal jsem to taky. Ono je to totiž jediná možná náhrada funkce „vyhrazená cena“(kdo neví-je to prostě cena, pod kterou se prodejce nechce dostat), která kdysi na Aukru fugovala ale byla odstraněna. Aukro o tom samozřejmě ví, ikdyž dělá že ne (jasně-vyšší cena-vyšší provize…). Já s tím končím, nebot‘ možná začnu legálně spolupracovat s jedním eshopem.
    K tomu a špinění konkurence-to že napíšu, že vazelína tuhne je špinění? Řekl mi to strojař, který se jemnou mechanikou zabývá léta-to je názor jeho proti názoru druhé strany. A že pojezd s jedním motorem má plynulejší jízdu (na obyčejné regulaci) je vyzkoušeno několika lidmi a byl to prostě fakt. To je špinění?? „Konkurent“ zase oponoval, že mé tvrzení je blábol (což mě teda neuráží a jistě ani nemělo) a také uváděl že konkurence (já) má trčící ozubená kola a podivný sběr proudu. Takže to myslím bylo 1:1. Byl to prostě konkurenční boj, ale oba jsme se myslím drželi ještě slušné míry. Proti p.Erbenovi osobně rozhodně nic nemám a po odstranění těch drobných mušek co jsem uvedl je jeho pojezd supr (škoda že nejde vyřešit to odpružení). Možná (pokud bude mít zájem) by se mohla vyvinout i určitá spolupráce-rozhodně bych se nebránil. Tím bych to uzavřel a pišme už raději jen k věci.
    JBr-to vnitřní světlo ve tmě působí právě dost bíle (ale opravdu ne do modra). Ty 6500K jsem právě zkoušel, ale chce to vylaborovat hodnotu odporu tak, aby nesvítily plným jasem…pak se to skutečnosti přiblížilo opravdu dost.
    A co ty fotky najbrtů, má je někdo??

  • 6. 5. 2010 (20:40)
    Trvalý odkaz

    JM: Fotky najbrtich 810 jsou v diskusi o 810 na Kacku, projdi si archiv dozadu a najdes jich tam dost. Je tam i fotka .433 zboku, kde jsou napisy celkem pekne videt.

  • 7. 5. 2010 (13:32)
    Trvalý odkaz

    To JM: klidně to můžeme uzavřít, ale co se týče Aukra může být problém trošku větší než si připouštíš. Já totiž pracuji u Policie České republiky v Brně, v oddělení počítačové a internetové kriminality jako analytik, a tudíž je mou profesí zabývat se i podezřeními na spáchání trestných činů ve spojitosti s internetovými aukcemi.

    Podivnosti kolem uživatel „frog30“ a příhozů uživatelů „chamek1″ a „cardaso “ jsem sice analyzoval jen ze zvědavosti, ale výsledky jsou natolik přesvědčivé, že jsem je musel posunout o stupínek výš. Pokud chceš tvrdit že je náhoda, když dva uživatelé nezávisle na sobě 2,5 roku systematicky přihazují jen v tvých aukcích, aniž by cokoli vyhráli, a za tu dobu se nezúčastnili žádné aukce jiného uživatele, tak to klidně tvrď. Já se obávám, že policie která tě během 14 dnů až tří týdnů bude žádat o vysvětlení se s takovou verzí asi neuspokojí.

  • 7. 5. 2010 (16:26)
    Trvalý odkaz

    Airwar-staršit mě nemusíš, nejsem pako které naletí na takovéto kecy-porušil jsem maximálně pravidla Aukra-ne zákon-to zaprvé. A zadruhé-když jseš ten analitik, asi špatnej. Uživatel „cradaso“ je z druhého konce republiky a vyhrál u mne už tuším 6 aukcí (poslední dvě 16 a 31 března. Komentáře jsem mu nedával proto, že jak mám napsáno v infu, komentáře uděluju jako druhý. Podvod na Aukru jsem přiznal-ale jen z jednoho uživatele. Mužeš mi vysvětlit, o jaké vysvětlení mě bude policie žádat?? Pokud jsi jim nějaký takový podnět podal, můžeš být potom za pěkného troubu, jelikož jak vidno ses trošku seknul…
    A vysvětli tady všem, co je trestný čin ve spojistosti s internetovou aukcí-když už to sem taháš. Abych tě taky nežaloval pro pomluvu chlapče jeden brejlatá:-)

  • 7. 5. 2010 (18:06)
    Trvalý odkaz

    Užbych to tady fakt nerad řešil. Pokud mi ještě ktomu chceš něco napsat, prosím přes mail-mám ho v galerii. nebudem tady dělat šašky, OK?

