Popis
Sada kartonových, laserem řezaných dílů pro sestavení základu skříně elektrického motorového vozu EMU26.001 (dříve TEVD 22) – Kométa, provozovaného na úzkorozchodné síti TEŽ (1000 mm).
Nedá se to nazvat v dnešní době už ani stavebnicí, je to spíše sada dílů pro vlastní ztvárnění vozidel pro modeláře, kteří ještě nezapomněli skutečně modelařit. Poslouží jako základ pro stavbu vozidla svépomocí. Sada obsahuje výřezky bočnic, výřezky čel, zpevňující příčky, a také několik střešních žeber. Neobsahuje díly pojezdu ani střechy – nutno vytvořit svépomocí například z plastové tabulky. Neobsahuje střešní výbavu ani výbavu pod rámem. Jako vhodný pojezd je možné použít např. Kato 11-103, u kterého sice nesedí rozvor náprav, ale jedná se o velmi kompaktní tovární řešení pojezdu s volným průhledem skříní. Všechny rozměry jsou oměřeny dle skutečného vozidla, pouze šířka vozidla je lehce zvětšena právě pro pojezd Kato 11-103.
Čelo je dodáno ve dvou verzích – verze s dvojicí svítidel podle stavu po rekonstrukci skříně v 50. letech, a s verzí s jednou oválnou svítilnou podle současného stavu. Modelář si může při stavbě zvolit.
Jako příslušenství je možné k objednávce dodat (viz zaklikávací nabídka):
- pantograf Sommerfeldt kat.č. 881, vhodný pro dané vozidlo
- pojezd Kato 11-103 vhodný pro zástavbu do vozidla (rozchod 9 mm)
- obtisky v provedení EMU26.001 (60. léta) – celovozové obtiskové červené pruhy se žlutým písmem uvnitř, včetně obtisku nadokenního proužku
Osvětlení zajišťuje do sestavených modelů Zejmi – domluvte se s ním na individuální objednávce.
Poštovní elektrický motorový vůz TEVD 22 byl vyrobený v továrně Ganz (Maďarsko) v roce 1912 pro TEŽ. Původní označení TEVD 22, později EMU26.001. V 50. letech došlo k zásadní rekonstrukci skříně. Model zobrazuje stav po této rekonstrukci. V provozu byl motorový vůz do 70. let, kdy vozil nákladní vlaky, ale i osobní vlaky složené z „letních“ vozů. V průběhu provozu sloužil také k tlačení sněžného pluhu v zimních měsících. Prachový sníh odlétávající od pluhu připomínal ohon komety – odtud pochází přezdívka vozidla. V 80. letech došlo k renovaci vozidla – dosazení „historického“ oválného světla na čelech a „historického“ zeleného nátěru (ani jeden z těchto prvků vozidlo na sobě nikdy v tomto provedení nemělo, je to průnik několika jiných vozidel TEŽ). Od té doby slouží jako historické provozní tažné vozidlo. Mimo síť TEŽ se s ním bylo možno setkat při přepravě k velké opravě, kdy bylo převáženo na plošinovém voze, což může být dobrý námět pro normálněrozchodné provozy.
Díly možno dodat i v H0 (cena stejná).
Použití: Skříň se slepí nejlépe vteřinovým lepidlem k podstřešní příčce a následně k sobě navzájem – napuštěním materiálu dojde k jeho zpevnění. Do rohů je možno vsadit zpevňující drobné kousky materiálu (například odřezky – nejsou součástí). Rohy mezi bočnicí a čelem se přetmelí a přebrousí do kulata. Střechu je třeba vytvořit svépomocí, po dolepení přiložených střešeních žeber, stejně jako ostatní doplňky (madla, střešní výbava, armatury pod rámem).
Materiál: Karton různých tlouštěk.


























