okul6

Originál model aj napriek dokonalému vzhľadu pôsobil na mňa umelým dojmom, rozhodol som sa ho trochu priblížiť realite. Všetky moje modely majú dajakú patinu tak, aby aspoň trochu budili dojem reálnej prevádzky.

Podmienky boli stanovené jasne. Vylepšenie vzhľadu modelu a minimálny čas úpravy. Rozobratie modelu zaberie pomerne veľa času, tak som sa rozhodol pre inú variantu. Pojazd som vôbec nerozoberal, celá ochrana spočívala len v zakrytí kolies a zberačov prúdu prúžkami tvrdého papiera, ktoré ochranu dokonale vykonali. Lakovanie ale s citom v malej vrstve!

okul1

Vlastná patina je realizovaná olejovými farbami a striekacou pištoľou, technika tu už bola niekoľko krát spomínaná, takže sa jej nebudem zvlášť venovať. Karosériu je však potrebné rozobrať. Je to jednoduché a riziko poškodenia je malé. Najzložitejšie je vybratie stanovísk rušňovodičov, pri ktorom treba dať pozor, ale ide to v pohode. Okná sú len vložené , vypadnú po miernom tlaku aj samé. Karoséria a stanovištia po úprave:

okul2

okul3

Ovládač rýchlosti – čierna fixka, sedačky farba, zvyšok nálepky, nič zložité. Nárazníky lokomotívy  sú len obtiahnuté bielou špec.  fixkou. Zábradlia strieborná fixka, bežne v papiernictve. Doplnené dajaké vodolepky na kasňu, dobová symbolika na čelo, výstražné  označenie nebezpečných častí, viečka nádrží, kohúty spojovacích hadíc, el. spojky.

Po ukončení úprav ja celý model, vrátane patinovaných častí pojazdu streknutý vodou riediteľným lakom Mikro Satin, fy. Microscale. Žiadna reklama, ale úplne pohodová práca, nesmrdí, všetko sa umyje len vodou, ale hlavne povrch modelu je dokonalý, nie je ani vidieť rozdiel medzi streknutými a nestreknutými továrenskými časťami modelu. Z mojej strany max. spokojnosť.

Poslednou úpravou je interiér strojovne, ten som napodobnil z dajakej foto a cez okná ho ani nie je moc vidieť, na fotkách ale hej.

Pred.

okul5

Po.

okul4

No a dôležité z môjho pohľadu, celé to trvalo bez času potrebného na uschnutie  tak max. 30 minút. Niekto môže namietať, že modelárstvo nie je o čase ale výsledku, podľa mňa je to aj o pomere čas – výsledok, pretože nie všetky vysoko prácne modely dosahujú požadovaný efekt. A ak má niekto stovky továrenských modelov, ich patina zaberie jeden jeho život 🙂

okul6

okul7

11 komentářů k článku “Jednoduché vylepšenie okuliarnika ROCO”

  1. Adam B. :

    Neni tam ta zasuvka el. topeni trochu navic ? 753 mely bud pegase nebo nic, ale ne topny alternator.

  2. Dan S. :

    Ano, řekl bych, že propojka el. topení je trochu mimo.

  3. brzda :

    je, nemá tam čo hľadať, tá na modely už bola a je pod ňou diera, takže už som nemal na výber:)

  4. Fuška :

    Dobrý nápad na úpravu továrního modelu. Ale spíš než střešní/ podvozkové partie mi připadá „umělý“ ten žlutý pruh. Určitě by zato stál aspoň trochu pošpinit, ale chápu, že je to potom hodně velký zásah do modelu.

  5. brzda :

    Pluh aj čelo modelu má celkom dobrú patinu, len nie je na fotke dajako vidieť na bordovom podklade karosérie
    , iba v žltom pruhu pluhu je dajaký náznak.

  6. Rosťopiš :

    Určitě chválím záměr a nápad, ale provedení už u mě pět hvězdiček nezíská… Nehledě na to, že to mělo být rychlé (poslední dobou mi taky nic jiného nezbývá) se s tím dalo naložit trochu líp… Hlavně volba odstínů se mi nezdá moc šťastná, přitom by to nebylo žádné zdržení. Plošná rez na mašinách je prostě tmavší, světlejší je jenom v zákoutích hlavně na podvozku. Střecha táhne docela do černa. A už vůbec se na střeše neusazuje rez stylem „v rozích bahno ale jinak čisto“. Je to prostě plošnější, sjednocenější, krom olejovky by se střecha dala fouknout spíš pistolkou tmavě kolem výfuků a bylo by.

    Nejde mi o to to celé pohanit, jenom mi prostě přijde škoda, že to vypadá trochu jako naplácané bez pohledu na skutečnou mašinu, přitom by stačilo tak málo…
    Ale jinak jsou tam i věci co se mi líbí, asi mam dneska večer prostě nějakou rejpavou náladu 🙂
    A skutečně byl kabel topení na mašině originálně? 753.193 mi prošly rukama tři a žádná ho na sobě neměla…

  7. Fuška :

    S tím usazováním „v rozích bahno“ má Rosťopiš pravdu, ale nemohu jen podle toho posoudit celkový vzhled, protože ČSD nepamatuji. A podle pamětníků byla péče o lokomotivy tehdy trochu jinde, než dnes.

  8. Ronoath :

    Z boku pohled perfektní, ale se střechou bych měl také pochyby, jak píše Rosťopiš. S „cumlem“ (tedy kabelem el. vytápění) by šlo „vykejvat“ přeznačením na 750 – rekonstrukce začaly v roce 1992, takže by to nebyl až takový „unreal“ Ale nejvíc se mi stejně líbí fotka zepředu – bílé lemy na náraznících a „fousaté“ ČSD je super…

  9. brzda :

    S tou strechou je to pravda, chýba jej nádych čiernej. Okrová naimitovala hrdzu a tie plochy, ktoré sú v skutočnosti líznuté čierno- šedou budem musieť asi naozaj dodatočne upraviť. Kábel kúrenia tam nahodil pôvodný majiteľ, na nových modeloch určite nie je. Tabuľky na radu 750 som už dal spraviť, bude to tak lepšie.

  10. petr :

    jojo…a možná by mohly být i svislé šmouhy ze štřešních pasů od stékajícího bordelu ze střechy.s tou spojkou souhlasím!ta tam být nemá..jinak lidová výzdoba na čele fajn!

  11. Tomáš_C :

    řada 753 pochopitelně nemá el vytápění… Taky mě štvala kvalita tovární povrchovky a tak jsem si tři brejle rozpustil v lihu a udělal je podle svého.. dokonce jsem z modelového pluhu vypreparoval zásuvky dálkového řízení … jak to dopadlo můžete zkouknout zde: http://cadrik.rajce.idnes.cz/Prestavba_brejlovce_rady_753_od_Roca/

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..