04
11/13
rubrika: Silniční vozidla, autor: jirka

DSC_8105.thumbnailA opět tu máme něco nového od p. Štěpničky, tentokrát pro „změnu“ zase trochu tatrovek. A to Tatru 815 a Tatru 148, obě v provedení Agro, tedy jako nosiče zemědělských nástaveb.

Kabiny jsem opět volil v duté variantě. Nejdřív začistit a sestavit podvozky, no jo, jako vždy, kola přední nápravy natáčecí…

DSC_7766

DSC_7768

Na podvozcích jsem ještě málem zapomněl na torzní tyče

DSC_7771

Rámy bylo nutné doplnit nádržemi, skříňkami za kabiny a taky zadní části předních blatníků.

DSC_7773

Zkompletoval jsem kabiny, dílky z leptíku kabiny jsem doplnil i na rámy podvozků, tedy přední a boční stupačky. A na skříňky za kabiny držáky rezervních kol.

DSC_7887

DSC_7888

Nyní na řadu přichází zcela nové lepty na doplnění a vybavení podvozků pro tyto tatrovky, které budou sloužit k převážení zemědělských nástaveb.

DSC_7889

Z nich se na rámy doplní blatníky kol zadních náprav, přídavná podpěra pro nástavbu a zadní nárazník se závěsem. Dále je tam konzola pro tlumič výfuku a držáky pro nástavbu.

DSC_7890

DSC_7891

DSC_7892

A už tu další nový lept, a to první sklopná nástavba typu MV 2-024.

DSC_7893

Na jejím sestavení, si myslím, nebude nic těžkého.

DSC_7948

Po sestavení ještě čela vybavím skosenými čelníky.

DSC_7952

Zespoda potom přijdou naletovat sestavené patky (akorát je potřeba dát pozor na správné usazení do předleptaných prohlubní).

DSC_7953

Obě čela je ještě potřeba vybavit mechanizmem sklápění bočnic. A hned potom mohou přijít na řadu podpěry.

DSC_7955

A ještě pro lepší stabilitu potřebují patky.

DSC_7956

A takhle nějak by mohla vypadat odstavená nástavba někde v areálu zemědělského družstva.

DSC_7957

Anebo by takto mohla vypadat s najíždějícím vozidlem.

DSC_7958

DSC_7959

A můžeme se pustit do další nástavby na samostatném leptu, pro změnu velkoobjemová typu BVN-049.

DSC_7895

Opět to není těžké, opatrněji naohýbat, bočnice jsou slabší díky proleptání sítí. Pak hned patky a ovládací mechanismy.

DSC_7960

DSC_7961

A zase sestavit podpěry.

DSC_7962

Další celá sestava je hotová.

DSC_7964

Tak ještě nevím, jestli bude na tatrovce nebo samotná…

DSC_7966

Ale když jsou u kabiny tatrovky otevřené dveře, to by mohla být samotná a Tatra pod ní najíždět.

DSC_7965

DSC_7967

Nástavby by se daly i na tatrovkách prohodit…

DSC_7968

DSC_7969

DSC_7970

No ale, když už jsou ty nástavby, tak by se nějaká šikla i na T 148, tak na to mrknem…

DSC_7975

Z destičky jsem si vyrobil jednoduchý rám, dá to sice trochu práce, ale zvládnem to.

DSC_7976

A copak je to za leptík? To jsou asi doplňky pro T 148 nebo ne?

DSC_7977

Tak jsem nejdřív použil listová péra na zadní nápravy.

DSC_7978

Pak vyrobit torzní tyče a zase řízení předních kol.

DSC_7979

Na rám by to chtělo taky nějaký interiér a nádrž.

DSC_7980

DSC_7981

Kabinu máme dutou, a k tomu ten leptík na doplnění rámu podvozku.

DSC_7982

Tak nejdřív kabinu – z drátu příčky do oken, pak zrcátka a tykadla na blatníky.

DSC_7984

A ještě nezapomenout na rám. Podobně jako u T 815.

DSC_7985

Snad bude vypadat taky trochu k světu…

DSC_7986

Jdeme na nějakou nástavbu, volba padla na typ MV 2-024.