  • 7. 5. 2010 (18:38)
    Trvalý odkaz

    To JM: podvodné jednání a okecávat to můžeš jak chceš. Pokud se podvodu dopouštíš opakovaně a škoda překroší 5 000,- korun stává se to trestným činem. A šaška ze sebe rozhodně neděláš… 🙂

  • 7. 5. 2010 (18:48)
    Trvalý odkaz

    A jak chceš dokázat, jaká škoda byla způsobena??

  • 7. 5. 2010 (21:22)
    Trvalý odkaz

    JAk by to dokázal Ty chytrej? je to ANALITIK, tak asi ANALÝZOU, nic složitýho na tom není, sou jasný logický postupy, kterejma se k tomu dá dojít.
    Pokud mu vyhrožuješ oznámením za pomluvu, pohybujeme se tady pod nickama, bez adres, maximálně právě Airwar zná Tvou, jestli ty znáš jeho, nevim a je mě to šumafuck.
    Abych to shrnul, bylo to dobrý tema, ale co to přestat zasírat? Možná tý zhrzený ješitnosti z tvý strany je už moc. Tydle hádavý typy mám nejradši a eště když se snažej ukazovat jak se jim ubližuje…

  • 7. 5. 2010 (21:24)
    Trvalý odkaz

    a tím že napíšu, že jistej JM na jakýkoli diskuzi je třeba vocas, nebo truhlík, za to mě nikdo nemuže žalovat, protože by právě dotyčnej JM musel prokázat, že on je ten a ten a bydlí tady a tady a že zrovna ten ho pomluvil tady a tady… je to NAIVNÍ a max. to vyvolává úsměv

  • 8. 5. 2010 (13:07)
    Trvalý odkaz

    To JM: koukám že ty nejseš jenom hajzlík, ale ještě ke všemu hloupej hajzlík. Konečně o nic jiného mě v téhle diskusi nešlo, než prokázat že JM – frog30 je ubohej zlodějíček-podvodníček.

    Jinak ale souhlasím s panem Daleckým, diskuse účel splnila a není nutné to tady již dále takto prznit.

  • 9. 5. 2010 (0:23)
    Trvalý odkaz

    Tedy to koukám kam až dokáže malej českej člověk zajít….Mám návrh dejte si sraz tam si pořádně vynadejte a potom bych to viděl na pivo na usmířenou.
    A Švejku zavěste sluchátko…..
    Zdeněk
    PS. mát tu pár obrázků 809 345-2 v Roudnici pro případného zájemce.

  • 9. 5. 2010 (10:18)
    Trvalý odkaz

    To Zudenek: A jsou vidět dobře boční popisky, i ty nejmenší?

  • 9. 5. 2010 (11:37)
    Trvalý odkaz

    To JM: fotky jsem dělal v rychlosti z vlaku, který jel okolo, ale vypadají čitelně.
    Zdeněk

  • 11. 5. 2010 (9:46)
    Trvalý odkaz

    ahoj, v diskuzi píšeš, že máš pojezd na Hurvajze, poradil bys, kde ho sehnat, chci ho taky dělat,díky Broněk

  • 11. 5. 2010 (10:09)
    Trvalý odkaz

    To b-r-m: to záleží jakou cestou chceš jít, použitelný pojezd dělá německé PMT, dá se objednat na jejich stránkách nebo na http://www.maloseriovky.eu – dodací lhůta v řádu 1-2 měsíců. Pojezd je poměrně kultivovaný, s kvalitním motorem, má trochu nemodelová o něco větší kola, ale to se ztratí.

