20160211_210507Nemám pořád vůbec čas něco stavět, tak zrecykluju pár starších fotek ze stavby přívěsu P01E za autobusy 706 RTO a bude z toho spíš taková fotogalerie. Přívěs vyráběný v Polsku se dostal ve velkém množství i k nám, kdy pomáhal vyrovnat vysokou přepravní poptávku.

Stavebnice se konstrukčně nijak neliší od autobusů 706 RTO, jen je malinko užší (stejně jako předloha) a samozřejmě kratší.

20151217_002253

Bylo použité stejné čelo vpředu i vzadu, proto i vpředu jsou vystouplé svítilny.

20151217_002304

První přívěsy jsem stavěl spolu s prototypem D40, který mám stále „na stole“ a kromě jediného hotového modelu jsem na něm zatím dál nepracoval.

20151223_182721

P01E už byla samozřejmě novější konstrukce vycházející z RTO (Jelczů), zatímco D40 byla ještě ze starých autobusů, což naznačuje „zrecyklované“ čelní sklo i tvar čel.

20151223_182732

Přívěs je i o něco nižší, je to tak správně. Můžou za to mimo jiná menší kola, ale také usazení skříně na menším rámu.

20151223_182756

Obtisky jsou opět celovozové, je možno vybrat modré nebo červené, oboje je možné i dnes na historických vozidlech spatřit.

20160211_204811

V čelních partiích je opět potřeba nějaká retuš pomocí základních odstínů Agama (zde Modrá).

20160211_204816

Součástí stavebnice je zasklení shodné s autobusovou verzí, takže zkrátit na bocích, čela obstřihnout a lepit. Nedávno jsem slyšel dobrou radu – přichytit nahoře a dole celoplošně zasklení maskovací páskou zevnitř skříně.

20160211_204822

Interiér je klasika, je opět maličkatý.

20160211_204828

20160211_204831

20160211_204835

Opravdu tu není žádná záludnost. Snad jen ta, že vyklápěcí střešní větrák patří dopředu a výdechy na levý bok, takže je potřeba to neprohodit.

20160211_210507

Oj je možné nechat pohyblivou nahoru a dolů, natáčení oje není řešené ve stavebnici, lze ho dotvořit svépomocí.

20160211_210512

20160211_210517

20160211_210522

20160211_210527

20160211_210540

Jako zkouška před „velkým“ autobusem je to ideální, souprava je z toho pak pěkná.

20160211_210654

Zatímco kloubák u nás byl vyrobený jen jeden, souprav s přívěsem u nás jezdily spousty. Takže kdo hledá něco „extra“ a přitom všedního, tohle může být další dobrá volba.

20160211_210712

5 komentářů k článku “Stavebnice přívěsu Jelcz P01E – fotogalerie”

  1. Střelec :

    Tyhle vlečňáky dost často skončily jako zahradní chatky nebo na poli jako převlíkárny nebo skladovací boudy jezedáků. Jako orezlá polní převlíkárna by to mohlo posloužit při zkoušení loupacích přípravků.

    Jinak z provozu si je pamatuju jako malej harant (cca 1970-1975) z linky Cheb – Františkovy Lázně. Jinak ty červený pruhy často oscilovaly od skoro vínový do oranžový, modrý od námořnický modři do nebeský. Dílem to bylo o šarži barvy, dílem o vyšisování.

  2. Ladis-63 :

    Taky si je pamatuju, ale v městském provedení. On teda byl stejný, akorát ty pruhy měl červené. Byl nasazován na nejvytíženější hornickou linku č.33 z Poruby na důl Vítězný Únor a Rudý Říjen (sakra to je retro).
    Měl jsem od maminky přísný zákaz v něm jezdit, protože údajně se „kdysi někde nějaký takový nějaký přívěs“ utrhnul a co kdyby se to stalo znova! Avšak známe všichni, jak je to s tím zakázaným ovocem, tak jsem se pár krát projel. Pěkně to tam drncalo a hopsalo, nic pro slabší žaludek. Ale my kluci jsme z toho měli radost, a čím více to hopsalo, tím líp.
    Že bych si ho pořídil, už půl roku jsem žádný lept neskládal a to jsem si po 45. létech koupil novou páječku…….

  3. Střelec :

    Tak ta hláška o utrženým přívěsu byla rozšířená celostátně – poslouchal jsem ji za stejných okolností. Přívěsy se sice trhaly, ale od Tater 111 na začátku 50. let, na vině byla chyba v konstrukci závěsného zařízení Tatry.Něco o tom je v archivním fondu ČSAD Plzeň.

  4. Petr Seidl :

    Nebylo se čeho bát, jedině havárie. Přívěs byl bržděný jako vagon. Po připojení k vozu byl natlakován hlavní vzduchojem. Pak brzdič vleku na voze řídil brzdy odpouštěním tlaku. Při utržení vzduchové hadice začal přívěs automaticky brzdit.

  5. Anonym :

    Jó chlapi, ale kdo z vás by to tehdy vysvětlil mojí mamince…….když ona slyšela, že se to stalo…někdy někde. Mi nekoupili ani kolo, abych náhodou nevjel někde pod auto. No báli se o mě, byl jsem jedináček, vlastně jsem. Ale dožil jsem se dosud 55. a maminka mi sice do života kecá pořád, ale už jsem neposlušný syn.
    A tu stavebničku si objednávám hned, bo jsem viděl, že je tam poslední. Autobus už mám.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.



Omlouváme se, že z důvodu velkého pracovního vytížení reagujeme na zprávy se zpožděním. Skrýt