DSC_7983

No když je sklopná, tak ji teda sklopím, aspoň bude trochu změna. Rozřízl jsem bočnici, abych ji rozdělil, spodní čelo sklopit a horní zavěsit do čel. Nejvíc práce dalo natvarovat do správné polohy sklápěcí mechanismus bočnic (kdo by si případně nevěděl rady, použijte strýčka googla, ten něco určitě najde).

DSC_7987

Z trubiček jsem „zfouknul“ pístnice, akorát nějak upevnit.

DSC_7988

DSC_7989

A máme ji na tatrovečce…

DSC_7990

DSC_7991

A máme hnedka tři kousky připravené do lakovny…

DSC_8101

DSC_8001

Už nezbývá nic jiného než sestavení Tater po nastříkání. Hlavně ty díly navzájem nepomíchat.

DSC_8094

DSC_8095

No a když jsou „jezeďácké“, tak nějaké logo na dveře, třeba , samozřejmostí jsou „espézetky“ a označení max. rychlosti, filtry…

DSC_8096

Už asi zbývají jen ty stěrače…

DSC_8097

A když mám otevřené dveře kabiny, tak taky někoho dovnitř posadit.

DSC_8098

DSC_8099

DSC_8100

Je tu i ta „stočtyřicetosmička“ s vyklopenou korbou.

DSC_8102

DSC_8103

A všechny tři dohromady.

DSC_8105

DSC_8107

A na závěr pohled z „ptačí“ perspektivy.

DSC_8108

Panu Štěpničkovi rozhodně opět patří díky za snahu o rozšíření vozového parku převážně tatrovek.

DSC_8106

Stavebnice Tatry 148 i 815 můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

14 komentářů k článku “Tatry 815 a 148 Agro”

  1. Zlámalík :

    No to je zas precizní práce, kolchozníci můžou jásat! Za skvělý počin díky výrobci i staviteli!

    Jirko, dovolím si přispět radou k vylepšení fotek – zkus při focení fotit z větší dálky, do pásma ostrosti tak dostaneš víc věcí. Potřebnou část pak vyřízneš. Nebo, pokud to tvůj foťák umí, nastav větší clonu. Něco o tom (bez zbytečných technických detailů) je třeba tady: http://www.fotoradce.cz/pracujeme-s-hloubkou-ostrosti-clanekid107
    Případně poradím.

  2. motorak :

    Pěkná práce.
    ZLÁMALÍK :Ti fotky nejsou tak zle 😀 !No i když trochu světla by neuškodilo 😀

  3. Rosťopiš :

    Na tohle nejde říct než „no konečně“ 🙂 Už ani nevím, kolikrát jsem tyhle modely u Štěpničků nadhazoval. Tímhle je ukončená taková ta základní řada nástaveb a AGRO bude asi po sklopkách nejužitečnější varianta pro kolejiště nebo diorámko. Ještě rozmetač hnoje, cisternu a máme to komplet. A potom bych prosil trambus nebo Liaz 100 🙂

    Pro Jirku tradičně pochavla, ta funkčnost všeho možného mě vždycky dostává… Akorát drobná připomínka, u 815 jsou opačně výfuky, roura by měla foukat smrad směrem dozadu. Některé tatry to sice takhle mají, ale pak je úplně jinak tvarovaná trubka co vede z tlumiče (vždycky to prostě fouká na zadní kola, ne od nich).

  4. jirka :

    Díky, že se Vám to líbí, brzy tyhle stavebnice budou k dostání…

    Rosťo: dík za upozornění, jsem ty výfuky lípnul a když jsem to zjistil, že jsem je dal opačně, už bylo prostě pozdě, a já myslím, že trambusů a Liazek obecně se taky dočkáme…a máš pravdu, cisterny by se hodily, aspoň by mohlo být kompletní JZD!

  5. starsivlk :

    Dobrá práce, precizně postaveno, moc se mi to líbí a je pravda, že Štěpničkové vždy s něčím novým překvapí a vždy je to perfektní. Jenže je to jenže – proboha, už mám na kolejišti přetatrováno,ještě bych od nich bral T111 – cisternu. Po každé když jsem na návstěvě u nich je přemlouvám už na jiné značky,a bral bych i nějaký historický bus ,ten bus platí i na VoVa-))) a nejen bus, ale i trolejbus-))))
    Sice hudrám, ale jsem rád za každou novinku.

