…aneb srovnání, které už je passé. Možná si řeknete, že srovnávat něco, co je na trhu už řadu let, nemá pražádný smysl, neb všichni už ví, co mohou od toho či onoho modelu očekávat, na konto obou mašinek toho navíc bylo napsáno mnoho a oba modely mají své stálé (v tom smyslu, že každý už taknějak preferuje tu „svoji“ značku a v případě nákupu další mašiny do svého depa dá přednost právě jí) zákazníky.

Myslím si však, že je mezi námi stále spousta lidí, kteří tuto „recenzi“ ocení (třeba jako bych ji býval ocenil já, kdyby ji někdo přede mnou pojal touto formou). Začněme však popořádku.

Před více jak šesti lety, kdy se na trhu objevili první Brejlovci Roco, jsem zakoupil sobě tehdy jedinou možnou zelenobílou variantu, a to variantu ČSD s rudou hvězdou na čele. Brejlovci od Roca, stejně jako spousta jiných modelů této firmy, měli však hned zkraje problémy s kolísáním rychlosti, musím ovšem říct, že tento neduh nepotkal ani jeden ze strojů, které mi od té doby prošly rukama, a které dodnes věrně slouží. Takže jsem jezdil, zatímco majitelé Brejlovců Kuehn modely hromadně vraceli a čekali, až v kontejnerech z rýžových plantáží připlují na Starý kontinent nové podvozky. Uplynula však nějaká doba a já se rozhodl, že místo zelenobílé varianty ČSD, kterou jsem výhodně poslal do světa, pořídím k (mimochodem velice povedeným) Kuehnovým Ypsilonám ČD Brejlovce shodného zbarvení, nicméně tentokrát ve verzi ČD.

V úvahu připadaly dvě varianty – zůstat věrný osvědčenému Rocu, nebo vyzkoušet pro mne novinku, Kuehn, který je mnohými považován za možná nejlepší lokomotivu, jaká byla na trh s modely TT vržena (o MTB jsem ani nepřemýšlel, ačkoli jízdní vlastnosti jsou velice dobré, ten model se mi tvarově absolutně nezamlouvá), a běda tomu, kdo si to nemyslí. Ačkoli jsem Roco už měl na jednom e-shopu v košíku, nakonec ve mně zvítězila zvědavost a objednal jsem Kuehn. Teď si za to rvu vlasy. Proč? Pojďme se na to společně podívat.

(Upozorňuji, že tento článek je subjektivní a je psán na základě zkušeností s konkrétním kusem lokomotivy Kuehn a konkrétními kusy od firmy Roco!)

Balení

Model Kuehn přišel v sympatické a skladné krabičce, na jakou jsme od této firmy zvyklí. Její výhodou je pevnost, skladnost a kompatibilnost s ostatními krabičkami výrobce. Oproti tomu Roco je baleno v obrovské polystyrénové „bedně“ překryté papírovým víčkem, které může člověku při neopatrné manipulaci snadno zůstat v rukách, zatímco polystyrénové lůžko i s mašinkou za čtyři tisíce se řítí vlivem gravitace k zemi. Zde je jednoznačně lepší Kuehn.

Balení modelů. Tady mám jasno, Kuehn je lepší, a to o moc.

Součástí balení je i návod. U Roca mimo jiné v pěkné češtině, u Kuehna jen a pouze v němčině. Mně je to fuk, já německy rozumím, ale nemusí na tom být všichni, co do jazykové vybavenosti, stejně, navíc nevím, jestli je vůbec legální prodávat zde cokoli bez návodu v češtině.

Vzhled lokomotivy

Ačkoli vzhled modelů není hlavním důvodem sepsání tohoto článku, byla by škoda se mu nevěnovat. Obě mašinky vypadají na první pohled moc pěkně. Výrobci k jejich tvorbě údajně využili stejné podkladové materiály, v rozměrech a proporcích se tedy, alespoň dle mého názoru, nijak významně neliší. Při bližším pohledu jsou však patrny četné rozdíly, a to jak v konstrukčním řešení různých detailů, tak v jejich „dílenském“ zpracování. Upozorňuji však na to, že nevím (a ani mě to upřímně nezajímá, mám mnoho příjemnějších věcí na práci, než řešit nějaký ťuflík, o kterém ani nevím, k čemu na reálné lokomotivě slouží), nakolik jednotlivé detaily a jejich umístění odpovídají reálu. Porovnání se skutečností tedy nebude předmětem tohoto textu.

