20151004_213406Určitě znáte ten film Jízda. Prostě se uřízne střecha a mejdan může začít. To samé si řekli v bratislavském dopravním podniku, jen na to použili starší Karosu B732.

Tahle vychatávka je záležitost posledních let, není to specialitka nikterak stará a zřejmě se vyskytuje jen v jednom kuse. V Praze kdysi bývalo několik Karos bez střech (alespoň částečně), ale kde je jim konec, bůhví. To byly však vždy překopané LC735. Fotky jsem si z internetu stáhnul, bohužel dál je ukázat nemůžu. Tak se vrátíme do Bratislavy. Uřízli většinu střechy, místo ní dali jen rozvinovací roletu, kdyby náhodou pršelo, uřízli okna a místo nich dali jen madla na boky. A může se vyrazit.

20131229_222507

Spájení je jednoduché jako u jakékoliv jiné Karosy a nijak se neliší. Ve střeše jsou proleptané obdélníčky, kam se napájí na obou stranách střechy dvě podložky a jako třetí vrstva stříška nad markýzou. Pod stříšku už stačí ohnout do V samotnou markýzu a stavba je hotová.

20131210_191044_01

Pak už stačí fouknout skříň bílým sprejem a je hotovo pro obtiskování.

20131229_222221

Stavba netrvá o nic déle než jiné autobusy.

20131229_222239

Interiér je uspořádán jako ve skutečnosti – jen oproti reálu chybí madla nad sedadly (vhodné naznačit drátky – zábava na večer k televizi je zařízena) a možná chybí vyklenutí nad nápravami tím, jak je interiér posazen výš. Ale i tak vypadá interiér v autobuse přesvědčivě a autenticky.

20131229_222339

Kdo by měl větší zájem, může si s tím víc vyhrát.

20131229_222354

Obtisky jsou už přibaleny u stavebnice, a tak stačí obtisknout opět bíle nastříkaný autobus. Obtisky jsou dělané detailně včetně všech lišt a dalších doplňků (všimněte si například na čele pantů pro odklopení deklu pod čelním sklem).

20140113_232757

Zasklení opět fóliemi a barvou na skla Amos (jako v případě tohoto zadního trojúhelníčku).

20140113_232744

Sedačky jsou nějaká dřevěná dýha, tak jsem je natřel prostě nějakou krémovou.

20140108_202109

Všechny nápisy odpovídají skutečnosti, roleta je také z obtisku a díky tomu vypadá parádně. Roleta je v leptu vykousávaná, takže spolu s pruhy po aplikaci vodiček na obtisky krásně splynou v jednu a roleta vypadá jako živá.

20140108_202142

Sedačky jsou natřené krémově jen v prostoru sedáků, ale pro efekt to takto naprosto vyhovuje.

20140114_010111

Jinak jsem celý interiér stříknul tmavě šedou základovkou, nic víc.

20140114_010125

Madla na bocích jsem natřel barvou hliníku, zbytek je opravdu úplně shodný s obyčejnými autobusy.

20140114_010135

No a tím je dnešní rychloKaroska hotová, do sbírky neopakovatelný a unikátní kousek.

20140114_010204

Určitě tahle Karosa nebude trhat prodejní rekordy, je to model jen pro opravdové nadšence, ale když už byly základy autobusů hotové, nedalo mi to a tu radost jsem si udělal.

20140114_010148

Takže cíl splněn, radost je velká, konečně je pořádně vidět na interiér a mezi ostatními pixlami se střechou je to naprosto neobvyklý přírůstek.

20140114_010057

A ještě druhý kousek s naohýbanou střechou.

20151004_213359

20151004_213406

20151004_213415

20151004_213422

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

2 komentáře k článku “Karosa Cabrio – jízda na bratislavský způsob”

  1. starsivlk :

    Tak tohle je velice zajímavý model, jako vždy, pěkně udělán, prostě pěkný kousek do sbírky. VoVo je nezmar ale šikula.

  2. starsivlk :

    Tím nezmarem jsem myslel. že je k neutahání a stále něco nového a pěkného vymýšlí a vyrábí a to je moc moc dobře.Jen bych se opět přimlouval za nějaký ten trolejbus -))))))

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.