    Další možnost je požádat o výrobu některého z českým malovýrobců (nejspíše na pražské železničářské burze), mám pocit že jsem v nějaké diskusi četl o možnosti nechat si ho vyrobit od Vilingra. Pak je dodací lhůta v řádu 3-6 měsíců.

    V zásadě je to totéž co pojezd na M152 ale má menší rozvor.

  • 11. 5. 2010 (12:49)
    Trvalý odkaz

    To airwar: OK díky, mrknu na to a nebo jsem přemýšlel pokusit se zbastlit to z dílů pana Erbena, s tímto člověkem je opravdu radost spolupracovat

  • 11. 5. 2010 (13:52)
    Trvalý odkaz

    To b-r-m: ad pan Erben – to byl hlavní důvod proč jsem se do tvorby této recenze pustil, jeho přístup mě fakt nadchnul.

    Jinak já už mám Hurvínka v pokročilém stádiu realizace, stavebnici mám od Kuberu, skříň a podvozek už je spájený, na podvozek jsem dodělal detaily, tmelím střechu a budu stříkat. Jako pojezd mám zatím vyčleněný ten pojezd od PMT, ale jen jako poslední řešení. Zvažoval jsem i možnot použít převodovek a motorků od pana Erbena, ale o fous se to tam nevejde, takže zvažuji využití jen některých částí a sestavení vlastního podvozku, motorek chci dostat co nejníže – rád bych modelově využil velkou část interiéru.

  • 11. 5. 2010 (14:53)
    Trvalý odkaz

    To airwar: tak to jsi mě docela zděsil, jak se to tam nevejde, na výšku? já jsem lept objednal od Hekttora, ale nejsem si jistý naohýbáním té střechy, tak jsem v nejhorším případě pomýšlel na střechu od Kubera, stavěl jsem od něho vlečňák Blm a docela to bylo v pohodě a snad to dopadlo i dobře, na to, že to byl můj první lept.

  • 11. 5. 2010 (15:10)
    Trvalý odkaz

    Kuber má střechu v odlitku, tudíž plnou, dala by se odfrézovat, ale abych dostal nápravy do správné polohy musel bych ten odlitek ztenčit v místě motorků na cca. 0,3-0,4 mm což mě příjde u funkčního modelu docela šibeniční. U leptu by to neměl být problém, další věc je že nemusíš dát osu náprav úplně kam patřím pokud by jsi ji posunul jen o cca. 0,5 mm níž bude tam místa relativně dost. V té odlévané střeše je to na knop, takže nevím jestli to budu zkoušet nebo zvolím jiné řešení.

    Ono to řešení okopírované podle Erbenovi M152 není úplně ideál ani v tom že Hurvínek je výrazně kratší a tudíž v oddíle cestujících nezůstane tolik volného prostoru. Proto zvažuji i možnost použít jen torza převodovek od p. Erbena a dát jen jeden motorek nízko do středu vozu.

  • 11. 5. 2010 (15:40)
    Trvalý odkaz

    To airwar: tak to je v kabelu, zkusím objednat tedy jen jeden kousek a uvidím jestli to tam půjde napasovat a nebo se pokusit o něco podobného, jak to plánuješ ty, já jsem chtěl původně použít nějakou setovou lokomotivu a zkusit udělat pojezd ve stylu alá Houmr, jen nevím která by se na to hodila

  • 12. 5. 2010 (6:13)
    Trvalý odkaz

    To b-r-m: Houmrovo řešení mě také inspiruje, krom toho on tam má i fotky původního pojezdu kterýá k HO-čkové verzi vyrábí právě Kuber (pan Kubíčekú) a na tom se mě líbí jednoduchost a to že je motor co nejníže.

  • 13. 5. 2010 (7:57)
    Trvalý odkaz

    To airwar: a nebylo by tedy jednodušší napasovat tam pojezd od p. Vilingera, ale s nějakou menší Mashinou, máš ty sám s těmito pojezdy dobrou zkušenost a myslím třeba i jak ten pojezd šlape ve spolupráci s digitálem ??