Detaily

Zde jasně vede Kuehn, a to zejména provedením jednotlivých detailů. Modely jsou, z mého pohledu, v jejich počtu sice srovnatelné, Kuehn má však, na rozdíl od Brejlovce Roco, hlavní madla u dveří vytvořena z drátku. Roco má tento prvek řešen výliskem. Je to také hlavní z aspektů, proč je, dle některých jedinců, zákazník, jenž si koupí Roco, stižen minimálně Downovým syndromem, jedinou jeho omluvou je pak případ, kdy Brejlovce od Roca koupí dětem na písek. Mně osobně tento fakt nijak nevadí, na kvalitu života to kupodivu žádný vliv nemá. Madlo pod okny, stejně jako stupačky z boku na kastli, mají oba modely řešeny samostatnými díly, madlo pod okny má Roco mírně zdeformované. Stejně tak stěrače vypadají lépe u Kuehna. Mřížku na čele má navíc Roco řešeno pouze potiskem.

Madla. Zde je taktéž lepší Kuehn.

Rozdíl je také v dolepovacích doplňcích. Oba modely mají v sáčku s doplňky hadice, píšťalu na střechu a dva plné pluhy pro případ provozu pouze jedním směrem nebo umístění do vitrínky. Roco má však zvlášť ještě houkačky, které jsou u Kuehna instalovány již z výroby, což považuji za výhodu, nemám náladu si půl lokomotivy doskládávat doma a lovit něco po koberci.

Popisky a potisky

V ohledu nápisů na modelech jsou z mého pohledu oba modely vyrovnané. Na obou lokomotivách jsou ostré, čitelné a téměř shodně velké potisky. Roco je má možná o něco větší, zato jemnější a čitelnější. Brejlovec Kuehn má zase žluté pruhy i na schůdcích, ne jen na stupínku v rámu, jak to má Roco. Brejlovec od firmy Roco má ale pěkně a kvalitně naznačené orámování jak spodních světel, tak hlavního reflektoru. Kuehn orámování hlavního světlometu nemá, spodní světla jsou orámována ne moc kvalitně.

Kvalita potisků je u obou modelů na vysoké úrovni. Trochu je zde znát také „plastová“ maska podvozku Kuehn.

Kvalita nástřiku a celkové kompletace modelu

V tento okamžik začíná Kuehn ztrácet. A už to nedožene. Zatímco Roco má výborný, ostrý nástřik bez jakékoli chyby, Kuehnův model je nalakován i s pubickým ochlupením čínských dětí, tedy pardon, dělníků (což se mi bohužel nepodařilo vyfotit – ke vší té radosti mi ještě nedávno odešel do věčných lovišť foťák, takže pokud vám připadají fotky v článku hnusné, vězte, že je to tím, že jsou pořízeny mobilním telefonem). V zelené části nástřiku jsou navíc jakési lesklé mapy, viditelné pod různými úhly (to bych ale nevyfotil ani s Nikonem). Vcelku ohavným detailem jsou též masky podvozků v barvě plastu, ze kterého jsou vyrobeny. Barevně ani leskem se vůbec nehodí ke zbytku modelu. Pěkným prvkem jsou u Kuehna bíle orámované talíře nárazníků.

Oba dva modely jsou zkompletovány poměrně pěkně, nikde nejsou žádné viditelné škvíry ani různé křivé nebo odfláknuté prvky, jaké dobře známe od MTB. Brejlovec Kuehn má však upatlaná a jemňoučce podřená okna, zevnitř navíc od čehosi zasviněná. Skla reflektorů nad „brejlemi“ má Kuehn nezačištěná, nesedí tedy přesně ve svých otvorech a trčí z nich otřepy. Brejlovec Roco má zase na čelech viditelnější (a vpravdě dosti rušivý) přechod forem na oblouku pod „brejlemi“.

