Aby nás nikdo nemohl nařknout, že tu děláme jen vláčky, tak dneska budeme dělat něco pro fandy JZD. Sólo valník na řezanku od Michala Štěpničky.

Sólo říkám schválně, protože mě hned vcelku upoutalo, že za 150 Kč dostanete „jen“ samotný valník a za co ho pověsíte je na vás. Michal Štěpnička v nabídce zatím vhodné „tažné“ vozidlo nebo zvířectvo nemá, takže buďto sehnat něco od konkurence, nebo postavit staticky do pole nebo do JZD. Zase když už je valník, tak taková Tatra 815 Agro by nebyla marná, co? 🙂

Každopádně tahle stavenbička (zase se tomu nedá říkat stavebnice, když to má 5,5 dílu) vypadá snadně a musím uznat, nakonec i dobře. Určitě záleží na každém, co od tohoto modelu očekává a své příznivce si určitě najde hlavně mezi fandy zemědělské techniky. Já jsem takový začínající fanda, v brzké době mě čeká ještě související řezačka (jak my neznabohové bychom řekli – kombajn), která by „to“ měla sypat rovnou do tohoto valníku…

Komplet obsah – je toho opravdu nula nula prd.

Hlavní změnou asi je, že tady naprostou většinu stavebnice tvoří lepty.

Návod je myslím tentokrát vcelku jasný.

Je to taková milá stavebnička na pár krátkých večerů. Za 10 minut jsem měl očíštěno a naohýbáno. Oj už jsem vsadil do přední nápravy – zůstává pohyblivý, což je fajn pro budoucí instalaci do různých provozních situací.

Celá nástavba je z jednoho kusu leptu, takže stačí naohýbat.

U ohýbání jsem měl podobný problém jako nedávno u lokomotivy 714 – drážky na ohyby jsou asi dělané přesně pro ohyb do úhlu 90 stupňů, ale protože plech pruží, tak se těch 90 vlastně nedá pořádně dosáhnout a plechy jsou trochu vyhnuté ven.

Při snaze o spojení to pak má tendenci dělat jakousi „vlnu“ aby se to připružilo zpět k ostatním hranám.

Dobře je to vidět tady ve spodním rohu, kdy jsou oba díly od sebe trochu odchlíplé. Je to malinko, ale je… A to jsem ještě drážky pro ohýbání projel nožíkem, jak mi kdysi někdo radil… Slepené je to vteřiňákem.

Přední náprava je dělaná tak, že jí lze udělat otočnou. Zkusil jsem čep zalepit kouskem papíru, aby náprava z čepu nevypadávala, a fakt to funguje.

Osobně bych se přimlouval za delší trn čepu a nějaký na míru udělaný leptíkový kousek, který by se na čep nasadil a zalepil, ale to už je asi pozdě…

Zadní náprava je přilepená na tvrdo vteřiňákem k polyuretanovému rámu.

První zkušební sesazení a je vidět, že to bude asi vypadat fakt dobře…

Obě hrany byly takové pěkně rovné, tak jsem je kleštemi trochu zvlnil. Přestříkáno první lehkou vrstvou základovky.

Holt v JZD do toho občas bouchli, občas se na poli stane, že ta foukací roura od kombajnu (já vím, to je názvosloví…) do toho občas třískne při souběžné jízdě (Turek měl asi zrovna v sobě pár piv)… Hlavně že to funguje…

Hotový podvozek. Nejdříve nalepená rezerva do držáku – držák byl tedy určitě menší než rezerva, takže jsem ho tak nějak naohýbal dle té rezervy a přilepil asi trochu jinam, než patří. Kápnul jsem nakonec lepidlo přímo na rezervu a přimáčkl jsem jí k polyuretanovému rám – ten lept představující držák tam jen tak visí jako ozdoba…

Zadní rám, zástěrky se světly a SPZ, závěs na další valník.

Je to fakt pohodička…

A tím je valník sestavený.

