Nákladní vozy

První opravdový český Eas – od SDV

DSC_0718Už delší dobu slibuje SDV novinku – vůz Eas dle skutečně české předlohy. Do uvedení stavebnice do prodeje zbývají už jen dny, a tak se ke mě dostaly první špionážní fotky, o které se s vámi můžeme podělit, tak se kochejte.

Myslím, že už na první pohled se stavebnice hooodně vydařila. Protože s fotkami mi dorazily zase i zkušební výlisky, jdu stavět a ozvu se později s vlastními poznatky 🙂

DSC_0716

DSC_0717

DSC_0718

DSC_0719

DSC_0720

DSC_0721

A teď pár mých vlastních fotek z prototypových výlisků (zatím bez nárazníků a bez leptů).

20141203_230422

Náklad je podobný jako minule.

20141203_230442

Stojí zase na nožičkách.

20141203_230500

Podvozek Y25Cs.

20141203_230522

Spodek vypadá velmi pěkně, zatím bez závaží mezi podlahou a rámem.

20141203_230531

Bez rámu. Podlaha jde vložit bez problému, šířkově pasuje výborně.

20141203_230553

Nové řešení kinematiky – dva magnety. Jeden v rámu, druhý v kinematice. oba se přitahují, kdy otočný čep tvoří uchycení podvozku.

20141203_230621

Kinematiky jsou díky tomu ploché a výškově je zajistí posazení korby nad ně.

20141203_230633

Pohybují se naprosto krásně volně. Nikde se nic nelepí, jen se prostě trn z jezdcem vsadí do volného prostoru a přiklopí nástavbou. Je to zdaleka to nejlepší řešení, co jsem od SDV viděl a je škoda, že nejde použít vždy a všude, protože z funkce jsem naprosto nadšený.

20141203_230705

Dolů poté kouká jen trn, na který se bude nasouvat šachta. Kromě kinematiky je přiložena i druhá šachta, kterou lze lepit přímo napevno na podvozek, pokud by někdo kinematiku nechtěl.

20141203_230722

Zároveň i na sestavení je to naprosto blbuvzodrné, nazval bych to jako „kinematika pro všechny“ protože je kinematika 100% na svém místě a prostě se nedá to zkazit.

20141203_230738

V podvozcích mám usazená opět dvojkolí s profilem RP25, která nestojí o nic víc než normální a vypadají výborně.

20141203_230747

Ještě k sestavení skříně – na krajích jsou opět malé zámečky, pomocí kterých lze usadit díly přesně k sobě.

20141203_230817

Detail podlahy pro vozy Eas-u, tedy kovová v kombinaci s prkny.

20141203_230830

Na výliscích nebyly opět nikde žádné nálitky, kéž by se opět povedlo udržet kvalitu sériové výroby na této úrovni. U Kbkks se to bohužel ne úplně povedlo, ale je vidět, že to výrobce umí.

20141203_230838

Ani na vršku korby tentokrát není žádný schod, kterého by se bylo třeba zbavovat. Počítám, že se na voze Es u SDV poučili a všechna možná vylepšení použili zde. Je zde vidět opět velký posun dopředu jak do konstrukce tak do detailnosti. Zdá se mi, že jsou výlisky opět kvalitativně lepší, mají na sobě jemnější detaily.

20141203_230849

Prostě SDV se opět posunulo výš. Jestli nás příště čekají Rybáky, tak o ně nemám obavy a myslím, že jestli budou zase o krok dál, tak už bude chybět jen málo k dokonalosti.

20141203_230900

Prostě tohle vypadá jako výborný a na své rozměry i ohromně snadno sestavitelný model i pro úplné začátečníky. Zatím se mi zdá, že je i jednodušší než Es a to i s tím, že kdokoliv získá funkční kinematiku bez kompromisů. Jak už jsem zmiňoval v komentářích, omlouvám se za trochu bulvární nadpis „první Eas“, protože ten první byl od Malé Železnice. V provonání obou ale ten od SDV určitě vede.