  • 13. 5. 2010 (9:16)
    Trvalý odkaz

    to b-r-m: no já nejsem zrovna milovník mosazných pojezdů pánů Vilingra či Pletichy – ne že by nefungovali ale provedením a kultivovaností chodu se mě nelíbí. Krom toho už u M152 jsem chtěl pojezd co mě umožní využít interiér osddílu cestujících, proto preferuji pojezdy od pana Erbena.

    Ze stejného důvodu se pokusím o výrobu vlastního pojezdu (nebo zakázkovou výrobu) který bude mít motor co nejníž a umožní mě prostor cestujících udělat modelově. Má to i své mínus, motorek poleze dole z podvozku, ale to je pro mě menší zlo, krom toho u skutečného motoráku byl motor také pod podlahou, takže to bude v podstatě „modelové“.

    Mám teď rozestavěno více věcí, mimo jiné třeba i motorák M262 od Kuberu a tam chci pohánět jen přední dvounápravu a motor umístit nad ni, takže vše bude schováno ve služebním oddílu, a oba oddíly cestujících udělám modelové včetně osvětlení.

    Já na to hlavně nespěchám, zatím nemám krom starého „plechového“ kolejiště nic kde bych mohl jezdit, takže mě nebude vadit že bude „Hurvínek“ nějakou dobu maketou bez pohonu.

  • 13. 5. 2010 (9:18)
    Trvalý odkaz

    to b-r-m: jinak mosazné pojezdy a digitál je pro mě pole neorané. Já z železnicí vpodstatě začínám, jsem jednoleté batole, ale protože žiji na okraji Brna a Brně je hodně lidí postižených tímto koníčkem, tak je od koho čerpat rozumy a na základě toho co mě řeknou či ukážou si udělat představu co bych chtěl a co ne.

  • 13. 5. 2010 (9:56)
    Trvalý odkaz

    ad mosaz: záleží hlavně na motoru. pokud si tam necháte dát mig za 60 kč, nemůžete čekat zázraky. na druhou stranu – mosaz zůstane mosazí a pokud je motor dobrý, pak to pojede na digitálu taky dobře – ale pořád hlučně a pořád to bude mít ty nešvary mosazného pojezdu stejně jako na analogu, tam není co vymýšlet.

    ad motor pod interiérem – nedal by se po nějakých technologických úpravách položit na plocho ten pohon p. Erbena? že by byl třeba hnaný jen jeden podvozek, motor horizontálně?

  • 13. 5. 2010 (10:15)
    Trvalý odkaz

    To VoVo: Já se mosazi zásadně nebráním ,ale rozhodně bych chtěl mít některé věci jinak, především zespodu uzavřené převody a motor umístě+ný co nejníže.

    Pohon od pan Erbena by na plocho šel, není problém otočít to celé do vodorovné polohy, pak se ale musí otočit ještě motorek o 90 stupňů v ose. Mám v hlavě cca. 3 řešení – upravit převodovky pana Erbena, upravit torze nějaké starty co doma mám, udělat či nechat si udělat pojezd podle vlastního návrhu. Zatím mě netlačí čas tak zvažuji všechny možnosti.

  • 19. 5. 2010 (8:02)
    Trvalý odkaz

    Jen tak mě napadlo – nemůže ta černá páska mít negativní vliv na zahřívání motoru a jeho rychlejší odjezd do věčných lovišť? Ptám se naprosto laicky…

  • 19. 5. 2010 (9:30)
    Trvalý odkaz

    To Vovo: nad tím jsem také přemýšlel a teoreticky by to opravdu mohlo vést ke zkrácení živosnotsi motoru. Na druhou stranu pojezd jse mtestoval 24 hodinovou jízdou na kolejišti, a motor to bezproblémově zvládnul. Výrobce jednou testoval pojezd i 80 hodin v kuse. V normálním provozu, kdy motorák nebude jezdit delší úseky v řádu 30 sekund až jedné minuty by to tedy podle mě mělo mít zanedbatelný vliv. Pak je tu možnost koupit stavebnici a pásku kolem motoru nemotat, případně se na tom domluvit s výrobcem.

