03
03/14

DSC_8724.thumbnailJeště jednou jsem se vrátil ke stavbě otevřeného nákladního vozu pro převoz sypkých materiálů , který je v nabídce stavebnic nákladních vozů od Malé železnice. Zase jsem zvolil ten Vase. Nějak se to rýmuje.

Žádné zdlouhavé představování, tuto stavebnici už asi všichni známe. Takže hurá do stavby.

DSC_1467

DSC_1465

Tentokrát jsem si při stavbě dal pozor, abych ty bočnice přilepil správně. Slepil jsem všechny černé díly najednou, nechal je do druhého dne pořádně vyschnout a odvětrat perchlór.

DSC_8674

DSC_8675

DSC_8676

DSC_8677

Ještě jsem sestavil podvozky, ložiska už byla součástí stavebnice.

DSC_8678

DSC_8679

DSC_8682

DSC_8693

Po řádném odvětrání jsem tedy nalepil ty papírové díly navrch, stejně tak u podvozků. Opět jsem využil k lepení perchlór, kterým jsem ty papírové díly napouštěl.

DSC_8684

DSC_8685

DSC_8686

DSC_8699

Gelovkou jsem ještě přilípnul v další vrstvě drobné dílky. Hotovo? Rozhodně né!

DSC_8700

Budeme dělat madla z drátků na vrátka a vázací oka pod horní okraj korby.

DSC_8701

DSC_8702

DSC_8703

Madla pod nárazníky, madla na čelní stěnu a na protější stěnu ještě proleptané stupačky z plechu.

DSC_8704

Zbývá dosadit leptané stupačky, kotvičky, které  mi zbyly na leptu od rajky, a ze struny nová madla ke stupačkám. 

DSC_8705

Lakýrník byl tak laskav a stříknul vůz přednostně. Obtisky jsem použil opět z nabídky od p. Jirana, a taky je doplnil o několik (s)prostonárodních obrazců z dob ČSD, kdy se ještě sprejerství u nás nevedlo.

DSC_8706

Osadil jsem kinematiky Peho se spřáhly.

DSC_8707

Ještě vyrobit náklad, tak rovnou dva, aby se mohl měnit, přeci nebudeme vozit jen uhlí, můžeme třeba i písek…

DSC_8720

DSC_8721

DSC_8722

DSC_8723

Doplnil jsem ještě ruční kola z leptu od Hekttora…a Vase jede do provozu.

DSC_8724

DSC_8725

DSC_8726

8 komentářů k článku “Vůz Vase opět a zase…”

  1. starsivlk :

    Moc pěkně postavené. Vůz vypadá velice věrohodně,dobrá práce a sprostonárodní nápisy tomu daji šmrc-)))). Stavebnice Malé železnice se staví moc dobře.Někdo si řekne, papír nic moc,ale u jejich stavebnic je to dotaženo v kvalitě a po nastříkání nikdo nic nepozná a modelář získá krásný vůz do sbírky.Je jen škoda, že nedělají i osobní vagony.

  2. Rosťopiš :

    No, sice jsem zezačátku nepatřil ke skeptikům, co se týče vagonků z papíru, nutno ale říct, že v poslední době to přehodnocuju. Všechny nízkostěnné vozy, co jsem stavěl (Res 54, 11 i Nas 10) se po čase výrazně prohnuly. Při stavbě jsem nic neodfláknul, všechno je pečlivě rovnoměrně slepené, přesto se po čase v modelu objeví nějaké pnutí a celý se prohne. I vozy co jsem srovnal se opětovně napružily do prohnutého stavu. Je to celkem problém, když už máte usazené kinematiky a podobné blbosti navazující na ostatní vozy v soupravě. Tím neříkám, že je to celé na prd, ale tahle konstrukce se zkrátka hodí jenom na něco.

  3. Juraj :

    Ad Rostopis:to prehnutie moze byt sposobene lepenim s perchlorom ktory spominate vo svojej recenzii nizkostenov MZ.Postavil som asi vsetko co ma MZ v ponuke a zatial sa mi nic neprehyba,pouzival som bezne modelarske lepidla na plast (Agama,Humbrol liquid poly,tamyia thin cement) a na papierove diely obycajny Herkules.
    Lepit s rozpustadlami je podla mna riziko pretoze spoje pracuju este tyzdne po zlepeni a dochadza k pnutiu a deformacii.Doporucujem skusit konvencne modelarske lepidla.Tolko moj skromny nazor.

  4. jirka :

    Rosťopiš: Máš pravdu v tom prohýbání, taky se mi prohnuly patráky na auta (ČSD). Tyhle Vase jsou ale v pohodě, možná že je to těmi vyššími bočnicemi, u pater a nízkostěnů právě chybí pevnost vysoké boční stěny…

  5. Rosťopiš :

    Jojo, Vase věřím že je v klidu, Es taky ok, ke Kilsům taky nemám výhrad. Ostatně ani u budov problémy nejsou. To je právě tou vhodnou konstrukcí.

    Na lepení požívám klasická kitařská lepidla, papír na plast ale většinou právě perchlorem (který ale doporučuje výrobce), papír na papír už herkulesem. Ono kitařská lepidla jsou taky rozpouštědlo, takže v tom zase tak zásadní rozdíl co do funkce a charakteristiky není, ovšem perchlór je díky řídkosti krátkodobě mnohem agresivnější. Takže to střídám podle toho, kde se co nejlíp hodí. K prohnutí (směrem nahoru) ale došlo až nějakou dobu po sestavení, když už všechny spoje zákonitě musí být vytvrzené, leč evidentně pnutí zůstalo. Možná by pomohlo, kdyby bylo ve vozech jedno dlouhé závaží a ne 3 menší, protože ty nic nevyztuží…

  6. jirka :

    Rosťopiš : …to máš asi pravdu, faktem je, že se mi prohnuly ty jen ty horní plošiny na těch patrech, ve spodní části vozu jsou plechová závaží a horní nemají nic, jen plast a papír.

  7. starsivlk :

    Tak nevím, ale mně se zatím žádný vůz neprohnul,je fakt,že nízkostěnné vozy jsem raději trochu vyztužil proužkem plíšku 1 mm silným

  8. malá železnice :

    Ahoj pánové,

    jedno malé doporučení:

    Pokud lepíte zmiňovaným perchlórem, nebo tzv. toluenovou směsí nebo něčím podobným, tak musíte brát v úvahu to, že pokud plast a papír lepíte pouze z jedné strany ( a papír promočíte kompletně) tak se Vám plast vždy prohne… Používáme stejný plast jako konkurenční společnosti ( převážně z Německa) u budov a ten by Vám to udělal taky. Jen ten náš je ve formě destiček.

    Na lepení větších ploch používejte modelářské lepidlo, které nanášejte ve formě „vlnky“ a pečlivě po krajích, kde potřebujete spoj.

    Dá se také použít co víme chemoprén – transparentní a ten nanášet třeba špejlí popř vteřiňák. Ale tyto dvě metody my nepoužíváme.

    Všechny vozy co jsou foceny u nás na stránkách míváme na výstavách a nejsou znovu lepeny!

    Těmto drobným chybám, které mohou nastat by jste se vyvarovali, kdyby jste navštěvovali naše workshopy 🙂 …

    S pozdravem

    Dan z malé železnice

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..