20141203_230911

Podle posledních zpráv budou stavebnice na trhu v příštím týdnu, takže si připravte místo pod stromečkem 🙂

Stavebnici ČSD můžete předobjednávat na e-shopu MojeTT.cz >>>

52 komentářů: „První opravdový český Eas – od SDV

  • No už aby to bylo! 🙂 vypadá opravdu moc pěkně

  • Vypadá to moc pěkně už se těším, až je zkouknu osobně 🙂 Ikdyž už vlastním vozy Eas od fy. Malá železnice a ty mi příjdou hodně povedené. Tak uvidíme Vovo jak se s tím popereš a třeba si nějaký od SDV taky koupím na zkoušku 🙂

  • na tohle čekám roky 🙂 ČSD verze najde uplatnění!

  • Sadman: na toto asi čakáme všetci, super správa. Ešte keď dorazia rybáky tak to bude.

  • Teším sa!
    A bude aj ŽSR/ZSSK/ZSSK-Cargo verzia? Alebo zasa sú obtsky len v mojich rukách?

  • Je to dobrá zpráva a zdá se, že se model povedl. Pokud se pamatuji jako první přišel na trh Eas od fy Detail, potom také velmi podobný vůz Tams od stejného výrobce. Pak je tu další výrobce Malá železnice a nyní SDV. Na jeden z nejrozšířenějších vozů našich drah je to až dost, pokud si uvědomím, že je tu ještě další od Tilliga. Ale to je podnikatelské riziko, zda bude na trhu úspěšný nebo ne. Takže jak by dopadlo porovnání všech?

  • Jelikož už u SDV mají zkušenost se stejnou situací u Es, a přesto se rozhodli vyrábět i Eas, předpokládejme, že k tomu mají dobré důvody 🙂 Porovnání je snadné – dopadlo by tak, že Tillig a Detail jsou napodobeniny (nesedí rozměry ani vzhled), MŽ a SDV jsou dle skutečné předlohy. S ohledem na technologii a tím detaily samozřejmě musí o 1000 % vyhrát SDV před MŽ, ale někomu zase třeba vyhovuje v něčem MŽ. Stavba je určitě jednodušší u SDV (4 bočnice a podlaha) oproti MŽ (4 bočnice, podlaha a ještě kartonové ozdoby na všechny bočnice). SDV bude mít v ceně podvozky (lisované), spřáhlo, kinematiku (nikoliv klasickou SDV kinematiku, ale vestavěnou v rámu speciálně pro Eas) a obtisk, což je proti MŽ taky plus. To není nadržování, že SDV je nejlepší, ale už teď je vidět, že objektivně prostě je.

  • Tak mám za sebou hrubou stavbu, staví se to zdaleka nejlíp ze všech SDV stavebnic. Naprosto špičková je kinematika vestavěná v rámu, běhá jako víno a musí běhat každému bez kompromisu (je naprosto primitivní a nic se nelepí, přesto funguje jako jakákoliv jiná). Všechno do sebe ideálně zapadá, žádné příliš široké podlahy nebo velké nálitky na broušení na horní hraně vozu. Myslím že velký skok oproti Es. Během víkendu zkusím dodat nějaké fotky, ale vypadá to hodně nadějně.

  • Stavebnice MŽ jsou už na první pohled náročnější a s nejistým výsledkem. SDV se skládají sami, je to jednoduché, rychlé a zvládne to i začátečník. SDV vede.

  • Díky za vyčerpávající odpověď.

  • Konečně po dlouhé době dobrá zpráva. Momentálně jich moc nebylo (pobyt v nemocnici, …). Už se moooooc těším až se dostane do prodeje, Eas je Eas, můj nejoblíbenější vůz.

  • Jinak se ještě dodatečně omlouvám (především MŽ) za ten trochu bulvární nadpis, samozřejmě je to až druhý skutečný český Eas…

  • A vi uz spion i cenu a datum prodeje? 🙂 Jestli si o nej muzu napsat Jeziskovi..