  6. jirka :

    starsivlk: Z toho přetatrováno si nic nedělej, ještě si můžeš pořídit T 805 od Aleše Marboa, už je mám hotové a taky nevypadají vůbec špatně, anebo T 815-7, ale to je už VI. epocha!

  7. Rosťopiš :

    Právě, s touhle variantou tatrovek a nástavbami se dá udělat docela fajn zátiší na malé ploše a bude to vypadat jako typická místní situace.

    A je pravda, že Kopřivnici mají Štěpničkové zmáknutou komplet, je načase se poohlídnout do Jablonce 🙂 Když si vezmu řadu MT, opět vpodstatě jedna kabina a jeden základní typ šasi se spoustou nástaveb, u Liazek 100/200/300 to chce kabin i podvozků trošku víc, ale základ je pořád stejný.. No budu čekat a doufat 🙂

  8. jirka :

    Rosťopiš: Jo, jo, čekej, určitě se dočkáš…

  9. VoVo :

    starsivlk: i nějaký historický bus …něco bude po vánocích 🙂
    Brzy tu bude článek na Liazku z Peček a i na tu T805, Jirka nás zásobuje a já mám taky Liazku rozdělanou. Sice se samozřejmě ozvou hlasy, že se ty tvary moc nepovedly, ale já si zatím komfort lisované stavebnice při stavbě celkem užívám 🙂
    Ovšem zde Jirka opět nezklamal – vždycky obdivuju ty jeho stavby „našel jsem doma dělo tak si k tomu z destiček postavím i plošiňák pod ten tank, co k tomu dělu dodělám“. Je to ohromně inspirující a pro mě odvětví modelařiny, které mě hodně baví (i když na něj nemám moc čas a ve výsledku ani moc trpělivost).
    Fotky – holt úděl zrcadlovky, to vyřeší jen stativ. Proto pořád fotím modely radši na stařičký ultrazoom. Ony ty auta jsou taky řádově menší než vagóny, to udělá taky své. Ale už jsem i Jirkovi psal mail, že ty poslední série fotek se zdají být dělané za slabšího světla, to taky s tou hloubkou zahraje protože se to foťák snaží vyrovnat tou clonou. Takže pro začátek za mě „víc svítit“.

  10. jirka :

    VoVo: Vojto dík, no jo zrcadlovka a makro, asi taky sbalím dětem ten starý ultrák, který mají na hraní, máš pravdu, budou Liazky, budou T 805, i ta 815-7, možná i zase něco ve stylu: “ „našel jsem doma dělo tak si k tomu z destiček postavím i plošiňák pod ten tank, co k tomu dělu dodělám“ „, to ale podle času, kterého taky nemám moc na zbyt, pracuju teď na jednom dost velkém projektu…ale budou zase taky nějaké vagónky, abych nebyl napadán, že stavím jen samá auta.

  11. Michal :

    Jirko, paráda ako vždy!

  12. _lt_ :

    Já teda Štěpničku s ničím neotravoval, ale za Liaz a trambus se přimlouvám taky. Nejdřív ale dodělat ty tatrovky… čekám a čekám na něco takového:
    http://imageshack.us/f/88/obraz04dv1.jpg/

    K čemu jsou na kolejišti rajky pokud nemám betonárku, no jedině když bude cement do čeho přeložit. Nástavby na cement byli i na novějších tatrách… a včetně těch cisteren je to pole neorané.

    Jinak pěkná práce Jirko, je radost se těšit na takové články.

  13. milostt :

    Hmm moc pěkná práce, konečně zas novinka od Štěpničky, Tatrovek nikdy nebude dost, taková 148 v provedení lesovůz by bodla , skoro na každem kolejišti je pila…hmmm

  14. VoVo :

    Jirko, dívám se tak na to, a říkám si, že máš na čele rámu blinkry dole – nemají být nahoře směrem od hlavního světla?

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.