Kolejiště a doplňky

Kolejiště KŽM Praha 3

100_4162V tomto týdnu jsem se už podruhé za tento rok vydal na výstavu Klubu Železničních Modelářů z Prahy 3 na pražském Masarykově nádraží. Původně jsem chtěl pořídit pár pěkných fotek a dát je sem jako takovu malou pozvánku pro ty, kteří třeba tuto akci nezaznamenali, ale nakonec to moc slavně nedopadlo…

Na jaře jsem vyrazil až na půl sedmou večerní (otevřeno bylo do sedmi) a nutno podotknout, že se to vyplatilo. Přes den se prý stála hodinová fronta, všude spousta dětiček (nic proti dětem, ale jdu tam kvůli modelům). Tentokrát byla zavíračka už o šesté, takže jsem vyrazil na půl šestou. U vchodu spousta kočárků, trochu jsem se vylekal. Ale uvnitř už to opět docela šlo, takže bylo trochu toho nezbytného klídku na kochání se 🙂

Vzal jsem s sebou i foťák s tím, že tam udělám pár snímků. V sále však bylo poměrně šero (venku už byla tma), takže bez blesku jsem nedal ani ránu (stativ nemám, s ním by to šlo) a nechtěl jsem neustálým blýskáním obtěžovat okolí. Takže jsem udělal pár zkušebních fotek a po desetiminutovém prohraném souboji s nastavováním všemožných režimů jsem to vzdal a šel se kochat. Proto mají fotografie spíše dokumentační charakter.

100_4166

Výstava určitě stojí za osobní shlédnutí, modulů je tam cca 25 metrů v TT a něco málo ostatního (H0, G, malé kolejiště TT pro děti). Dostatek informací o kolejišti se dá pročíst na http://www.kzm-praha.cz, takže se zde rozepisovat nebudu. Oficiální web výstavy je http://www.vlacky.info.

100_4162

Provoz je hodně různorodý a záleží i na hodině, ve kterou přijdete. Při mojí návštěvě byl zrovna v provozu Brejlovec z leptu s novými Tillig rychlíkovými vozy Y v barvách ČD. Brejlovci bych vytkl jedinou věc, a to je ta střešní „zahrádka“ 🙂

100_4168

Naprosto parádní je provedení krajiny. O to víc mě těší, že je zde lehká inspirace krajinou Posázavského pacifiku.

100_4155

Patráky vlastní výroby, na jejichž zhotovení se výhledově také chystám. Škoda, že je netáhla Zamračená, to byla jediná věc, která mi chyběla ke spokojenosti.

100_4165

K modelům se dá dostat až na opravdu minimální vzdálenost, takže jsem si mohl prohlédnout spoustu detailů. Nikdo vás neodhání, naopak mi ještě při mých foto pokusech pózovala lokomotiva 🙂

100_4160

Krajina je velmi střídmá a nepřeplácaná. Opravdu někdy méně znamená více.

100_4169

Jediný pořádný „úlet“ je Desiro – hudba budoucnosti na našich tratích. I když možná už ne tak vzdálené… Jak jsem pochytil, dětmi i členy klubu hojně přezdívané „Pendolino“ 😀

100_4175

Tohle byla opravdu výborná přírodní scenérie…

100_4176

Zrovna po ní jede Sergej s ucelenou soupravou vozů Falls (vozy jsou ze stavebnice od Detailu)…

100_4173

Výřez části tratě s ochranou proti závějím.

100_4164

Sergej s ucelenou soupravou jedoucí kolem staré vechtrovny s kapličkou v pozadí. Provoz nebyl nijak divoký, neustále však po kolejišti něco jezdilo. Kromě zmíněných ještě třeba Ragulin Roco s ucelenou soupravou Eas ze stavebnic Detail. Spousta dalších zajímavých strojů stála bohužel „odstavená v depu“ (na stole) – Hektor, Kocour, Zamračená…

100_4172

Víc fotek už opravdu nestálo za to sem dávat. Příště vyrazím určitě znovu a zkusím to s focením vychytat trochu lépe. Pokud jste ještě nestihli a nemáte to daleko, určitě zaskočte. Jak říkám, určitě to stojí za to. Já jsem se opět trochu namlsal na moje plánované moduly, získal nějaké nové poznatky a inspirace a zároveň jsem opět po dlouhé době viděl výborně zpracované kolejiště. Už se nemůžu dočkat, až svoje modely projedu po něčem podobném. Toto kolejiště mi bude určitě velkou inspirací.

12 komentářů: „Kolejiště KŽM Praha 3

  • Já tam byl v sobotu v 10:00 a lidí tam moc taky nebylo.

  • Dobry den, ja se chci zeptat vy stavite vlacky a takove v TT ?

  • ano stavím, tyhle stránky o tom pojednávají 😉

  • Byly v Písku ve dnech 24 a 25 ledna a byla to fakt bomba.

  • ahoj vojto helet chci se zeptat jestli ses z Písku pridej si me do ICQ 380-449-802 ja jsem tam byl jako vypomocna ruka za pultem

  • Já jsem tam byl s Vojtou a nevím o ničem co by se dalo tomuto modelu vytknou. Až na jediné trošku podivné přechody mezi jednotlivými panely viz foto č. 11 (druhy od spoda) malinko jim nevyšli barvy (co stane se) jo a Vasku Vojta je z Písku

  • jj helet a nemas na neho kontakt ICQ ? nebo aspon na sebe? aby sme nepsaly pres diskuzy

  • Jasný Vasku já si tě přidám a pak ti napíšu Vojtovo icq.

  • OK… tak co nejdriv dik moc

  • už mi to piiry dal a přidal jsem si tě.

  • Tak na téhle výstavě (na téhle ne, na jaře) jsem figuroval jako jeden z akterů – obsluhoval jsem jeden den žst. Malá hraštice. Pamatuju si pár momentů z provozu.
    1) Jedno jsme chtěli místo orchestriona zprovoznit řadu 820 + Bix. No moc slavně to nedopadlo, zvuky z motoru nebyly vůbec pěkný a jeden z podvozků šel neustále šejdrem, tak jsme ji odstavili. No a asi za hodinu nám klekl i orchestrion, takže jezdilo akorát desiro a Brejlovec.
    2) ty automatický spřáhla taky zrovna moc nefungovaly, mašina se musela rozpohybovat ,,růčo“ téměř při každym obratu. Až když se ke konci dne natáčelo nějaký propagační video i s obratem. No z počátku tomu nikdo moc nevěřil. Přijelo se do Dobříše, odpojila se lokomotiva, a ejhle! Ona fakt odjela sama!
    3) Ten most na fotkách si moc dobře pamatuju, Jedna z částí kolejiště, která mě tehdy opravdu imponovala.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..