  • Ježíšek by to snad prý měl stihnout. Cenu nevím, osobně odhaduji podle ostatních vozů snad kolem 350 Kč?

  • Nedočkavě vyhlížím další fotky 🙂 Kinematika bude vratná opět na magnet?

  • Jestli ta cena bude kolem 350,-Kč, jak uvádí VoVo, tak smekám. Ale moc tomu nevěřím…

  • Ladis:
    u ttmodeláře je cena 355,takže není důvod nevěřit.

  • Riči: Tak prostě smekám. V poledne jsem byl na ttmodelář, ale ještě tam nic o této stavebnici nebylo. Tak přeju ať je to fakt do Vánoc na trhu, ať nám to může Ježíšek „naježit“.

  • No, obávám se, že pro v. epochu to bude až se Třema králema… 🙂 Takže, pokud nebudu chtít vystřihávat z obtisků písmenka, nebo dokupovat nějaké jiné, tak si stejně musím počkat. Nicméně podle fotek se dá usuzovat, že SDV zase boduje. Tak uvidíme, jak to bude vypadat, až to bude brázdit koleje v deseti kusech za sebou.

  • Každý model, který zatím SDV v TT vydalo, pokud si dobře vybavuju, začínal verzí ČD a až po několika týdnech/měsících byly verze ČSD. Tak teď jednou mají asi konečně přednost ČSD 🙂

  • Na těchhle uhlácích si dovedu představit spoustu děsných „devastačních“ úprav (třeba obouchání a muchlání plechů „zaškrabávací“ metodou) a nekonečné množství variací patiny od prostýho zašpinění až po oprejskání „solnou“ metodou… Jediný, co mě mrzí je, že je to pro mě moc velkej a moderní vagón.

  • Tie šachty na kinematiky ostali tie pôvodné?

  • Záleží co je tím myšleno. Mechanismus kinematiky je komplet nový, dává se na něj původní dvoudílná šachta ze starších kinematik stejná jako u ostatních vozů. Kdo nechce vagon s kinematikou, pro toho jsou ve stavebnici díly pro uchycení spřáhel přímo na podvozky.

  • Rosťopiš: Myslel som tú dvojdielnu šachtu na uchytenie spriahla. Ja som si robil so zbytkov leptu nový zaisťovací diel, pretože ten v stavebnici mi príde hrubý, hlavne keď som doteraz používal Peho

  • Dobry den prajem.
    Model sa dodava vo farbe plastu?
    Na foto je to cierna farba?
    D
    Matto

  • Na fotkách jsou zkušební díly, sériové stavebnice jsou pochopitelně stejně jako všechny modely SDV z barevného plastu (korba vozu hnědá, zbytek černý).

  • Od včera mám také jednu stavebnici Eas už ze sériové produkce. První dojem velmi dobrý, díly velmi čistě lisované, hrany ostré, narozdíl od předchozích stavebnic Es a Kbkks prosté jakýchkoli otřepů.

  • Je to trochu složitější. Protože u SDV trochu vidím do zákulisí, na ty otřepy se dívám jinak. Jsou prostě dané technologií výrobce (formy se dělají úplně jinak než se dělaly u LPH atd. ) a absolutně nemají nic společného s tím, že by se někdo nesnažil nebo se něco odfláklo. Zkrátka někdy to vyjde naprosto čistě a jindy už se nějaký otřep najde. Nic moc se s tím dělat nedá, leda zásadní obměnou technologie. Je pravda, že Eas se celkově hodně povedl a z hlediska otřepů vychází nejspíš zatím nejlíp z TT vagonků SDV, ale nutně to neznamená, že další modely budou bez nejmenší chybyčky. To není kritika nebo reklama, ale prostě střízlivý fakt, se kterým je potřeba u SDV počítat. Na druhou stranu to SDV kompenzuje možností výroby různých provedení vozů, které jsou pro ostatní výrobce nezajímavé, lisováním v barvě, s detaily a podobně. To jenom tak na vysvětlení.
    A co se týče detailnosti a ostrosti dílů Es vs. Eas, nějak nevidím v čem je rozdíl, obojí mi na pohled vychází naprosto stejně (dobře), jenom ty výlisky jsou o něco čistší….

