23
07/16
rubrika: Nákladní vozy, autor: PavelK

image151Další můj výtvor z podvozku BTTB na kontejnery, vlastně to byl ze všech můj první pokus o přestavbu. Měl jsem 2 staré kousky s vyjetými rozsochami a tak si řekl, že nic nezkazím, když se přestavba nepovede. Jednou jsem viděl na nádraží stát odstavené vagony typu Laaps-y naložené kmeny stromů a tak bylo vyřešeno, co bude předloha stavby.

Použil jsem k tomu plastové destičky z hobby marketů, jednu o síle 1 mm, druhou slabší síly 0,5 mm. Ze silnější jsem si nařezal proužky široké 2 mm, které jsem začal lepit na podlahu vozu. Tu jsem nikterak neupravoval. Poté jsem vyřezal a přilepil čela vozu.

image001

image003

image005

image007

Pak jsem začal lepit boční klanice, na čela žebříčky firmy Hekttor, na čela jsem postupně začal lepit výztuže ze slabší destičky.

image009

image011

image013

image015

image017

image019

image021

image023

image025

image027

image029

image031

image033

image035

Mezi tím než klanice zaschly po lepení, jsem dolepil kola ruční brzdy, kotvičky, žebříček pod podlahu, původní stupačky uřezal a nahradil leptanými, na čela dolepil madla a jelikož jsem měl talíře nárazníků ulámané, vyrobil jsem z destičky náhražku talířů.

image037

image039

Dále jsem pod podlahu nalepil cedule pro popisy. Prostor pro kinematiku jsem tentokráte neřešil, protože originální uchycení na strunu fungovalo dobře, tak jsem jej ponechal. Ještě jsem na čelo přilepil kousek hranolku.

image041

Nevydržel jsem to a chtěl vidět, jak bude případně vypadat vagon s nákladem dřeva.

image043

image045

image047

image049

image051

image055

image057

image059

Poté jsem se rozhodl na místo původní podlahy dolepit krablovaný plech.

image061

image063

image065

image067

image069

image071

image073

image075

image077

image079

image081

image083

Ze zbytku vroubkované destičky jsem si vyrobil imitaci napínáků popruhů a na druhou stranu vozu upínací body s oky pro ukotvení popruhů, z drátku jsou vyrobeny ještě páky k napínákům popruhů.

image085

image087

image089

image091

image093

image095

image097

image099

Pak už nebránilo nic tomu, aby mohly vozy dostat nástřik základovkou, poté přišla na řadu červenohnědá, po laku byli některé klanice na vrchu dotřeny žlutou barvou, stejně tak žlutou dostali kotvičky, boky stupaček, madel na čelech, dotřeny byli přestavovače a kola ruční brzdy červeně a v neposlední řadě byli modrou naznačeny i stočené popruhy, pokud budou vozy naloženy, bude přes náklad natažený popruh vyrobený z modré elektrikařské pásky s háčkem z drátku na konci.

image101

image103

image105

image107

image109

Svou tmavošedivou barvu dostala také podlaha, pak přišli na řadu obtisky od Malé železnice, které jsem po předchozích zkušenostech přelakoval bezbarvým lakem pro lepší pevnost při nanášení. Po nanesení a usazení obtisků vodičkami agama přišel na řadu finální nástřik matným bezbarvým lakem. Vozy jsou osazeny mosaznými ložisky a jednostranně izolovanými dvojkolími Tillig, průměru 7,7mm.

image111

image113

image115

image117

image119

image121

image123

image125

image127

image129

image131

image133

image135

image137

image141

image143

image145

image147

image149

No a tak už teď stačí nasbírat a nařezat větvičky jako náklad a je hotový další kousek, na to že jsem přemýšlel o jeho cestě k recyklaci, si s ním v dílně poradili a vrátili přinejmenším do vitríny, nebo do provozu 🙂

image151

1 komentář k článku “Laaps-y z podvozků BTTB”

  1. Samba :

    Rád prispejem komentárom k týmto vagónikom. Je to až neuveriteľné ako pekne a verne sa dajú prestavať tieto staré vagóniky z produkcie BTTB. Viem, že sa jedná o zložitejšiu prestavbu, ale vidím že tá námaha sa oplatila. Už teraz priznávam, že sa o takúto prestavbu vo svojom voľnom čase určite pokúsim. Cisternové súpravy a súpravy klanicových vagónov s nákladom dreva sú moje najobľúbenejšie, takže chcem poďakovať o perfektný nápad ako upraviť tieto plošinové vagóniky na peknú súpravu naloženú kládami dreva. Odo mňa palec hore !!!

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..