Autobusy v TT

Papírové Karosy, aneb hledá se originál

DSC_0069.NEFV prvním článku o Karosách jsem ukázal pár papírových modelů, které jsem si tak nějak volně sám kdysi vytvářel. Přesto měla většina z nich nějakou tu reálnou předlohu…

Dneska jsem je nafotil všechny a chci tím rovnou i poprosit, pokud poznáte originál a máte někdo nějaké starší fotky (zřejmě cca rok 1998 +/- 3 roky) těchto kousků, byl bych moc vděčný, pokud byste mi je mohli poslat. Rád bych si ty samé autobusy v co největší možné míře rád vytvořil opět, tentokrát však z leptu a snad trochu lépe. Následují tedy dále fotky skoro všech, které zůstaly. Vše je děláno dle paměti, takže různé nápisy, tvary barevných schémat atd nemusí být úplně přené… Však to taky byla tehdy spíš hra oproti dnešku 🙂 Na závěr je pak uvedeno srovnání tehdejší velikosti a dnešního leptu ve velikosti TT.

1)

IMG_0485

IMG_0486

2)

IMG_0487

3)

IMG_0488

4)

IMG_0489

5)

IMG_0490

6)

IMG_0491

7)

IMG_0492

8)

DSC_0059.NEF

DSC_0061.NEF

9)

DSC_0060.NEF

10)

DSC_0062.NEF

DSC_0063.NEF

11)

DSC_0064.NEF

DSC_0065.NEF

12)

DSC_0066.NEF

13)

DSC_0067.NEF

DSC_0068.NEF

14)

DSC_0069.NEF

DSC_0070.NEF

15)

DSC_0071.NEF

DSC_0072.NEF

16)

DSC_0073.NEF

17)

DSC_0074.NEF

18)

DSC_0075.NEF

19)

DSC_0076.NEF

20)

DSC_0077.NEF

DSC_0078.NEF

DSC_0079.NEF

DSC_0080.NEF

DSC_0081.NEF

7 komentářů: „Papírové Karosy, aneb hledá se originál

  • Já sem nahodím takovou tipovačku:
    1) vidím to na některý vůz ČSAD Kladno, když reklama odkazuje na Kladno. Reklamní vozy jsou u nich poměrně tradiční záležitost.
    2) Nevím, jestli tohle nebude fikce. V té době jsem byl v Benešově docela často a žádný takový vůz jsem tam nezahlídnul ani jednou. Nátěr ale dost připomíná původní schéma ČSAD Polkost, tak bych se zkusil poohlídnout tímhle směrem, třeba to je některý z nich…
    3) ČSAD Praha-západ tak zmáknuté nemám, takže tady si pravost netroufnu odhadnout.
    4-12) To samé. Buď jsou to silně vytuněné vozy některého z menších pražských dopravců, nebo malí soukromníci, jejichž původu se asi už nedopátráme. Mě osobně žádný z těch vozů povědomý není…
    13) Člen známé flotily vozů Agip DP Praha. Pamatují si ho všichni, ale fotek je málo…
    14) Další dva vozy DP Praha, před rokem 2000, kdy se začalo používat nové logo. Do té doby se dával jenom text na rohy čela a na čelech byly známé samolepky s názvem příslušné garáže (to, co je v těch mých obtiskovývh sadách). Jeden vůz bude B931 prvních sérií (podle šedých nárazníků), druhý nějaká kulatoprdelní B731/2. Evidenční číslo vozů je u obou fiktivní, stejně jako červené střešní větráčky, takže konkrétních vozů se asi nedobereme.
    15) Absolutně netuším, prostě obyč C734, z nichž jedna bude C734.1340.
    16) Tady je to trochu ořech. Evidenční čísla na bocích a zvonky nad dveřmi napovídají, že by se mohly vozy vyskytovat v Praze, nebo aspoň na linkách do Prahy zajíždějících. Logo ČSAD by mohlo patřit Kladnu nebo Středním Čechám. Šrafované čelo jsme nikdy neviděl…
    17) Klasická LC735 ČSAD Střední Čechy, dodneška snad jedna taková jezdí na linkách do Mělníka.
    18-19) Opět naprosto univerzální vozy, mohly patřit soukromníkovi, armádě…
    20) Tohle je podle mě total fikce. V té době takovéhle generálky ještě neběžely a LC936 se v takové podobě nevyráběly. Takže to je asi nějaká obyč LC936, ale nesedí vůbec zadní čelo a vůbec kastle za zadními dveřmi má být delší.

    Toť ode mě vše. Teď už jenom Vojtovi stačí prolézt seznam autobusů podle vytipovaných dopravců a typů, hodně štěstí 🙂

  • Přidal jsem čísla, ať je jasné, o čem je řeč. Určitě není třeba identifikovat ty „obyčejné“ kde je to docela jasné, ale právě ty zvláštnosti. Jak jsem na tom zatím já:
    1) sháním
    2) jasně, Polkost mám, mám dokonce i stejné schéma na LC735 jako ČSAD Praha Vršovice (zřejmě staršího data) a také nějaké soukromé pražské cestovky (zřejmě koupeno z Vršovic?)
    3) dopravců bylo zřejmě víc, každopádně alespoň nějaké podklady mám
    4) obyčejná LC736
    5 + 6) tyhle by mě zajímaly
    7) nic extra, není nutno shánět
    8) tady jsem si docela jistý tou přední maskou, určitě kusový unikát, ale o to zajímavější
    9) nic extra
    10) nic extra, snad jen v té barvě když by někdo měl fotku
    11) tou barvou jsem si opět docela jistý, zajímá mě
    12) snad jen podle těch světel na střeše
    13 – 15) nic extra
    16) zajímala by mě ta vpravo s tím černobílým šípem
    17) známá kombinace, podkladů je dost
    18 – 19) nic extra
    20) jeden přesně takový autobus už na fotkách mám a ty fotky nejsou staré, model bude asi LC735 s čely z devítistovek

  • 7) mi připomíná jednu z Hustákových Karos v jednom z raných nátěrů. Jestli si dobře pamatuju měl právě i překopávku z Cčka na LCčko.
    13) je další vůz co mi něco připomíná, vůz DPMJ 293 zakoupený od DPhlmP někdy koncem devadesátých let na udržení stavu. Jen neměl červenou masku. http://mhd-jihlava.sweb.cz/autobusy/grafika_busy/293b.jpg

  • TTmili: Tím už mám tři fotky sloupané Agipky z Jihlavy, ex Praha. Vždy AR 33-09, ev.č. souhlasí. Mám i jednu fotku té Agipky už i bez té silnice, pod lištou kufrů je po celém obvodu černá. V Praze jich bylo takových víc, zřejmě jsem si vybral zrovna nějakou „ťuknutou“ že jí museli dát předek z jiné (neolepené). Ty kufry u LC735 samozřejmě na 90 % nesedí a mají být výš, tehdy jsem byl ještě malý Vovíšek, který to tak neřešil, takže nejde říct, že je to překopaná C734, ale za tip díky…

  • 5) je nejspíš karosou Pražského soukromníka, která je na scéně již hoodně dlouho, dnes ji lze potkat na lince 110 do Hostavic, jen si nemohu vzpomenout na dopravcovo jméno.

  • 110ku jezdí Jaroslav Štěpánek, ale takhle jeho nátěr nevypadá (možná ho před rokem 2000, v době vzniku vystřihovánky ani neměl), ani si vůz v tomhle nátěru u něj nevybavuju…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..