Popis
Sada kartonových, laserem řezaných dílů pro sestavení základu skříně elektrického motorového vozu EMU25.001 (dříve TEVD 21) – Stará Pošta, provozovaného na úzkorozchodné síti TEŽ (1000 mm).
Nedá se to nazvat v dnešní době už ani stavebnicí, je to spíše sada dílů pro vlastní ztvárnění vozidel pro modeláře, kteří ještě nezapomněli skutečně modelařit. Poslouží jako základ pro stavbu vozidla svépomocí. Sada obsahuje výřezky bočnic, výřezky čel, zpevňující příčky, a také několik střešních žeber. Neobsahuje díly pojezdu. Pro střechu obsahuje vyříznutý díl, který je třeba ohnout a dotvořit svépomocí čela střechy. Neobsahuje střešní výbavu ani výbavu pod rámem. Jako vhodný pojezd je možné použít např. Kato 11-103, u kterého sice nesedí rozvor náprav, ale jedná se o velmi kompaktní tovární řešení pojezdu s volným průhledem skříní. Šířka vozidla je lehce zvětšena právě pro pojezd Kato 11-103.
Jako příslušenství je možné k objednávce dodat (viz zaklikávací nabídka):
- pantograf Sommerfeldt kat.č. 881, vhodný pro dané vozidlo v novějším provedení (cca 60. a 70. léta). V 50. letech prokazatelně osazena starší verze pantografu, která se ale v TT nedá sehnat.
- pojezd Kato 11-103 vhodný pro zástavbu do vozidla (rozchod 9 mm)
- obtisky v provedení M25.001 (50-60. léta) – celovozové obtiskové červené pruhy se žlutým písmem uvnitř, včetně obtisku nadokenního proužku
Osvětlení zajišťuje do sestavených modelů Zejmi – domluvte se s ním na individuální objednávce.
Poštovní elektrický motorový vůz TEVD 21 byl vyrobený v továrně Ganz (Maďarsko) pro TEŽ a sloužil už od začátku provozu pro převoz pošty a nákladu. Původní označení TEVD 21, později EMU25.001. Postupně docházelo k rekonstrukci skříně. Model zobrazuje stav po poslední velké úpravě – zasklené představky uzavřené dveřmi. V provozu byl motorový vůz do 70. let, avšak ke konci provozu sloužil spíše jako pomocný v depu kvůli jeho nízké tažné síle již nevhodné pro provoz na trati.
Díly možno dodat i v H0 (cena stejná).
Použití: Skříň se slepí nejlépe vteřinovým lepidlem k podstřešní příčce a následně k sobě navzájem – napuštěním materiálu dojde k jeho zpevnění. Do rohů je možno vsadit zpevňující drobné kousky materiálu (například odřezky – nejsou součástí). Rohy mezi bočnicí a čelem se přetmelí a přebrousí do kulata. Střechu je třeba vytvořit svépomocí, po dolepení přiložených střešeních žeber, stejně jako ostatní doplňky (madla, střešní výbava, armatury pod rámem).
Materiál: Karton různých tlouštěk.





















