12
05/14

Tatra 813 stepnicka 041-001

Tak jsem se rozhodl postavit Tatru 813 8×8 z resinové stavebnice od p. Štěpničky.

Stavěl jsem verzi s dutou kabinou, protože se mi plná moc nelíbila, a se svou nešikovností bych ji zapatlal lepidlem. Stavebnice po sestavení a nástřiku ležela půl roku v krabici, ale po publikaci článku o barvě na sklo jsem ji ihned dokončil. Vyjádřil bych se asi takto: Nádherná detailní stavebnice impozantního vozidla, kterou jsem však poněkud degradoval spěchem, několikerým ulomením a nalepením schůdků (levý přední dvakrát, pravý přední jednou), avšak i tak dle mého názoru vypadá velice dobře.

Díly v sáčcích (návod už je vytažen). Vlevo kabina, vpravo zbytek.

Tatra 813 stepnicka 001-001

Kabina vybalena.

Tatra 813 stepnicka 002-001

Kola, rám, korba vybaleny.

Tatra 813 stepnicka 003-001

Resinove dily stavebnice začištěny, zde bylo třeba jen odříznout blanku a zabrousit.

Tatra 813 stepnicka 004-001

Tatra 813 stepnicka 005-001

Přilepeny stěny kabiny.

Tatra 813 stepnicka 006-001

Střecha přichycena gumičkou ke střeše, je to kvůli vlepení rámu čelního skla.

Tatra 813 stepnicka 007-001

Zde již přilepeno.

Tatra 813 stepnicka 008-001

Do interiéru jsem dal volant, přidal klubko lana, řadící páku, radiostanici.

Tatra 813 stepnicka 009-001

Tatra 813 stepnicka 010-001

Přilepeny zrcátka a policajty, zrcátka jsou moc daleko od sebe, je to moje chyba, v pozdější fázi jsem je spravil. Ale i tak, v leptu jsou 2 leva zrcátka (dnes už je to možná jinak).

Tatra 813 stepnicka 011-001

Tatra 813 stepnicka 012-001

Tatra 813 stepnicka 013-001

Tatra 813 stepnicka 014-001

Korby po mém pokusu o začištění.

Tatra 813 stepnicka 015-001

To samé rám.

Tatra 813 stepnicka 016-001

Pružiny. Todle začišťování asi nebylo extrémně těžké, ale bylo mnohem těžší než kabina.

Tatra 813 stepnicka 017-001

Zde již nainstalován, i když poněkud nakřivo.

Tatra 813 stepnicka 018-001

Nádrže.

Tatra 813 stepnicka 019-001

Zde již částečně začištěná korba.

Tatra 813 stepnicka 020-001

Tažná zařízení.

Tatra 813 stepnicka 021-001

Tatra 813 stepnicka 022-001

Výfuk ze špendlíku, v reálu není pokřivení vidět.

Tatra 813 stepnicka 023-001

Navrtání kol (otočné napravy se mi bohužel nepovedly).

Tatra 813 stepnicka 024-001

Skompletováno.

Tatra 813 stepnicka 025-001

Nachystáno na nástřik.

Tatra 813 stepnicka 026-001

Na poslední chvíli jsem si všiml, že chybí blatníky, dodělány z plechovky od noname nápoje.

Tatra 813 stepnicka 027-001

Nastříkáno, detaily a opravy udělány štětcem, Oranžovou jsem si namíchal, to oranžové pod korbou je víčko nádrže. Okna zasklena čirou barvou na sklo Amos, čelní sklo z fólie od staveb Auhagen, stěrače se poněkud nepovedly, zadní strana zrcátek je natřena olejovou fixou na opravy autolaku. Střecha poněkud odstává.Omlouvám se za fotky, i když fotím dobrý foťákem, tak chyba je asi u mne. Toto nastalo asi až za půl roku po sestavení, jelikož jsem nemohl sehnat clearfix, nikdy jsem s ním nepracoval, ale barva na sklo, řekl bych, že je velmi dobrá.

Tatra 813 stepnicka 028-001

Tatra 813 stepnicka 029-001

Tatra 813 stepnicka 030-001

Tatra 813 stepnicka 031-001

Napatinováno umbrou a patinátory rez a bláto (zvláště kola a vnitřek korby podle této fotky). Pokoušel jsem se vyrobit starší ale s péčí udržované vozidlo, které právě dokončilo cvičení (proto tolik bláta).

Tatra 813 stepnicka 033-001

Tatra 813 stepnicka 034-001

Tatra 813 stepnicka 035-001

Tatra 813 stepnicka 036-001

V krajině, těch dýní si nevšímejte, musím je ještě napatinovat ať tolik nezáří.

Tatra 813 stepnicka 037-001

Tatra 813 stepnicka 038-001

A v terénu.

Tatra 813 stepnicka 039-001

Tatra 813 stepnicka 040-001

A zde obrázek, který jsem obšlahnul podle reklamního fota, myslím že nádherně zdůrazňuje impozanci vozidla (stavby v pozadí jsou mlýn auhagen a homemade kravín s vepřínem, nedokončená část, kde bude les).

