Opět se jedná o vozidlo z nabídky stavebnic od p. Štěpničky. Tato stavebnice je v jeho nabídce delší dobu. S její stavbou jsem odolával hodně dlouho, pořád jsem uvažoval nad nějakou úpravou plné kabiny – že jí uvnitř vyfrézuju.

Až to nakonec p. Štěpnička vyřešil za mne a na zářijovou burzu dovezl stavebničku duté velké kabiny pro T 813. Tím to bylo vyřešeno.

Po začištění jednotlivých dílů jsem tedy přikročil k přípravě nejprve podvozkových částí. Navrtal jsem všechna kolečka tak, aby se snadněji nechala přilepit na osy. Pak jsem je také přilepil.

Ještě jsem na rám připevnil listová péra mezi přední nápravy a k zadní jsem vyrobil torzní tyče.

Dále na korbu jsem přilepil nádrž, schránky na nářadí a blatníky. Ty prostřední bylo před přilepením nutno seříznout. A na korbu ještě taky přilepit výfuk.

Takže jsem se pustil do sestavení kabiny. Opět na tom nic není.

Začistil jsem spodní díl a vyzkoušel jeho umístění na podvozku.

Pak jsem vyjmul vrchní díl z leptu, rámy oken a vytvaroval.

Následovalo přilepení na spodní resinovou část kabiny.

Vyzkoušel jsem ještě zakrytí kabiny odlitkem střechy.

A taky jak to bude vypadat komplet na autě.

Porovnání odlitku plného a duté stavebnice, prostě paráda.

Nyní stačilo doplnit stupačky, zrcátka a „tykadla“.

Taky jsem přidal leptané závěsy pro připojení přívěsů.

Ještě zadní cedulku pro espézetku.

A nyní budou jednotlivé sestavy nastříkány, nejprve základovka, potom vrchní Revell 30 na kabinu a nástavbu, podvozek černou SM 302

Na kabinu byly jednak umístěny loga ČSAD, pak taky přední espézetka. Nyní zalakovat. Trochu napatinovat , prostě provozní špínu. Potom zasklít kabinu a doplnit ještě stěrače.

A ještě celé vozidlo zkompletovat. Tak mám další přírůstek, bude potřeba k ní taky nějaký podvalník.

11 komentářů k článku “Tatra 813 6×6 jako tahač přívěsů”

  1. Trainmaniak :

    Nádherná práce. Holt když někdo umí… 🙂 Pamatujete, když se dělala, byť v různých barvách, na bowdenové ovládaní? Vždycky jsem ji chtěl, nikdy jsem ji neměl… http://www.starehracky.cz/katalog_detail.php?&kategorie=ITES&hracka=341

  2. jirka :

    Trainmaniak: Dík, na tu s bowdenovým ovládáním si pamatuju, taky jsem po ní toužil, ale hold jsem nemohl mít všechno.

  3. TTmili :

    Suprovka, ty duté kabiny mě lákají, ale problém je že nevím jak na to zasklení. Můžeš poradit co na to použít, a jak to vyřešit pak s lakem a patinou, když už tam okna jsou, aby nebyl problém s nejednotností patiny například.

  4. LachTTan :

    Tatru chtěl řídit každý správný kluk.

    Zasklení se taky bojím jak a čím. Stálo by samostatný článek s podrobnostmi.

  5. Rosťopiš :

    Se zasklením to já dělám tak, že střechu přilepím jenom bodově někde v růžku kapičkou vteřiňáku a kabinu normálně nastříkám, natřu zevnitř, přelekuju, napatinuju…. Pozor, matným lakem je model třeba přestříkat taky ještě před zasklením, jinak by ona nebyly průhlené. Když mám nabarveno, střechu z kabinky zase odloupnu, mám tak zase přístup dovnitř. Pak okna zasklívám fólií, podlepuju zevnitř vždycky celou stěnu najednou, fólii lepím Sidoluxem. Není na škodu nasidoluxovat celý proužek fólie usazený v modelu, zase se ale lesklý lak nesmí moc dostat na už matné části modelu. No a když je to hotovo, tak zase zpátky přilepím střechu. Vypadá to složitě, ale není 🙂 Záleží taky jaký má kdo postup, třeba kabina na Zetor 50 Super jde zasklít ClearFixem a asi by tak šly udělat i kabiny náklaďáků…

    Co mi u dutých kabin na T813 vadí je moc „zaražené“ čelní okno, mělo by být víc sešikmené a rozhodně by neměl na čumáku být před ním takový schod. Ale asi to dost záleží na tom jak se to povede komu zrovna slepit a jak moc si s tím vyhraje. Dutá kabina na T815 je v tomhle ohledu na spasování mnohem jednodušší, takže tu určitě pro seznámení se stvebnicí doporučuju spíš než T813.

  6. Fanda_TT :

    Krásná práce… Ani jste se nepochlubil s otáčecími koly! Asi jste dělal 2 kusy současně – na snímku se základovkou se kola neotáčí, ale na dalších už jsou otočná. Bomba!

  7. jirka :

    Díky Rosťopišovi to tu už nemusím popisovat, jak na zasklení a patinu, prakticko to dělám podobně, fólii jsem lepil normálka clearfixem. I toho zetora jsem zasklíval fólií. To čelní okno je lepší zalepit až pod nabodovanou střechu, já ji bodnul herkulesem, sice jsem čekal dýl než zaschnul, ale zase jsem si odskočil k něčemu jinému.

    Fanda_TT: Máte pravdu, popletly se mi trochu fotky dohromady, takže finálka je už s těmi natáčecími. Já už to tak dělám u všech náklaďáků, inspirovaly mě svého času modely od fy. Gábor, když to šlo tam, tak proč by ne nám, že jo?

  8. vober :

    Jirko, co má ta tatra před čelním oknem za parapet?

  9. jirka :

    vober: Když se pořádně zadíváš na 6-tou a 7-mou fotku, tak odlitku spodku kabiny, na horní ploše čelní stěny je viditelný takový vystouplý nálitek, zatím jsem to nijak neřešil, ale asi by sto dalo odbrousit a ten rámeček čelního okna přilepit jen tak.

  10. vober :

    Jirko a co nalepit čelní okno víc šikmo.Na „Staré náklaďáky“ na fotkách se mi to zdá šikmější.

  11. jirka :

    vober: teď doma nemám žádnou rozpracovanou stavebnici, až se budu pouštět do další, tak to zkusím, když jsem stavěl asi čtvrtou-pátou, už jsme o tom začal uvažovat, že to čelní sklo asi víc „podkosím“.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.