Obrázek 4: Asi nejnelichotivější pohled pro Roco (ten cecek barvy prosím ignorujte, jedná se ne moc hezky zaretušovaný následek provozu), a to hlavně díky nevzhledným přechodům na čele, mřížce řešené potiskem a křivému madlu pod okny. Povšimněte si však podrápadných a zevnitř zasviněných oken u Kuehna (ve skutečnosti je to vidět daleko víc), porovnejte orámování reflektorů.

Detail otřepu hlavního reflektoru u lokomotivy Kuehn. Tohle mi vadí opravdu hodně, to je prostě odfláklé, není to dáno technologií výroby.

Toto všechno však v žádném případě neznamená, že Brejlovec Kuehn je hnusný! Má své mouchy, od tohoto výrobce jsem čekal, zejména po výkřicích, že Roco je proti němu Lego Duplo, opravdu daleko víc, nicméně při porovnání s Brejlovcem od české firmy se jedná o etalon kvality.

Jízdní vlastnosti

Nyní se dostáváme ke klíčové části. Doteď jsme řešili jenom hlouposti „na které to nejezdí“. Tak mizernou lokomotivu, co do projevu na kolejišti, jsem ale předtím neměl. Samozřejmě mluvím o Brejlovci Kuehn. Ale popořadě.

Zajíždění a následná jízda

Pro zajíždění používám okruh složený z kolejí s podložím Tillig. Zatímco Roco doporučuje zajíždět svého Brejlovce půl hodiny každým směrem, Kuehnovi by, alespoň dle německého návodu, mělo stačit po deseti minutách.

Roco se skutečně za onu hodinu krásně zajelo, oběma směry neslyšně ševelí po kolejích, až občas člověk zapomene, že vůbec jede. Pravda, na jednu stranu je to ševelení o trochu tišší než na stranu druhou. Jízda je plynulá a klidná.

Kuehn se nezajel po dvaceti minutách, nezajel se ani za hodinu. Mašinka nepříjemně bzučí (opět na jednu stranu víc než na stranu druhou), v obloucích navíc vydává zvuky podobné rachtání. Mám také pocit, že (zejména po zapojení vagonů) je znát nepatrně cukavá jízda. Při zajíždění lokomotiva dokonce vždy po chvíli začala na konstantní napětí zrychlovat. Z podvozků ke všemu začal vytékat olej, čehož jsem si bohužel nevšiml, takže jsem po zabalení a opětovném vybalení byl překvapen, od čeho je celá lokomotiva mastná. Olej se totiž rozmatlal po fólii, ve které je lokomotiva uložena v lůžku a krásně se roztekl mezi fólii a kastli modelu.

Rozjezd

Brejlovec Roco se rozjíždí někde mezi 1,5 a 1,8 Volty. Rozjíždí se plynule a i při této velmi pomalé jízdě je schopen dlouhodobé plynulé jízdy.

Brejlovec Kuehn se s cuknutím rozjede asi na 3,5 Voltech a pokračuje nejistou, chvějivou jízdou, kterou zastaví sebemenší nerovnost na trati.

Jízda v oblouku

Přiznám se rovnou, že nemám v hlavě poloměry oblouků. Popisovanému oblouku tedy říkejme BTTB oblouk. Jedná se o klasický dlouhý BTTB oblouk, který byl balen už do prvních startsetů Zeuke a který dodnes najdeme na mnoha (nejen domácích) kolejištích. Zatímco Brejlovec Roco nebo Bardotka MTB tento BTTB oblouk projedou bez problémů, Brejlovec Kuehn se v něm i při použití očkového spřáhla (!) dostává do konfliktu s nárazníky Ypsilon stejného výrobce. O tom, že tento jev není ojedinělý, svědčí i možnost koupě prodlouženého spřáhla, speciálně vyvinutého pro Brejlovce Kuehn. Zde si dovolím poznamenat, že nechápu, proč bych si k modelu měl dokupovat ještě nějaké speciální příslušenství, když u konkurence to není třeba.

