DSC_8360.thumbnailNa modelářském obzoru se nedávno objevil nový výrobce leptaných doplňků a celých modelů, a to sice: Modely mašinek, který raketově vystartoval s novými nápady na vylepšování stávajících modelů.

V jeho nabídce mě mimo jiné zaujal leptík na vylepšení interiéru přívěsných osobních vozů řady Baafx(ČSD)/010(ČD). Tak jsem neváhal a něco vzal na zkoušku.

DSC_8136

Na leptíku je plocha stropu s předleptanými otvory pro SMD osvětlení, nad tím jediným zatím váhám, jak to nakonec vyřeším, tyto otvory jsou připravené pro osvětlení analogové, já hodlám své vozy postupně vybavit osvětlením řízeným digitálně… Ale jinak je zde dílků dost. A připravil jsem si jeden stařičký přívěšák…

DSC_8367

Takže jsem začal stropním dílem, na něj přijdou postupně naletovat odkládací poličky pro zavazadla. Aby mi šlo rychleji, tak jsem si vyrobil rozpěrku (sletoval tři kousky odpadního plechu na sebe) .

DSC_8137

DSC_8138

Potom jsem hned přiletoval k těmto poličkám i madla.

DSC_8139

Dál stačí přisadit přepážky na rozdělení oddílu pro cestující od nástupních plošin a horní část je hotová.

DSC_8140

Vyzkoušel jsem, jak to bude nakonec vypadat ve spojení s původním vylisovaným interiérem

DSC_8140

DSC_8141

DSC_8142

Dále přijde na řadu úprava sedadel. Použitím leptaných částí vznikne nový sedák a opeřadlem, jehož součástí je středová rukověť. To je příjemný detail.

DSC_8143

DSC_8144

Na jejich instalaci je ale nutné u těch stávajících odříznou vylisovaná opěradla.

DSC_8145

A teď sestavit všechny zbývající sedačky…

DSC_8284

Na stěnu záchodku jsem nalepil ještě novou stěnu z leptíku, pak jsem dolepil všechny nové sedačky.

DSC_8286

Ještě vyrobit velkou sedačku na nástupní plošinu a na druhou zase přepážku se sedátkem pro vlakvedoucího (průvodčího).

DSC_8285

Na plastovém výlisku jsem kromě opěradel odřízl i jedno celé sedadlo na nástupní plošince, na té vzdálenější od záchodku.

DSC_8290

A pak konečně dolepil všechny ty sedačky…

DSC_8291

Už zbylo jen vše nabarvit.

DSC_8354

DSC_8355

Dosadit ještě strop a je to připravené k instalování do vozu.

DSC_8356

Takhle nějak by to mohlo vypadat uvnitř, ale to zvýrazní až osvětlení, taky na něj časem dojde…pak ještě na sedadla posadit figurky cestujících a bude to kompletní.

DSC_8357

Závěrem mohu říci jen: je to fajn, že se Pavel – Modely mašinek, pustil do návrhu, výroby a prodeje takovýchto doplňků, ale nejen toho, hlavně stavebnice dalších vozů, abychom si mohli všichni dále rozšiřovat své vozové parky. Už se těším na některé další stavebnice…

DSC_8360

25 komentářů k článku “„Tuning“ interiéru přívěsného vozu Baafx/010”

  1. VoVo :

    Za tu cenu to podle mě nepřináší rozhodně tu hodnotu, kterou bych od toho čekal. Vidět jsou ty příčky do oddílu, zbytek je vpodstatě k ničemu nebo by se alespoň mohl vyřešit jen menšími leptíky a tím příznivější cenou. Bohužel pro mě ukázka toho, jak některé lepty už postrádají smysl, pokud si tím člověk nechce zrovna honit ego před ostatními někde na modelářských setkáních. V tomto případě jste hlavně přispěli výrobci za váš pocit „že to máte úplně se vším co existuje“. (nebrat prosím osobně)

  2. Sadman :

    … když se nedají kouřová skla ze stavebnice, ale zasklí se růčo folií průhlednou, tak to tu hodnotu má, je tam krásně vidět. Ale je to práce na několik večerů .. 🙂

  3. VoVo :

    To si ale musíš nejlépe za další dvě stovky koupit ty nové bočnice 🙂

  4. sombrer0 :

    perfektne by sa to hodilo do diorámy kde by bol výjav zo zrážky tohto motoráku a kus steny by bol urvaný aby bolo vidiet tie detaily. inak mi to nepríde ako moc konštruktivny nápad.

