DSC_0937.thumbnailI když už začaly prázdniny, tak p. Štěpnička nezahálí a připravil nám zase něco na zpestření dlouhých prázdninových večerů…jednoduchou stavebnici oblíbené řady Tater 148, a to třístrannou sklápěčku S3.

No a jak je už tradicí, jsou to opět resinové díly a planžeta leptaných dílů, hlavně korby.

DSC_0845

DSC_0844

Kabiny mám opět v dutém provedení, sice jejich příprava dala trochu víc práce, odvrtat, vyříznout a začistit plochy skel, ale mě se v tomto provedení prostě líbí.

DSC_0887

No a můžeme se pustit do přípravy páteře podvozku, kol a leptíku řízení přední nápravy, bez toho ty Tatrovky prostě nemůžu mít…a abych nezapomněl, ještě torzní tyče a listové pružiny na zadní nápravy.

DSC_0888

DSC_0889

DSC_0890

DSC_0891

Podvozkové rámy bylo nutné osadit podpěrami pod korby a taky zadními čely, ty už p, Štěpnička zase vylepšil, jsou na nich připraveny závěsy pro vyklápění korby…

DSC_0893

Na kabinách jsem doplnil příčky čelních, ale i bočních oken, taky leptaná zrcátka a tykadla.

DSC_0894

Bylo potřeba vyzkoušet, jak budou auta vypadat, no myslím že dobře.

DSC_0895

Teď můžeme ještě sestavit korbu z leptu, velice jednoduché, začistíme otřepy (myšleno výstupky po odstranění dílu z planžety), vytvarujeme přesně podle proleptaných rysek a na závěr sletujeme. Zadní čela jsou výklopná, závěsy je potřeba proletovat, aby byly vyztuženy.

DSC_0896

Zase jsem je vyzkoušel na autech, za mě dobrý.

DSC_0897

DSC_0898

A zase zkouška, jak to vypadá teď?

DSC_0899

DSC_0900

Ještě je potřeba dosadit konzole držáků rezervních kol a palivové nádrže.

DSC_0901

DSC_0902

Auta v rozloženém stavu putovala do lakovny, nejdřív základovka, potom vrchní odstíny, klasika modrá, šedá a taky oranžová.

DSC_0910

Vnitřky korb jsem natřel stříbřenkou a pak trochu „zamazal“ patinátory a zalakoval. Na kabinách natřel střechy bílou, masky, zrcátka a tykadla taky trochu barevně vylepšil. Na auta jsem taky dplnil obtisky „eSpézetek“ a loga ČSAD.

DSC_0911

DSC_0912

Takže jsem zkompletoval jednu klasiku tmavě modrou…

DSC_0915

…potom světle modrou s bílo střechou a šedou korbou – ČSAD…

DSC_0913

DSC_0932

Když už jsou korby prázdné napadlo mě udělat dva náklady – štěrk a písek, stačilo kousek styroduru a posypu.

DSC_0930

Náklady máme, tak je ještě naložit…

DSC_0931

DSC_0934

…a to by bylo vše, tedy co se týká T 148, napletla se mi tam ale taky oranžová T 138, aspoň je vidět ten rozdíl.

DSC_0936

DSC_0937

DSC_0938

Tak to je všechno, hezké prázdniny všem…

DSC_0939

DSC_0940

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

8 komentářů k článku “Něco na prázdniny, třeba Tatra 148 S3”

  1. VoVo :

    Začínám těm autům zase po delší době přicházet na chuť, budu mi muset takovou sklopku taky postavit, jako malej jsem měl takovou tu velkou plastovou oranžovou sklopku, teď jsem koukal v krámě že dělají pořád to samé, jen s kabinou Tatry 815. A jinak dotaz na ty, co to už stavěli – normálně jsem pochopil, že to TTauta dodávají s čirou kabinou, tak ty polyuretanové žluté má Jirka na přání?

  2. Rosťopiš :

    Jako hračkář trochu přispěju: Tatrovku na písek jsme asi měli všichni. První byla dokonce T148 S1, ta byla modelovější, ale zase tolik nevydržela, pozdějc jí nahradila nezničitelná T815 sklopka a bagr, tu známe všichni. Minimálně sklápěčka se vyrábí dodneška (ale v šílenejch barvách) a třeba i v mutaci s kabinou MAN. Jinak ale myslim novinka minulýho podzimu je jakási reedice původní sklápěčky T148, kterou už ale dělá jiná firma a i ta tatrovka je z novejch forem a vypadá trochu jinak. Ale jak je vidět, legenda prostě stále žije. Ani nevim, že by tyhle tatrovky někdo někdy vyhazoval, vždycky se to dědilo co já vim… 🙂

  3. VoVo :

    Je vidět že jsi z mladší školy, já právě znal jen tu T148 S1, kterou jsem právě podědil 🙂 A vydržela dost, vždycky jsem jí chytil za korbu a tlačil jí před sebou. Jednou jsme s kamarádem měli každej svojí, tak jsme s nima vyrazili za barák na pole, kde jsme po sklizni napaběrkovali korby brambor a přivezli domů večeři 🙂

  4. Ladis :

    Tak to už jsem asi starý v.. ! Za mých mladých let nebyla o plastových tatrovkách ještě ani zmínka. Přesto i já jsem měl svůj velký náklaďák. Byl dřevěný neidentifikovatelného typu, ale zato s natáčecí přední nápravou.

  5. vober :

    …ja mel taky drevenou barcu 706 a dreveny 706 RO autobus. Jakpa to frcelo s kopecka. Nostalgie je mi pres sedesat.

  6. martas :

    Pred lety jsem sestavil T148 v 1:120 ze stavebnice a abych zahnal nudu, tak jsem udelal funkcni korbu. Pod ni byl priletovan vysoustruzeny drat, ktery prochazi otvorem v ramu vozidla. Je to super, kdyz muzete s korbou manipulovat. zkuste to, neda to velkou praci. 🙂

  7. jirka :

    Já měl taky ještě dřevěný náklaďák, už ani nevím, kde je mu konec…ale děti už měly plastovou jak T148 tak i T815. Ta 815 je ještě v kůlně, však jednou poslouží vnoučatům.
    Kabiny jsou běžně dodávány jako čiré, tyhle duté jsou na přání…
    a korby jsou sklopné, já je jen tak nenafotil, dokonce jsou už ta zadní leptaná čela k tomu připravená a na korbu zespodu přijde naletovat leptaná osička na to vyklápění.

  8. Střelec :

    Když už jsou tu Tatry, tak přidávam odkaz na jeden armádní speciál:
    http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=6205&f=175&sid=2b85e30b58a58917d92897a5d8ea34b0

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.