Rozhodně další začátečnická stavebnička, na které si můžete vyzkoušet, jestli vám tento styl sedne.

Surfacer. Toho bordelu na Surfaceru si nevšímejte, to se jen valník dostal omylem ke stříkání jiné barvy.

S barvením je to trochu potíž a zároveň radost – nenašel jsem na internetu jedinou fotku přímo tohoto exempláře. Našel jsem ale spoustu podobných a dá se říct, že co valník, to unikát. Lidová tvořivost přivedla valníky do barev od šedé (nejčastější) přes zelenou až po modrou. Takže jak kdo chce… Já zvolil mix barev od Agamy v odstínech Hliník (metalická) a R3M (pro zesvětlení).

Podvozek samozřejmě černě, jen ráfky opět Hliníkem.

A slepeno k sobě.

Vzadu je obtisknutá SPZ a světla natřená červeně.

Patina je provedena jen olejovkou – Umbrou pálenou.

A dovnitř jsem nasypal trochu Purexu od Poláka – aby se lidi neptali, co se v tom vlastně vozí (nápověda – na uhlí to není).

Ono to vypadá na fotce asi blbě, ale je to prostě nařezaná píce… (od slova „pícniny“, jasné?)

Kola a vůbec celý podvozek jsou hodně zašmrdlané štětcem patinátorem Prach – mat to utlumí.

A ano, utlumil 🙂 Tím je valník hotový k umístění do pole nebo do JZD na vykládku…

Já jsem s výsledkem spokojený, ale protože jsem vlastně vědomě v reálu přímo tento valník nikdy neviděl, tak se můžu tak leda domnívat, že to tak má vypadat 🙂

Já k tomu nemám co dodat, tohle bylo fakt snadné a je to přinejmenším zajímavé! Přední náprava se mi otáčí, oj se sklápí, konečně mám nějaký interaktivní model 🙂

V nabídce Michal Štěpničky (ttauta.wz.cz) je stavebnice jako horká novinka, na březnové pražské burze už bude také dostupná, takže pokud nevíte, do čeho rýpnout, tohle může být fajn tip 🙂

Už vidím ty davy škarohlídů, že se plný valník zelenýho nevozí na nízkostěnném voze, a protože průjezdný profil bla bla bla… Je to jen ukázková fotka, jasné?! 🙂

Stavebnici můžete zakoupit na e-shopu MojeTT.cz >>>

18 komentářů k článku “Valník na řezanku od Štěpničky”

  1. Michal :

    Opäť veľmi pekná práca s krásnou stavebnicou, my H0kári Vám toto môžeme len potichu závidieť. Nech sa darí, som stálym návštevníkom Vašich stránok 🙂

  2. Lisko :

    Dobry den.
    Ma p. Stepnicka nejaku web stranku?
    D
    Jano

  3. mrkwik :

    Zdravím,
    krásná práce, mám v plánu tentýž kousek.

    2 Lisko: Koukni se o 2 fotky výše, je tam napsaný web p. Štěpničky 😉

  4. Barťas :

    web stránku má, je uvedena v článku …..

  5. Rizoto :

    Ja som skôr čakal dotaz. „Kde se to dá koupit?“ Aspon vidno kto vie čítať a kto kto nie a pozerá iba obrazky. Stavebnička je fajn určite si najde miesto v akomkoľvek koľajisku.

  6. Tomcat :

    nooooooooo. Jako vždy velmi potěšen 😀

  7. Venca :

    Jako pokaždý.. velmi dobře odvedená práce..

  8. Laďas :

    Suprová prácička , jako tažné vozidlo se dá použít nějaký traktůrek od BRUDERA je to sice asi1:128 ale rozdíl se ztratí v davu , dělají dokonce několik značek s různou výbavou /www.modelybruder.cz/ .