  5. Martin Fitz :

    Náhodou, mě se to docela líbí. Je to sice věc, která moc praktického využití nemá, ale na druhou stranu bych to zas jako zbytečnost na dvě věci neviděl. Alespoň je po večerech co dělat. Kdo chce, tak si to koupí, kdo nechce, nikdo ho nenutí. Je pravda, že to nic levného není a vzhledem k tomu co to přináší, to nejspíš žádný prodejní trhák nebude.

  6. Saludo :

    V okamziku, kdy je interier osviceny, to beru jako celkem užitečnou vec – v te chvili je videt dovnitr i pres ta „kourova“ okna a puvodni sedacky nebo chybejici policky pak biji do oci.Ale misto hajzliku bych bral lepsi stupacky nebo bedny na podvozek.

  7. boristt :

    Mne sa to napríklad páči , som uchyl do detailov na modely , o ktorých viem a všimnem si ich možno iba ja 😀

  8. MirekTT :

    Mně se uvedené doplňky líbí a vůbec je nepovažuji za neužitečné. Je na každém, jak si model vyšperkuje. Měli bychom mít radost, že je vůbec z čeho. Vždyť kolik letadýlkářů a technikářů modeluje detaily interierů, které po sestavení modelu navždy zmizí z dohledu. Osobně bych se do interiéru pustil, až to budu stavět. Primárně ale čekám, až někdo opraví nejtěžší vzhledový crack na této stavebnici a tím jsou čelní okna, přesněji středová vzpěra s těmi dvěma vstřikovanými vředy. Řešení bych viděl jako leptaný vložený okenní rám obdobně jako čelní okna na tilligova sergeje od Hekttora.

  9. VoVo :

    Rám čelního okna existuje, zkus kontaktovat kolegu Zejmiho. Zasklít pak fólií samodomo. Je to jen ta příčka, která se vlepí doprostřed díry na okno, takže zřejmě to co přesně hledáš (viz odkaz).

  10. MirekTT :

    Díky za tip VoVo, obchod je uzavřen do jedné hodiny od tvého příspěvku. Tomu říkám rychlá komunikace. Zejmi reagoval v podstatě okamžitě na můj dotaz a já se už jen těším na zásilku. Ještě jednou díky:-)

  11. Pavel :

    Jirko: Díky za recenzi a vlastně i návod. Povedlo se ti to.

    K té přepážce na čele. Je také součástí všech leptaných bočnic 010 / 810 / 892, tak i když byla zmínka např. o schůdkách, drobné doplňky najdete právě zde v tomto leptu, který dále posunuje celkový vzhled modelu. Leptaná okna ( která vznikla právě díky ošklivosti kouřových LPH ), jsou už také na trhu.

    Vovo: Používám trochu jiné materiály, než ty, tedy dražší. Navíc do toho všeho musím počítat i daň a pojištění. Tobě patří dík, za zveřejnění článku

    Pavel ( http://www.modely-masinek.cz )

  12. VoVo :

    Kdybys nebyl tak domýšlivý tak by sis všimnul, že ti nevyčítám že na tom máš zisk. To je v pořádku. Ale za 200 korun zabírá většinu plechu modelový strop a to mi přijde fakt zbytečné. Podobný výsledek by se dal docílit na polovině plochy a kdyby to stálo třeba 120 – 130 korun tak bys na tom měl větší zisk a za tuhle prodejní cenu by se na to už dalo koukat jinak. U těch fochů nad sedačky se dá ta alpaka pochopit, nemusí se to lakovat, stejně tak ty madla, ale že používáš jak ty říkáš dražší materiál neznamená, že je to všude lepší volba. Dělat celé vozy z alpaky mi přijde třeba naprosto zbytečný luxus, a zaplatí to zákazníci.