  • První poznatky ze stavby. Při pohledu silnou lupou tam ty otřepy jsou, zejména na dílech z černého plastu. Ale vše je na hranách poměrně dobře přístupné, takže není problém to přejet smirkem a začistit, trochu pracnější to je na podvozcích okolo zdrží. Na žebrech bočnic jsou i stopy po vyhazovačích, tolik kritizované u předchozího modelu Es, ale jsou tenčí, takže žebra v příčném směru nepřesahují, tudíž se snadno začistí. Leptaná madla nepasují do připravených otvorů na čele. Trochu mám pochybnosti ohledně pevnosti kulisy, na to, že se jedná o mechanicky nejnamáhanější díl modelu mi přijde poněkud poddimenzovaná. Jinak souhlasím s Roťopišem, stavebnice je povedená a je znát že výrobce své modely postupně zdokonaluje a případné nedostatky neopakuje. Každopádně prvotní dojem ze stavby modelu mám velmi dobrý.

  • Model je opravdu pěkný, dostal jsem hned 4 kousky pod stromeček. Jen mě trochu mrzí hůře odlité podvozky – je tam dost nálitků. U jiných stavebnic SDV jich tolik nebylo. Jinak ale dobrá stavebnice a už to dávám do kupy. Jen bych se ještě zeptal na vaše zkušenosti, zda je lepší tam dát kinematiku SDV nebo tam nechat vloženou šachtu na podvozku. Díky za radu.

  • Zatím v modelu nechávám na zkoušku originální kinematiku SDV. Běhá pěkně. Leč, jak jsem psal výše, nejsem si jistý s její životností. Plast z kterého je lisovaný celý model a tudíž i kinematika, je dost měkký. Pro vlastní model výhoda, dobře se opracovává, řeže, brousí. Pro mechanicky namáhané součásti, jako právě kinematika, však nevýhoda, je málo houževnatý. Předpokládám, že se provozem opotřebuje a v kinematice vzniknou přílišné vůle, nebo že se zobáček při prudším najetí zlomí. Koneckonců, jedna univerzální kinematika SDV u mě už přišla vniveč, když utržené vozy najely na konec vlaku ve skrytém nádraží. Inu, kouzlo kinematik PEHO je právě v houževnatém materiálu a právě proto jednoznačně preferuji právě je. O šachtě na podvozku jsem ani neuvažoval. Ta je beztak použitelná asi pouze v kombinaci se starými očkovými spřáhly.

  • Děkuji za názor. A jak se Vám jeví dvojkolí? Já tam dám raději kovová. Ta odlitá jsou nicmoc.

  • Dvojkolí používám kovová. Jednak jsou přirozenou zátěží vozu, snižují těžiště, mají menší valivý odpor, což vše dohromady oproti plastovým zlepšuje jízdní vlastnosti vozu. Plastová leda tak na cisternách, které budou sloužit jako stabilní nádrže na naftu v depu nebo na nějakém odstaveném vraku zapomenutém ve šturcu, rozhodně na něčem, co jezdí.

  • Díky. Stavbu přerušuji do burzy. Jen ještě poprosím o rozměr (průměr) kol. Děkuji.

  • Achjo, chlapi, zamyslete se trochu. Už několikrát řešíme otázku „jaká tam mám dát kola?“ To je tak těžké změřit si průměr kol ve stavebnici a koupit stejné nebo si přepočítat míry z výkresů co jsou volně na netu? V obou případech vám vyjde 7,7 mm, což je výherní číslo dnešního tažení sportky….