Jízda v čele vlaku do stoupání

Největším kamenem úrazu Brejlovce Kuehn je, alespoň pro mě, neschopnost vytáhnout plynulou jízdou do stoupání vlak o čtyřech Ypsilonách Kuehn. Abyste rozuměli, neprovozuji modulovou železnici, nemám na to tělocvičnu, čas ani náladu. Jezdím prostě postaru dokola a v analogu. Mé kolejiště je vybaveno jedním stoupáním, které je však normované (je sice téměř na hranici normy, ale pořád v jejím rámci). Brejlovec Roco (a ostatně všechny ostatní lokomotivy, včetně těch z bývalé NDR a různých burzovních výtvorů) s jeho vyjetím nemá sebemenší problém. Brejlovce Roco prostě pustím dejme tomu na sedm voltů, na které si jede rovnoměrnou jízdou a konstantní rychlostí po rovině, do kopce i z kopce. Brejlovec Kuehn se v onom stoupání na toto napětí a se stejnou vagonovou zátěží jako Brejlovec Roco téměř (nebo úplně, to záleží jak kdy) zastaví, při jízdě ze stoupání zase neúměrně zrychlí. Dlouho jsem špekuloval, čím by to mohlo být, lokomotiva byla dokonce na reklamaci, kde nebyla zjištěna žádná závada (tímto znovu a opravdu upřímně děkuji Davidu Struppovi za jeho ochotu a rychlost, se kterou reklamaci vyřídil), až mě napadlo půjčit si od kamaráda ještě jednoho Brejlovce Kuehn a provést test. Jaké bylo moje překvapení, když obě lokomotivy jely úplně stejně. Nakonec jsem přišel na to, že lokomotiva je prostě zpřevodovaná moc do rychla. Ona totiž onu zmiňovanou zátěž v pohodě utáhne, jenže na napětí, při kterém jede po rovině rychlostí, jakou snad není po přepočtu schopna vyvinout ani reálná lokomotiva. A abych seděl u trafa a neustále reguloval rychlost vlaku, na to už jsem si odvykl už v roce 2006, kdy jsem si koupil svoji první „novou“ mašinu, Herkulese od Pika.

Osvětlení

Lokomotivy svítí stejně, tříbodově vpředu, dvoubodově, červeně, vzadu. Brejlovci Roco svítí jedno spodní bílé světlo viditelně míň, Brejlovci Kuehn chvílemi svítí při jízdě jedním směrem i jedno červené světlo vpředu. Nepatrně, ale svítí.

Závěr

Co říci závěrem? Snad jen to, že jsem zklamán. Co zklamán, jsem přímo zhnusen. Měl to být model na vrcholu všeho, co mám, nejlepší lokomotiva na trhu. Měla to být perla mojí sbírky. Vzhledově i co se jízdních vlastností týče. Když jsem jezdil s Rocem, připadal jsem si poněkud méněcenně, protože „Roco je shit, velký kluci maj Kuehna, má madla, woe“. Jezdil jsem však spolehlivě a bez komplikací. Moc mě mrzí, že jsem si to svoje staré Roco nenechal a jen nepřelepil hvězdy logy ČD. Takhle místo toho mám něco, co je mi absolutně k ničemu a vůbec z toho nemám radost, naopak. Moje původní podezření, že jsem natrefil na echt zmetek, se po porovnání s kamarádovým Brejlovcem nepotvrdilo (kamarádův Brejlovec má pak zase jiné vzhledové vady). Po nynějších zkušenostech s Kuehnem, kterého jsem předtím považoval za výrobce, ze kterého by si ostatní měli brát příklad, jsem se zařekl, že už mi lokomotiva od této firmy nesmí do domu.