  • 24. 6. 2010 (23:01)
    Trvalý odkaz

    Vazeni pani modelari,

    tak jsem tedy na Vase cetna prani poshanel nejake ty bile diody pro vnitrni osvetleni a celni vrchni reflektor, tak se mrknete jestli by to takhle slo 🙂 FOTKY zde : doc.petrerben.cz/Vlacky/Motorak bile diody
    Samozrejme vrchni dioda na celnim reflektoru pujde zespodu nacernit, aby nesvitila na pracoviste strojvudce.

  • 25. 6. 2010 (7:37)
    Trvalý odkaz

    To Erben : Ledky vypadají výborně 😉 Jen by mě zajímalo jestli v reflektoru jsou dvě nebo je to nějaký odraz. Děkuji

  • 25. 6. 2010 (11:49)
    Trvalý odkaz

    Souhlasím, ledky vypadají skvěle. V reflektoru je ledka jedna, ale v karoserii jsou vyvrtány dva otvory.

  • 25. 6. 2010 (18:50)
    Trvalý odkaz

    Vypadá to supr a mnohem blíž realitě. A co cena? Podařilo se nakonec sehnat ty levnější?

  • 26. 6. 2010 (17:23)
    Trvalý odkaz

    Nahore je jedna Ledka a jsou vyvrtane dve dirky, tyto bile diody maji daleko vetsi uhel rozptylu svetla(sam jsem se divil) nez zlute a take se mene ohrivaji, takze diky tomu rozptylu to vypada jako by byl reflektor opravdu dvojity.
    Cena oproti zlutym ale zatim bohuzel vychazi cca o 40,-kc draz na jeden model
    🙁

  • 30. 6. 2010 (10:39)
    Trvalý odkaz

    Add cena: nemá si cenu nalhávat ale železniční modelářství je jedno z nejdražších modelářských odvětví. Dobré je najít si nějaký příměr, kterým si člověk případnou investici omluví. Já obvakle poůžívám něco ve smyslu „No ta lokomotiva sice stále 2 tisíce korun, ale já těď nebudu nebudu kouřit a ušetřím si na to.“ Pro úplnost jsem celoživotní nekuřák. 🙂

    Jinak myslím, že zlepšení osvětlení použitím bílých diod je skutečně markantní, zvláště interiér vypadá o hodně lépe a těch 40 korun navíc k ceně pojezdu rád zaplatím.

  • 4. 8. 2010 (10:41)
    Trvalý odkaz

    Tak uz muzu i za sebe rict, ze je tenhle pojezd super. Nasunout ho do uz hotove kastle, ve ktere byl predtim pojezd Fiala v ramu od pana Bartka sice dalo trochu zabrat a ve finale se to neobeslo bez prasklinky u spoje jednoho cela a bocnice, ale jizdni vysledek za tu chvilku tmeleni a retus laku myslim stoji. Mam jeste 810 od Rubikonu a v porovnani s ni vede tenhle pojezd na cele care. Plynulejsi rozjezd, pomalejsi jizda a hlavne daleko tissi chod. Dalsi obrovska vyhoda je naprosto blbuvzdorna digitalizace. Vytahnu analogovou propojku a zacvaknu dekoder. Neni potreba zadne slozite pajeni, brouseni spoju atd. (kdo nekdy digitalizoval neco od Rubikonu vi o cem mluvim). Za sebe muzu rict, ze bych do 810 uz do zadneho jineho pojezdu asi nesel.

  • 4. 8. 2010 (11:29)
    Trvalý odkaz

    To JBr: při prvním sesazování pojezdu do karoserie jsem se také hodně natrápil, nakonec jsme to vyřešil obroušením výstupků uvnitř karoserie – postupně jsem odstrańoval vše co překáželo až jsem došel do stavu když tam podvozek jde maximálně ztuha ale už mu nic nepřekáží, takže není potřeba karoserii roztahovat. A chápu správně že máte digitální pojezd? Budu muset také nějaký v digitálu pozhánět, protože na rozdíl proti analogu jsem zvědavý.