  • Rosťo-piši, nebuď na ty kluky „kolegy“ tak přísný, vždyť je tu hromada kluků, kteří si prostě jen chtějí hrát, jsou začátečníci, mají radost, že si něco poskládají vlastníma rukama a což potom, když jim to i jezdí…. A třeba ještě ani neví, jak si ty rozměry přepočítat, nebo, kde čerpat informace.
    Tak jsem tu stavebnici právě rozbalil! Donesl mi ji Ježíšek. První dojmy: Odlitky skříně – nádhera, odlitek podlahy a rámu – je co brousit, podvozky – hrůza, ale po vybroušní a složení budou asi pěkné, když se to povede. Jsem zvědav na tu kinematiku.
    Jinak, pokud jsem se dobře díval, tak se jedná o jiný typ vozu, než od MŽ tak že, se spíš doplňují, než by si měly konkurovat. A ani proti modelu od MŽ nemohu říct nic negativního.

  • Ne že bych byl takovej kruťák, ale zrovna tuhle otázku už slyším fakt poněkolikáté a přitom stačí jenom se trochu zamyslet. To že to má někdo jenom na hraní neznamená, že nemusí umět trojčlenku nebo prostě jenom jít do krámu a chtít „to samé, ale kovové“.

    No, zatím tam konkurence není, ale MŽ taky nabízí jenom jeden typ vozu, zatímco SDV zanedlouho vypustí další provedení a postupně dojde na všechny. A mezi modelem SDV a MŽ přecejenom vizuální rozdíly jsou, takže já bych to v jedné soupravě nemíchal. Jestli ale někdo nemá tak přísné oko, tak proč ne…

  • Když jste nakousli to jiné provedení, už od uvedení článku mě svědí jazyk jak to je s tím šedým (tmavě modrým?) výliskem co stojí na fotkách vedle toho Eas-u? Má celokovou podlahu, to je vidět, má starší podvozky, to je vidět. Mě ale zajímá, jestli tam jsou jen tak na oko, či zda je to fakt verze staršího vozu Eas? Snad ne, protože jinak se netěším na tmelení těch sukýnek pod dveřmi.

  • Jo, to co je vedle je vpodstatě Eas 11. Model je konstruován tak, aby se podvozky a podlahy mohly zaměňovat, takže postupně budou na trhu různé verze. Bočnice je ale fakt jenom jedna a s výrobou dalších se prý nepočítá. Jasně že tam jsou detaily, ve kterých se vozy v průběhu výroby lišily, některé série měly tyhle prahy otočené prohlubněmi do vozu a ne ven. U SDV zvolili menší zlo a sice prohlubně dát všude, je pak vskutku snadné je zatmelit (už jsem to dělal a neni to žádná věda), narozdíl od situace, kdy bych si musel ty dolíky do toho dodloubávat…

  • Hm, toho jsem se bál. Ale chápu to. Pro mě to nebude problém, ale hlavně aby to bylo v návodu pro ostatní. Eas 11 s těma prohlubněma jsem ještě nikdy neviděl. Každopádně je to super stavebnice a díky za ni i za ty další co budou.

  • Vážení páni modeláři,
    myslíte, že u verze vozu ČDC Eas v červenohnědém nátěru je tmavě šedá podlaha úplně „mimo“ ? Holt, od dětství jsem měl zato, že podlahy „uhláků“ byly šedé – modely vozů Es od BTTB. 🙂

    http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/cdc1.jpg

    http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/cdc2.jpg

    U AWT by ta podlaha snad reálu odpovídala …

    http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/awt1.jpg

    http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/awt2.jpg

    Děkuji za případné odpovědi.

    David

  • Zdravím, pořídil jsem si obě verze ČSD a po otevření jsem byl nadmíru překvapen, jak je stavebnice kvalitní. Časem to bude krásná ucelenka uhláků pro IV epochu

  • ….těch chvalozpěvů bych ubral, kinematika je dost poddimenzovaná přitom místa je dost,trn kinematiky ulítl jen to hvízdlo…

  • Zdravím. Chci se zeptat jakou barvu a od jakého výrobce použít na zbarvení AWT ?Děkuji

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..