Silniční vozidla

Aero A-500

Kdysi jsem v místní mašinkárně koupil minipytlíček s „aerovkou“ od firmy DAVO v měřítku TT.

Miniaturní odlitky v bláně, plátek fólie a návod, to vše v miniaturním igelitovém pytlíčku. Po vybalení jsem přepočítal díly – korba vozu, pět kol, volant – sedm. Přední sklo je nutné vystříhnout z přiložené fólie – osm.

Stavba je celkem jednoduchá. Začistíme trup od zbytku blány, z větší blány postupně vybrousíme kola a volant. Volant je nejhorší – jeho rozměry jsou vskutku miniaturní.

Po očištění dílů nastává to nejhorší – barvení.

Vůz má něco málo přes dva cm, kola kolem 5mm a volant je ještě menší. Vnější nátěr jsem udělal červený, interiér je v kombinaci krémové a hnědé, přístrojový panel stříbrný. Kola jsem barvil též na červeno a pneumatiky na černo. Originální kola měla drátěný výplet (je naznačený i na odlitku), asi by mohla být stříbřitá. Byla přes ně ale vidět barva karosérie, takže proto jsem nakonec volil červenou.

Pochozí plocha blatníků (stupačky) je černá. Rám mřížky chladiče je stříbrný (mřížka černá) a bez lupy se natírá jen velmi těžko. „Sklo“ je nejmenší problém, ale nesmíme ho po vystřižení či vyřezání ztratit, titěrný obdélníček se hledá velmi špatně. Rám skla je dobré zvýraznit technikou suchého štětce, ideálně stříbrnou barvou. Stavba a barvení je na jedno odpoledne, pokud použijeme rychleschnoucí barvy. Pokud se Vám třesou ruce, budete mít s barvením problém, jako já.

Aero A-500 bylo v provozu od konce 20. let, výroba skončila ve druhé polovině let 30., v běžném provozu byly tedy ve II. a III. epoše, pak už jen jako veterány, hodí se tedy do kolejišť ze staršího období.

2 komentáře: „Aero A-500

  • Střelec, máš nějaké stránky?

  • Nemam a v dohledný době mít nebudu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..