20160211_210507Nemám pořád vůbec čas něco stavět, tak zrecykluju pár starších fotek ze stavby přívěsu P01E za autobusy 706 RTO a bude z toho spíš taková fotogalerie. Přívěs vyráběný v Polsku se dostal ve velkém množství i k nám, kdy pomáhal vyrovnat vysokou přepravní poptávku.

Stavebnice se konstrukčně nijak neliší od autobusů 706 RTO, jen je malinko užší (stejně jako předloha) a samozřejmě kratší.

20151217_002253

Bylo použité stejné čelo vpředu i vzadu, proto i vpředu jsou vystouplé svítilny.

20151217_002304

První přívěsy jsem stavěl spolu s prototypem D40, který mám stále „na stole“ a kromě jediného hotového modelu jsem na něm zatím dál nepracoval.

20151223_182721

P01E už byla samozřejmě novější konstrukce vycházející z RTO (Jelczů), zatímco D40 byla ještě ze starých autobusů, což naznačuje „zrecyklované“ čelní sklo i tvar čel.

20151223_182732

Přívěs je i o něco nižší, je to tak správně. Můžou za to mimo jiná menší kola, ale také usazení skříně na menším rámu.

20151223_182756

Obtisky jsou opět celovozové, je možno vybrat modré nebo červené, oboje je možné i dnes na historických vozidlech spatřit.

20160211_204811

V čelních partiích je opět potřeba nějaká retuš pomocí základních odstínů Agama (zde Modrá).

20160211_204816

Součástí stavebnice je zasklení shodné s autobusovou verzí, takže zkrátit na bocích, čela obstřihnout a lepit. Nedávno jsem slyšel dobrou radu – přichytit nahoře a dole celoplošně zasklení maskovací páskou zevnitř skříně.

20160211_204822

Interiér je klasika, je opět maličkatý.

20160211_204828

20160211_204831

20160211_204835

Opravdu tu není žádná záludnost. Snad jen ta, že vyklápěcí střešní větrák patří dopředu a výdechy na levý bok, takže je potřeba to neprohodit.

20160211_210507

Oj je možné nechat pohyblivou nahoru a dolů, natáčení oje není řešené ve stavebnici, lze ho dotvořit svépomocí.

20160211_210512

20160211_210517

20160211_210522

20160211_210527

20160211_210540

Jako zkouška před „velkým“ autobusem je to ideální, souprava je z toho pak pěkná.

20160211_210654

Zatímco kloubák u nás byl vyrobený jen jeden, souprav s přívěsem u nás jezdily spousty. Takže kdo hledá něco „extra“ a přitom všedního, tohle může být další dobrá volba.

20160211_210712

5 komentářů k článku “Stavebnice přívěsu Jelcz P01E – fotogalerie”

  1. Střelec :

    Tyhle vlečňáky dost často skončily jako zahradní chatky nebo na poli jako převlíkárny nebo skladovací boudy jezedáků. Jako orezlá polní převlíkárna by to mohlo posloužit při zkoušení loupacích přípravků.

    Jinak z provozu si je pamatuju jako malej harant (cca 1970-1975) z linky Cheb – Františkovy Lázně. Jinak ty červený pruhy často oscilovaly od skoro vínový do oranžový, modrý od námořnický modři do nebeský. Dílem to bylo o šarži barvy, dílem o vyšisování.

  2. Ladis-63 :

    Taky si je pamatuju, ale v městském provedení. On teda byl stejný, akorát ty pruhy měl červené. Byl nasazován na nejvytíženější hornickou linku č.33 z Poruby na důl Vítězný Únor a Rudý Říjen (sakra to je retro).
    Měl jsem od maminky přísný zákaz v něm jezdit, protože údajně se „kdysi někde nějaký takový nějaký přívěs“ utrhnul a co kdyby se to stalo znova! Avšak známe všichni, jak je to s tím zakázaným ovocem, tak jsem se pár krát projel. Pěkně to tam drncalo a hopsalo, nic pro slabší žaludek. Ale my kluci jsme z toho měli radost, a čím více to hopsalo, tím líp.
    Že bych si ho pořídil, už půl roku jsem žádný lept neskládal a to jsem si po 45. létech koupil novou páječku…….

  3. Střelec :

    Tak ta hláška o utrženým přívěsu byla rozšířená celostátně – poslouchal jsem ji za stejných okolností. Přívěsy se sice trhaly, ale od Tater 111 na začátku 50. let, na vině byla chyba v konstrukci závěsného zařízení Tatry.Něco o tom je v archivním fondu ČSAD Plzeň.

  4. Petr Seidl :

    Nebylo se čeho bát, jedině havárie. Přívěs byl bržděný jako vagon. Po připojení k vozu byl natlakován hlavní vzduchojem. Pak brzdič vleku na voze řídil brzdy odpouštěním tlaku. Při utržení vzduchové hadice začal přívěs automaticky brzdit.

  5. Anonym :

    Jó chlapi, ale kdo z vás by to tehdy vysvětlil mojí mamince…….když ona slyšela, že se to stalo…někdy někde. Mi nekoupili ani kolo, abych náhodou nevjel někde pod auto. No báli se o mě, byl jsem jedináček, vlastně jsem. Ale dožil jsem se dosud 55. a maminka mi sice do života kecá pořád, ale už jsem neposlušný syn.
    A tu stavebničku si objednávám hned, bo jsem viděl, že je tam poslední. Autobus už mám.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.