  9. Pavel :

    Vhodný traktor Zetor má v sortimentu delší dobu AP modely Pavlas http://www.ap-modely.wz.cz
    Je k dostání sestavený na pražské burze

  10. VoVo :

    Dobrá, příští týden hodím první část článku o tažném vozidle, když jinak nedáte 🙂

    Co se týče toho nečtení textů, tak na to už jsem si bohužel musel zvyknout. Komu není rady… Stačí, když aktualizace není nový článek ale jen dokončení starého (viz minulý týden cisterna Zagks) a těch lidí, kteří se k tomu proklikají je cca desetina (je to holt moc práce – kliknout na aktualizace, přečíst si co je nového a pak kliknout ještě jednou na odkaz na článek). Když někdo nemá čas obětovat 5 vteřin aby si to našel, jeho chyba, neuvidí konečný výsledek 🙁

    Laďas: Kouknul jsem ti na stránky a máš výborné modely, jen tak dál a ostatním doporučuju mrknout (i když to websnadno je utrpení, půlka fotek se nezobrazuje). Stačí kliknout na Laďasovo jméno…

  11. Ladis :

    Jak píšeš o zbarvení těchto přívěsů na řezanku, tak ony asi byly původně doopravdy modré. Včera jsem si schválně prohlížel 2 kusy odstavené u nás v „kolchoze“. Pravda v současné době už těžce převládá rez, šťávy uvolňující se z řezané píce jsou velice kyselé a tak nátěr dostal zabrat. Až budu mít ranní, tak to vyfotím a zkusím ti to poslat. Bude námět na patinu hodný MISTRA a to Vovo je.

  12. pepa_kox :

    Kolem baráku momentálně den co den jezdí kolchozníci a převážejí v těchto vlečkách seno do přespolního JZD a barvu mají všechny bez výjimky šedou. Bohužel nelibě nesu, že v čele neburácí vášnivě kubistický Zetor Crystal 10111, ale nějaký západojakýkoliv výrobek plastového vzhledu a designu div ne od Porsheho…

    Technická: Nestálo by za to na tyhle „Štěpničkárny“ udělat samostatnou škatulku „Stavba vozidel > Silniční vozidla“? 🙂

  13. VoVo :

    Odopvěď na technickou: Zatím myslím že toho není tolik (i když časem asi bude). Čemu se chci ale hlavně vyhnout je tvorba podkategorií na všechno, snažím se držet hesla „čím jednodušší, tím přehlednější“. Dneska jsem po úvaze přihodil do pravého sloupce víc klikacích obrázků o aktualizacích, třeba to pár dalších nešťastníků přinutí na to opravdu kliknout a přečíst si i starší články. To mě v tuhle chvíli „pálí“ víc. Nedávno jsem tam přidal překladač, protože sem začínají občas chodit i cizí modeláři. A už to natáhlo pravý sloupec zase o něco víc, bohužel nafukovací to taky není… Překombinovaných webů je k vidění už dost 🙂

  14. mat.mt :

    Tobě se to asi do epochy moc nehodí,ale vypadá sqěle http://www.masinky.cz/produkt/9099-TT-Traktor-ZETOR-25A-stavebnice/index.htm

  15. Urba :

    Měl bych řešení na poznámku z úvodu článku,že valník nemá vhodné“tažné“vozidlo.Zkuste jako já mail: ales.marboe@seznam.cz.Tento človíček nabízí rezinové stavebnice Zetor 8011,ŠT 180 a ještě vlek.Ceny stavebnic dobré a řešení pro valník je na světě.

  16. VoVo :

    No vida, díky za tip. Příhodím odkaz a až budu mít čas, zkusím to prubnout 🙂 http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/364302/uzivatel/

  17. Twyggy :

    Co se týče Zetoru a Škodovky od Aleše Marboe, teď o víkendu jsem měl stavebnice v ruce. Perfektně odlito, cena přiměřená. Při troše šikovnosti vznikne velmi detailní a čistý model.

  18. pepin :

    ta nástavba na tom valníku se dala použít i na auta například my sme to nandá valy na trambus

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.