P.S.: Jistě to v komentářích schytám, že spousta z Vás má Brejlovců Kuehn šestnáct až pětadvacet (dokonce se s Vámi kvůli tomu, že musíte mít variantu jednoho Brejlovce před i po tom, co tam Franta v depu po návratu z knajpy domaloval linky okolo hvězdy, okýnek nebo nárazníků, rozvedla manželka) a všechny jsou bez problémů. Nevyvracím Vám to. To jsou Vaše zkušenosti, moje jsou takové, jaké jsem je popsal.

20 komentářů k článku “Kdo s koho – Brejlovec Kuehn vs. Brejlovec Roco”

  1. Jirka :

    Taky mi cuká zelený brejlovec od Kuehna. Co se s tim dá dělat? Jinak červený se žlutým proužkem zatim dobrý, mám ho od ledna.

  2. Fuška :

    Dost tvrdě napsáno, ale je fajn, že se někdo nebojí na chyby upozornit. Až budu nakupovat Brejlovce, ještě si to dobře rozmyslím.

  3. David :

    Chtěl jsem si koupit Bardotku, teď se ale bojím… 🙁

  4. Ladis-63 :

    A já mám brejlovce od MTB z první serie v červeném unifiku a na jízdní vlastnosti si nemůžu stěžovat, ale nýty nepočítám..

  5. Pavel Burian :

    u mě je to zcela obráceně mě bzučí roco a kuehn úplně v pohodě utáhne i do stoupání co je dost přes normu jelikož když jsem stavel kolejiště normy sem neznal.Kuehn se umě rozjíždí dříve než roco. Já bych ho dal na reklamaci.

  6. MIKO :

    Na reklamaci byl, jak jsem psal už v článku. Stejně tak jsem v článku vysvětloval, jak to s tou tažnou silou je. Jinak jsem našel recenzi ještě na Trainmanii a tam jsou jízdní vlastnosti popsány dost podobně.

  7. Ferys :

    Pro mě přišel článek v pravou chvíli. Mám dva brejlovce ČSD Roco, rád bych pořídil Kuehna se žlutým proužkem na čelech, i přes komplikace s ozvučením. Ale má právě ta madla :o)
    No ještě popřemýšlím…

  8. Adam Černík :

    Já mám také brejlovce Kuehn, Roca nemám takže to nemůžu porovnat. Asi je to kus od kusu ale ten můj nemá poškrábané sklo a jízdní vlastnosti jsou super. Zatím se mi nestalo a přijde mi blbost kde by se v ní vzalo tolik oleje?A navíc ty čela Roco jsou ohavná. Na tom Kuehnovi mě taky štve ten reflektor ale žádný model není dokonalý.

  9. MIKO :

    Nevím, kde se v modelu vzalo tolik oleje (a ne, není to blbost, skutečně nemám potřebu si vymejšlet a psát něco, co neni pravda, koupil jsem si mašinu a je to šmejd, tak to popisuji, tečka), a ani mě to upřímně nezajímá, lokomotiva už je pryč a čekám, až přinese pošťák Roco. Ta čela u Roca jsou opravdu horší, nafotil jsem ovšem, v rámci objektivity, nejhorší čelo všech mně dostupných Roco Brejlovců. Některé kusy ho mají hladká jako Kuehn. Jízdní vlastnosti Kuehna byly skutečně otřesné, po pročtení všemožných recenzí a příspěvků na fórech opravdu myslím, že zatímco Roco nebo MTB mají, co se jízdních vlastností týče, určitý standard (jistě, horší kus se najde vždy všude), kterého se drží, u Kuehna je to fakt kus od kusu. Kuehn má zase ty plastové masky podvozků, a vzhledem k tomu, že se na vlaky v 99% času koukám z boku a ne zepředu, vadilo mi spíš to, než otřep na čele.

