Silniční vozidla

Pragy S5T od Štěpničky – valník a montážní dílna

Tyto stavebnice jsou v nabídce nákladních vozidel od pana Štěpničky již delší dobu, jistě je není třeba dlouze představovat. Tak se do nich můžeme pustit.

Součástí obou stavebnic jsou již tradičně jednotlivé díly opět pečlivě odlité z polyuretanové pryskyřice, arších leptaných dílů, tyčinka evergreenu prům. 1 mm a pochopitelně i návod na sestavení.

Začal jsem začištěním drobných otřepů a nálitků na litých dílcích.

Přišla na řadu kabina, zde došlo k jisté změně, protože p. Štěpnička byl tak laskav a již dopředu mi připravil kabiny duté.

Takže stačilo pouze začistit blanky v oknech.

Když už jsem byl v tom stavění, připravil jsem si ještě druhou stavebnici – montážní pojízdnou dílnu.

I u ní jsem si nejprve jednotlivé díly začistil od nálitků.

Kabina byla opět dutá, takže opět stačilo odstranit blanky v oknech.

Potom u obou kabin trochu odfrézovat přebytečný materiál v rozích.

Tato kabina je podstatně pevnější než byla z průhledného polyuretanu, již jsem se nebál a opatrně jsem vyřízl levé dveře.

Nyní přišly na řadu oba rámy podvozků – osadit zadními nápravami a kardanovými hřídelemi.

No a samozřejmě zase ty přední natáčecí kola.

Vzhledem k použití dutých kabin, jsem musel vyrobit interiéry.

Několik zkoušek, jak to bude vypadat.

Pak jsem uvážil, že otevřené dveře kabiny budou vhodné u valníkové verze.

A mohl jsem se pustit do osazování leptanými doplňky.

Jak u valníku, tak i u montážní dílny.

Navíc u valníku jsem do interiéru ještě napasoval řadící páku a volant.

U montážní verze jsem volant osadil přímo do kabiny.

Tím bylo hotovo, takže stačilo jednotlivé části opatřit párátky a pak do „lakovny“, nejprve základovka.

Potom i vrchní odstíny (a raději víc modelů najednou).

Po zaschnutí všech odstínů začala kompletace modelů. Nejprve osadit kola.

Dále natřít sedačky na hnědo, nanést obtisky –„ espézetky“ a logo ČSAD na dveře kabiny.

Na přední nárazníky doplnit „tykadla“ a zaretušovat žluté přetahy u spz.

Zasklil jsem kabiny a montážní skříň Clearfixem.

Zkompletoval jsem vozidlo montážní dílny.

Podobně jsem postupoval i s valníkem.

Na rám jsem pak přilepil korbu.

Abych mohl osadit kabinu, nejprve jsem si připravil figurku od fy. Preiser.

Pro potřebu tohoto vozidla jsem ji musel upravit – z drátu jsem tedy vyrobil nové ruce dle potřeby.

Potom jsem ji samozřejmě i natřel. Nyní již mohla být na rám osazena i kabina s otevřenými dveřmi.

Dovnitř na místo řidiče jsem vsadil upravenou figurku. Kabinu jsem rovněž zasklil Clearfixem.

A ještě jsem přemýšlel nad další úpravou valníkového vozu. Upravil jsem podlahu ložné plochy. Z leptových odpadů vyrobil plachtové oblouky.

Z plastové destičky jsem si ještě vyrobil jednoduchou šablonu na ohýbání oblouků.

Naohýbal jsem čtyři oblouky. Za použití šablony jsem je přilepil na bočnice korby.

Abych oblouky zpevnil, spojil jsem je dalšími pásky.

A z jedné vrstvy papírového kapesníčku nakonec „ušil“ plachtu.

Vzhledem k otevřenému zadnímu čelu, musí být plachta vyhrnuta, aby mohli dělníci přivezený náklad.

Bedny, palety, pytle…teď lavičky na perón.

A ještě malá drobnost, osadit stěrače na obě kabiny. (A naporovnání velikosti ve společnosti naší „tvrdé“ měny).

Jen doufám, že v průběhu letošního roku umístím někde na kolejiště.