  13. jirka :

    MirekTT: u tohohle modelu, který byl mimochodem sestaven někdy cca před 7 –mi lety už nebudu dělat další úpravy posloužil jen na odzkoušení toho interiéru. Nicméně tu příčku lze jednoduše vyřešit bez jakýchkoliv velkých nároků zbytkem leptu – vlepit pásek z okraje leptu, začistit a zasklít třeba jen tou fólií…

  14. blonďák :

    Leptík určitě přispěje k vylepšení interiéru. Akorát opěráky z plechu jsou příliš tenké a madla na nich moc vysoké. To nevypadá moc dobře. Ale jinak se mi to líbí.

  15. MirekTT :

    Osobně spíše než samotná příčka by se mi ale víc líbil vyleptaný celý okení rám, který by se vlepil do zřejmě upraveného otvoru. A po té by se podlepil dalším leptem, o něco menším, který by evokoval pryžové těsnění skla. Asi by to bylo náročnější na broušení a tmelení, ale když už se tak strašlivě kritizují brejle u MTB, nutno dodat, že obličej téhle stavebnice též není ready (bez ohledu na dobu vzniku, centimetr je pořád centimetr a vyjiskřit formu šlo dobře už tehdy) a nevím, zdali to zachrání ta příčka. Minimálně ten model určitě vylepší, tomu zase věřím a proto jsem si lept koupil..
    Jinak interier a bočnice vítám a též plánuju jejich nákup (bez ohledu na to, z čeho jsou vyleptány a zdali použiju vše, nebo ne).

  16. Pavel :

    Vovo : Celý vůz z Alpaky, zatím byl prototyp Bymee, kde je spousta madel, navíc v tomto jednom leptu, bylo vše, tzv. i rámy oken. Další vůz je vložený 051, také prototyp a vůz 053. Tyto vozy budou ale v sérii leptány na Mosaz a okna budou zvlášť, tedy v Alpace. Interiér u 010 by se dal ponížit cenou, např. při volbě stropu z kartonu, tam ale zatím nemám žádné zkušenosti. Uvidíme co přinese budoucnost, tuto variantu jsem již zvažoval, právě i pro zlevnění interiéru např. vozu 053 / 054. Tzv. kombinace kartonu a plechu.

  17. starsivlk :

    Se zájmem jsem si přečetl článek a prohlédl foto. Je to pěkně zpracovaný interier,to osvětlení vnitřku vozu je hezké, ale souhlasím s VoVo,jsou tam některé díly zbytečné. Někdy mi připadá, že výrobci leptů jdou až do absurdity, někdy méně ale znamená více. Kolik modelářů, tolik názorů,to je dobře, proto tu tenhle webík je a proto sem rád chodím pro dobré nápady ač už jsem letitý kmet -)))),Rád se něčemu novému přiučím.

  18. VoVo :

    Co jsme se bavili v Pečkách, tak jsi právě říkal že budeš dělat všechno z alpaky, takže proto jsem to zmiňoval. Pokud půjdeš cestou kombinace mosazi a alpaky, vidím to jako lepší řešení.

    Pokud bys uvažoval o řezání laserem a pořizoval třeba řezačku (levné A4 se dají z Číny sehnat cca za 13 tisíc) tak bychom se možná domluvili i na nějaké placené spolupráci z mojí strany, že bych přispěl na provoz 🙂 Zkoumal jsem komerční nabídky v ČR na řezání a ta minutová sazba není nic moc (6-12 Kč/min bez DPH). To už se občas vyplatí nechat to vyleptat 🙂

  19. vvitty :

    K tem levnym laserum je potreba jeste pripocitat dopravu, to je dalsich cca 10 tisic, a clo s DPH za bura a jsme v tom za 25+ ani nevis jak 😉 K tomu je vhodne aby clovek neco vedel o elektrice, protoze prvni co je treba po vybaleni udelat je kontrola a leckdy prestavba elektroniky… uz jsem takhle nekolik ruznych CNC udelatek z Ciny rozchazel pote co je novy majitel zapnul a vyletely pojistky 🙂
    Nicmene rezacku zvazuji …