Tatra 813 stepnicka 041-001

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

10 komentářů k článku “Tatra 813 8×8 aneb impozantní nádhera”

  1. VoVo :

    Model podle mě úplně v pohodě, není potřeba se pořád za něco omlouvat, naopak se můžeš zaměřit na to co je dobře než na to co je špatně. Třeba nějaká kritika přijde, ale ta radost, která je cítit z článku, když to člověka bavilo, to 2x převáží, než když člověk předstupuje s článkem jako „hlavně mě nebijte“ :)))

  2. Rosťopiš :

    Také připojím komentář. Na vozidle je pár nedostatků, které sem chci vypsat. Ne jako kritiku, ale spíš jako ukázku toho, na jaké blbosti si člověk musí dáát pozor, když staví model. Takže tady to je:
    Znaky armády na dveřích mají být vždycky tak, že modrá je vepředu ve směru jízdy.
    Tatry 813 nikdy neměly blinkry v předním nárazníku, obě čočky jsou bílé světlo. Blinkry jsou v masce nad nimi.
    Vzorek na pneumatikách má při pohledu zepředu vždycky směřovat dolů, je to jako na traktorech.

    Mohlo by toho být víc, ale jsou to fakt prkotinky. Stejně jako VoVo si myslím, že je to úplně v pohodě model a i fotky se mi zamlouvají. Rozhodně to není nic podřadného.

  3. Zlámalík :

    Slušná práce. Rosťu jen doplním ohledně výsostných znaků: modrou dopředu a ČERVENOU DOLŮ. Ještě bych jen poznamenal, že by to chtělo přesněji vystihnout partie čelní sklo-maska, vypadá to jak MAZ, Tatry mají sklo více skloněné a přechod kapoty na masku je kratší, subtilnější, viz např.: http://www.tatratruck.cz/fotogalerie/auta_klubu/auta_klubu_08.jpg
    Ale umělecký dojem v terénu je perfektní, jen tak dál!

  4. Rosťopiš :

    Jenom doplním Zlámalíka 🙂 Zřejmě jsi myslel GAZ 66 (leda by to byl ten MAZ s dvěma půlkabinkami), ten má sklo utopené podobně. Tahle chyba bude ale nejspíš dána už špatným rozměrem čelního okna z leptu, protože jí opakují všichni mdoeláři, co dutou kabinu stavěli. Takže jedinou cestou jak se toho zbavit bude nejšpíš vyhození onoho dílu a nahrazení sloupků kousky drátku..

    Červená barva u vlaječek dole je snad samozřejmost a ostatně i na mdelu je tohle správně 🙂

  5. honzajbanzaj :

    Velmi dekuji za pozitivni hodnoceni, to o tech blinkrech vim, ale zjistil jsem to az po natreni, kdyz jsem shaněl fotky ohledně patiny vozidla, spravne bych mel mit jeste cervenobile pruhovana ta „tykadla“ vepredu, ale to se mi zaprvne nechtelo delat a zadruhe by to mozna pak nevypadalo tak dobre, vzhledem k tomu ze kvuli cukrovce mam v 15 ti, kdyz dlouho drin neco typu stetec, tuzka atd., vec velmi podobnou stareckemu tresu:-D

    PS:Ohledne tech omluv, to je tim ze tata strasne rad foti, a vim jaky je rozdil mezi jeho a mojimi fotkami, takze se trochu stydim:-)

    PPS:Mam nafocene i dalsi modely, ted zrovna dokoncuji kompletni prestavbu vozu Uz, ale jelikoz se blizi cas, kdy mame odevzdat zaverecne prace, tak modely sice dodelam a nafotim, ale rozhodne nestihnu napsat clanky.

  6. trenér :

    Máš to moc pěkný pane!
    PS: té kritiky starců nad hrobem si nevšímej. To z nich mluví závist, že ti je 15 a už bastlíš takový čupr stavby 🙂

  7. Rosťopiš :

    V čtyřiadvaceti stařec nad hrobem? No, ikdyž oproti 15 možná jo 😀 Ten model je fajn, o tom žádná. Jenom jsem sepsal pár tipů na co si dát pozor. Ty šrafovaný tykadla a hrany nárazníků nejsou pravidlo, spíš tuning, takže to, že je model v jednodušší, ale čistě zpracované variantě je jedině dobře.

  8. starsivlk :

    Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Důležité je ale to, že modely stavíš sobě pro radost a o tu radost se chceš podělit na těchto stránkách. Věřím, že u příštího modelu se určitě vyvaruješ některých chyb, ale jinak dobrý, líbí se mi to. Modely od Štěpničků se staví dobře a jsou kvalitní. Tak hodně úspěchů u dalších staveb.

  9. VoVo :

    Dívám se teď na fotky stavebnic od TTaut a ty leptané kabiny asi k té chybě svádějí, protože i Michal Štěpnička je má na prezentačních fotkách s úplně stejným schodem. Přitom odlitkové jsou v tomhle ohledu mnohem lepší.

  10. jirka :

    Jediným problémem je nesprávně umístěný rám čelního okna, ten musí být víc“podražený“, tedy přilepený zešikma, boční skla jsou v dolní části širší, směrem nahoru se pak zužují. Stačí se podívat na pár fotek skutečných strojů, na netu je jich fůra…

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.