Silniční vozidla

Podzimní novinka…Tatra 138/148 Les-Hara 60

DSC_1618.thumbnailPomalu zase začíná to pravé modelářské období, podzim, zima, krátí se dny, ubývá práce a pobytu venku, takže budeme mít více času na koníčky, právě třeba tu modelčinu. Tak proč bychom nemohli vyzkoušet novou stavebnici typického nákladního vozidla Tatra, tentokrát v provedení jako lesácký speciál…

…na dopravu kmenů z lesů někam k nakládce do vagónů, případně přímo na ke zpracování na pilu. Ideální využít právě další novinku od p. Štěpničky. Kdo jeho stavebnice zná, tomu není třeba nic moc představovat, resinové díly doplněné planžetou leptaných dílů.

DSC_1508

Já si základnímu leptu ještě přidal leptík natáčení přední nápravy…

DSC_1509

Pochopitelně ty resinové díly je nutno před sestavováním nejprve začistit, pak můžeme hned začít, zase nejdřív zpracuji páteř podvozku s nápravami včetně toho řízení natáčení předních kol. Nesmíme zapomenout ani na znázornění torzních tyčí přední nápravy.

DSC_1510

DSC_1511

Pak již zkompletovat přední nápravu a osadit kola s pneumatikami…

DSC_1514

Z dalších kroků možno trochu individuální – duté kabiny vybavit okenními sloupky a taky zpětnými zrcátky a tykadly.

DSC_1515

Můžeme se pustit do tvorby nástavby z leptu, nejprve poskládat základnu a vytvořit na ní „kanál“ pro hydraulické podpěry.

DSC_1517

DSC_1516

DSC_1518

Do něho poskládat ty podpěry, asi nejlepší jsou sletované, na dolním konci opatřit ještě patkami.

DSC_1519

DSC_1520

A můžeme pokračovat na nástavbě – připravit a osadit blatníky…

DSC_1521

DSC_1522

…ještě chybí podpěry pro hydraulickou ruku.

DSC_1524

DSC_1525

A vyzkoušet jak to vlastně bude vypadat na autě.

DSC_1528

Dál tu máme přívěsy, opět jsou skoro celé z leptíku, prostě paráda.

DSC_1523

DSC_1527

DSC_1530

Tak a musím sestavit pohyblivě ty hydraulické ruce…

DSC_1529

DSC_1531

DSC_1532

DSC_1533

Přívěsy ještě doplnit o oje se závěsnými oky.

DSC_1534

…hotovo a jedem do lakovny, postup jako obvykle, základ, jednotlivé odstíny, lak a drobné úpravy, včetně obtisků. Nejdřív zkompletujeme auta… …potom i přívěsy.

DSC_1555

DSC_1556

DSC_1558

DSC_1560

DSC_1576

DSC_1577

Nakonec zbývají náklady…prostě klády, jak jednoduché, stačí trochu suchých větviček ze zahrady.

DSC_1579

DSC_1578

DSC_1615

DSC_1617

DSC_1618

DSC_1619

DSC_1620

A to je zase pro dnešek vše.

9 komentářů: „Podzimní novinka…Tatra 138/148 Les-Hara 60

  • U nás za komančů lesáci používali dost často tatry v barvě armádní zeleně (někdy i s deklem velitale vozu na střeše) a ve variantě s nějakou menší hydraulickou rukou – bejvala poskládaná napříč za kabinou a nikde výrazně nepřečnívala. Při menších dodávkách podnikům asi silně záviselo na tom, jaká velká série zrovna sjížděla z pásu a podle toho měly i speciály z dané doby konkrétní typ a barvu kabiny…

  • Super, chtěl jsem ji už o burze ale ještě sem měl smolíka…

  • Střelec: Jako perličku mohu dodat, že v té době měla, v Kopřivnici a okolí, i většina domků na plotech a okapových svodech stejnou barvu jako auta sjíždějící z výrobní linky. Většinou oranžovou, nebo modrou.

  • Pravda. Jako kopřivničan jsem vždy podle okapů poznal, která série se zrovna v Tatře dělá.

  • Podobně to fungovalo i jinde, z toho jsem odvozoval. Škodovka tehdy držela pohromadě Plzeň mnoha způsoby.

  • Když jsme u toho dřeva – nevíte, zda někdo dělá stavebnici LKT v TT?

  • Ferys: LKT taky bude, určitě, aspoň jsem to slyšel…

  • Ještě k hydraulické ruce – v provozu jsem ji dost často viděl nataženou zhora na vezených kládách, drapák přitom svíral vršek nákladu. Samotná ruka bývala otřískaná a zasviněná tak, že nebylo možno určit původní barvu. Úniky provozních kapalin, pryskyřice a dřevařský odpad si spolu s počasím řekly ke vzhledu svoje…

  • Ahojík masakralní.!!!!!!Moc pěkné!!!!!!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Samozřejmě, že nějaké základní cookies soubory používáme (třeba pro pamatování uživatelského jména u komentářů, nebo pro zachování zboží v košíku) a EU chce, abyste to věděli.    Více    Jak vypnout
OK