  20. VoVo :

    Vím, proto se do toho nechce mně osobně, protože bych to asi nerozjel 🙂

  21. Rosťopiš :

    Přijde mi to takové úsměvné, stěžovat si na danění, protože s tím musí počítat automaticky každý, kdo něco chce dělat opravdu na kšeft. Stejně tak s tím materiálem, zvolit vhodnou technologii a materiál je naprostým základem každé výroby a pokud to někdo neumí vychytat, tak to ale není nic co by v zákaznících mělo vzbuzovat soucitné pochopení. To je jako kdyby zlatník vyráběl dekly na kanály a fňukal že to má drahé kvůli použití zlata…
    Celkově (to není mířeno na nikoho konkrétního) mi poslední dobou přijde, že všichni chtějí dělat všechno, jaký nepředvedou zlom v oboru a přitom dojíždějí na zcela základních věcech a výrobky co jsou na trhu už roky netrumfnou.

    Nad řadou doplňků taky kroutím hlavou. Detaily mám rád, ale z téhle sady je jich vidět tak 5%, a to ještě jenom při osvětleném interiéru. Pokud bych chtěl nějaké ty viditelné doplňky jako stupačky a tak, musím jít do další sady za dvě stovky, pak ideálně ještě okýnka za další stovku a ve výsledku to není zase takový rozdíl oproti základní stavebnici za 170 kaček není. Nebo rozhodně se dají ty viditelné doplňky sehnat od jiných výrobců za pár kaček. U těch okenních rámečků mě to do očí bije nejvíc, pokud je nalepím do bočnice LPH, získám krásně utopená okna horší než u kdejakého odlitku. Přitom okenní rámečky co se nevlepují zevnitř a za pár kaček už léta vyrábí Detail…

    Je otázka, kolik zákazníků si tyhle doplňky najdou, je ale taky fakt, že to uspokojí i krajní šílence, na které dosud nikdo moc nemyslel… Snad ale jejich zvrhlé choutky nepůjdou ještě dál, když už mají i zavazadlové poličky ve vagonech 😀

  22. Střelec :

    Koukam – hezkej strop. Ale chtělo by to možná i komplet leptaný sedačky i s nožičkama – daly by se pak použít do vyhlídkový verze Ds, kam je (patrně v Budějovicích) prostě přemontovali z odepsanýho vlečňáku. Nebo rovnou dělat konverzní sadu na „vyhlídkový“ Ds. Vyhlídková verze Ds je (zatím) specifika šumavských parních vlaků – klasické DS prořezali a upravili v nákladním prostoru tak, aby zůstaly bočnice ve výši spodku oken osobního vagónu. Uzavřený zůstal jen služební oddíl, střecha zůstala původní a také se neměnila nosná (kovová) kostra. K sezení byly namontovány výše zmíněné sedačky, uspořádání kopíruje jejich rozmístění ve vlečňáku, nebo motoráku.

  23. Střelec :

    Vyhlídková Ds je zvenčí k vidění tady:
    http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/310151.jpg
    Kdysi jsem si ji prohlížel v Černé, sedačky byly koženková klasika z 810 nebo vlečňáku – vlevo kratší, vpravo delší (při pohledu směrem ke služebnímu oddílu).měly i ta ucha na rohu opěradel do uličky.

  24. VoVo :

    No zrovna ty ještě Pavlika na takový nepravosti naváděj 🙂 Naopak ty sedačky už teď jsou kromě stropu další věc, která tam zbytečně zabírá spoustu místa. Ty původní opěradla jsou sice trochu masivní, ale pořád se blíží realitě asi víc než ta leptaná, protože ta leptaná jsou zase moc tenká. Řešil bych to jen nějakými sólo madly, která by se chytře zafixovala na ty původní opěrky. A ty dej s nějakým vyhlídkovým Ds pokoj, nebo to Pavel zadčne vyrábět a co pak. To Ds by byla ještě větší kravina než cokoliv jinýho :)))

  25. Anonym :

    Super husté

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..