  • 4. 8. 2010 (12:40)
    Trvalý odkaz

    airwar: Obrusoval jsem „zapadky“ ktere jsou na stupackach, protoze pres ne bych neprosel vubec. Capliky v bocnici jsem nechaval, protoze presne zapadnou do otvoru na pojezdu a kastle drzi na spravnem miste. Mam ale pocit, ze mi trosku ujela tenkrat pri sestavovani ruka a jedna bocnice byla o maly chloupek kratsi a tim padem spoj musel vzit za sve, aby se pojezd dostal dovnitr. Jestli budu stavet dalsi 810, tak uz si na to dam bacha a poridim pojezd jeste nez dodelam kastli, abych ji mohl poladit a slo to snadno. Jinak pojezd je opravdu v digitalni variante, vzhledove vypada jako ten co je na posledni fotce v clanku – dekoder se zacvakava zespodu.

  • 5. 8. 2010 (11:54)
    Trvalý odkaz

    JBr: Takže chápu to správně, že digitální verze pojezdu se dodává i s analogovou spojkou, a mohu ji provozovat ještě na analogovém kolejišti? Sice jsem pevně rozhodnut pro digitál, ale kdy ho pořídím je ještě ve hvězdách. Do začátku bych chtěl něco pěkného (což 810-ka určitě je) a jednoduchého na digitalizaci. A jak píšeš vytáhnout spojku a dosadit dekodér je to nejjednodušší co může být ;)….

  • 5. 8. 2010 (12:14)
    Trvalý odkaz

    to Pirry: určitě to tak funguje, vpodstatě všechny modely co jsou už připraveny na digitalizaci jsou v tomto provedení, mají konektror – buďto 6-pin či 8-pin (podle toho je pak číslo normy NEM651 nebo NEM652) a v konektoru zasunutý propojovací plošňák – model pak funguje klasicky v analogu. V TT jsem zatím zaznamenal u Tilligových modelů vžy p-pinové konektory a normu NEM651. Pan Erben používá tuším taktéž 6-pinové konektory.

    Dají se ale i sehnat lokomotivní dekodéry, které rozeznají že jsou na analogovém kolejišti a tam funguje model jako analogový, dělá je například Kuehn, například typ N45. Ten zvládne i starší motorky, pro ty má speciální frekvenci 120 Hz pomocí kterých řídí tyhle starší motorky – zkušel jsem tuhle funkci v třicet let staré páře a byl jsem mile překvapen jizními parametry a tichostí chodu motoru.

  • 5. 8. 2010 (12:53)
    Trvalý odkaz

    airwar: ZababaWiki jsem již pročetl, takže mám matnou představu jak udělat osvětlení atd. Mě šlo smíš o to, jestli je při koupi pojezd již vybaven analog. spojkou a tudíž jestli bych ho mohl provozovat než si pořídím DCC a nějaký ten dekodér (asi bych zkusil Lenz Gold mini). Ptám se hlavně proto, že chci postavit motoráčka a až pak pomalu začít šetřit na DCC… Ale souhlasím s tebou, že dekodér, který může být provozován i na analogu může být dobrý, leč mě se zdá jeho koupě zbytečná…

  • 5. 8. 2010 (18:20)
    Trvalý odkaz

    Od vyrobce dostanes pojezd s analogovou propojkou a muzes jezdit normalne v analogu. Nebo muzes vzit dekoder (v mem pripade Lenz Silver Mini+), dat ho misto propojky a muzes jezdit v digitalu. V tomhle ohledu je to fakt velmi dobre vymyslene.

  • 5. 8. 2010 (18:41)
    Trvalý odkaz

    JBr: Díky, přesně tohle jsem chtěl slyšet. 😉

  • 27. 2. 2011 (23:02)
    Trvalý odkaz

    To Erben:Velice pěkný pojezd dneska jsem si objednal 5 motoráčků 2 už doma mám časem od vás pořídím aspon tři pojezdy zbytek to vypadá na přípojné vozy.Bohužel zatím neni dost peněz.