  10. Rosťopiš :

    V průběhu let jsem nakoupil několik brejlovců Roco i Kuehn. Každý model má něco do sebe, oba mají jak úžasné prvky, tak věci, za které by si zasluhovali za uši. Celkově se to dá shrnout tak, že Kuehn je modelovější, Roco naopak téměř nezničitelné. Na reklamaci šel ze všech modelů jenom jeden od Kuehna (z nejnovější várky), kvůli cukavé jízdě (vada na ozubeném kolu v podvozku) a kapičce šedé barvy na čele. Vyřešeno výměnou kus za kus a jsem spokojen. Nějak výrazně mi necukali ani první brejlovci Kuehn s vadnými podvozky, po výměně ale už vůbec žádný problém. Pak mám i kusy s novými podvozky přímo od Kuehna a také kusy z nejnovější várky s kompletně přepracovaným pojezdem. Nejnovější mi přijdou zase o něco rychlejší, ale jízda absolutně tichá a plynulá, nepřijde mi že by byla tažná síla nějak prodprůměrná vůči zbytku lokomotivního parku. Co se týká Roco, ty jsou jízdně jeden jak druhý. Jede to bez zaváhání, plynule, táhne to taky dobře. Některé kusy jsou hlučnější, některé tišší, ale celkově jsou pojezdy velmi tiché, tišší než Kuehn (kterého bych ale neoznačil za hlučného, spíš je Roco supertiché). Hlavním rozdílem konstrukce obou pojezdů je to, že má Roco kovové i převodovky podvozků, což je záruka kvality a přesnosti. Ohledně vzhledu se Roco liší várku od várky. Někde dělící roviny formy přímo řvou, nejnovější čtverka „Najbrt II“ je má ale poctivě zaleštěné. Problém je místy silnější vrstva barvy,což je při bližším pohledu patrné. Na jednom starším brejlovci Roco mi také začal slézat potisk. Kdo je spíš „kochač“, tomu doporučuji Kuehna. Kdo má vláčky spíš jako nezávaznou zábavu a kolejiště s prvky tankodromu s možným výskytem dětí, ať sáhne po Rocu. Není z něj moc co ulámat (minimum dosazovacích dílů a detaily masivnější) a projede všude. Za velký rozdíl (který ale v článku nezazněl) mezi oběma modely považuji ale také to, že je Kuehn o tisícovku levnější než Roco. To je fakt, který rozhodování mnoha zájemců nepochybně ovlivní, stejně tak jako následnou náročnost hodnocení.

  11. MIKO :

    Není. Brejlovec Roco, o kterém jsem uvažoval, a kterého jsem nakonec koupil a nyní na něj čekám, stojí 2990,-. Brejlovec Kuehn, kterého jsem recenzoval a který už je pryč, stál 3099,-. Navíc, jsou to vláčky, kde tisícovka není zas tolik (to jsme si pěkně zvykli na ty ceny), obzvlášť pro člověka, jako jsem já, který kupuje maximálně jednu mašinu za rok, a tu tisícovku projede za tejden v autě.

  12. Želva :

    Ahoj. Mám s jízdními vlastnostmi Brejláků obou výrobců podobné zkušenosti jako pisatel článku. Od Kuehna vlastním 2 Brejláky z první výrobní série, oba stroje trpěly výrazným cukáním při všelijkaých rychlostech, ani dlouhé zajíždění nikterak nepomohlo. Po výměně převodek nedošlo k vymyzení cukání, jen k určitému zlepšení. Snad 100x jsem rozdělával převodovky, odstranil jsem otřepy z převodů, hrál si s různým rozložením vymezovacích položek a hledal správné kombinace natočení a prohození náprav.Ani výměna vstupního ozubení převodovky za ALS nepomohla. Naproti tomi stroj od Roca jede od pořátku jak Mercedes a nemám k němu semenších výtek. Co se týká povrchovky a detailů, tak u mě došlo pouze na lehkou retuš barvy (na hranách a pod.), a remontáž většiny madel – nakřivo usazeny, moc vystouplé. Vzhledově je Kuehn bomba, ale jízdními vlastnostmi mě strašně zklamal. Na Bardotku se roky těším, ale zároveň se obávám podobné anabáze… MTB neřeším, to není můj šálek čaje :-).

