Další stavebnice, kterou jsem se rozhodl podrobit drobnohledu, je vibrační válec Stavostroj VV 111 od Michala Štěpničky. Tuhle stavebničku můžu hned na začátku doporučit úplně každému, je totiž výborná!

Sice má válec s vláčky pramálo společného, ale je to prostě další modýlek na doplnění kolejiště, výseku krajiny, a nebo jako náklad na nějaký ten železniční nebo silniční dopravní prostředek. Já, absolutní neznaboh veškeré stavební a vojenské techniky jakožto i nákladních automobilů, se budu držet radši tak nějak návodu a naštěstí se dá najít na internetu poměrně dost fotek. Návod napoví…

Stavebnička vybalená z pytlíku obsahuje jen pár dílů. Kde podle mě není co stavět, tomu nebudu říkat stavebnice, proto tomu budu zase říkat stavebnička. V pozitivním slova smyslu 🙂

A tady fotka po začištění všech dílů. Že je to úplně ta samá fotka? No je, protože tam fakt nebylo co začišťovat! Jo, možná bylo, trvalo to asi 15 vteřin a jednalo se o dvě blanky a kousek materiálu na kolech. Oproti sochařině s mojí první tatrovkou je tohle balzám na nervy.

Prostor pro přilepení kabiny jsem natřel černě, aby neprosvítala barva polyuretanu.

Pak jsem lehce sbrousil kabinu, aby dosedla akorát, a nelepil jsem jí.

Nalepil jsem i vzduchový válec (zřejmě?).

Osy kol jsem hooodně zkrátil (cca 1,5 mm na každé straně) a na tupo přilepil kola.

Původně byl totiž „rozchod“ kol dost velký.

Pak už stačí jen zkušebně sesadit válec do jeho „držáku“ – to jde snadno zacvaknutím a válec zůstává pohyblivý ve smyslu, že se může točit v držáku.

Při zkoušení nasucho mě zaujalo, že samotný válec má poměrně velkou možnost výkyvu v jeho uložení do rámu stroje, proto jsem se rozhodl pro menší úpravičku. Vrtákem jsem vyvrtal díru skrz a do ní jsem vsadil drátek. Válec se tak teď oproti tělu stroje otáčí v úhlu pár stupňů na každou stranu, což je jistě milé zpestření. Tím se stavebnička stane takovou víc „interaktivní“ a je možno jí dle místních podmínek natočit do směru válcování 🙂 Že se otáčí i válec je sice úplně k ničemu, ale pro ten pocit je to super vychytávka.

Vsazením napevno se zmenšíl rádius otáčení válce, ale i tak… Samozřejmě kdo chce, může napevno přilepit válec vytočený stranou a instalovat do nějaké scenérie, ta možnost tu je.

Zde už sestavený celý válec čekající na nástřik.

Krásně se vejde na plošiňák nebo nízkostěn – zde Kns ještě před úpravou.

Okna jsem zamaskoval maskolem od Agamy a šel jsem stříkat. Kabinu jsem vzal nejprve takovou tmavší hnědou a pak celý válec barvou N20 od Agamy, což je taková sytější žlutá.

Pneumatiky jsem samozřejmě natřel černě.

Samotný válec je stříknutý metalickou barvou v odstínu „Hliník“ (Hliník se odstěhoval do Humpolce).

Co jsem se tak koukal po internetu, tak co stroj, to unikát v popisech, takže jsem zvolil nějaký kompromis. Je i dost strojů úplně bez popisů, ale to vypadal model chudě. Dotřený je výfuk Rzí a olejový odlučovač také Hliníkem.

Tady už je vidět posun, konkrétně do stavu „hotovo“ – patina je napuštěním Umbrou pálenou. Na držáku válce je odření uděláno suchým štětcem barvou Hliník.

Už na nastřákaném válci mi pořád něco chybělo, tak jsem z „evrgrýnů“ udělal žebrování na čele držáku. Vzhledu to určitě hodně pomohlo. Aby to bylo perfekt, měla by se odříznout plná příčka a nahradit právě touto žebrovanou, já to jen na tu plnou nalepil.

Do válce vedou hadice (původně vedou na každou stranu 2, ale já udělal aspoň po jedné).

Světla – u těch čekám, od koho dostanu čočku, že jsou moc velká… Je to taky evrgrýn nařeznaný na válečky.

Kola jsou patinovaná patinátorem Prach.

Okna jsou přetřena Sidoluxem, aby se trochu blýskala.

Tohle byla další velká pohodovka a dá se tu určitě dost vyblbnout. Navíc myslím, že jde o kus techniky, který jen tak někdo nemá…

Na stavebnici nebylo nic k začišťování – a tím „nic“ myslím opravdu „nic“. Po čtyřech lepeních je stavebnice připravená k nástřiku, takže super věc pro někoho, kdo se chce s podobnými stavebnicemi seznámit. A kdo by přesto nevěděl jak na to, tak určitě doporučuju tohle výborné shrnutí přímo na webu p. Štěpničky, kde jsou rychle a srozumitelně sepsané všechny postupy, které budete potřebovat… My se tu snažíme, píšeme desítky článků, a u Štěpničků jim na to stačí pár odrážek… 🙂

K sehnání je stavebnička spolu s ostatními na ttauta.wz.cz, kde je možno objednat po mailu nebo sehnat na pražské burze. A teď jsem zvědavý, kdo se zase první zeptá, kde se to dá sehnat 🙂

5 komentářů k článku “Vibrační válec VV 111 od Štěpničky”

  1. Zudenek :

    Zkusím být první….Prosímtě a kde se to dá…. Ne to byla jen legrace, ten váleček na motoru není vzduchový válec, ale olejový odlučovač prachu sání do motoru.
    Z

  2. Tkadlec Jarda :

    jé super ještě vlka a zajíce a bude nu pagadi!

  3. Tomcat :

    No hezky, ale chtělo by to ještě nabarvit, jinak super.

  4. starsivlk :

    zase jeden pěkný kousek od Štěpničků- už je udělán a navagonován -)))

  5. Duch :

    Překrásný model,panu Štěpničkovi gratuluji.Mám ho v HO.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.