15 komentářů: „Pragy S5T od Štěpničky – valník a montážní dílna

  • Jak se říká – udělujeme pochvalu před nastartovanou vétřieskou!
    A nebudeme se divit, pokud ta příští už skutečně nastartovaná bude 🙂

  • Barva dobrá, ale na provozní kusy vypadají moc čistě. Proč se ta plachta blejská jako igelit? Většinou to byla hrubá matná tkanina, vyšisovaná do neurčitého velmi světle hnědošedého odstínu, místy trochu do žluta. Z jedný vrstvy papírovýho kapesníku by to mělo jít jedna báseň, osobně jsem takhle „zazimovával“ nemeckýho Mardera III 1/144 od Dragonu…

  • Proč mě to nepřekvapuje?
    Bylo jasné, že něco zvláštního, je vytvořen.
    i když je „jen“ otevřené dveře a nakládací plochy skrývají. 😉
    Super ! Top !

    Omlouvám se za mou špatnou česky, jsem z Německa.

  • Lidi to je hrozný nestíhám dodělat rok rozdělaný věci a tady to jede jako na pase ve Škodovce. Dprd… kde berete čas. Pěkný moc pěkný ovšem, když vidím co všechno ještě musím postavit ( ještě že některé věci staví ženský) tak mám práci tak do 100 let…. a to s Kalouskem a spol. fakt nejde.

    Zdeněk

  • Pokud máš zásoby na víc jak rok, tak buď zatím v klidu a pilně pracuj, znám takové, co mají zásoby na mnohem déle, ty nějaký Kalous už trápit nemusí 🙂

  • Moc pěkné, akorát mám výhradu k těm lesklým pneumatikám a již zmíněné plachtě. To jediné na tom vypadá dost nepřirozeně. Ale jinak krásné!

  • Lesk může dělat fotka. Mě se ta plachta dost líbí, je to pecka. Taky budu muset něco takového vyzkoušet. Na techniku se to bude hodit.

    Už jsem zaslechl teorii, jestli on ten Jirka taky není náhodou nezaměstnanej 😀 Páč nechápu jak jinak tohle stíhá a kde na to bere elán…já mám po práci náladu leda tak na postel…

  • Twyggy: Spíš bude rentiér. Aspoň u nás v popelnici totiž takový hezký stavebnice nemáme (a to už jsem v ní jednou sám byl) 🙂

  • Twyggy: Taky mám dny, kdy přijdu z práce … a na nic nemám náladu, pak taky nic nedělám. Jinak s tou fotkou to asi máš pravdu, ve skutečnosti se to neleskne.
    Jo jako náklad by určitě byly perfektní i ty tvý palety.

    Zlámalík: To právě nejsem, ale zcela určitě by se mi to líbilo a bral bych to, to by se pak teprve dělaly modely. pro stavebnice stačí dojet na burzu do Prahy, zase jsem v sobotu něco pořídil

  • Twyggy: Jirka to má doma asi jinak zařízené, že nemusí hned po práci plnit manželské povinnosti 🙂

    Jinak ty lavičky… no nevím nevím, měly být leptané od DK modelu… 🙂 Ty S5T jsou na mě obecně dost „staré“ co se týče epochy, ale ta dílna je první S5T, kterou bych využil, ta se mi osobně moc líbí. I když už to byly „vejtřasky“ tak si vždycky vzpomenu při pohledu na podobné modely na hlášku „Byli jste pro krmivo, jo? V Kolíně, jo? Pro směs?“

  • Jirka: 🙂 Rozhodně držím palce a těším se další ukázky (ne)možného.

  • Zdravím musím říct luxusní práce ikdyž se mi Praga S5 moc nelíbý nebo jsem ji zatim nepřišel na chuť. Omlouvám se všem milovníkum S5tek!
    Ale hlavně mám dotaz, při stříkání je model přidělán ke špejly, to jsem poznal, ale čím je přidělán? Já jsem zkoušel špendlíkem kde to není vidět a uvažoval jsem i nad plastelinou ale ta je mastná tak že taky nic dobrýho. Prosím poraďte mi.Dik a mnoho zdaru při další tvorbě!!!

  • Nic na tom není, bu’d využívám nějakého otvoru, který na dílu je nebo, když to nevadí, tak dirku prům. 1-1,5 mm navrtám do ve finále neviditelné části anebo prostě vteřiňákem přilípnu.

  • Kde sehnat ty figurky? Jinak krása

  • je to vysperkovane ,od otoc prednej napravy az po tu plachtu ,naj krajsia j..e asi radost z dobre vykonanej prace , robil som na takom aute vodicak 3. v r 1967 posilovac riadenia ,na SPS Strojnej v BLAVE

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..