  13. Donatelli :

    No mám přesně opačné zážitky než autor. U Roca mi u prvních třech strojů samovolně zrychloval. Následnou rozborkou a měřením bylo zjištěno, že obyvatel rýžových polí do motorku nacpal neuvěřitelné množství čehosi, co zvýšilo amperický odběr… Prý kvůli tomu, že když modely cestují v kontejneru přes moře a oceány, aby nebyly poškozeny mořskou vlhkostí. Po vyčištění problémy ustaly. Když jsem o problému kdysi mluvil se zástupcem firmy Roco pro ČR na veletrhu v Norimberku, bylo mi poděkováno, že o problému se sice ví, ale příčina se nezjistila. Mezitím na diskuzi na bizu se dál řešilo co s tím. A za půl roku jsem se dozvěděl, že nějaký jiný diskutující potkal stejného člověka od Roca a řekl mu to samé co mě před půl rokem. Tehdy jsem se zařekl, že pokud má tato slovutná firma takovýto přístup k řešení problémů svých modelů nesmí mě její lokomotivy do baráku. Abych byl spravedlivý, musím podotknout že jsem si ještě dva brejlovce přikoupil ( jenom díky tomu, že byly za 1990,- ze známosti ). Zcela pomíjím fakt, že část výrobků má prohozené podvozky, kdy má náhon tachometru na opačné straně což se rovná demontáži celé lokomotivy. To ale obyvateli rýžových polí dost složitě vysvětlíte….

  14. uherjara :

    Ahoj,
    děkuji za obsáhlou recenzi.
    To MIKO, kde jsi prosím narazil na Roco Brejlovce za 2990Kč? Je to nějaká oficiální nabídka, nebo speciální pro Vás?
    Jelikož mám kolejišťátko spíše pro děti, tak bych bral spíš robustnost a jízdní vlastnost, ale mám omezený rozpočet.

    Jarek

  15. MIKO :

    Nene, je to normální nabídka na ECmodelu, jinak bych to nezmiňoval 🙂

  16. efedrin :

    😀 asi 3 sekundy po tom ako som roco brejlovca kupil sa s rachotom vysunul celý obsah krabičky na zem a zostala mi v ruke iba horná časť obalu 😀 som rád že niesom jediný

  17. uherjara :

    Díky MIKO, tento web jsem neznal.

  18. Zlámalík :

    Já se tedy připojím, ale bude to fifty-fifty. Mám několik kusů od Kühna z první várky, jeden, co jsem na něj čekal dva tři roky, dva s novým pojezdem a dva kousky Roco.
    Jízdně všechny parádní, žádné popisované chyby. Co se týká laku, tady mají mínus nové kusy od Kühna, na verzi ČD-C co mám, nesedí potisk brejlí na brejle a všechny kusy mají alespoň někde sedřenou barvu na lemování podvozku. Na druhou stranu, ty vystupující hrany formy na čele, jako jsou vidět na Rocu na čtvrté fotce shora, byly důvodem, proč Kühn všechny stroje obj.č.33319 stahoval z oběhu.

    To, co autor popisuje, je na reklamaci. Pro TTmodeláře jsem měnil podvozky na Kühnech první generace, prošlo mi jich rukama fakt dost a toto by bylo na jasnou výměnu.

  19. Brcky :

    Já se přidávám na stranu autora článku. Za mě je Brejlovec Kuehn zklamání. Reklamace kusu z poslední série pro výrazné chyby v povrchové úpravě a u nového kusu nepřesvědčivé jízdní vlastnosti – rozjíždění při větším napětí, zpomalování do stoupání, zrychlování při konstantním napětí. Nákup dalšího důkladně rozmyslím.

  20. Eda :

    Já se taky přidám se svou troškou do pranice:

    Mám brejle od všech tří výrobců a za mě je na prvním místě MTB těsně následován Rocem a s velkým odstupem je Kuehn. Poté, co jsem se namlsal na skvělých jízdních vlastnostech Bastarda, byl pro mě Brejlovec od Kuehna velkým převelkým zklamáním (spíš tedy průserem).

Napsat komentář

Pro dodání objednávek do vánoc objednávejte zboží skladem, případně se dotažte na dostupnost. Skrýt