  • 12. 4. 2011 (18:56)
    Trvalý odkaz

    Mohu se zeptat na kolik by vyšla ta stavebnice toho pojezdu? A kde bych ji mohl sehnat? Kdyby jste věděl tak mi pošlete prosím také název webové stránky. Díky

  • 12. 4. 2011 (19:23)
    Trvalý odkaz

    To Tomcat: vše podstatné se dá zjistit na stránkách http://www.picoloco.cz, analogová verze je za 1000,- kč, dogitální pak za 1150,- Kč, já doporučuji digitální, má přípravu na digitál, normálně funguje v analogu a dá se v budoucnu digitalizovat.

  • 15. 7. 2011 (18:49)
    Trvalý odkaz

    Pánové,hodlám si postavit svoji bývalou turnusovou 810 243 (už je z ní „žlutý pes 814“). Ze všech pojezdů uvažuji právě o Erbenově dvoumotorovém,také i proto,že zůstane volný salon. Měl jsem v ruce model od Rubikonu (chtěl jsem ho přestříkat),ale nic moc, je vidět, že jde o model na kšeft. Kastli si sestavím sám,pokud něco zvojtím,mohu nadávat jen sám sobě. a co se týče Aukra: tam se občas objeví i modely, které mi připadají jako uplácané z plastelíny… Vzpomínám si na svoji první 152-ku – stavěl jsem ji ještě za hlubokého totálu v druháku průmyslovky přestavbou pojezdu startového BTTB Sergeje, kastli jsem lepil z bezpečnostních tabulek a zasklíval krabičkami od taveného sýru. Barvilo se Unicolkami, protože na bony do Tuzexu nebylo. A jakou jsem měl radost, když motorák jezdil a pochválil jej i jinak pěkně ostrý třídní… Ohledně LED diod na osvětlení: barvu bych neřešil,protože salon se dá osvětlit na tři způsoby: plné zářivky, zářivky napůl a nouzové žárovkové. A právě žárovky se používají u prvního ranního a posledního půlnočního vlaku (cestující si rádi přispí), zářivkami se svítí jen po dobu revize jízdenek. Čelní reflektor totéž: jeden motor má dvě dvouvláknové autožárovky 24V-55/60W ještě napájené přes předřadný odpor a druhý halogenky H4 o výkonu 70/75W . Proto bych ani zde barvu světla neřešil

  • 10. 8. 2012 (23:34)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den,

    kolik korun prosím stojí tato stavebnice pojezdu M152?
    Pasuje prosím skříň od Bramos na tento pojezd?

    Děkuji za informace.

    S pozdravem a přáním hezkého dne

    Vlasatý Jiří

  • 23. 8. 2012 (21:18)
    Trvalý odkaz

    To Jirka Vlasatý: Zdravím! Myslím, že Bramos vyrábí velikost H0,
    tohle je řešení pojezdu stavebnice M152 od LPH Jičín v TT.
    Také přeji hezký den.

  • 28. 2. 2016 (17:56)
    Trvalý odkaz

    prosim o radu jak zapojit osvetleni v motoraku 810 aby to svitilo po smeru jizdy a vzadu cervene dekuji

  • 26. 9. 2019 (8:02)
    Trvalý odkaz

    Zdravím pánové,
    jestli bude příspěvek vadit, tak ho smažu.
    Po nějakém vyjednávání se mně podařilo s panem Erbenem domluvit a přenechal mně podklady k výrobě pojezdů PICOLOCO. Zatím jsem provedl drobné změny: u pojezdu M152 upravena převodovka, aby šla instalovat kinematika PEHO s magnetem, u pojezdu MUV jsem předělal převody tak, aby pojezd výškově odpovídal skutečnosti. Případné další info na emailu: info@picoloco.cz

  • 11. 1. 2020 (6:55)
    Trvalý odkaz

    Také stavím model a chci se zeptat jestli jste na podvozek motoráku použil nějaké závaží pokompletaci se mě zdá model moc lehký děkuji Láďa

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..